duminică, august 31, 2008

Gadgets: Viitorul meu telefon

Deci asa arata primul "telefon google", HTC Dream! Imaginea confirma sau este confirmata de schitele vazute acum cateva zile. La prima vedere nu arata nici rau, nici bine, probabil ca soft-ul Google va face diferenta si va atrage o parte dintre fanii iPhone, probabil dintre cei mai tehnici, si clar va intari imaginea HTC pe piata.

Nu sunt un fan al telefoanelor cu tastatura full QWERTY slide, dar e adevarat ca nu am incercat unul pana acum. Pana la Dream, voi lua de curiozitate un HTC Touch Pro.

Ca tot am amintit de HTC. Am un Touch Diamond de o saptamana si ceva. E un telefon , de fapt un Pocket PC mai degraba, foarte avansat si clar dedicat oamenilor mai tehnici. Eu nu sunt unul dintre acestia si de aceea l-am gasit un pic cam complicat pentru gustul meu.

Ma gandesc insa din ce in ce mai mult sa raman la BlackBerry, mai ales ca am doua optiuni care suna foarte bine: Bold si Storm. Cu Bold as continua ce am inceput cu Curve, iar Storm (candva promovat ca Thunder) ar fi cea mai buna alternativa iPhone pentru mine.

Ca tot e un post despre telefoane mobile, la Webstock vom avea o sesiune dedicata telefoanelor mobile, in care intentionam sa reunim cat mai multi pasionati in domeniu. Pentru acest eveniment vom oferi o serie de invitatii bloggerilor interesati de zona mobile. Daca esti unul dintre ei, vino aici, anunta-ne ca ai vrea sa vii si spune-ne de ce vrei sa participi la sesiunea mobile, eventual da-ne un link spre blog-ul tau, ca sa ne facem o idee mai buna.

Etichete: , , , , ,

sâmbătă, august 30, 2008

Guests: Behavioural targeting

Utilizatorul de internet ajunge să fie din ce în ce mai sufocat de reclame irelevante. Lucrurile nu pot să continue în aceasta direcţie. Viitorul va aparţine cu siguranţă celor care vor găsi modalităţi de a-şi înţelege publicul ţintă şi de a comunica cu el. Centrul atenţiei se va deplasa de la site (mediul de transmitere a mesajului publicitar) la utilizatorul de internet căruia îi este adresat mesajul; de la “pe care site să îmi pun bannerul?” la „cui să îi arăt bannerul meu?”. Prin behavioural targeting utilizatorii de internet găsesc mai uşor produsele şi informaţiile pe care le caută, campaniile publicitare sunt mai eficiente şi precise iar publisherii câştigă mai mult din conţinuturile publicate online.

Behavioural targeting este o metodă de marketing în care conţinutul publicat de un advertiser este livrat doar anumitor utilizatori pe baza site-urilor vizitate de aceştia şi/sau în funcţie de acţiunile utilizatorilor online. Aceştia pot fi targetaţi pe baza unor informaţii colectate: paginile de internet vizitate, numărul de vizualizări, conţinut, reclamele accesate, informaţiile publicate în reţele sociale, produsele cumpărate online, cuvintele cheie introduse în motoarele de căutare. Important e ca perioada de colectare a datelor să fie aleasă potrivit, astfel încât previziunile asupra comportamentului utilizatorului să fie actuale. Pe baza informaţiilor colectate se realizează segmente de utilizatori (de ex.”interesat de maşini”, “cumpărător de vacanţe în străinătate”, “cititor de literatură contemporană”). Unui utilizator targetat în acest mod i se livrează ulterior reclame şi conţinut ce acoperă domeniile sale de interes şi care l-ar putea determina să cumpere un anumit produs.

Funcţionarea metodei, din punct de vedere tehnic, se bazează pe cookies - fişiere text de dimensiuni mici - ce se ataşează browserului folosit de către utilizator, oferind informaţii despre site-urile vizitate de către acesta. Folosind informaţiile colectate din aceste cookies, firma de publicitate poate realiza un profil al activităţii acelui browser. De exemplu, dacă pe parcursul unei luni, utilizatorul urmăreşte un număr de site-uri legate de călătorii, el va fi catalogat drept “interesat de turism”, un target pentru comaniile din acest domeniu. E important de reţinut că reclamele nu vor apărea doar pe site-urile de turism. Mecanismul funcţionează în timp real, deci, atâta timp cât utilizatorul este prezent online, compania de publicitate poate afişa reclamele pe orice site din reţeaua sa, accesat de către utilizatorul vizat. Pentru a face targetarea cu adevărat eficientă e nevoie să existe suficiente site-uri în reţea. Un alt avantaj este posibilitatea de a afişa conţinut personalizat. De exemplu, dacă un site este accesat simultan de către un utilizator din categoria “interesat de turism” şi de un altul “interesat de maşini”, primul va putea vedea o reclamă la vacanţe în Tunisia iar celălalt va vedea un banner de promovare a unui automobil.

Dacă ai ştii care e comportamentul online al clienţilor tăi l-ai folosi pe post de pattern pentru a identifica şi atrage noi clienţi, cu comportamente similare? Eu aşa aş face. E evident că cineva care manifestă un comportament ce poate fi încadrat în grupul meu ţintă va fi mult mai interesat să îmi cumpere serviciile sau produsele. De asemenea, dacă ştiu că un utilizator e interesat de produsele mele, pot să îl iau în vizor şi să îi livrez periodic mesaje personalizate despre acestea. Dacă ştiu care sunt utilizatorii care au vizualizat produsul/serviciul, însă nu au cumpărat, le pot oferi mesaje targetate, ce insistă asupra valorii produselor/serviciilor îndemnând în acelaşi timp la acţiune. Dialogul cu aceşti utilizatori fiind deja început în trecut, va fi mult mai uşor să îi conving să cumpere.

Previziuni şi provocări

Studiul efectuat de către eMarketer în SUA concluzionează că până în 2012 bugetul alocat acestei tehnici se va mări de şase ori.

Un studiu realizat tot de către americani scoate la iveală câteva dileme: peste 87% afirmă că cel puţin ¾ din reclamele online sunt irelevante. 75% dintre utilizatorii de internet sunt dispuşi să primească reclame personalizate. 59% spun, totuşi, că nu se simt confortabil să primească conţinut şi reclame bazate pe informaţii despre interesele şi comportamentul lor online. Deci, utilizatorii de online îşi doresc reclame relevante însă fără să simtă că sunt urmăriţi. Cu toate că firmele din acest domeniu afirmă că urmăresc comportamentele unui browser anonim, nu ale unui utilizator anume, încă mai sunt dezbateri în jurul ideilor de informaţie privată.

Cauza pentru aceste discuţii aprinse este dată de neîncrederea utilizatorilor. Prima soluţie la îndemâna firmelor ce vor să încerce aceasta tehnică este ca înainte de a începe targetarea să lucreze la dezvoltarea unei relaţii bazate pe încredere cu clienţii. Cu siguranţă, un client fidel nu s-ar supăra dacă ar ştii că Amazon ar folosi informaţii despre interesele lui pentru a-i prezenta oferte interesante pentru el într-un timp mai scurt. De asemenea, e recomandat să se ofere posibilitatea de opt-in. La fel cum alegi să te abonezi la un newsletter să poţi opta pentru a primi mesaje publicitare conform intereselor tale. Cred că, până la urmă, secretul ţine şi de educarea oamenilor pentru a înţelege procesul şi a conştientiza faptul că e vorba de o situaţie câştig-câştig.

Un articol scris de Iulia Nălăţan, „Marketing Enthusiast” la www.bookblog.ro

Etichete:

Blogs: RoBloggersSurvey2008 - intrebarile propuse

La inceputul saptamanii viitoare vom demara a treia editie a RoBloggersSurvey.

Rezultatele din anii anteriori sunt la adresele de mai jos, in dreptul fiecareia apare numarul de bloggeri participanti:

Va rugam sa comentati ce ar trebui schimbat/modificat la intrebarile din chestionar. Intrebarile de anul trecut, precum si noile propuneri le gasiti aici.

Etichete: ,

Life: Suntem trasi in stalpi

PHOTO VIA FEEDER
Mai e cineva intrigat de schimbarea stalpilor de iluminat din Bucuresti?

Poate ar fi trebuit sa intreb mai intai daca ati observat ca de vreo luna stalpii si semafoarele au luat calea bordurilor.

(Mi se pare ciudat ca dupa schimbarea primarilor "Operatiunea Bordura" continua. Nu s-au terminat contractele/ lucrarile din contract?)

Mai mult "sistemul" de cabluri aeriene pentru tramvaie s-a schimbat in unele zone, iar in centru (cel putin pe la Unirii) vom avea troleibuz. Sa va uitati la stalpi, daca nu aveti ce face!

Sunt doua lucruri pe care nu le inteleg, care ma calca pe nervi:
  • De ce s-au schimbat vechii stalpi din beton cu unii din metal la fel de urati? (Frate, altii mai grosolani nu au gasit?!)
  • De ce s-au schimbat bordurile si stalpii inainte de a scapa de cablurile aeriene inestetice si care ar trebui sa dispara in curand? (Parca exista o recomadare/ solicitare UE sa le ingropam, nu?)
Va veni probabil in curand ziua cand se va decide eliminarea acestor cabluri aeriene. Ce se va intampla atunci? Vom schimba din nou stalpii si bordurile?

Etichete:

Media: Unde este viitorul presei? (Part 1)

Se tot vorbeste despre declinul presei scrise si chiar se fac predictii pentru ziua - ma rog, anul - decesului ziarului traditional. Toate aceste vorbe au un fundament in evolutia pe care Internetul o cunoaste de cativa ani.

Vad in acest moment cel putin doua momente care au influentat relatia dintre presa scrisa si mediul online. Sunt si altele, dar acestea doua au avut si o influenta la nivel personal. Prima este tehnologia RSS. A doua este publicatia digitala sau e-paper. Despre RSS sper sa vorbesc intr-un viitor post, acum insa raman doar la e-paper.

