joi, iulie 31, 2008

Life: Am primit

Cand am fost la Londra la lansarea LG Secret mi-am lasat - cum e practica - cartea de vizita. In urma cu doua saptamani am fost anuntat ca am primit telefonul. Abia ieri am reusit sa il iau.

Daca nu as fi dependent de BlackBerry si genul cu un singur telefon, un singur card etc., cu siguranta l-as folosi zi de zi. Asa il voi folosi in vacanta mai ales pentru camera de 5 MP si jocurile bazate pe motion sensors. Ieri chiar am jucat darts intr-o intalnire.

Astazi mi-a sosit prima comanda de pe Amazon, cea din UK cu DVD-uri. Mai astept niste carti din US. Am avut si o surpriza. Am primit acelasi DVD de doua ori. Primul gand a fost sa caut pe site posibilitatea de retur. Am observat insa in comanda ca eu trecusem 2 bucati. Din neatentie. Asa ca daca vrea cineva un DVD cu All Blacks, am eu unul in plus.

Etichete: , , , ,

miercuri, iulie 30, 2008

Life: Constatarea zilei

Chiar daca a pierdut teren in telefonie, Romtelecom a reusit performate nesperate probabil de multi prin Dolce si ClickNet. Nu am date despre cotele de piata pentru ISP si televiziune digitala, dar cred ca sunt destul de bune.

Interesanta este si intrarea in zona wi-fi, prin targetarea cafenelelor, care acum nu mai pot rezista fara un espressor de marca si Internet gratuit.

Etichete: , ,

Online: Online Report - iulie 2008


Nu m-am uitat in urma sa verific, dar cred ca iulie a fost cea mai plina luna a acestui an pentru online-ul local. Am avut si plecari, si vanzari, si intrari, si premiere, si estimari. Iata ce a marcat web-ul romanesc in iulie:

SATI lanseaza astazi primele date de audienta
Clientii de publicitate online au acum, pe langa cifrele de trafic, si profile demografice.

Piata online locala ar putea depasi 20 mil. €
O analiza bazata pe declaratiile catorva jucatori importanti din online-ul local.

Webul, mai credibil decat printul
Agentia ActiveWatch a realizat un raport privind nivelul de incredere al populatiei fata de mass-media.

Analiza rezultatelor SATI (oct 2007 - feb 2008)
O analiza detaliata a datelor furnizate de Studiul de Audienta a Traficului pe Internet, realizata de Realitatea - Catavencu. Varianta PDF e aici.

Alin Zainescu a parasit The Group
Fondatorul New Media Agency a renuntat la partea sa de actiuni pentru a face afaceri pe cont propriu.

Creste socializarea online de business
Cativa antreprenori locali lucreaza la lansarea unor site-uri de social networking.

MySpace Romania, 35 mil. de afisari lunar
MySpace avea in Romania, in luna aprilie, circa 160.000 de utilizatori inregistrati.

Big Brother pe bloguri
Un proiect de Raport al Comisiei pentru Cultura si Educatie in Parlamentul European vrea sa reglementeze situatia blogurilor.

IAB si PwC demareaza studiul pt stabilirea valorii pietei de publicitate online
Acest prim studiu va acoperi 2007 si primul semestru din 2008.

BrainTV.ro si EvoTV.ro isi inchid portile
Doua televiziuni online si-au incetat activitatea din cauza "traficului nesatisfacator".

CareerBuilder: Vrem primul loc pe recrutare online din Romania
Portalul de recrutare online american vrea sa ajunga lider in 5 ani. Momentan e in perioada de teste.

Inform Media a preluat site-urile Mirabilis
Anuntata intai pe bloguri, preluarea a fost confirmata de reprezentantii Inform Media.

Descarca gratuit albumul Danei Nalbaru
Apropo.ro ofera toate piesele de pe noul album in format mp3.

Realitatea Catavencu si Lagardere, planurile pt online
Ce planuri au pentru online doua trusturi de presa.

Etichete: ,

Personal: Cateva lucruri despre blogul meu

Zilele trecute am facut o ultima modificare sper in acest blog gazduit de Blogger.com. Spun ultima, ca pregatesc in paralel lansarea www.manafu.ro. Acum e redirectionat aici. De aceea am adaugat si particula BETA in header (si el schimbat).

Am rearanjat putin si coloana din dreapta, pastrand doar anumite grupaje de link-uri, acelea care se vor regasi si in noul blog. Voi testa in perioada urmatoare si mai multe abordari pentru continutul de pe blog, atat la nivelul subiectelor incluse, cat si la cel al stilului. Ma tenteaza foarte mult concentrarea pe cateva domenii de interes si renuntarea la post-urile personale sau cu caracter generalist. Inca ma mai gandesc.

O prima noutate pe blog este Online Report, un buletin informativ ce va contine cele mai importante stiri - in opinia mea - ale lunii din online adevertising & publishing si social media locale. Toate aceste stiri vor fi deja expirate la postarea buletinului, dar chiar si asa eu le gasesc utile stranse la un loc. Daca timpul imi va permite si piata va genera subiecte, il voi posta saptamanal.

In urma cu cateva luni am lansat aici doua sondaje prin care am vrut sa aflu cine sunt vizitatorii mei si ce ii intereseaza sa citeasca. Iata rezultatele:


Aceste date nu reprezinta o surpriza pentru mine, ci mai degraba o validare a mixului de continut postat pana acum si o idee mai buna pentru selectia subiectelor viitoare.

Etichete: , , ,

Blogs: Cele mai citite feed-uri

Yoyolino a facut o actualizare pentru "Cele mai citite bloguri romanesti", dupa numarul de abonati la feed-uri. Carmen a venit insa cu o completare interesanta, care m-a facut sa cred timp de cateva ore ca am aproape 2.000 de cititori care ma urmaresc prin feed reader. Se pare ca nu ii am inca.

Etichete:

marți, iulie 29, 2008

HR: Ia o mie de dolari si du-te acasa!

Un post de pe blogul lui Eduard vorbeste despre o metoda de recrutare a celor de la Zappos:
So when Zappos hires new employees, it provides a four-week training period that immerses them in the company’s strategy, culture, and obsession with customers. People get paid their full salary during this period.

After a week or so in this immersive experience, though, it’s time for what Zappos calls “The Offer.” The fast-growing company, which works hard to recruit people to join, says to its newest employees: “If you quit today, we will pay you for the amount of time you’ve worked, plus we will offer you a $1,000 bonus.” Zappos actually bribes its new employees to quit!

Why? Because if you’re willing to take the company up on the offer, you obviously don’t have the sense of commitment they are looking for.
Sunt foarte rau daca spun ca in Romania multi ar trece pe la Zappos doar ca sa ridice cei 1.000 de dolari?

