luni, august 25, 2008

Events: E buna concurenta?

De cand a aparut stirea cu RWD Awards, am auzit mai multi apropiati spunand: "competitia e binevenita!". Eu ma intreb: "De ce?... Au premiile Oscar nevoie de un concurent?".

Stiu, veti spune ca RWDA nu e acelasi lucru cu Internetics, fiind complementare. Hai sa ne uitam la piata de advertising, mult mai mare decat cea online. Acolo au fost 2 mari premii: Ad'Or si Effie.

La inceput pareau sa se completeze excelent. Insa Ad'Or a fost atat de faultat incat a fost suspendat pe o perioada nedeterminata (mai stie cineva daca se mai face?). Cum Effie a ramas anul acesta singura competitie locala de gen, a inceput sa se prinda si de ea controversele. Cine stie ce o sa ajunga in doi ani!?

Parerea mea este ca Internetics trebuia sa adauge eficienta concursului de frumusete de pana acum. Este cel mai vechi eveniment din online, a fost muncit inca din vremuri cand Internetul era o ciudatenie pentru multi (advertiseri de astazi), cred ca merita sa treaca la un nivel urmator si nu sa se specializeze.

Millenium, organizatorul Internetics, nu e strain de o astfel de situatie (de concurenta). Multa vreme AdPrint a fost singura competitie dedicata publicitatii din Romania. Aparitia Ad'Or a dat o lovitura AdPrint, unele agentii renuntand sa mai participe. In cele din urma, competitia de print a devenit festival european si incepe sa creasca destul de frumos.

Revin la parerea mea. Daca Internetics ar fi ramas un eveniment complet, ar fi amanat putin aparitia concurentei.

Etichete: ,

1 Comments:

Anonymous Anonim said...

Orice forma de concurenta e buna :) , fie si numai pentru a ne arata in ce masura piata locala este pregatita pentru 2 ceremonii de premiere in online. Cred ca Internetics va ramane cu prima sansa tocmai pentru ca a trecut la eficienta care "teoretic" e masurabila de la frumusetea care este subiectiva si mereu contestata (si Effie pune in prim plan tot eficienta, ceea ce i-a permis sa supravietuiasca vs Ad'Or) .
Asa cum subliniezi si tu, pasul spre eficienta facut de Internetics a deschis mai larg portile RWDA, dar cred ca era inevitabil sa apara si un alt eveniment. Banii din online se inmultesc, proiectele online incep sa se intrepatrunda tot mai mult cu marketingul mobil si internetul mobil la care mai adaugam si dinamica spectaculoasa a acestor domenii care permit noi abordari.
Ramane de vazut daca toate cele 4 evenimente mentionate de tine vor putea oferi participantilor valoarea pe care acestia o asteapta in perioada urmatoare si daca sunt intr-adevar suficient de multi bani in piata pentru a sustine atatea evenimente.

5:47 p.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home