Incep cu o scurta definire a termenului. Numim e-paper acea publicatie electornica ce are forma unei publicatii obisnuite, pastrand caracteristicile sale grafice si de structura si oferind totodata posibilitatea rasfoirii pe calculator.

Exista doua abordari pentru e-paper intalnite astazi: transpunerea unei publicatii existente in forma e-paper si realizarea unui e-paper original (doar pentru calculator). Exemple, de la noi, ar fi aici: Business Standard ePaper si MotorPlay.

De cele mai multe ori, editiile digitale ale publicatiilor existente presupun un cost, un abonament lunar sau anual de exemplu. Dar exista si perioade de trial gratuite. La Business Standard de pilda. In cazul publicatiilor digitale originale, in cele mai multe cazuri accesarea este gratuita. Si aici intalnim insa titluri contra cost. MotorPlay are o versiune in engleza pentru care cere 10 euro/ an.

Desi aduc mare parte din experienta unei rasfoiri reale si chiar unele facilitati (link-uri active, realizarea notitelor, posibilitatea cautarilor, integrarea unor pagini multimedia), aceste publicatii reprezinta inca o nisa ce intampina cateva mari provocari:
  • cei mai mult oameni prefera inca publicatiile traditionale
  • lectura pe calculator nu este intotdeauna o experienta placuta / facila.
  • se simte lipsa unui reader portabil (aici Amazon a facut un mare pas personal cu Kindle, dar mic globa)
  • versiunile mobile vor avea probabil un mai mare succes in scurt timp
  • tehnologia rss e preferata prin simplitatea sa de tot mai multi oameni
Toate aceste provocari vin cu intrebarea: Are sanse e-paper sa devina the next best thing pentru presa sau e doar o faza si o incercare de moment?

Tare mi-e teama ca presa digitala va ramane in continuare o nisa oricat de mult ar creste interesul, ca nu va depasi presa tiparita in audienta si ca la un loc cu aceasta va fi doborata de publicatiile online si formele pe care acestea le vor cunoaste in viitor.

Dar chiar si asa, este o zona care ar trebui exploatata de toti publisherii, caci vor avea la indemana o noua forma cu care vor fideliza sau atrage o parte din cititorii pe care poate i-au pierdut in varianta tiparita. Mai multe canale de distributie inseamna mai multe oportunitati de a atinge tinta, nu?

La noi, am observat zilele trecute o initiativa interesanta in domeniu: de anul viitor vor fi auditate si editiile digitale, urmand ca in septembrie 2009 sa avem primele cifre. Poate aceasta noutate ii va face pe multi editori sa ia calea digitalului.

Insa in momentul in care fenomenul e-paper va creste si mai mult, vom vedea foarte multe publicatii independente - cum e MotorPlay astazi - care vor da alte batai de cap (a se citi "vor lua din audienta") publisherilor traditionali.

Pe piata locala exista in acest moment 5 furnizori de solutii pentru e-papers: Arxia, enLife Media, e-Bright, Siveco si Implement Studio (publisherii MotorPlay).

Etichete: , ,

vineri, august 29, 2008

Advertising: Tineti primadona sa nu sara!

Executie realizata de Lowe Romania pentru promovarea Operei Nationale, mai precis a unui eveniment ce va avea loc pe 30 august in fata cladirii operei. De aici probabil si ideea cu "Opera iese in strada".

Personalizarea balcoanelor este o preocupare mai veche a romanilor. La un moment dat, acum multi ani, PRO TV a dat un reportaj cu un fan Steaua (cred) care isi personalizase atat casa, cat si balconul.

In publicitate, in vin in minte executiile Bergenbier pentru "Prietenii stiu de ce" si "Ziua Barbatului", daca nu gresesc.

Revenind la Opera, imi pare cunoscuta strada cu balconul, dar nu stiu de unde sa o iau. E mai la strada sau ascunsa pe undeva?

[via Zoso]

Etichete: ,

Blogs: Trei instrumente pentru fanii Twitter

Mi-a scazut un pic interesul pentru scrisul pe Twitter, dar citesc cam toate mesajele "urmaritilor". Vad insa ca vin din ce in ce mai multi oameni pe aceasta platforma de microblogging, dovada si faptul ca eu mai am putin si ajung la 700 de "urmaritori".

Imi place insa sa studiez fenomenul si sa gasesc noi instrumente dedicate. Iata trei dintre cele descoperite recent:
  • toanswer - mi se pare o foarte buna idee, mai ales ca de multe ori folosesc Twitter pentru a afla raspunsuri la diverse intrebari.
  • Tweetrush - e pentru cei pasionati de statistici si fani mari ai Twitter.
  • Twitter Grader - daca vrei sa afli ce nota ai la Twitter in functie de numarul de urmaritori si influenta lor, urmariti si mesaje.
Inca nu am apucat sa scriu post-ul despre promovarea pe Twitter, dar o voi face in curand.

Etichete: , ,

Advertsing: Vodafone mixeaza hip-hop


Mi-a placut seria de spoturi "Fa-ti prieteni noi cu cartela Vodafone", asa ca va vi-l prezint pe cel mai nou. De fapt, motivul postarii clipului tine de o observatie de-a mea.

In ultima vreme, cred ca de un an si ceva, tot mai multe reclame TV sunt lansate mai intai online, fie pe site-uri specializate in advertising, fie pe bloguri, fie pe YouTube. De exemplu, spotul de mai sus va intra "on air" diseara.

Pe vremuri (inainte sa apara blogurile si YouTube), spoturile circulau pe e-mail si era de neconceput sa difuzezi ceva inainte de premiera la TV. Unele chiar "scapau" fara aprobare.

Tactica de PR sau raportarea la social media? Una din doua sau probabil amandoua.

Daca cineva se intreaba cine e creaţa din clip, va spun eu: violonista hip-hop Miri Ben Ari.

UPDATE: De fapt, fenomenul trece dincolo de spoturile video. Deja multe noutati se anunta pe bloguri mai intai, cel mai recent exemplu e dat de rezultatele din Media Fact Book care au aparut mai intai pe blogul lui Catalin Tolontan.

Etichete: , , ,

Media: Licentele Creative Commons se lanseaza in Romania

Bogdan Manolea scrie pe blogul sau despre lansarea pe 2 septembrie a licentelor Creative Commons in limba romana. Pe scurt, aceste licente permit distribuirea continutului protejat de copyright "intr-un mod mai liberal", cum spune Bogdan. Anuntarea se va face in cadrul unui eveniment organizat la CJI.

Recomand acest eveniment tuturor publisherilor de la noi, mai ales celor activi in zona online.

Etichete:

Online: Publicitatea online in 2008

Catalin Tolontan a anuntat acum doua zile cifrele pentru piata de publicitate de la noi, preluate din Media Fact Book-ul realizat de Initiative Romania. Ieri au aparut pe cateva site-uri si astazi am vazut si in presa. Am adaugat la estimarea pentru publicitatea online in acest an si cifrele Initiative din 2000 incoace.
AN CHELTUIELI PUB. ONLINE
  • 2008 15 mil. euro*
  • 2007 9 mil. euro
  • 2006 5,4 mil. euro
  • 2005 2,2 mil. euro
  • 2004 1.5 mil.$**
  • 2003 800.000 - 1 mil.$
  • 2002 400.000 - 500.000$
  • 2001 380.000 euro***
  • 2000 210.000 euro***
* Estimare pentru 2008
** Nu mai am raportul pe 2004. Este estimarea mea dupa declaratii gasite pe site-uri, ce vorbesc de o crestere de 55%.
*** Estimare Roland Berger.


Am vrut insa sa vad si care sunt estimarile oamenilor care lucreaza in online sau in media planning & buying. Le voi pune aici pe masura ce le primesc:

Orlando Nicoara (MPI)
15-16 mil. euro; sper ca ultimele 4 luni ale anului sa mareasca cifra.

Razvan Varabiescu
18 mil. euro

Marius Pahomi (Mediaedge:cia)
15,3 mil. euro

Alex Visa (Hyperactive)
26 - 32 de mil. euro. Ce sunt astia? Bani de media (a se citi bannere)? Daca da, atunci mai adaugam SEO, Goolge adWords, emailing si ajungem cred eu pe la 38 - 42 de milioane. Daca pui si fee-uri de agentie, creatie, dezvoltare site-uri... te duci mult mai sus.

Calin Rotarus (ARBO Interactive)
Cifra respectiva e vehiculata ca valoare a pietei de catre mai multe companii, inclusiv noi. Daca pui cap la cap diversele declaratii din piata probabil ca ies mai multi bani, dar lucrul asta ar trebui luat cu multa sare si piper.

Magdalena Zander (Boom)
16 - 17 mil. euro

Doru Panaitescu
25 - 30 mil. euro (incluzand Google AdWords)

Oana Petroff (Mindshare)
Estimarea mea pentru 2008 este apropiata de cea a Initiative, si anume 17M Euro partea de media online, la care se adauga sume pe care le deruleaza agentiile direct aferente AdWords si unor proiecte de marketing online.

Etichete:

joi, august 28, 2008

HR: Relatii de familie

Era o vreme in care detestam sondajele Neogen (aveam motivele mele). Acum ma amuza, mai ales cele despre angajati si angajatori. Iata o noua mostra:

Te-ai angajat vreodata pe pile?
1. Da 23,9%
2. Nu 76,1%

La acest sondaj au raspuns 2756 respondenti.

Acum, cei de la BestJobs spun ca "sistemul de pile, in acceptiunea lui clasica, promoveaza persoane care nu performeaza, in schimbul unor avantaje personale sau de companie".

Sunt de acord ca multi incompetenti ocupa diverse locuri, ca sunt "fata lu' tata" sau "nepotu' directoarei" ori "fratele secretarei", dar nu cred ca pilele implica neaparat spaga, daruri si atentii si nu au mereu legatura cu performantele. Multi isi asigura la randul lor o pila in alt domeniu, nu?

