vineri, august 15, 2008

Life: Plati cu cardul in Portugalia

In Portugalia, ca tot am amintirile proaspete, am platit destul de mult cu cardul. La ei insa am descoperit un sistem un pic diferit. In toate cazurile mi s-a cerut intai o confirmare a sumei ce urma sa o platesc. Confirmarea se facea prin apasarea cunoscutului buton verde de pe POS. Am realizat dupa cateva tranzactii ca acest pas in plus inlocuia de fapt semnatura.

Practic, in general, prin semnatura noastra pe bonul de POS ne dam acceptul asupra tranzactiei. Au fost si cazuri insa cand a trebuit sa si semnez dupa confirmarea respectiva, dar si momente in care nu mi-a trebuit PIN-ul. La un restaurant a mers din a doua incercare, fara PIN, de exemplu.

Am gasit si la ei locuri in care nu am putut plati cu cardul, in general cele uzuale. Dar am avut si surpiza ca la Jardim dos Frangos, un local foarte vizitat din Cascais sa mi se spuna ca nu accepta carduri. Cu card sau fara, daca ajungeti acolo incercati puiul la rotisor.

As fi vrut ca in experimentul MasterCard sa imi planific si o vacanta platind cu cardul cazarea si drumul. Nu s-a nimerit. Dar ma gandesc ca pe viitor sa devin si eu mai putin dependent de agentiile de turism si sa ma bucur mai mult de ofertele mai bune pe care Internetul mi le poate oferi.

Daca sunteti deja profesionisti in rezervari online si aveti niste tips & tricks, le astept cu cea mai mare placere. Radu a dat astazi cateva sfaturi despre platile cu cardul. De retinut.

Experiment MasterCard - nici o plata fara card

Etichete: ,

5 Comments:

Anonymous Anonim said...

Un prim sfat de la la cineva care a facut destul de multe rezervari: a nu se sari la ofertele care suna prea bine. Intotdeauna exista un catch, in principal micile taxe suplimentare.

In ceea ce priveste rezervarile pentru avion, recomand doar Expedia. Trucul este sa iti faci un "itinerariu" cum le zic ei flexibil (pretty much o saptamana inainte si dupa data stabilita a plecarii).

O sa gasesti un pret decent pentru zborul tau, dar pentru un pret si mai bun refaci itinerariul cu date mai putin flexibile (2-3 zile inainte si dupa).

Dupa care se asteapta aproximativ o saptamana si primesti un mail de la Expedia cum ca ti-au gasit un pret foarte bun. Te duci, vezi daca iti convine si daca da, faci rezervarea.

Daca esti rabdator, poti suna un reprezentant Expedia si garantat iti va face o oferta extraordinara, cu multe reduceri. Dar asta nu mai tine foarte mult de online.

9:42 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Pentru avion folosesti site-ul companiei cu care vrei sa zbori (in general am 2-3 favorite si doar cu ele zbor), iar pentru hotel faci rezervare direct pe site-ul hotelului.
Eu ma uit pe tripadvisor.com care sunt hotelurile cele mai bine cotate, ma duc pe site-ul lor studiez preturile si fac rezervare.
Daca folosesti un intermediar (gen Expedia) vezi sa nu-ti ia toti banii pentru cazare de la inceput. Hotelurile nu-ti iau nimic de pe card daca anulezi rezervare cind zic ei (de obicei pina in ziua in care trebuie sa faci check-in).
In industria turismului este cel mai usor sa traiesti cu cardul.

10:15 a.m.  
Blogger tester said...

www.venere.com (rezervari de hoteluri/hosteluri/b&b in europa +alte zari)

am facut rezervari la hotel si cu 4h ore inainte de a ajunge acolo, e printre singurele situri care raspunde in timp real la rezervari :-)

+feeback al clientilor publicat pe site, fara cenzura/perierea hotelierilor

10:39 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Eu folosesc www.optimhotels.com. Este un site care compara tarifele la hoteluri din intreaga lume iar apoi poti rezerva online si plati cu cardul.

5:53 p.m.  
Anonymous Anonim said...

da' de intamplarea asta ce ziceti ?

… in data de 02 iulie 2009 am facut o rezervare pe site-ul www.bookinhotels.com de pe adresa de email: adriancocor@gmail.com utilizand un card de credit, contra sumei de 316.7 euro; in data de 03 iulie 2009 am anulat rezervarea respectiva, actiune pentru care am primit pe email confirmarea de anulare.
In data de 03 iulie 2009 am primit un sms de la call-center-ul Unicredit Tiriac Bank in care mi se comunica faptul ca tranzactia este reusita, iar in cazul in care nu recunosc aceasta operatiune sa apelez Unicredit Tiriac Bank +4021.2002020; am sunat imediat de pe nr de telefon: 0722......., am purtat o conversatie cu o operatoare careia i-am atras atentia ca am anulat rezervarea, ca am confirmarea de anulare pe email, iar dumneaei m-a asigurat ca, conform procedurii uzuale banii sunt doar blocati.
In luna octombrie observand ca suma de 316,7 euro a fost retrasa din cont, m-am deplasat la Unicredit Tiriac- Sucursala Metro Baneasa unde am discutat aceasta problema cu managerul sucursalei si cu doamna Mari Roman; la indicatiile acestora am completat “Cererea refuz de plata”, le-am pus la dispozitie mailul de rezervare, anulare, respectiv confirmarea anularii.
pana in ziua de azi banii nu s-au intors in cont, iar din partea bancii nu am niciun raspuns...

11:03 a.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home