Etichete: ,

Online: Primul site (partial) 3D din Romania

Am primit si eu, ca si altii se pare, comunicatul ce anunta lansarea primului site 3D din Romania: Tuborg.ro. Am intrat fireste de curiozitate... Trebuie sa recunosc ca imi place ideea asta cu 3D-ul si cred ca se potriveste de minune unor branduri, mai ales din sectorul auto.

Ce se intampla pe Tuborg.ro? Parerea mea. Cred ca e mai degraba o demonstratie a capabilitatilor agentiei in materie de noi tehnologii. Nu mi se pare insa o mare realizare la capitolul design.

Apoi, experienta 3D se rezuma doar la homepage. Dincolo de el eu nu am gasit nimic spectaculos. Recunosc ca am dat click doar pe vreo 3 alte sectiuni.

Din nou parerea mea. Un site ar trebui sa serveasca prin design si tehnologii in principal continutului, trebuie sa il puna in valoare si nu in ultimul rand sa livreze o experienta. In cazul de fata, cu exceptia momentului de inceput, site-ul Tuborg imi dezvaluie mai degraba cateva idei de cum sa nu folosesc textul si sa aleg culorile. Apropo de culori, distinge cineva destul de bine sticla de bere pe acel fundal verde?

Etichete: ,

Life: Cat de mult conteaza de unde vii?

Subiectul zilei de ieri in blogosfera internationala a fost legat de lansarea motorului de cautare Cuil. Iar toate materialele (cred) au scos in fata ca proiectul e sustinut de fosti angajati ai Google si ca e un potential serios concurent cu cel mai important search engine din lume.

In februarie se lansa FriendFeed, un agregator de feed-uri RSS. Ca si acum, la acea data a existat un hype in jurul lansarii si chiar s-a subliniat ca este un serviciu lansat de fosti angajati ai Google.

Probabil au mai fost si alte site-uri initiate de oameni care au trecut pe la Google, insa aceste doua proiecte sunt probabil cele mai bune exemple in care renumele unei companii face un bun PR fostilor angajati.

Si eu am fost curios in ambele cazuri sa vad despre ce e vorba dupa ce am citit ca oameni de la Google sunt implicati. Numele acesta a fost ca un magnet si cred ca mare parte din zarva creata in jurul celor doua lansari se datoreaza acestuia.

Sunt curios sa aflu parerea voastra: Credeti ca a contat mult ca acele proiecte aveau in spate (re)numele Google? Credeti in general ca are importanta destul de mare - sa zicem in a gasi un job mai bun - compania din care vii? Si ar trebui sa ii dam (companiei) importanta si un anumit credit?

Intreb pentru ca am vazut in multe cazuri - din mass-media - ca renumele companiei din care pleci / vii conteaza. Partea mai nasoala a fost ca unii dintre acei oameni nu au fost la inaltimea fostei companii.

Etichete: ,

luni, iulie 28, 2008

Life: Caut designer

Sami, designerul care s-a ocupat de site-urile si materialele tiparite pentru evenimentele Evensys, a decis sa se ocupe de niste afaceri de familie. A lasat in urma sa un iMac liber la noi in birou, asa ca am inceput sa cautam un coleg nou.

Colegul ideal ar trebui sa fie pasionat de design si sa stie sa lucreze in Photoshop, Illustrator, InDesign, Dreamweaver, Flash. Cred ca e un job bun si pentru un student cu aptitudinile cerute, care vrea sa isi rodeze putin talentul.

Cei interesati sunt rugati sa imi trimita un CV pe e-mail. Link-urile spre lucrari/ portofolii personale sunt mai mult decat binevenite. Voi raspunde numai celor care se potrivesc profilului dorit. Nu cautam designer interior. Am primit deja un CV pentru acest job.

Etichete: ,

Online: Descarca gratuit albumul Danei Nalbaru

Incerc sa imi aduc aminte daca un artist roman a pus online un album intreg pentru a fi descarcat gratuit de catre doritori. Posibil sa fi fost vreo trupa underground, dar nu cred ca si un artist mainstream.

Dana Nalbaru face se pare acest pas. Si-a pus pe Apropo.ro cel mai nou album, vizitatorii site-ul putand descarca gratuit cele 9 piese de pe acesta.

Exista de asemenea si un concurs dedicat fanilor, dar nu am vazut vreo actiune legata de promovarea albumului in sine in varianta contra cost. Mie imi place muzica ei si as cumpara albumul online. Si daca ar veni pe disc si cu cateva bonus tracks, eventual cu un autograf, poate i-ar creste valoarea.

[via Florin / Orlando]

Etichete: , ,

duminică, iulie 27, 2008

Online: Treceti si pe la X3 Studios

Vorbeam zilele trecute de lipsurile in design-ul multor site-uri de continut de la noi si tot atunci vedeam ca site-ul celor de la X3 Studios s-a relansat.

Treceti si pe la ei daca vreti sa aduceti putin ordine si creativitate in site-urile voastre. Eu lucrez deja cu ei la un proiect pe care sper sa il putem anunta in curand.

Pe langa clasicele sectiuni gen "Despre noi" si "Portofoliu", gasiti pe site un generator de wallpapers, pe care le poti descarca sau trimite unor prieteni. Acest generator e un fel de Photoshop foarte rudimentar, dar care poate fi o buna idee pentru niste branduri aflate in cautarea unor noi cai de a-i convinge pe utilizatorii de Internet sa genereze continut. Cred ca Pepsi s-ar potrivi de minune!

Etichete:

Life: Intrebarea zilei

Am un prieten care va pleca din tara pentru o scurta de perioada de timp, insa daca i se leaga treburile, ar ramane definitiv acolo. Am un alt prieten care s-a intors in tara dup 4-5 ani in care a incercat sa isi construiasca o viata dincolo de ocean. Si a tras din greu. Dar s-a intors. Si nu e singurul. Mai cunosc cazuri.

Imi dau seama ca avem multe motive pentru care am pleca din tara asta. Dar ce ne tine aici (in afara de familie si prieteni)? Si ce ne face sa ne intoarcem dupa cativa ani, cand lucrurile s-au asezat un pic si ne bucuram de noua cetatenie?

Etichete: ,

vineri, iulie 25, 2008

Life: Ce servicii web ai cumpara?

Mi-am extins cumparaturile online si in zona serviciilor web. Mi-am luat un cont PRO pe Flickr. Nu ma omor eu cu facutul pozelor, dar nici nu imi place sa vad ca pot avea doar 200 de poze in contul de pe Flickr.