Etichete:

Blogs: Importanta design-ului

TechCrunch, unul dintre blogurile internationale de succes, si-a schimbat astazi design-ul. Pentru multi acest lucru nu este foarte important, ma refer la cei ce citesc blogul prin rss reader.

Am mai atins pe blog ideea importantei design-ului in viitorul tot mai influentat de rss readere si tot felul de agregatoare (Netvibes, Friendfeed etc).

Chiar ma gandeam zilele astea ca o idee interesanta ar fi crearea unor bloguri care sa poata fi citite doar prin rss readere, evident cu un design minimalist. Iar abonarea la feed-ul rss sa fie libera sau solicitata.

Iulian Comanescu imi spunea recent ca el nu da importanta design-ului de blog atat de mult ca mine. Crede mult in calitatea continutului. De acord cu el, dar eu am fost intotdeauna atent la cum arata lucrurile din jurul meu si am declarat ca design-ul conteaza mai mult decat performantele in sine ale unui produs.

Imaginea de mai sus reprezinta o incercarea de-a mea de a relansa acest blog. De fapt viza o schimbarea radicala a blogului. Dateaza de acum aproape doi ani si includea inregistari video, stiri si o revista a blogurilor de comunicare de la noi.

Acum sunt pe final de design pentru viitorul blog, iar Iulian imi sugera sa il fac public pentru a strange feedback util. E o idee. Nu stiu cat de bine a functionat tactica asta pentru Neogen. Cred ca mai mult i-a bagat in ceata.

Etichete: ,

Blogs: Cand evoluam si noi un pic?

Dupa vreo trei ani de blogosfera locala, ai putea spune ca am mai crescut si noi, am mai invatat cate ceva si ne-am imbunatatit experienta de blogging.

Zilele acestea am vazut cum metehne pe care le credeam uitate au reaparut. Ma refer aici in special la blog trolls. Am scris despre ei in urma cu un an si ceva, o vreme s-au potolit, cel putin cei din jurul "cartierului meu din blogosfera", dar acum apar unii noi.

La urma urmei, ar putea spune cineva, cu totii suntem liberi sa facem ce vrem pe blogurile noastre. Este pacat insa ca unii pateaza aceasta lume sau ca ii inteleg gresit menirea.

UPDATE: La altii se intampla si mai rau. Dar si miza este mai mare!

Etichete:

miercuri, august 27, 2008

Life: Pretentii prea mari?

Sunt de parere ca de multe ori consumatorii care fac reclamatii (in alte parti si in general in America) au pretentii absurde sau exagerate. Aceeasi parere o am si fata de "cazul iPhone" de astazi.

Doi telespectatori au depus reclamatii impotriva unui spot tv in care iPhone isi prezenta capabilitatile de navigare pe Internet. Reclamantii au atentionat ca iPhone nu deschide pagini ce contin Flash si Java. Demersul lor a condus la suspendarea reclamei.

Oamenii au dreptate, dar cred ca au mers prea departe. Pe de alta parte, cele doua (2) reclamatii si efectul lor subliniaza din ce in ce mai tare influenta pe care omul obisnuit o poate avea in viata brandurilor.

Nu imi vine in minte acum niciun caz similar din Romania, majoritatea pe care mi le amintesc au fost generate de CNA.

Etichete: ,

Life: Constatarea zilei

PHOTO BY BEOPENGUIN / AUTHOR: BANKSY

Etichete:

Blogs: Pregatim RoBloggers Survey 2008

Impreuna cu Carmen, lucrez zilele acestea la chestionarul pentru RoBloggers Survey 2008, urmand ca pe 1 septembrie sa il anuntam oficial.

Anul trecut au raspuns chestionarului nostru 702 bloggeri. Speram ca anul acesta sa depasim 1.000 de raspunsuri si chiar pare un obiectiv realizabil.

De altfel, in ultimul an, blogosfera a avut - cred - cea mai mare crestere fata de ceilalti ani. Spun asta pentru ca am simtit cum blogging-ul a devenit un fenomen mult mai prezent in cotidian, depasind statutul de moft sau nisa. Probabil spusele mele sunt sustinute si de Google, care recent a adaugat in versiunea .ro si cautarea pe bloguri, dar mai ales de ZeList care monitorizeaza in acest moment peste 12.000 de bloguri.

Anul trecut eu estimam ca exista in jur de 10.000 de bloguri active in Romania. Acum indraznesc sa spun ca sunt probabil in jur de 20 de mii. Rata de crestere ar putea veni si din rezultatele sondajului de anul acesta.

Pentru cei care nu stiu despre ce vorbesc, RoBloggers Survey este cel mai cunoscut sondaj dedicat blogosferei locale, initiat de Carmen Holotescu si cu mine in vara anului 2006.

Etichete: ,

New Web: 3 proiecte noi

Nu am mai postat de cateva luni despre noile proiecte din online, asa ca m-am gandit sa imi reiau preocuparea. Iata noutatile momentului:

YouthSMS
Green Pixel a lansat YouthSMS pentru Vodafone, un serviciu prin care membrii un serviciu de transmitere de mesaje SMS de pe internet, destinat membrilor comunitatii Vodafone Campus si Vodafone Grup 26. SMS-ul costa 1 cent indiferent de reteaua catre care pleaca. Imi place simplitatea si structura aerisita si clara a homepage-ului. Poate as fi ales un header ca punct vizual de referinta, acum parca atentia imi este atrasa de banner. Cum nu sunt in target, nu am put testa serviciul.

Sex sau Foltene
Un site care vinde din titlu si care te distreaza si te face sa ii faci jocul mai departe. Mi-e putin neclar regulamentul de la finalul testului, dar cum - din nou nu sunt in target - nu am mers mai departe. Eu as duce un pic mai departe ideea "Sex sau Foltene". Ar putea iesi ceva interesant din asta!

Coke Sounds
Webstyler s-a ocupat de proiectul Coke Sounds despre care mi-ar fi placut sa aflu mai multe (ce esi ce isi proune) dintr-o pagina dedicata si nu ma refer aici la regulamentul promotiei. Ideea de a crea muzica folosind sticle Coca-Cola si alte "garnituri" mi se pare buna, doar ca eu as fi ales o structura mai putin alambicata si colorata. In plus site-ul se incarca un pic cam greu. Poate e de la wifi-ul meu.

UPDATE: Filip din spotul Fuborg tocmai mi-a cerut prietenia pe Facebook. Acolo am descoperit ca are si blog. Pare a fi un Filip sustinut de agentia de publicitate si nu unul fake. Daca e mana agentiei, mi se pare o idee buna sa iti faci campanie pe Facebook. Poate ne vedem si pe LikedIn, dar nu pe Plaxo, nu prea intru acolo. Mai stiti si alte branduri locale prezente pe Facebook?

Etichete: , , ,

marți, august 26, 2008

HR: Cateva cifre interesante

Noro mi-a trimis zilele trecute cateva rezultate din sondajele BestJobs despre angajatii romani. Le-am gasit interesante si m-am gandit sa le impartasesc. Iata ce am selectat si cateva comentarii personale:

Folosesti bunurile firmei in interes personal?
  • Foarte des - 13%
  • Cateodata - 40%
  • Niciodata - 47%
Respondenti: 2919
Perioada: 29 iulie – 6 august 2008


Parerea mea: Cu toti am dat cel putin o data un print personal la birou, am plecat cu un pix acasa sau am cautat pe Internet destinatii de vacanta. Ar fi interesant de vazut ce fac "heavy users" in directia asta, poate prin niste testimoniale. Probabil cei care au acces la anumite beneficii sau "instrumente" (laptop, mobil, masina) folosesc mai mult resursele firmei.

Cum te vezi peste 5 ani?
  • Angajat - 29%
  • Cu propria firma - 38%
  • Investitor - 7%
  • Freelancer - 11%
  • Nu stiu - 15%
Respondenti: 2574
Perioada: 6-12 august 2008


Parerea mea: Cred ca propria firma e un target personal pentru cei mai multi astazi. Este si cumva normal. Exista domenii in care oamenii au deja 10 ani sau peste experienta si asta ii determina - printre altele fireste - sa faca urmatorul pas, cel spre antreprenoriat. Cineva imi spunea insa ca dupa acest val de antreprenori, e posibil sa vedem in viitorul apropiat si un val de reintoarceri la statutul de angajat.

Ai recomanda firma unde lucrezi acum unui prieten?
  • Da - 36.5%
  • Nu - 63.5%
Respondenti: 408
Perioada: 12 aug- 13 aug 2008


Parerea mea: Acest sondaj poate fi o explicatie pentru dorinta romanilor de a fi pe cont propriu. O alta ar fi ca multe companii mai au inca de invatat in relatia angajator - angajat sau ca unii angajati nu inteleg cultura organizationala. Depinde din ce parte privesti.

Te consideri expert in domeniul tau de activitate?
  • Da – 65,8%
  • Nu – 34,2%
Respondenti: 583
Perioada: 28 iulie – 29 iulie 2008


Parerea mea: Despre experti am mai vorbit pe blog. Eu cred ca sunt mult mai putini. Chiar si mai putini de 34%. Cred ca mai intai trebuie sa aflam ce inseamna de fapt un expert si sa nu il mai confundam cu "profesionist" ori cu "experimentat".

Etichete:

Blogs: Trei intrebari pentru toata lumea

Tin in drafts de cateva luni bune un inceput de post despre ce ar trebui si nu ar trebui sa punem pe blog. Nu ma refer la subiecte pentru posturi, ci la anumite informatii pe care le obtinem prin diverse cai; fie in conversatii, fie pe mail. Acum mai bine de o saptamana, "cazul Bogdan Gavrila" mi-a adus aminte de insemnarea veche.

Ce preluam dintr-un e-mail adresat noua?
Prima data cand m-am gandit sa scriu acest post, vroiam sa va arat ce am primit pe mail, de fapt intr-un mail. La finalul mesajului, dupa semnatura, expeditorul integrase urmatorul footer:

This e-mail is [ ] bloggable [x] ask first [ ] private

Mi s-a parut o idee foarte buna. Dar va respecta cineva aceasta recomandare/ cerinta? Eu o respect. Si poate acest text ar trebui adoptat si recunoscut pe scara larga. Ar putea fi mai eficient decat textele de subsol privind confidentialitatea pe care mai nimeni nu le ia in seama.

