luni, august 25, 2008

Blogs: Doua idei pentru campaniile pe bloguri

N-am reusit sa vad cati au preluat discutia despre posturile platite si viitorul lor, am citit doar reactiile unor persoane pe care le citesc. Si chiar sunt curios sa vad mai multe puncte de vedere.

M-am bucurat sa vad ca discutia a ajuns si de partea cealalta, in zona oamenilor de PR si de media. E bine ca vedem si un raspuns din partea potentialilor beneficiari ai serviciilor de pay-per-post.

Eliza, cum v-am spus deja, se intreaba "Ce facem cu comentariile negative?". Sorana crede in autenticitatea posturilor si in dezvoltarea unei relatii sanatoase PR - blogging.

Marius spune intr-un comentariu ca nu ar fi foarte multe cereri de campanii in zona de blogging si ca exista mai multe dificultati in a face o campanie pe bloguri si promite un post pe tema aceasta. Doru spune ca sumele vehiculate pentru posturi sunt doar o propunere in mediaplan, de cele mai multe ori neajungandu-se la derularea unor campanii pe bloguri.

Tot citind reactiile cunoscutiilor mi-au venit doua idei. De fapt, una e o constatare, cealalta e o sugestie.

1. In relatiile cu bloggeri nu se impun lucruri
De cand au inceput campaniile pe bloguri, toate propunerile care au ajuns la mine contineau fie "poti scrie sau nu daca vrei", fie "nu trebuie sa scrii neaparat de bine". Nu imi aduc aminte sa imi fi cerut cineva cand eram in presa sa scriu de bine, dar banuiesc ca se intampla asta. Totusi presupusa spaga data unor scriitori la gazeta nu e doar o legenda urbana puternica. Desi, daca ma gandesc, nu am cunoscut pe nimeni care sa ia bani pentru articole. Poate s-au ascuns bine.

Cred ca asumarea din start din partea oamenilor de PR ca se pot spune si lucruri negative in posturi este un lucru bun, normal si de laudat. Imi aduc aminte ca un om dintr-o agentie mi-a spus ca e problema lor ce fac cu clientul daca eu scriu de rau.

De aici cred ca vine si un raspuns la intrebarea Elizei. Daca ti-ai asumat riscul de a aparea in posturi, cred ca implicit ti-l asumi si pentru comentarii. Constatarea mea amendeaza si o parere a Soranei, aceea ca ar exista stangacii de genul:"am şi eu un produs, nu vrei să scrii de bine despre el…".

Parerea mea este sa refuzati orice campanie in care nu vi se spune de la inceput ce asteptari cu privire la posturile voastre sunt sau macar sa intrebati.

2. Nu va multumiti cu putin
Gandindu-ma la ce am scris in politica mea publicitara (daca am exagerat un pic sau e fair ce am spsu acolo), mi-a venit in minte o sugestie pentru cei care vor intra in sistemul pay-per-post sau in altul asemanator: Nu acceptati doar un post platit, cereti sa fiti implicati intr-o campanie de lunga durata.

Nu cred ca merita din multe puncte de vedere sa va incurcati doar cu un post decat daca aveti deja un sistem bine pus la punct. Stiu doar doua persoane care probabil il au. Incercati sa veniti voi cu o propunere de a prelungi colaborarea dincolo de un post, eventual cu niste idei potrivite specificului blogului vostru. In final, o sa aveti o campanie buna si un venit mai mare.

Ideal ar fi sa creati acel sistem printr-o relatie de lunga durata care poate avea forma unei sponsorizari sau unui proiect special, asa cum le-am propus eu in politica publicitara.

Etichete: ,

2 Comments:

Anonymous Anonim said...

postrank spune ca au fost minim 25 de posturi pe tema bani pe post (dupa o cautare dupa banipepost.com). in ultima saptamana se pot vedea si reactiile la articole (ex: manafu 2 reactii)

12:01 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Sfaturi utile care se aplica nu numai in blogging. Reguli de bun simt care duc la stabilirea unei relatii bune client - publisher.

6:25 p.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home