Daca m-ar fi intrebat cineva pentru ce serviciu eu as plati, cu siguranta as fi raspuns "Gmail". Nu sunt fan si as fi preferat dispunerea clasica a mesajelor in Inbox, dar isi face treaba foarte bine, mai ales impotriva spamului, iar cuplarea cu Google Calendar si varianta mobila sunt doua avantaje nete.

Am ales sa platesc pentru Flickr pentru ca imi place idee si felul in care este facut. Nu am testat inca si serviciul video, dar am timp sa fac. Am platic cu cardul, iar tranzactia s-a desfasurat fara probleme. Au fost cateva minute de verificare. Atat.

Ma uit acum in contul de pe Gmail si vad ca nu prea stau bine cu spatiul liber. Poate iau niste extra spatiu si aici in cele din urma. Pana atunci va intreb:

Pentru ce servicii web sunteti dispusi sa platiti?
Gmail
Yahoo Mail
Flickr
Del.icio.us
LinkedIn
Yahoo Messenger
Wordpress
Blogger.com
Hi5
Facebook
  


Experiment MasterCard - nici o plata fara card

Etichete: ,

Life: Un Velib bucurestean

In urma cu un an, Parisul era populat cu 10.000 de biciclete de inchiriat, ca parte a programului Velib, derulat de primaria orasului si de agentia de publicitate JCDecaux.

La inceputul lunii august, Asociatia Mai Mult Verde si Unicredit inaugureaza primul centru de inchiriere de biciclete din Bucuresti, numit Cicloteque, ce va include 100 de vehicule.

Am primit o invitatie de a participa pe 31 iulie la evenimentul de lansare a Cicloteque. Sper sa pot ajunge.

Si apropo de Paris, recent au aparut pe strazile orasului primele taxi-scutere 100% electrice.

Etichete: ,

Online: O rezolvare a problemei

Au fost putine site-urile de publicatii sau de informatii online care mi-au placut. Ma refer la design si la structura informatiei. Cele mai multe sufera destul de mult la aceste capitole.

Cel mai nou site de media aparut este gspTV.ro. Nu imi displace, dar nici nu imi place. Cel putin la partea de design cred ca ar fi putut lucra un pic mai mult.

Ce imi place insa este acceptarea lor onesta ca exista sau ca ar putea fi ceva probleme cu site-ul lor. Asta mi-o arata formularul de nemultumiri pus la dispozitia utilizatorilor.

Desi e o resemnare din partea lor, macar cauta o cale de imbunatatire. Poate ar trebui ca toate site-urile nou (re)lansate sa aiba o pagina numita nemultumire. Si chiar scoasa bine de tot in fata, ca pe gspTV.

Etichete:

joi, iulie 24, 2008

Gadgets: Cine ne aduce iPhone 3G

MarketOnline a vandut pana acum 2.500 de iPhone, iar CEL.ro a dat "doar" 500. Mai mult, MarketOnline declara ca are precomenzi pentru modelul 3G si ca va incepe livrarea in urmatoarele 10 zile.

Mi se pare doar mie ca e ceva gresit aici?!

Etichete: , ,

Events: Concertul anului


Am scris despre mai toate concertele la care am fost in ultimii doi ani si ceva, deci nu puteam sari peste concertul Metallica de aseara. Mai ales ca a fost cel mai bun concert al anului pana in acest moment si cel care a adunat cei mai multi oameni.

Hetfield a facut (mai) tot concertul. Pot spune ca a muncit cat restul trupei la un loc. Dar asta e rolul lui si e un bun actor. Oricum ne-a facut sa ne simtim bine. Ulrich s-a ridicat de mai multe ori de la tobe si a incercat sa ne motiveze sa strigam, fluieram, cantam.

Hammett a fost cel mai rezervat dintre toti, apatic as putea spune, iar la un moment dat chiar am crezut ca il doare ceva. Trujillo avea momente in care se facea nevazut. Ma rog, nici eu nu am reusit sa vad scena tot timpul din multime, nu foarte departe de scena. Dar macar am auzit foarte bine.

Nu acelasi lucru il pot spune despre auditia in tribunele indepartate. La iesirea dinspre Marriott nu se auzea foarte bine. Cel putin nu la fel ca jos in multime. Probabil nici nu avea cum.

Ma bucur ca au cantat multe piese de pe albumele vechi, piese pe care le-am auzit de zeci de ori si din care imi aminteam pasaje. One si Nothing Else Matters au fost probabil piesele cu cea mai mare priza la public. Eu chiar mi-am amintit aproape toate versurile.

Foarte buna ideea cu proiectia gigant din fundalul scenei. Cred ca a fost apreciata de cei din tribunele indepartate. Nu stiu cum au fost primite de altii pocniturile, flacarile si artificiile. Eu pe cele de la One nu prea le-am gustat.

Cred ca la Metallica a fost cel mai tare public din toate cele la care eu am luat parte. Spun asta poate si pentru ca am stat mai in fata decat de obicei. Si probabil stadionul ar fi reactionat mult mai bine daca nu ar fi plouat mai tot timpul. Poate ca la Rock in Rio Lisboa.

Daca ar mai veni, fie si peste 10 ani, tot m-as mai duce.

Etichete: ,

Online: O luna plina pentru Google

In aceasta luna Google...
  • ... a lansat un rival pentru Second Life.
  • ... a lansat un rival pentru Wikipedia.
  • ... a testat o solutie gen Digg, dar se pare ca il va cumpara in cele din urma.
Ce mai pregateste Google pana la sfarsitul lunii?

Etichete: ,

Online: Femei si barbati, offline si online

Offline. Potrivit Institutului National de Statistica (INS), populatia feminina reprezinta 51,2% dintre locuitorii tarii, iar populatia masculina 48,8%.

Online. In luna iunie, dintre cele 20.175 persoane care au raspuns chestionarelor destinate statististicilor demografice Trafic.ro, 50,9% sunt femei si 49,9% sunt barbati.

"Populatia online" - mai "tanara". In timp ce, conform INS, varsta medie a populatiei Romaniei este de 39,1 ani (38,5 ani in mediul urban), studiile demografice Trafic.ro arata ca varsta medie a utilizatorilor a fost, in luna iunie, de 26,7 ani.

Sursa: Newsletter Trafic.ro

Etichete:

Online: LG comunica pe Twitter

LG Romania se alatura celor cateva branduri care folosesc Twitter in comunicarea cu consumatorii. Contul producatorului de electronice si electrocasnice este twitter.com/lgenews. Ramane de vazut cum va fi folosit si ce strategie de atragere a "urmaritorilor" va avea acest brand.