Ce putem da din ce vedem, auzim, aflam?
A doua ocazie pentru a scrie acest post mi-a fost oferita de Metallica. Nu, nu are legatura cu concertul lor de la Bucuresti, ci cu un "incident" care s-a intamplat mai prin primavara. Pe scurt, Metallica a invitat o serie de jurnalisti la o petrecere privata unde au putu fi ascultate cateva piese despre noul album. Unii dintre participanti au scris apoi pe bloguri ce parere au despre noul sound. Metallica s-a suparat si a cerut eliminarea recenziilor.

Cred ca astazi se poate ajunge foarte usor la un "Caz Metallica". In multe intalniri - mai mult sau mai putin formale - am aflat foarte multe lucruri "interesante" de dat pe blog. Unii dintre interlocutori mi-au zis din start: "sper ca nu scrii pe blog" sau " asta nu e de dat pe blog". Altii nu mi-au zis nimic. In functie de situatie, fie am intrebat daca pot posta pe subiectul respectiv, fie am abandonat ideea. Cred ca in unele momente iti dai singur seama ca acele vorbe sunt niste secrete importante.

In final, Metallica si-a cerut scuze pentru atitudinea managementului trupei fata de acele articole.

Ce preluam dintr-un e-mail adresat altora?
Am decis sa public acest post in cele din urma, dupa cum spuneam, la putin timp dupa aparitia "Cazului Gavrila". Pe scurt, Bogdan, New Media Manager la Intact, a trimis via e-mail o notificare mai multor site-uri, cerandu-le sa elimine continutul ce apartinea trustului pe care el il reprezenta. A avut o misiune care se potrivea cu job description-ul sau si cred ca era indreptatit sa o duca la bun sfarsit. Numai ca e-mailul sau a ajuns sa fie publicat pe blogul lui Zoso, care l-a primit de la cineva...

Acum cu totii primim tot felul de forward-uri, pe care le tinem pentru noi, le dam mai departe sau chiar le transformam in subiecte pe blog. Ori le comentam in public. Iar expeditorii trebuie sa isi asume acest risc sau sa ii reduca impactul. Sau sa isi schimbe abordarea. Ori sa nu le trimita deloc.

Am fost mereu de parere ca lucrurile importante nu se dau pe mail, nu se dau in scris (decat daca trebuie). O discutie sensibila la propagarea intr-un grup, in blogosfera, nu ar trebui sa se poarte pe e-mail. Chiar daca exista acel Disclaimer de genul "Prezentul mesaj constituie o informatie confidentiala si este proprietatea exclusiva..."

Daca ma intrebati ce as face, v-as spune ca in anumite cazuri as publica informatii din mesajele altora in ciuda Disclaimer-ului. Dar trebuie sa fie foarte important. Altfel, dau si eu mai departe ca toata lumea.

Etichete: ,

luni, august 25, 2008

Events: E buna concurenta?

De cand a aparut stirea cu RWD Awards, am auzit mai multi apropiati spunand: "competitia e binevenita!". Eu ma intreb: "De ce?... Au premiile Oscar nevoie de un concurent?".

Stiu, veti spune ca RWDA nu e acelasi lucru cu Internetics, fiind complementare. Hai sa ne uitam la piata de advertising, mult mai mare decat cea online. Acolo au fost 2 mari premii: Ad'Or si Effie.

La inceput pareau sa se completeze excelent. Insa Ad'Or a fost atat de faultat incat a fost suspendat pe o perioada nedeterminata (mai stie cineva daca se mai face?). Cum Effie a ramas anul acesta singura competitie locala de gen, a inceput sa se prinda si de ea controversele. Cine stie ce o sa ajunga in doi ani!?

Parerea mea este ca Internetics trebuia sa adauge eficienta concursului de frumusete de pana acum. Este cel mai vechi eveniment din online, a fost muncit inca din vremuri cand Internetul era o ciudatenie pentru multi (advertiseri de astazi), cred ca merita sa treaca la un nivel urmator si nu sa se specializeze.

Millenium, organizatorul Internetics, nu e strain de o astfel de situatie (de concurenta). Multa vreme AdPrint a fost singura competitie dedicata publicitatii din Romania. Aparitia Ad'Or a dat o lovitura AdPrint, unele agentii renuntand sa mai participe. In cele din urma, competitia de print a devenit festival european si incepe sa creasca destul de frumos.

Revin la parerea mea. Daca Internetics ar fi ramas un eveniment complet, ar fi amanat putin aparitia concurentei.

Etichete: ,

Online: Concurenta pentru Internetics?

Realitatea- Catavencu organizeaza pe 11 iunie RoWebDesign Awards, gala unei competitii de web design, ce isi propune "sa atraga designerii anti copy–paste care redefinesc standardele de excelenta". Participarea in concurs costa 100 RON/lucrare inscrisa.

Practic, cu acest eveniment putem spune ca avem un concurent pentru Internetics. Sau nu, daca luam in considerare faptul ca de anul acesta la cel mai vechi concurs de Internet de la noi se pune accent pe eficienta.

In acest moment, daca ma uit putin in jur avem:
  • Webstock Awards - 3 octombrie - premii pentru proiecte web 2.0.
  • Internetics - 29-30 octombrie - premii pentru eficienta online.
  • RoWebDesign Awards - 11 noiembrie - premii pentru web design.
  • Net Start-Up - 3 decembrie - competitie de proiecte si idei online.
Ar mai fi ceva?

Etichete: ,

Events: Webstock 2008

Pe 3 octombrie, la hotel Howard Johnson Bucuresti, va avea loc prima editie a Webstock, un eveniment de blogging si web 2.0, ce va include o serie de conferinte si dezbateri alaturi de premiile web 2.0.

Evenimentul este realizat cu sprijinul Vodafone si sponsorizat de LG si Adobe. Webstock se bucura insa si de suportul mai multor prieteni si companii, precum MB Dragan, Radio Lynx, Invita.ro, Implement Studio, Mobbiq, Voxline. Suntem convinsi ca si altii vor fi alaturi de noi.

Ziua va incepe cu doua conferinte, iar dupa pranz vom avea mai multe dezbateri care se vor desfasura in paralel. Seara vom avea gala premiilor web 2.0, despre care va voi oferi detalii cel mai probabil maine.

Pana la lansarea site-ului, veti gasi cateva detalii in plus in acest wiki. Poate ar trebui sa spun si aici, ca evenimentul va fi transmis online, ca la premiile web 2.0 nu se percepe taxa de inscriere si ca marea majoritate a locurilor la acest eveniment vor fi oferite pe baza de invitatie celor care sunt intr-adevar interesati de subiectele dezbatute si/ sau lucreaza pe proiecte web 2.0.

Daca sunt persoane dornice sa participe la eveniment, am lansat o pagina pe Invita.ro unde va puteti anunta interesul. Va rog sa retineti ca inscrierea pe Invita.ro nu reprezinta automat participarea la eveniment. Vom reveni cu detalii complete in curand.

Etichete: , , , ,

Gadget: Telefon cu camera de 8 MP

Fiecare producator (mai putin Nokia, daca nu gresesc) are in acest moment pe piata sau in curs de lansare un iPhone killer.

Zilele trecute, vazand ca Samsung si HTC ieseau in fata in pre-ziua lansarii iPhone la noi, cu cateva noutati, i-am intrebat pe cei de la LG ce planuri au. Nu am scos nimic suculent atunci. Am descoperit astazi ca in ziua in care iPhone s-a lansat simultan in 22 de tari noi, LG a anuntat primul telefon cu camera de 8 MP, KC910, ca viitor urmas pentru modelul Viewty.

LG iese la atac deci cu un nou model cu touch screen si cu cel mai subtire telefon cu camera de 8MP de pe piata. Stie cineva daca mai exista unul cu aceeasi rezolutie?

LG a avut un an foarte bun in 2008. In US, a atins recent pozitia a doua pe piata terminalelor mobile, dupa Motorola si devansand Samsung. Mai mult, ataca pozitia detinuta de Motorola la nivel global. Important pentru cei ce urmaresc piata de touch screens e si faptul ca in trimestrul al doilea, LG a comercializat la nivel global 7 milioane de terminale de acest tip, fiind practic lider la vanzari pe segment.

8 MP! Mai am eu, un amator foto, nevoie de o camera?

[via Phone Arena]

Etichete: , , , , , ,

Blogs: Doua idei pentru campaniile pe bloguri

N-am reusit sa vad cati au preluat discutia despre posturile platite si viitorul lor, am citit doar reactiile unor persoane pe care le citesc. Si chiar sunt curios sa vad mai multe puncte de vedere.

M-am bucurat sa vad ca discutia a ajuns si de partea cealalta, in zona oamenilor de PR si de media. E bine ca vedem si un raspuns din partea potentialilor beneficiari ai serviciilor de pay-per-post.

Eliza, cum v-am spus deja, se intreaba "Ce facem cu comentariile negative?". Sorana crede in autenticitatea posturilor si in dezvoltarea unei relatii sanatoase PR - blogging.

Marius spune intr-un comentariu ca nu ar fi foarte multe cereri de campanii in zona de blogging si ca exista mai multe dificultati in a face o campanie pe bloguri si promite un post pe tema aceasta. Doru spune ca sumele vehiculate pentru posturi sunt doar o propunere in mediaplan, de cele mai multe ori neajungandu-se la derularea unor campanii pe bloguri.

Tot citind reactiile cunoscutiilor mi-au venit doua idei. De fapt, una e o constatare, cealalta e o sugestie.

