joi, august 28, 2008

HR: Relatii de familie

Era o vreme in care detestam sondajele Neogen (aveam motivele mele). Acum ma amuza, mai ales cele despre angajati si angajatori. Iata o noua mostra:

Te-ai angajat vreodata pe pile?
1. Da 23,9%
2. Nu 76,1%

La acest sondaj au raspuns 2756 respondenti.

Acum, cei de la BestJobs spun ca "sistemul de pile, in acceptiunea lui clasica, promoveaza persoane care nu performeaza, in schimbul unor avantaje personale sau de companie".

Sunt de acord ca multi incompetenti ocupa diverse locuri, ca sunt "fata lu' tata" sau "nepotu' directoarei" ori "fratele secretarei", dar nu cred ca pilele implica neaparat spaga, daruri si atentii si nu au mereu legatura cu performantele. Multi isi asigura la randul lor o pila in alt domeniu, nu?

Etichete:

5 Comments:

Anonymous Anonim said...

eu m-am angajat prin pile ... adica aveam nevoie de un job si am adunat gasca si mi-au gasit ceva. Jobul nu era dat spre cunostinta publicului larg ... deci se poate spune ca este vb de o pila ... eu ma rog imi place sa cred ca e vb mai degraba de o recomandare.

2:33 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Limita dintre pila si recomandare e una discutabila... O recomandare poate ajuta un candidat sa scurt-circuiteze sistemul pe baza caruia sa fac angajarile. Deci aici seamana foarte mult cu o pila.

Pe de alta parte exista toate sansele ca cineva recomandat chiar sa fie bun la ceea ce face, sa merite jobul si sa dovedeasca asta clar in timp. Aici deja nu mai e pila clasica care implica ideea de incompetenta.

12:25 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Eu unul prefer sistemul de recomandari - asta nu inseamna inchiderea cercului.

Din punctul meu de vedere prefer sa fiu recomandat de cineva cu care am lucrat si care stie ce stiu.

Din punctul de vedere al angajatorului e mai rapid si mai ieftin (no recruiting company, no hr, no bs).

7:42 a.m.  
Blogger Unknown said...

acum cativa ani, cand incercam sa ma angajez, uram toate povestile de tipul pile cunostinte si relatii. Acum am devenit mai flexibil, pot sa inteleg si situatii in care ai mai multa incredere in recomandari, sau nu vrei sa platesti comision de recrutare.

Din cercul meu de prieteni, cred ca eu sunt singurul care s-a angajat in urma unui anunt, urmand un interviu, necunoscand pe nimeni. Nu stiu daca este bine sau rau. Pana la urma inclin sa cred ca nu e nici bine, nici rau.

Bineinteles ca se exclud situatiile care promoveaza incompetenta.

11:14 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Procentele sunt exact inverse.
O zi minunata iti doresc

m-am mutat in casa noua:
www.jamescrissilv.ro

in rest tot langa tine stau in realitate

11:43 a.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home