Mai mult, LG a anuntat astazi si "deschiderea" centrului de media online, incepand cu luna august, la adresa LGnews.ro.

Primele mari branduri din Romania care au activat conturi pe Twitter au fost Vodafone si Orange, urmate de Microsoft. De asemenea, multe alte companii, in general din zona online, comunica prin acest canal.

Etichete: , , , ,

miercuri, iulie 23, 2008

Blogs: Big Brother pe bloguri

De la Sorin Tudor aflu despre un proiect de raport in care se:
  • "sugerează clarificarea statutului juridic și de altă natură a blogurilor și încurajează “etichetarea” lor voluntară în funcție de responsabilitățile și interesele profesionale și financiare ale autorilor și editorilor lor“.
  • "consideră că este nevoie de un fel de eticheta de calitate aplicata asupra blogurilor si a bloggerilor, a caror identitate si motive pentru a scrie pe blog trebuie facute publice“
Primul gand pe care l-am avut a fost: "Da, acum blogurile au devenit importante!". Apoi am stat putin si m-am intrebat cum ar putea fi etichetate blogurile. Luam o vigneta virtuala? Si cum ne-ar putea convinge sa ne dezvaluim identitatea?"

Sincer nu cred ca se va intampla ceva. Cred totusi ca fiecare individ isi face propriile reguli in blogosfera, iar daca un grup de persoane se ghideaza dupa un set de reguli, bravo lor! E alegerea lor. Dar nu putem pune in aceeasi oala toata blogosfera. Va fierbe pana va da pe afara. Foarte repede.

Etichete: , ,

Auto: Noua directie Ford

Se pare ca Ford incepe sa renunte la SUV-uri si se va reorienta spre masini de mici dimensiuni cu consum redus. Deja la British Motor Show, Ford a lansat modelul Fiesta ECOnetic.

Etichete: ,

Auto: Fiat 500 se vinde bine

Autoitalia a vandut 155 de Fiat 500 in primele patru luni de la lansarea pe piata locala. Planul initial de 250 de masini vandute pana la sfarsitul acestui an a fost marit la 450 de exemplare .

Din online / blogging stiu doua agentii care si-au luat Fiat 500: Kinecto si iLeo.

Etichete:

marți, iulie 22, 2008

Online: Cu ochii pe e-commerce

Desi inca foloseste pe scara lasrga sisteme de plati rudimentare, e-commerce-ul local e in crestere. Cei interesati sa afle rezultatele unui amplu studiu pe comertul online sunt invitati sa viziteze blogul lui Clement Nicolaescu.

Liviu Taloi lucreaza zilele acestea si el la un sondaj online, pe care l-am completat si eu si pe care il recomand tuturor celor vor o experienta mai buna cand ies la cumparaturi online. El vrea sa afle ce este mai important pentru vizitatorii shop-urilor de pe Internet. Dureaza foarte putin bifarea optiunilor.

Tot de la Liviu am aflat de Gala Premiilor in E-Commerce.

Etichete: ,

Life: Intrebarea serii

Va fi Romania printre cele 20 de tari care se vor bucura oficial de iPhone 3G incepand cu 22 august?

Etichete: , , ,

Life: De unde cumparam tricouri misto?

Sunt fan tricouri imprimate, dar nu ma pot lauda cu o colectie, desi mi-ar fi placut. Sunt fan Threadless, dar nu gasit mai nimic interesant de cand am inceput experimentul cu MasterCard. Am in shopping cart un tricou de cateva saptamani si nu ma indur sa fac o comanda doar pentru un singur exemplar. Mai astept ceva, macar unul.

Oricum mi se pare ca Threadless si-a pierdut din creativitate sau poate gusturile ni s-au schimbat. Caut acum alternative in aceeasi zona de pret. Imi pare rau ca de pe Sunday Outfit nu pot plati cu cardul.

Imi place ideea celor de la El Oso, de a folosi banii obtinuti din vanzarea tricourilor pentru finantarea unor acte de caritate. Cea mai buna alternativa pentru Threadless pare a fi Cosmic Soda. Preturile si modelele sunt oarecum asemanatoare. As mai putea alege ceva de la Itself, Cute monstR, NerdyShirts, Tolky Monkys sau de la Limitees, numai ca aici sunt un pic cam scumpe.

O alta idee ar fi sa imi fac singur tricourile. Chiar ma batea gandul la un moment dat dupa experimentul tricou de blogger.

Experiment MasterCard - nici o plata fara card.

Etichete: ,

luni, iulie 21, 2008

Blogs: Lucruri de baza

Exista cel putin doua materiale pe care oamenii de PR ar trebui sa le citeasca inainte de a contacta o persoana ce detine un blog. Unul e scris de Bobby Voicu, celalalt de Victor Kapra.

M-am gandit mai demult sa spun si eu ceva pe tema asta, insa sfaturile celor doi sunt destul de bune pentru moment. Doar un singur lucru tin sa spun acum oamenilor din PR:
Ne place sa ne spunem bloggeri pentru ca avem un blog. Nu ar trebui insa sa fim apreciati in primul rand dupa acest statut. Unii dintre noi sunt studenti, altii someri, unii tocmai au devenit tatici, altii sunt catolici. Exista sefi de publicatii care au blog sau presedinti de companii. Sunt multi participanti la Olimpiadele Comunicarii care si-au pastrat blogul, dupa cum cei mai importanti jurnalisti IT de la noi tin un jurnal online. Suntem toate aceste lucruri sau doar unele dintre ele inainte de a fi bloggeri. Eu cunosc doar vreo 2-3 oameni care pot fi catalogati drept bloggeri adevarati si vreo 10 in total care iau blogging-ul foarte in serios. Asa ca aflati intai cine suntem de fapt, ce facem zi de zi, ce am mai facut si pregatiti abordarea in concordanta.
Un sfat cu dedicatie pentru baiatul de la PR dintr-o agentie cu care s-ar putea sa nu mai colaborez o vreme. Din cauza lui.

Etichete:

Life: Intrebarea zilei

Ce as putea crede despre o persoana (care lucreaza in comunicare) care nu apare pe Google atunci cand ii cauti numele?

Etichete: ,

Gadgets: Huse premium pentru Mac

Dan, cel care a adus gentiile de laptop Booq in Romania, a lansat recent site-ul LaptopGear si a venit cu un nou brand pe piata, husele premium penntru Mac-uri de la Red Maloo.