1. In relatiile cu bloggeri nu se impun lucruri
De cand au inceput campaniile pe bloguri, toate propunerile care au ajuns la mine contineau fie "poti scrie sau nu daca vrei", fie "nu trebuie sa scrii neaparat de bine". Nu imi aduc aminte sa imi fi cerut cineva cand eram in presa sa scriu de bine, dar banuiesc ca se intampla asta. Totusi presupusa spaga data unor scriitori la gazeta nu e doar o legenda urbana puternica. Desi, daca ma gandesc, nu am cunoscut pe nimeni care sa ia bani pentru articole. Poate s-au ascuns bine.

Cred ca asumarea din start din partea oamenilor de PR ca se pot spune si lucruri negative in posturi este un lucru bun, normal si de laudat. Imi aduc aminte ca un om dintr-o agentie mi-a spus ca e problema lor ce fac cu clientul daca eu scriu de rau.

De aici cred ca vine si un raspuns la intrebarea Elizei. Daca ti-ai asumat riscul de a aparea in posturi, cred ca implicit ti-l asumi si pentru comentarii. Constatarea mea amendeaza si o parere a Soranei, aceea ca ar exista stangacii de genul:"am şi eu un produs, nu vrei să scrii de bine despre el…".

Parerea mea este sa refuzati orice campanie in care nu vi se spune de la inceput ce asteptari cu privire la posturile voastre sunt sau macar sa intrebati.

2. Nu va multumiti cu putin
Gandindu-ma la ce am scris in politica mea publicitara (daca am exagerat un pic sau e fair ce am spsu acolo), mi-a venit in minte o sugestie pentru cei care vor intra in sistemul pay-per-post sau in altul asemanator: Nu acceptati doar un post platit, cereti sa fiti implicati intr-o campanie de lunga durata.

Nu cred ca merita din multe puncte de vedere sa va incurcati doar cu un post decat daca aveti deja un sistem bine pus la punct. Stiu doar doua persoane care probabil il au. Incercati sa veniti voi cu o propunere de a prelungi colaborarea dincolo de un post, eventual cu niste idei potrivite specificului blogului vostru. In final, o sa aveti o campanie buna si un venit mai mare.

Ideal ar fi sa creati acel sistem printr-o relatie de lunga durata care poate avea forma unei sponsorizari sau unui proiect special, asa cum le-am propus eu in politica publicitara.

Etichete: ,

Gadgets: Dupa lansarea iPhone

Am fost plecat cateva zile si nu am apucat sa comentez lansarea iPhone in Romania. Acum e un pic cam tarziu, ca deja probabil au aparut reactii in presa, ca pe bloguri am vazut chiar din seara aceea.

Cele 6.000 de precomenzi reprezinta un bun start pentru iPhone in Romania. Cele 100 de telefoane vandute in prima noapte mi se par prea putine, cel putin pentru ca din poze (s-a dat ceva si la TV?) si declaratii au aparut estimari ce vorbeau de 200 - 300 de persoane. Sa fi fost probabil un numar atat de mic din cauza contractelor ce trebuiau incheiate?

Ar fi interesant de aflat cum a fost lansarea iPhone si in celelalte orase. Daca stiti link-uri pe tema asta, mi-ar placea sa le citesc.

Am vrut sa va spun ca in Polonia la coada s-au asezat si actori platiti, insa a dat deja Zoso stirea, plus mai multe foto de la lansarea din Bucuresti.

Ideea lansarii la miez de noapte nu era si poate fi exploatata in mai multe feluri. Nu stiu daca Orange avea voie sa o faca in cadrul unui eveniment nocturn intr-un alt loc, ca pe o petrecere. Venea totusi o vedeta, nu?

Un eveniment dedicat ar fi generat mai mult buzz, ceea ce a ajutat de la inceput brandul mai mult decat spoturile TV, cam boring daca ma intrebati pe mine. Dar la urma urmei, la noi o coada starneste interes dupa ani de lipsa.

UPDATE: Oficial, au fost 150 de oameni joi noaptea la Orange Concept Store, iar in primele ore au fost achizitionate 120 de telefoane.

Etichete: ,

sâmbătă, august 23, 2008

Guest: Preocupari de vacanta

Dupa anuntarea strategiei Neogen de a scoate produsele de sub umbrela unica (schimbare ce s-a materializat pana acum in re-lansarea BestJobs, Neobizz si Colegi, urmand in septembrie Noi2, Doizece si Neogen), ne gasim intr-o noua situatia concurentiala: din leaderi ai pietei (nr.1 dupa afisari, 2 dupa vizite si 3 dupa unici) devenim challengeri pe o parte din segmentele unde sintem prezenti.

Cred ca asta implica o schimbare in cultura firmei, care trebuie sa devina mai flexibila, mai prietenoasa, mai apropiata de utilizator. Deciziile trebuie luate de catre oamenii din front-line, care comunica cu utilizatorii si clientii, mai curand decat de managementul central.

La 125 de oameni cati am ajuns sa fim, 'imputernicirea' echipelor sa-si ia propriile decizii este cruciala pentru a ramane competivi.
Principalii concurenti locali, si cei mai buni jucatori din piata romaneasca de online in acest moment, dupa parerea noastra, sint: eJobs, Autovit, Trilulilu si Netbridge.

La acestia se vor adauga in viitorul nu prea indepartat companii media care au inteles importanta internetului, cele mai mari fiind Ringier, Mediapro si Sanoma (ultima este deja nr.1 in Bulgaria prin cumpararea companiei locale Netinfo), si desigur jucatori internationali precum Google, Yahoo si Hi5.


Din lista de mai sus putem vedea cum firmele mici si focalizate pe un singur produs/piata depasesc usor firme mai mari (acestea din urma reusind sa creasca prin achizitii mai curand decat prin dezvoltarea de proiecte noi in-house). Pe masura ce cresc, desi reusesc sa acumuleze resurse financiare superioare, firmele isi pierd din spiritul antreprenorial.

Google este o exceptie, care ne demonstreaza ca se poate face fata cu succes dilemei dimensiune/inovatie, daca ai cei mai buni oameni si o
cultura a firmei corespunzatoare. Nu cred ca s-a discutat in internetul romanesc despre analiza organizationala sau cultura firmei pana acum, cativa leaderi mai curand decat firmele conduse de ei au tinut prima pagina a ziarelor si blogurilor.

Pe masura ce internetul devine un business, preocuparile traditionale de management vor patrunde tot mai mult si in acest mediu.


Post scris de Calin Fusu, CEO al Neogen, in cadrul initiativei Guest Posts.

Etichete:

vineri, august 22, 2008

Life: Ce faci sambata dimineata?

In urma cu doi ani a trebuit sa donez sange. Iar eu sufar de hemofobie - frica de sange. Ma pot uita la Rambo sau Sport Sangeros, de exemplu, dar la operatiile din ER si Grey's Anatomy, de exemplu, inchid ochii.

Spun "a trebuit" pentru ca altfel spitalul nu ar fi accesat rezervele sale de sange. Iar pentru o contra-donatie (donezi pentru a acoperi sangele folosit din donatiile altora) trebuie sa vii insotit de mai multi prieteni. Cred ca atunci am fost in total 6 persoane care am intrat intr-un cabinet pentru a acoperi nevoia unui singur pacient. Cred ca am fost mai multi decat trebuia, dar ne-am zis cu totii "las' sa fie...".

Am donat si eu atunci, iar asistentele au fost foarte dragute - n-au cum sa fie altfel cand au putine donatii - si m-au stropit cu apa pe fata si au facut glume pe seama mea.

Fundatia Donatorilor Benevoli de Sange te invita sambata 23.08.2008 la 9:30 la Spring Time Victoriei sa donezi sange in mod organizat. Donarea va avea loc la Centrul de Transfuzie Sanguina din apropiere.

[via Stiu pe cineva]

Etichete: ,

Life: O poveste

PHOTO BY VISTA/ BIZ
Am urmarit destul de mult anul acesta JO de la Beijing si am ajuns sa am o mare admiratie pentru sportivi in general si pentru ai nostri in particular. Si poate cel mai mult m-a impresionat situatia lui Marian Dragulescu.

Este unul dintre putinii sportivi care reusesc sa isi lase amprenta intr-un sport, avand o saritura care ii poarta numele. Un motiv de mare mandrie. Numai ca anul trecut Marian si-a pus in pericol participarea la JO, suferind un grav accident in cadrul Campionatelor Europene, de la Amsterdam. Atunci, a cazut in cap si a fost diagnosticat cu discopatie cervicala si, mai apoi, cu fisura de spina vertebrala in zona lombara.

A reusit sa se recupereze si a venit la Beijing pentru a castiga. Dar si pentru a acoperi o datorie de 50.000 de euro dintr-un imprumut facut pentru a-si opera fetita in strainatate. Beatrice Maria nu aude si nu vorbeste.

Din fericire, un om de afaceri a donat intreaga suma pentru a acoperi datoria familiei Dragulescu.

Daca ii spui unui strain de la capatul lumii ca esti din Romania, te va intreba cel mai probabil de Nadia Comaneci si uneori chiar de Hagi. Sportivii nostri au fost dintotdeauna cei mai buni ambasadori ai tarii. De ce nu am incepe rebranding-ul de tara cu incurajarea si finantarea sportului?

Etichete:

joi, august 21, 2008

Gadgets: Noul meu telefon mobil

Am un nou telefon mobil. Inca unul, dupa ce in urma cu aproape o luna am inceput sa folosesc si un LG Secret. A fost un telefon de vacanta foarte bun. De ieri insa am intrat in posesia unui HTC Touch Diamond.

Nu am fost la lansarea HTC Diamond de la noi si am amanat de doua ori modelul de test oferit de agentia de PR a brandului. Deci pana acum am vazut telefonul doar in poze si pe Internet. Impresia avuta era de telefon dragut care stie sa faca multe si concureaza cu iPhone. Dar nu arata la fel de bine ca celebrul model Apple. Si nu imi placea capacul din spate, pe care il gaseam chiar kitschos.

Ei bine mi-am schimbat parerea despre el odata ce l-am avut in mana. Imi place ca e mai mic decat iPhone si mult mai usor, iar capacul bateriei - desi in continuare nu imi place - nu ma deranjeaza atat de mult.