Etichete:

duminică, iulie 20, 2008

Media: Noi experiente de telespectator

Abia astept ziua cand voi putea descarca de pe Internet filmul dorit direct pe televizor, cand voi putea sa imi fac singur un "post" selectand din programele disponibile. Pana atunci caut tot felul de idei de a-mi imbunatati experienta - si asa din ce in ce mai redusa - de telespectator. Iata peste ce am dat eu recent:
  • Universal Channel - Post cu filme si seriale al celebrului studio american, disponibil insa doar in oferta AKTA.
  • AKTA - serviciu de televiziune de inalta definitie. L-a folosit cineva cat a fost Euro 2008 (sau pana acum)? Cum se vede?
  • Cinebank - un automat de inchirieri video (pe dvd) vazut in Pta Dorobanti.

Etichete: ,

Trends: Cine castiga bine

O coafeza a refuzat 4 milioane lei (vechi) pentru ca nu a vrut sa isi strice duminica cu cele cateva ore cat i-ar fi luat sa pregateasca coafura unei mirese. O coafeza din acelasi coafor castiga si 50 de milioane pe luna si pentru acesti bani nu trebuie sa munceasca in fiecare zi. O manichiurista isi cumpara vase de bucatarie tip Zepter in valoare de 700 de euro. Apropo, sunt marca Maibach.

Exista mai multe bresle in care se castiga astazi destul de bine, mult peste alte meserii si niveluri de pregatire. Le-a studiat cineva? Avem un profil? Si cat de intersant acest segment pentru marketeri?

The Money Channel a scos puternic in fata rezultatele unui studiu facut de GfK pe telespectatorii sai. Am aflat de exemplu ca jumatate dintre acestia au laptop si sunt actionari pe undeva. Ba mai mult am vazut si o comparatie cu datele din SNA, din care reiesea ca postul tv avea o audienta mai tare (la multe capitole) decat ZF si intreaga presa de business. Sau ca peste 60% din audienta castiga mai mult de 540 de euro pe luna. De fapt mai important suna faptul ca unul din trei telespectatori (ai acestui canal) castiga peste 1.000 de euro lunar.

Revin la coafeze si manichiuriste. Cati din telespectatorii The Money Channel castiga mai mult decat exemplul meu de la inceput?

Evident, eu am doar un caz izolat si desi cred ca breasla celor care infrumuseteaza castiga destul de bine, sunt de partea segmentului de business. Dar la urma urmei nu am vrut sa lansez o competitie sau sa fac o comparatie in defavoarea cuiva, ci doar sa arat ca exist un target cu un buget mult peste cel obisnuit despre care nu se stie mai nimic.

Etichete:

Media: Business Standard zboara cu Blue Air

Cotidianul de afaceri Business Standard a incheiat un parteneriat cu compania aeriana Blue Air, prin care va distribui ziarul pe cursele acesteia. Publicatia va fi prezenta zilnic pe zborurile Blue Air, avand in plus fata de versiunea originala o supracoperta cu identitatea companiei aeriene.

Concurentul numarul 1 al Business Standard, Ziarul Financiar, este distribuit gratuit de mai mult timp in aeroportul Otopeni si pe unele zboruri europene. Mai mult, ZF are o prezenta si in zona restaurantelor si hotelurilor, la City Grill, de exemplu, exista un numar mare de exemplare la dispozitia consumatorilor.

Distributia de exemplare gratuite pe diverse zboruri si in aeroporturi este deja o practica veche pentru publicatiile de business internationale, Financial Times si Wall Street Journal fiind probabil cele mai bune exemple in acest sens.

Ramane de vazut cat de departe va tinti imaginatia departamentelor de marketing ale publicatilor si unde vor ajunge acestea, in incercarea de a merge ele in intampinarea cititorilor, ca o initiativa nolens-volens pe langa clasica distributie.

Probabil in viitor, anumite locatii vor fi "blocate" de publicatii asa cum sunt astazi terasele in relatie cu anumiti producatori de bauturi.

Etichete:

vineri, iulie 18, 2008

HR: Scapam de problema fortei de munca?

Business Magazin are saptamana aceasta pe coperta un titlu foarte ambitios/ optimist/ capital (am vrut sa zic verzal): GATA CU CRIZA DE PERSONAL.

Suna bine, nu?

Ideea lor e ca anul acesta piata fortei de munca primeste o infuzie de 90.000 de absolventi, numar care in opinia analistilor ar acoperi nevoile actuale.

Am citit articolul pe repede inainte si nu am retinut ceva concret despre integrarea acestor tineri absolventi si daca firmele sunt de acord cu titlul amintit. Eu unul nu sunt.

Desi multe companii vor avea nevoie de forta de munca tanara, nu doar la entry-level sunt lacune. Nu am un studiu, nu am facut un research, insa cred ca problema cea mai mare se simte la nivel middle, la gasirea unor seniori. Cel putin in zona media/ internet/ marketing.

Poate Noro si Orlando au insight-uri valabile. Noro de la BestJobs si Orlando dupa doi ani de MPI.

Etichete:

Online: Un milion pentru un film

Am vazut tot felul de pagini de un milion de dolari in ultimii doi ani, insa cea mai interesanta abordare a conceptului mi se pare ideea de a vinde frame-uri intr-un viitor film.

Un canadian s-a gandit la asta si a lansat site-ul "My Million Dollar Movie", prin care spera sa stranga milionul ca sa isi finanteze filmul.

Etichete: ,

joi, iulie 17, 2008

Gadgets: Se trece la Mac

Un articol de saptamana trecuta din Advertising Age incearca sa demonstreze ca tot mai multi oameni fac trecerea la Mac-uri. O statistica de astazi arata ca Apple detine locul trei in US in randul producatorilor de computere, dupa Dell si HP, si este numarul 6 mondial.

Eu am observat la noi o trecere catre Mac din partea mai multor oameni din online/ blogging. Deja la diverse evenimente vezi tot mai multe "mere" stralucind pe laptopuri. Cine stiu eu ca are Mac: Alin Zainescu, Radu Ionescu, Dragos Novac, Bogdana Butnar, Alex Brie, Valdimir Oane, Dan Berte, Vlad Stan, Mirona Iliescu, Eduard Koller...

Etichete: ,

Life: Caile nebanuite ale Amazonului

Incercarea mea de a cumpara de pe Amazon a ajuns la un final putin haios. Ziceam acum doua zile ca pendulez intre a cumpara de pe site-ul din UK sau de pe cel din US. Am primit de atunci cateva atentionari. Majoritatea fata de Amazon US. Ce am facut?

Am decis sa cumpar totusi din US, poate si pentru ca imi place mai mult dolarul decat lira. Dar mi-am zis sa fac totusi o comparatie cu UK, asa ca alternativ mi-am umplut cosul cu aceleasi lucruri si acolo.

M-am rezumat doar la carti si DVD-uri. Dupa ce mi-am ales lucrurile am facut o comparatie a costurilor totale. Nu am vazut o mare diferenta, asa ca am ramas sa folosesc contul american. Zis si facut, numai ca nu m-a lasat sa cumpar ce vroiam. Mai precis nu am putut comanda dvd-urile dorite. Cartile erau livrabile, dar dvd-urile nu.

Am hotarat instant sa imi fac cumparaturile in UK. Surpriza! De la ei puteam lua doar dvd-urile. Ce chestie! Nu m-am gandit prea mult si am mers mai departe pe ambele conturi. Asa ca acum astept cartile din US si dvd-urile din UK.

Experiment MasterCard - nici o plata fara card.

Etichete: ,

Gadgets: Care ar fi cel mai bun telefon?

Ma tot gandesc ca pana la sfarsitul anului o sa imi schimb telefonul mobil. Stirile din ultimele zile despre iPhone 3G m-au facut sa il iau din nou in considerare. Dar a aparut si BlackBerry Bold despre care am citit numai de bine. Ba mai mult, Boy Genius Report are un post foarte lung si bun despre iPhone vs BB Bold, ceea ce mi-a facut alegerea si mai grea. Pe de alta parte, HTC Diamond si Nokia E71 sunt doua gadget-uri bune. Si imi mai place si LG Secret, dar asta e din alta liga.

Si uite asa am ajuns la intrebarea din titlu: Care ar fi cel mai bun telefon?

Etichete: , , , , ,

miercuri, iulie 16, 2008

Blogs: Creste audienta pe bloguri? (Part 2)

Postul despre cresterea Categoriei Bloguri in Trafic.ro a atras cateva teorii despre cauzele acestei evolutii. Cineva imi spunea ieri ca aceasta majorare se s-a intamplat de fapt pe fondul scaderii in general a traficului online in aceasta perioada, blogurile avand o audienta fidela neinfluentata de sezon.

Nu trebuie insa ignorate alte doua aspecte: cresterea numarului de bloguri indexate in categorie si numarul mare de vizite provenite din cautari sau ale surse (refferer). Am cerut celor de la Trafic.ro date pe aceste doua idei, inserate in imaginea de mai sus.

Etichete:

marți, iulie 15, 2008

Life: Ce mai opreste cresterea comertului online

Cum spuneam zilele trecute, mi-am propus sa fac cateva cumparaturi online ca un experiment in campania MasterCard. M-am oprit, oarecum fireste, intai la Amazon.com. De fapt, prima oprire am facut-o la Amazon.co.uk, unde mi-am facut un wish list ce includea cateva tricouri Kangol, un DVD cu All Blacks si un altul cu cele mai bune momente de la Campionatul Mondial de Rugby, o pereche de conversi si o carte de bucate pentru lenesi. Toate la cele mai bune preturi.

Apoi cei din jur mi-au zis ca e mai bine sa cumpar din US, cel putin pentru carti. Si acolo am inceput sa umplu un cos cu diverse lucruri. M-am oprit insa dupa o discutie pe Twitter din care am aflat ca e mai bine sa verific ce livreaza Amazon in Romania inainte de a-mi face plinul.

Ghinion. Nu pot lua decat carti, dvd-uri si cd-uri. Bine, si casete VHS (dar cine le mai foloseste azi??!!).

Acum o sa imi revizuiesc comanda si o sa raman doar cu cartile si dvd-urile. Trebuie sa ma decid de unde sa le iau: UK sau US?

Sunt convins ca aceste limitari ale Amazon au o explicatie rezonabila, insa cred in acelasi timp ca marele retailer online pierde comenzi bune de pe piete precum Romania. Vorbim de magazinul online cu cel mai mare awareness in lume. Cand esti atat de sus, e si datoria ta sa sustii e-commerce-ul pe piete mai mici, deschizandu-le usa. Parerea mea.

Recent si iTunes si-a deschis magazinul "in" Romania, insa deocamdata nu comercializeaza muzica sau filme.

Experiment MasterCard - nici o plata fara card.

Etichete: , ,

Online: Creste socializarea online de business


Despre social networking ati mai citit probabil pe bloguri. De cele mai multe ori ca nu prea exista la noi, cu referiri la initiative locale. Hi5 nu se pune la socoteala.

Un articol recent din BusinessWeek Romania vorbeste insa despre trei noi proiecte in zona aceasta, mai precis de business-oriented social networking, adica acolo unde a facut cariera - ca sa zic asa - LinkedIn.

In articol apare si o idee mai veche de-a mea, pe care sper sa o pun in practica pana la sfarsitul anului, alaturi de CeeVee.ro, dezvoltat de MyKinda, si "Colegi de munca", un produs Neogen. De la aparitia articolului, am aflat si de ideea prietenilor de la Oricum de a duce platforma de evenimente Mentorship in zona online, printr-un proiect gen LinkedIn.

CeeVee ar urma sa fie lansat zilele acestea, daca luam in considerare declaratia din BW. Tot acum ar trebui sa vedem si initiativa Neogen, ce va fi integrata in noul Colegi.ro, iar Oricum planuieste anuntarea pentru toamna acestui an.

Etichete: , , ,

Marketing: Pentru cei din generatia mea

Am auzit de Generation X, de Baby Boomers, de Generation Y, chiar si de Generation Z, de Generation MTV, ba chiar am avut si noi Generatia PRO. Te-ai intrebat vreodata din care faci parte?

Pentru acceptiunile internationale gasesti aici o lista. Pentru o abordare locala, am putea arunca o privire in cel mai nou studiu lansat de Graffiti BBDO, Proximity si Mercury Research si dedicat Generatiei X. De fapt, initiativa de la noi face parte dintr-un proiect al BBDO Worldwide derulat in 18 tari.

Conform acestui studiu, Generatia X ii include pe cei nascuti intre 1964–1978, Generatia Y ii arondeaza pe cei veniti pe lume intre 1979 si 1990, iar Baby Boomers sunt cei din generatia 1943–1963.

Oamenii care formeaza Generatia X sunt cei cu o cariera de succes, care se straduiesc sa imbine viata de familie cu cea profesionala si sa-si mentina optimismul nealterat, cu o atitudine relaxata in viata. Au fost in mod constant preocupati de performanta la locul de munca, mai mult decat Baby Boomers sau decat Generatia Y. Insa impartasesc cu Generatia Y aceleasi trasaturi ale oamenilor de cariera: ambitiosi, cu spirit antreprenorial dezvoltat, concentrati pe cariera. Toate acestea sunt comune, chiar daca planurile de a dobandi succes si bani par diferite - succes si bani cu mai putin efort, in cazul Generatiei Y; munca multa si echilibru emotional, in cazul Generatiei X.