Am pus pentru scurt timp cartela, sa-l testez intr-o convorbire. Cand am luat BlackBerry si s-a lansat iPhone, am auzit ca aceste modele au probleme cu "auzul". Ma rog, cat le-am folosit eu au fost OK. La fel e si Diamond, chiar mai bun cred. Dar am vorbit prea putin ca sa am un verdict final.

Mai multe nu va pot spune acum, ca suntem in faza in care ne cunoastem unul pe celalalt. Dar imi place incarcatorul. Un adaptor cu cablu USB la ambele capete. USB mare pentru intrarea in adaptor sau computer, USB mic pentru intrarea in telefon. Pacat ca USB-ul mic nu e cel standard.

Etichete: , , , ,

miercuri, august 20, 2008

Blogs: Publicitate pe blog

La inceputul anului, am publicat pe blog politica mea editoriala, din dorinta de a oferi o imagine mai clara a felului in care judec eu subiectele pentru acest blog.

Astazi am aflat ca circula in blogosfera o lista de preturi pentru posturi platite pe o serie de bloguri cunoscute. Am auzit de ea din doua parti. Se pare ca cineva a estimat de la sine cat costa un post sau mai multe (nu stiu sigur) pe o serie de bloguri si chiar a pus cap la cap bugetul unei campanii.

Pentru ca a aparut aceasta lista, pentru ca zilele acestea s-a vorbit pe Internet despre posturi platite, pentru ca am vazut primul advertorial pe un blog si ca astazi o agentie mi-a propus sa scriu contra cost, am hotarat sa imi creionez "politica publicitara".

Nu sunt primul blogger care face acest lucru, Iulian Comanescu si Dragos Manac au spus foarte clar pe blogurile personale care e relatia lor cu publicitatea.

Etichete: , , ,

Auto: Dacia a implinit 40 de ani.

Astazi Dacia a implinit 40 de ani de existenta. La 20 august 1968, pe portile uzinei de la Mioveni iesea primul automobil Dacia. O scurta istorie a brandului puteti citi pe Automarket.

Nu stiu daca cei de la Dacia s-au gandit, dar ar fi fost o idee buna sa lanseze un site de testimonial-uri despre ce a insemnat acest brand pentru romani, despre experienta cu brandul.

Personal, am intrat in contact cu brandul la scoala de soferi, putin de tot pe masina familiei si la lansarea Dacia Logan din 2004. Daca amintirile cu Dacia 1300 nu imi sunt foarte clare, la lansarea Logan am fost impresionat de masina, eu conducand la acea vreme un Renault.

Etichete: ,

Gadgets: Cat va costa iPhone in Romania

Alex Radescu ne-a zis de dimineata care vor fi preturile iPhone in Romania: "intre 179 euro - 489 euro, cu diferite tipuri de abonament". Victor ne arata comunicatul integral si tot el ne spune:
"cu exact 5 minute inainte ca Orange sa anunte pretul pe piata romaneasca a iPhone 3G, Vodafone a facut publica oferta HTC Touch Diamond gratuit la un abonament de 56 euro/luna pe 2 ani".

Etichete: , , , ,

Online: Campanii pe Twitter la noi si la ei

Business Magazin scrie in cel mai recent numar despre Twitter si campania desfasurata pe aceasta platforma de blogging de catre Vinexpert. Campania este probabil cea mai buna de acest gen vazuta pana acum la noi, desi are anumite aspecte despre care sper sa apuc sa scriu un post cat mai curand.

Vreau insa in acest post sa va directionez spre o alta campanie desfasurata de un producator de vinuri, Bin Ends, ce ne invita maine la o degustare de vinuri pe Twitter. Mecanismul nu este foarte complicat. Cumperi vinul si la ora X esti online si comentezi ce bei.

Ar merge o astfel de initiativa in Romania? Probabil ca nu. Cauzele? Lipsa unei culturi a vinului, dar mai ales a unei audiente care sa intre in joc. Ar putea sa ia totusi o alta forma. Printre bloggeri si mico-bloggeri exista o serie de cunoscatori in domeniu si entuziasti. Acestia ar putea fi activati intr-un joc orientat spre informare sau educare. Eu unul as asista la o lectie despre vinuri.

[via Springwise]

Etichete: , ,

Blogs: Despre bani pentru posturi

DailyBusiness publica astazi un articol despre noul serviciu de publicitate pe bloguri, BaniPePost.com. Autorul materilaului mi-a cerut si mie cateva pareri. Cateva au aparut in articol. Nu a mai fost loc pentru o idee la care tin si cred ca ar trebui luata in considerare sau cel putin analizata:
"Eu unul nu sunt de acord cu o asemenea practica, insa sustin tot ce e legat de blogging, facut corect fireste. Pay per post e pus intr-o lumina mai putin buna din cauza unei potentiale manipulari si a lipsei de veridicitate a posturilor. BPP ar trebui sa ofere pe site mai multe informatii despre cine sunt cei din spatele proiectului, un model de contract, un FAQ si un cod propriu de bune practici. Altfel, ramane o initiativa anonima care poate lasa loc de interpretari: daca nu sunt limitari, pot face orice, nu?

Deja se vorbeste de anul acesta de un pact intre consumatori si companii pentru responsabilitate reciproca. Vezi www.ccpact.com. Cred ca toti cei care intra in campanii, ca sunt clienti sau bloggeri, ar trebui sa adere la acest pact sau sa isi publice propriile principii."
UPDATE: Eliza Rogalski pune o intrebare buna: Cu comentariile ce facem, cum le marcam? Asta in ideea in care si posturile platite sunt marcate.

Etichete: , ,

Media: Cum consuma americanii stiri

Desi suntem departe de orice comparatie cu piata media americana, merita - cel putin pentru cei care activeaza in domeniu - sa aruncam un ochi pe studiul realizat de PEW Research si dedicat "consumului de stiri" in US.

PEW imparte audienta americana in 4 segmente: Integrators (23% din public), Net-Newsers (13%), Traditionalists (46%), Disengaged (14%). Iata ce caracteristici au cele patru publicuri:
  • Integrators: educati, intre doua varste, cu bani si care isi servesc in cea mai mare masura informatiile de la TV, dar cauta stiri online zi de zi.
  • Net-Newsers: mai tineri, dar la fel de educati si cu o situatie buna, prefera sursele online, in special blogurile.
  • Traditionalists: mai in varsta, mai putin educati si cu posibilitati materiale mai reduse, sunt dependenti de TV si desi au majoritatea computer, putin intra dupa stiri online.
  • Disengaged: mai putin educati decat traditionalistii, nu nutresc nicio curiozitate spre sfera informatiei / informarii.
Chiar daca americanii sunt poate chiar cu 10 ani inaintea noastra in materie de mass-media, vazand aceasta segmentare, cred ca si la noi este aproximativ valabila. Sunt insa de parere ca ignorantii sunt in numar mai mare decat Net-Newsers.

Etichete: ,

marți, august 19, 2008

Gadgets: Cu ochii pe HTC

Pentru mine HTC a fost o adevarata revelatie. Am descoperit brandul la o ora dupa ce imi comandasem un BlackBerry Curve, in urma cu un an si ceva. Aproape imi parea rau ca nu mi-am luat si eu unul. M-am linistit repede dupa ce am pus mana pe Curve. Era aproape tot ce imi doream in acel moment.

In ultimul an, HTC a avut o evolutie chiar spectaculoasa, tinand cont de awareness-ul scazut al brandului si de nisa mica pe care activa. Vorbim insa de o nisa mica, dar fidela, cel putin asa am simtit eu de fiecare data cand am vorbit aici de acest brand.

Astazi nu mai este un brand aproape anonim si se bucura deja de din ce in ce mai multi fani. Modelele din seriile P si Touch au dat multe satisfactii pasionatilor de terminale sofisticate. Mai mult, HTC Touch Diamond este poate cel mai de temut rival al iPhone.

De altfel, acest model este vedeta brandului, sustinand cresterea vanzarilor si atingand un milion de unitati livrate in numai trei luni de la aparitia sa, fara sa fi fost lansat in US si Japonia. Compania intentioneaza sa ajunga la doua milioane de exemplare livrate pana la sfarsitul anului.

HTC ar putea da marea lovitura pe piata terminalelor mobile cu modelul Dream, primul telefon bazat pe platforma Android de la Google. Lumea gadget-urilor deja fierbe in jurul subiectului, cele mai recente stiri anuntand aprobarea obtinuta pentru comercializarea pe piata americana si o noua data de lansare - 10 noiembrie.

In opinia mea, provocarea cea mai mare pentru brand sta, pe langa awareness-ul inca scazut, in pretul de achizitie a terminalului, mai ales in contextul in care Apple face un push puternic pentru cota de piata scazand pretul iPhone la 200 - 300 de dolari. Daca HTC a ajuns la un milion de Diamond livrate in trei luni, Apple a vandut un milion de iPhone 3 G in 3 zile, iar pretul mic a avut un rol important in aceasta performanta.

Telefoanele HTC nu sunt deloc ieftine, asa cum remarca si un cititor al blogului meu zilele trecute:
"E pura speculatie (si nu sunt specialist in mobile), dar mi-e teama ca gPhone-ul de la HTC nu va fi (mult) mai ieftin decit iPhone-ul 3G. Stiu ca exista la Vodafone un telefon de la HTC care seamana cu cel din clip si care se vindea fara abonament la aprox. €650".
Alex Popescu
Mi s-a parut interesant comentariul si am vrut sa cercetez putin problema. Nu am verificat cele spuse de Alex, am vrut doar sa ridic o minge la fileu celor de la HTC pe aceasta tema. Asa am ajuns sa ii intreb (aproape) direct despre politica lor de preturi. Mi-a raspuns in mai putin de 24 de ore, Tomasz Lesniak, Area Manager - Eastern Europe la HTC Europe. Recunosc ca nu ma asteptam. Pozitia lor a fost insa foarte detasata:
“HTC ofera consumatorilor solutii multiple si adaptate nevoilor lor, dezvoltand un portofoliu de terminale la un pret care se raporteaza la facilitatile oferite. Terminalele HTC sunt disponibile atat prin operatorii locali, cat si fara abonament".
Tomasz Lesniak
Apoi mi-a oferit o lista cu preturile pentru terminalele lor de pe piata locala. Cel mai ieftin model al lor porneste de la 1.220 RON, iar cele mai scumpe ajung la 2.775 si 3.340 RON. Diamond pare a avea un pret bun - 1.830 RON. Modelul Touch Pro pe care nu l-am gasit in oferta operatorilor, dar exista la distribuitori - si probabil va fi stramosul lui Dream - e cotat la 2.355 RON. Toate aceste preturi sunt pentru terminale fara cartele / abonament si recomandate de producator.