“Denumita de multe ori generatia pierduta, Generatia X este acum la putere. Este cea mai numeroasa din punct de vedere statistic si este bogata. Altfel spus, targetul perfect al oricarui marketer: multi si bogati. In Romania, Generatia X are un statut aparte. Daca in restul tarilor din vestul Europei si America de Nord aceasta generatie nu a prins nici un moment dramatic al unei crize mondiale, la noi, oamenii care o compun au infruntat ani intregi povara comunismului. Si – conform acestui studiu - aceasta generatie nu pare deloc pierduta. Din contra, acum recupereaza toata perioada neagra de privatiuni pe care a traversat-o”, spune Stefan Chiritescu, Head of Planning Graffiti BBDO.

"Generatiile X, Y sau Baby Boomer impartasesc, cu siguranta, valori similare, dar exista, de asemenea, si diferente notabile, iar acest studiu realizat in 18 tari releva aceste trasaturi comune sau specifice. In Romania, se contureaza un profil distinct al Generatiei X comparativ cu majoritatea celorlalte tari in care s-a realizat studiul. Amprenta pe care si-au pus-o schimbarile care au avut loc in adolescenta romanilor apartinand acestei generatii este mai evidenta decat in alte tari, in special in ceea ce priveste atitudinea fata de cariera si de comunitate. Romanii din Generatia X apreciaza ca locul de munca este foarte important, totusi se simt arareori rasplatiti conform asteptarilor.

Valorile traditionale si siguranta familiala sunt mai des intalnite la Generatia X din Romania in comparatie cu alte tari. Generatia X din Romania este o generatie optimista, ambitioasa, care cauta in permanenta echilibrul", apreciaza Anca Serbanescu, Research Manager Mercury Research.

Fiind mai preocupati de viata sociala si de comunitate, si cu un sentiment national mai intens, reprezentantii Generatiei X arata o mai mare predilectie decat celelalte doua generatii pentru brandurile culturale, implicate in realitatea sociala, cum sunt Financial Times sau Greenpeace. Orientarea catre familie, libertate si stabilitate se reflecta de asemenea in eroii preferati de acestia – Mos Craciun, Beatles, Phoenix, Florin Piersic, Charlie Chaplin. In categoria personajelor negative intra nume ca Darth Vader sau Saddam Hussein.

Printre eroii showbiz-ului modern apreciati in Romania atat de Generatia X cat si de Generatia Y, dar nu si de Baby Boomers, se numara branduri precum “Friends” (simbolul cercului de prieteni) sau Madonna, Marilyn Monroe, Bugs Bunny, Matrix (sugerand ideea de libertate dar si de instabilitate si schimbari rapide).

Mai atrasi de brandurile de lux si de cele care le confera un anumit statut social, 28%–35% din reprezentantii Generatiei X din Romania resping marcile traditionale romanesti, precum Gambrinus, Eugenia sau Carpati, desi reactioneaza ceva mai pozitiv la acestea decat celelalte doua generatii.

Referitor la relatia lor cu brandurile, se observa anumite similitudini intre romanii din Generatia X si cei din generatia Baby Boomers, ambele categorii avand tendinta sa respinga branduri precum McDonalds (evaluat negativ si de Generatia Y), Eugenia (apreciat ceva mai mult de Generatia Y), Gambrinus sau MTV. De asemenea, ambele generatii apreciaza mai mult decat Generatia Y brandurile care le ofera sentimentul unui standard de viata inalt si, in acelasi timp, sentimentul de implinire in viata de familie – Mercedes, IBM, IKEA.

"O trasatura distinctiva a Generatiei X e reprezentata de incercarea de a mentine echilibrul intre viata profesionala si cea personala. Acest aspect e reflectat de faptul ca acesti oameni recunosc importanta momentelor de relaxare cu prietenii la sfarsitul unei zile de munca, precum si de preferinta lor pentru branduri cu atitudine etica. Isi mentin o imagine pozitiva asupra propriei vieti, in ciuda stresului si a constrangerilor la care sunt supusi, intr-o masura mai mare decat Generatia Y sau Baby Boomers", spune Gabriela Terchila, Managing Director Proximity.

Generatia X impartaseste aceeasi atitudine pozitiva in viata ca si Baby Boomers, spre deosebire de Generatia Y, care este mai predispusa la anxietate.

Diferenta de statut social intre cele 3 generatii explica atitudinea Generatiei X fata de bani si success, parerea mai putin negativa despre marile branduri, marea atractie a acestora pentru branduri de lifestyle, precum Nokia, Sony, Microsoft, Google, sau pentru branduri de lux, ca Mercedes, BMW.

Daca analizam aspectele care definesc Generatia X din Romania comparativ cu alte tari, descoperim o combinatie interesanta intre atitudinea puternic orientata catre locul de munca si consumerism – care este mult mai intalnit in Romania decat in majoritatea celorlalte tari participante la studiu. De asemenea, schimbarile de job sunt mai frecvente in Romania decat in 14 din tarile implicate in studiu. Acest aspect este confirmat si de faptul ca romanii sunt mai nerabdatori si idealisti in efortul lor de a-si atinge scopurile. Locul de munca este considerat de romani foarte important, mai mult decat il considera respondentii din alte 12 tari analizate in studiu.

Deciziile de cumparare bazate pe un ambalaj atragator sunt mai frecvent intalnite in Romania decat in alte 12 tari participante la studiu. De asemenea, romanii arata ca au pareri mai putin negative despre “designer brands”.

Etichete:

luni, iulie 14, 2008

Blogs: Creste audienta pe bloguri?

Nu ma dau in vant dupa statistici legate de audienta, asa ca nu o sa comentez cifrele din cel mai nou newsletter Trafic.ro, cel din care aflam ca pe site-ul respectiv categoria Bloguri a avut cea mai mare crestere a numarului de vizitatori unici absoluti.

Aceeasi sursa ne spune ca acum categoria Bloguri se regaseste in Top 10 Categorii in Trafic.ro, ceea ce suna destul de promitator, nu?

Ce credeti ca a declansat aceasta crestere? Un numar de bloguri inscrise in ultima vreme? Intrarea in Trafic.ro a unor bloguri cu audienta mare? Orientarea publicului spre bloguri?

Etichete: ,

Media: Remake versus original

PHOTO VIA SIMPLEBLOG
Esquire implineste un an pe piata locala odata cu editia de iulie/august, numar ce propune si o coperta indrazneata, o parafraza dupa o aparitie din 1965, ce o avea in prim plan pe Virna Lisi.