Am intrat apoi pe site-ul Vodafone, care are in oferta modelul Touch Diamond. Pretul este situat intre 350 si 430 de euro (cu TVA), in functie de abonament. Fara abonament ajunge la 530 de euro.

Atat HTC, cat si alianta HTC - Google ar trebui sa invete de pe urma experientelor de pret avute de Apple cu iPhone (va mai amintiti de scaderea preturilor si de valul de proteste din jurul momentului!?). Apple a reusit insa sa obtina ceva unic - din cate stiu eu - in istoria relatiei operator - producator, sa beneficieze de o parte din veniturile inregistrate per utilizator. Doar BlackBerry mai are un serviciu propriu generator de venituri de pe urma utilizatorilor, abonamentele pentru Push E-mail.

Cred ca pentru multi din cei care formeaza curentul anti iPhone si chiar fani ai Apple, alianta HTC - Google este o veste buna. La urma urmei, ce ar putea iesi dintr-o combinatie in care a intrat cel mai tare brand din online cu cel mai bun producator de smartphones?

Etichete: , , , ,

Gadgets: Bold vine si la noi anul acesta

Ziarul Financiar a anuntat astazi ca Vodafone si Orange vor aduce in Romania cel mai asteptat model lansat de Blackberry, Bold. Interesanta mi se pare disponibilitatea terminalele in ofertele ambilor operatori, caci pana acum ei si-au "impartit" modelele, cel putin pentru o perioada de timp. Astfel, modelele disponibile la Vodafone nu se regaseau si in oferta Orange.

Din acelasi articol aflam ca in prezent ar fi in jur de 20.000 de utilizatori de BlackBerry in Romania, un numar destul de mic si sustinut probabil cel mai mult de vanzarile din Capitala. Spre comparatie, in opinia mea, acum la noi ar fi intre 7.000 si 10.000 de iPhone. Da cineva mai mult?

Etichete: , , , , ,

Life: Cine vrea o bicla de la LowRiders?

De obicei nu particip la concursuri online. Nici la cele offline. Am vrut sa ma inscriu la concursul Muzeul GSM, dar mi-am dat seama ca cel mai vechi telefon nefunctional pe care il am este un iPhone. Din start nu aveam nicio sansa.

Un concurs in care as intra este cel lansat de Naturalist.ro, care ofera ca mare premiu o bicicleta de la LowRiders. Daca la Muzeul GSM trebuia sa trimit o poza cu cel mai vechi telefon, aici trebuie sa scriu un articol pe teme eco, ce va avea sansa de a fi publicat pe unul din site-urile dedicate protectiei mediului.

Etichete: , ,

Advertising: O strada cu gheata, va rog!

Zilele trecute va aratam cum Heineken a distrus un batran BMW cu un cub de gheata. Ieri agentia brandului mi-a trimis cateva poze cu noua lor isprava: au pus mai multe cuburi de gheata de dimensiuni mari in mai multe locuri din centrul Capitalei.

Etichete: , ,

Fun: Sa ne facem singuri parodiile

Parodia cu cenzura site-urilor de video sharing a fost preluata de mai multe bloguri. Ea a venit la o saptamana dupa ce la nivel international a circulat o parodie asemanatoare despre Twitter.

Cu TubePopper oricine poate sa parodieze foarte usor orice filmulet postat pe YouTube. Eu am incercat sa pun cateva replici pe parodia despre Twitter (in primele 60 de secunde ale clipului, daca aveti curiozitatea).

[via Carmen Holotescu]

Etichete: , , ,

luni, august 18, 2008

Blogs: Unde facem campanii

In urma cu aproape doi ani lansarea unor campanii in social media, in special pe bloguri (blogvertising), era o idee care suna foarte bine. La un moment dat chiar s-a discutat serios pe tema asta. Ba chiar Calin Fusu a "pus" si niste bani pe masa.

Apele s-au linistit repede, iar timp de aproape un an - daca nu gresesc - nu s-a mai vorbit atat de mult de publicitatea pe bloguri. In 2007, cam in acelasi timp Zoso forma un grup de bloggeri cu care intra in prima campanie mare desfasurata pe bloguri, iar Ionut Oprea lansa BlogAgency.

Acum, un an mai tarziu aproape, lucrurile stau altfel. Am descoperit numai astazi doua proiecte care vizeaza campanii in social media: Bani Pe Post si TeleStiri. Daca prima initiativa incurajeaza plata pentru posturile scrise despre companii si branduri, a doua propune inserarea unor reclame in clipuri video preluate de la diverse televiziuni si difuzate apoi online.

Plata pe post a existat si pana acum, dar poate nu intr-o forma organizata. Iar despre inserarea unor mesaje publicitare in clipuri video am vorbit prima data in urma cu un mai bine de un an, cand se lansa NoPrimeTime. Recent am dat si peste Hora, o retea de bloguri pe formatul blogvertising de acum doi ani.

Numarul blogurilor este in crestere de la an la an, iar cea de-a treia editie a RoBloggers Survery ne va arata in curand cele mai noi tendinte in blogosfera. Ramane de vazut cum vor fi folosite acestea si celelalte exemple de social media locale.

Etichete: , , , ,

duminică, august 17, 2008

Online: Ce vina are Twitter?

Stati putin sa vedem daca am inteles bine....

Americanii sunt suparati ca CNN a dat pe Twitter performanta lui Phelps inainte ca NBC (televiziunea cu drepturile de transmitere a JO) sa dea inregistrarea la TV.

Nu ati inteles sau nu stiti povestea? Sa va explic...

In US, la ora la care urma sa se intample proba in care Phelps putea castiga cea de-a 8-a medalie si renumele de cel mai premiat sportiv la o editie din istoria JO moderne, NBC avea in program altceva si urma sa dea inregistrarea un pic mai tarziu.

Pe Twitter, pe contul CNNbrk, a aparut stirea imediat dupa incheierea probei, moment in care multi utilizatori de Twitter din US s-au aratat indignati ca televiziunea de stiri le-a stricat surpriza din inregistrarea NBC. La scurt timp, CNN a spus ca nu are acel cont pe Twitter, dar chiar si asa daduse deja stirea online.

Cum e posibil ca in 2008 sa se supere cineva ca a aflat o stire in secunda urmatoare dupa ce s-a intamplat evenimentul? Si mai ales din US, tara care a influentat decisiv dezvoltarea mass-media moderne. Mi se pare chiar o prostie sa te superi din acest motiv.

De ce nu s-au suparat pe NBC ca nu a dat in direct proba, cunoscandu-se inca de ieri importanta ei? Era mult mai normal, nu?

[via TechCrunch]

Etichete: ,

Life: Campionii Romaniei

Michael Phelps castiga pana acum vreo 5 milioane de dolari pe an. Dupa JO de la Beijing, analistii estimeaza ca va ajunge la 30 de milioane anual, dupa care va lua drumul lui Tiger Woods.

In Romania, un castigator al medaliei de bronz ramane, din ce am auzit, cu o indemnizatie lunara de 5 milioane de lei (vechi). Mi se pare ca pentru argint sunt 7 milioane si probabil pentru aur 10. Tot in Romania o serie de sportivi din lotul national si-au reluat activitatea sprecial pentru Beijing. Motivul? Banii.

Dar nu va ganditi la sportivii romani ca la niste persoane avide dupa bani. Nici nu cred ca ii vedeti asa. Pentru ei JO sunt o sansa in plus sa isi imbunatateasca un pic viata, caci la final de cariera ca sportivi au de ales intre a deveni antrenori cu salarii nu tocmai motivante sau a alege o meserie. Ce ai putea face dupa ce te-ai concentrat atata timp pe antrenamente si competitii?

Acesta nu este un post despre situatia sportului in Romania. Nu sunt pasionat de sporturi si cred ca as fi printre ultimele persoane care ar trebui sa isi dea cu parerea pe subiect. Vreau insa sa scot in fata o initiativa media dedicata sportivilor nostri.

Revista Biz a realizat in numarul sau de vara un amplu material (daca as fi urmarit presa de sport as fi putut spune daca a fost chiar cel mai amplu) despre sportivii romani cu cele mai mari sanse la o medalie la JO. Este un pictorial de 43 de pagini, insotit de povestile sportivilor fotografiati.

Mai mult, in spiritul web 2.0 care ne inconjoara, Biz a creat impreuna cu BizCity.ro un microsite special pentru acest pictorial, unde pot fi vazute mai multe imagini cu subiectii si chiar cu interviuri video cu unii dintre acestia.

Nu in ultimul rand, Biz va propune si o expozitie cu cele mai bune fotografii, pe care o puteti vedea la Baneasa Shopping City pana la finalul JO.

Etichete:

vineri, august 15, 2008

Blogs: Primesc guest posts

PHOTO BY MARCUSRG
Recunosc ca am "furat" de la Bobby ideea de a gazdui pe blog posturi scrise de alti bloggeri. De fapt nu am furat-o, ca am mai cochetat cu ideea in urma cu aproape doi ani.

Ce voi face eu? Timp de mai multe saptamani, nu stiu cate acum, voi publica in fiecare sambata un post scris de altcineva, in principiu de oricine doreste acest lucru.

Cerintele? Posturile trebuie sa vizeze unul din domeniile: advertising, media, internet, blogging si tehnologie. Prefer ideea de editorial, niste puncte de vedere decat stiri pe care oricine le poate gasi. Ma gandesc ca textele sa nu aiba mai mult de 3.000 de semne cu spatii cu tot.

Ce primesti in schimb? Vizibilitate pe acest blog si ocazia de a spune cateva vorbe despre tine si blogul/ compania ta.

Intrucat voi publica doar un post pe saptamana, va trebui probabil sa aleg din mai multe insemnari. De aceea, nu trimiteti posturi scrise deja. Hai mai intai sa vedem subiectul. Ma gasiti prin link-ul spre pagina de pe Blogger.com, plasat in coloana alaturata.

Etichete: ,

Blogs: Berea se consuma si pe blog

Am spus de mai multe ori ca viitorul blogosferei sta in blogurile specializate. Viitorul asta nu e atat de aproape pentru noi, caci avem inca prea putine jurnale concentrate in jurul unui domeniu.

Un blog specializat descoperit recent este Pauza de bere, dedicat evident acestei bauturi. Blogul propune un mix destul de pestrit de continut, cu informatii interesante in multe cazuri.

Cred insa ca ar merita un design mai avansat si o categorisire mai buna (cu RSS pe categorii).

Etichete:

Advertising: Reclamele Puma pe toti peretii

Am vazut pentru prima data la Londra o reclama proiectata pe o cladire. Astazi aflu ca PUMA are o astfel de campanie in Bucuresti. Primele proiectii au avut loc aseara, urmand sa continue pana pe 17 august.
Proiecțiile se defășoară pe câteva clădiri din zone cheie ale Bucureștiului precum Piața Alba-Iulia, Piața Universității sau Piața Romană. Spotul este proiectat, începând cu ora 21.00, succesiv, în locații alese spontan, în funcție de trafic și de specificul clădirilor din zonă.

Campania de proiecţii dezvăluie noul spot Puma – Sportlifestyle, ce include piesa “New Shoes” a lui Paolo Nutini. Aceasta face parte din albumul de debut al artistului, “These Streets”, album multiplu premiat cu platină pentru volumul de vânzări internaţionale.

Campania promovează noua colecție Puma Runway și a fost demarată la nivel regional împreună cu ZenithOptimedia International şi Posterscope Global, Londra. Proiecțiile au început pe 31 iulie în Dubai și Johannesburg și se desfășoară în 22 de orașe din 14 țări din EEMEA/India.
SURSA: ROGALSKI - GRIGORIU

Etichete: ,

Gadgets: Vine si telefonul de la Google

Intr-o aglomeratie de vorbe, analize, predictii, recenzii, teste, stiri, articole, posturi despre iPhone 3G, stirea despre gPhone, terminalul bazat pe sistemul de operare Android realizat de Google, a venit ca o gura de aer proaspat.

(Cred ca in curand or sa apara Apple haters din randul fanilor brandului pe masura ce produsele companiei tind sa devina commodities si sa ajunga in mainile oricui.)

New York Times a avut ieri un articol despre noul telefon, din care am extras urmatorul pasaj:
The high-end phone is expected to match many of the capabilities of Apple’s iPhone and other so-called smartphones that run software from Palm, Research in Motion, Microsoft and Nokia to access the Internet and perform computerlike functions.
Mi s-a parut haiosa partea cu "other so-called smartphones". Si mi se pare incredibil impactul avut de Apple si Google pe o piata pe care nici macar nu existau in urma cu un an si in care acele "so-called smartphones" exista (in unele cazuri) de peste 10 ani.

gPhone va fi fabricat de HTC si va fi disponibil cel mai devreme in octombrie / cel mai probabil de Craciun.

[via Zoso]

Etichete: , , , , , ,

Advertising: Heineken distruge un BMW

Deschid astazi o serie noua de posturi pe blog in care voi prezenta exemple de publicitate neconventionala de la noi. Tipul acesta de posturi nu e o noutate aici. Am prezentat de-a lungul timpului mai multe idei creative din spatiul urban bucurestean. Acum insa voi fi mai atent la ele si voi primi si sugestiile celor interesati de fenomen.

Imaginea de mai sus este surprinsa in Piata Revolutiei (nu de mine, ci de agentia McCann-Erickson) si se doreste a fi o "tactica guerrilla de promovare a Barului de Gheata pe Roti, marea surpriza a campaniei “Heineken Served Extra Cold” de anul acesta. Barul de Gheata pe Roti va ajunge la Bucuresti pe 21 august", am citat din mesajul primit de la agentia de publicitate.

Dupa spalatoria mobila Axe, barul mobil Heineken e un motiv in plus sa cred ca vom vedea de acum inainte mai multe exemple de caravan advertising (termenul e inventat). Mai stiti si altele deja implementate? (exclus cele auto).

Etichete: ,

Media: Un nou canal de business pentru ziare

Am auzit eu bine sau doar am visat ca exista un program cu vreo 70 de puncte pentru rebranding-ul Romaniei? Si treaba asta ar avea legatura (si) cu turismul nostru? In fine...

Nu cred ca are rost sa mai zic (si eu) ca mai avem mult de invatat... de fapt corect ar fi sa spunem ca ar trebui sa incepem intai sa invam... pana sa ridicam si noi turismul autohton din groapa care este acum.

Anyway, nu despre salvarea turismul vreau sa va spun acum, ci mai intai despre un post interesant citit la Bradut, ce citeaza Evenimentul Zilei, despre specula cu ziare romanesti pe litoral bulgaresc.

"Chioscarii bulgari cumpara ziare romanesti (EVZ, Libertatea, Gazeta Sporturilor, ProSport etc.) de pe la Mangalia, de exemplu si le vand apoi cu 1,5 leva turistilor romani care vor sa fie la curent cu ce se intampla pe acasa.", spune Bradut.
Lasand la o parte implicatiile de business, mi se pare o chestie chiar interesanta, ceea ce mi-a adus aminte de o alta chestie vazuta la bulgari.

Cand le-am calcat teritoriul acum o luna si un pic, am gasit la ei o editie a The Sun cu preturi pentru piata bulgareasca si cea turceasca, deci clar tintea turistii britanici aflati la plaja in cele doua tari. Nu era scris cu pixul cum probabil ati vazut adesea. Cele doua preturi erau tiparite pe ziar. M-am intrebat atunci ce volum de turisti au atras cele doua tari de i-au facut pe cei de la The Sun sa tipareasca un tiraj (probabil la o tipografie din zona) dedicat lor.

Etichete:

Life: Plati cu cardul in Portugalia

In Portugalia, ca tot am amintirile proaspete, am platit destul de mult cu cardul. La ei insa am descoperit un sistem un pic diferit. In toate cazurile mi s-a cerut intai o confirmare a sumei ce urma sa o platesc. Confirmarea se facea prin apasarea cunoscutului buton verde de pe POS. Am realizat dupa cateva tranzactii ca acest pas in plus inlocuia de fapt semnatura.

Practic, in general, prin semnatura noastra pe bonul de POS ne dam acceptul asupra tranzactiei. Au fost si cazuri insa cand a trebuit sa si semnez dupa confirmarea respectiva, dar si momente in care nu mi-a trebuit PIN-ul. La un restaurant a mers din a doua incercare, fara PIN, de exemplu.

Am gasit si la ei locuri in care nu am putut plati cu cardul, in general cele uzuale. Dar am avut si surpiza ca la Jardim dos Frangos, un local foarte vizitat din Cascais sa mi se spuna ca nu accepta carduri. Cu card sau fara, daca ajungeti acolo incercati puiul la rotisor.

As fi vrut ca in experimentul MasterCard sa imi planific si o vacanta platind cu cardul cazarea si drumul. Nu s-a nimerit. Dar ma gandesc ca pe viitor sa devin si eu mai putin dependent de agentiile de turism si sa ma bucur mai mult de ofertele mai bune pe care Internetul mi le poate oferi.

Daca sunteti deja profesionisti in rezervari online si aveti niste tips & tricks, le astept cu cea mai mare placere. Radu a dat astazi cateva sfaturi despre platile cu cardul. De retinut.

Experiment MasterCard - nici o plata fara card

Etichete: ,

joi, august 14, 2008

HR: Un CV

Am reluat cautarea unui designer pentru Evensys. De fapt, e un job pentru un junior designer care stie InDesign, Illustrator, Photoshop si Dreamweaver si vrea sa isi rodeze mana pe diverse materiale de prezentare si microsite-uri.

Cat am fost plecat, CV-urile au continuat sa curga. Primim in continuare aplicatii din partea unor designeri de interior. E Ok, nu ne deranjeaza. Poate o sa avem nevoie la un moment dat de un decorator.

Am primit insa si un CV care se intinde pe 28 de pagini (printate), al unei persoane care cere 10.000 de euro pe luna si care a facut copy/paste la un CV si o scrisoare de intentie in toate campurile ce trebuie completate pe eJobs. Asa a ajuns sa umple 28 de pagini.

Nu are nicio treaba cu partea de design, insa ne scrie ca:
"imi doresc sa lucrez intr-o pozitie/ loc de munca de lidership dintr-o companie/ organizatie din Romania si/ sau din alta tara care sa fie numarul 1/ sau intre primele in domeniul un care activeaza, si care sa-mi ofere o excelenta oportunitate pentru ca sunt o persoana foarte motivata, ambitioasa si capacitata pe rezultate. Sunt candidatul ideal, vreau sa fac multi bani pentru mine si pentru companie/ organizatie..."
Sincer nici nu stiu cum sa reactionez la un astfel de CV. Cum sa il comentez fara sa fiu rau. Nu am de ce sa fiu rau, chiar daca am consumat atata hartie degeaba. Macar ma invat minte sa nu mai printez deloc CV-uri de acum inainte.

Etichete:

Advertising: Matasel devine antreprenor

Razvan Matasel pleaca de la Leo Burnett pentru a deveni antreprenor. Lasa in urma jobul de sef pe strategie la una din cele mai bune agentii de publicitate din Romania. Razvan a detinut timp de un an (2006 - 2007) si functia de deputy managing director la Leo.

Etichete: ,