De fapt, coperta romaneasca cu Maria Dinulescu pare mai degraba un remake dupa editia americana de mai, cu Jessica Simpson, care nu prea a fost bine primita de unii observatori. De altfel, Esquire US a venit cu un nou remake in cel mai recent numar. Mai mult, ideea de a relua teme celebre in pictoriale are sanse sa devina o moda. In februarie, New York Magazine refacut un shooting celebru cu Marilyn Monroe, avand-o de data aceasta ca model pe Lindsay Lohan.

Etichete:

Blogs: Doua jocuri de vara

Ma "temeam" ca voi gasi blogsofera in vacanta dupa cateva zile de offline pentru mine. Nu a fost sa fie si nici nu da semne de relaxare. Poate bloggeri prefera vacanta in luna august...

Am gasit mai multe posturi interesante in reader (mergeti pe la Subiectiv, Noro, Alex Brie si Vlad Petreanu) si doua jocuri asa mai de vara. Blogul IQads ne indeamna la twittering in grup, iar Carmen ne spune despre Happy flu, un tool ce arata interactiunea intre bloguri.

Etichete: , ,

Life: M-am intors

Am fost deci plecat pentru patru zile in Bulgaria, la un all-inclusive din Obzor, in apropiere de Nessebar. A fost o curiozitate, cum spuneam si in postul anterior. Am vrut sa vad si eu minunile turismului din tara vecina, desi am auzit pareri impartite, oricum cele mai multe pozitive.

Pot spune ca si eu am avut o experienta pozitiva. Nu am sa redau aici de ce bulgarii se pricep la turism si noi nu, pentru simplul motiv ca nu am mai fost pe litoralul romanesc de vreo doi ani si nu pot compara "obiectiv". Ma rog, din ce se vede in media si pe bloguri, multe nu par sa se fi schimbat la noi.

Bulgarii insa pot concura cu turcii foarte usor. Nu sunt inca la nivelul lor, dar probabil pe unele oferte, in Bulgaria poti obtine la aceeasi suma conditii mai bune ca in Turcia. Pierd clar in fata turcilor la capitolul mancare. Dar asta nu inseamna ca stau foarte prost.

Am stat intr-un hotel foarte curat si bine intretinut. Chiar am cautat sa ii "prind" cu ceva. Staff-ul foarte linistit si prietenos. Uneori nici nu le simti prezenta, dar sunt acolo daca ai nevoie. Singura lor mare problema e limba engleza. Insa te vei bucura sa descoperi bulgari care vorbesc romaneste, mai ales cand ai incurcat drumurile, de exemplu.

Apropo de drum. A fost si prima data cand am iesit cu masina din tara, eu fiind fan al curselor aeriene. Am trecut granita pe la Vama Veche, alegand un drum mai lung, dar cu mai putin de mers in Bulgaria. Ma temeam de sosele proaste si multe limitari de viteza. Nu a fost sa fie asa. E adevarat ca sunt portiuni care mai trebuie plombate, insa per ansamblu au drumuri bune. Ne-am intors prin Russe/ Giurgiu si bine am facut. Drum bun, o portiune lunga de autostrada (Varna - Shoumen) si mult mai scurt.

Am asadar multe motive sa ma intorc in Bulgaria chiar si pentru acele week-end-uri scurte pe care le petreceam la noi la mare. Incercati macar o data, s-ar putea sa imi dati dreptate. Un ultim sfat daca plecati cu masina: GPS.

Etichete:

joi, iulie 10, 2008

Life: Am plecat si eu la bulgari

Plec pentru cateva zile in Bulgaria, la Obzor. Vreau sa vad si eu cu ochii mei ce se intampla la vecini, asta dupa ce am auzit tot felul de pareri. "Vacanta mare" urmeaza in august.

Asadar ne vedem/ vorbim de marti incolo.

Etichete:

miercuri, iulie 09, 2008

Life: Viata bate clipul?

Astazi am citit in cateva locuri despre experimentul facut de Simona Tache de la Academia catavencu. Daca nu stiti ce a facut si nu vrei sa sati click pe link, va spune eu. A cersit pentru cateva ore pentru a vedea cat se castiga din asta.

In seara asta am dat peste articolul de pe NYTimes.com despre Bucuresti. L-am parcurs pe fuga, insa nu mi-a scapat pasajul acesta: "Everywhere I went, taxi drivers tried to rip me off".

Mi-am adus aminte de undercover-ul Simonei si ma gandeam ca ar fi interesant ca experiment sa incerce o zi sa se dea drept strain si sa vada daca toti taximetristii vor sa o insele. Nu stiu de ce, dar eu nu cred ca toti sunt ca in reclama asta.

Etichete:

Online: Ce am descoperit astazi

Partea frumoasa a Internetului e ca in fiecare zi poti descoperi ceva nou. Stiu ca e la mintea cocosului, dar eu ma surprind uneori mirandu-ma, in sensul bun, de noile descoperiri.

Astazi, de exemplu, am descoperit certificatele pentru e-mail digitale si notarii Thawte (se citeste ca thought). Gasiti aici mai multe detalii daca v-am trezit interesul. Si apropo, initiatorii din Bucuresti organizeaza o intalnire in weekend.

p r o m o
BUSINESS CONSULTING SURVEY: Completeaza sondajul pentru antreprenori!

Etichete: ,

Fun: Concurs Booq pe "Ce am in geanta"

In urma cu un an si ceva lansam blogul "Ce am in geanta", ca un experiment dupa ce am vazut rezultatele unui studiu lansat de Leo Burnett.

Pe scurt, am pus pe acel blog imagini din gentile unor oameni care au apreciat ideea.

Recent s-a incheiat prima parte a campaniei Booq pe bloguri, cea cu gentile de laptop premium. Si vorbind cu Dan (initiatorul campaniei si importatorul lor) despre bloguri si idei, am ajuns cu discutia la "Ce am in geanta". Si de aici la o noua idee, de fapt la un mic concurs.

Despre ce e vorba? Pai, reluam activitatea pe "Ce am in geanta", dar de data aceasta avem si premii.

Ce vom face? In urmatoarele 3 luni, vom premia 3 participanti la un concurs de fotografie. Cate unul pe luna.

Care este premiul? Cate o geanta Mamba. Prima va fi aceasta.

In ce ne intrecem? In imagini. In fiecare luna vom avea o tema. Prima tema este: cel mai neobisnuit continut. Practic o imagine care sa ne arate un mix de lucruri interesant. Nu punem accent pe efecte speciale de lumina si culoare, continutul conteaza mai mult. Deci nu cred ca e nevoie sa exagerati.

Ce fac cu poza? Dupa ce ai facut poza, pune-o pe blog si trimite-ne un mail (ingeanta at gmail dot com) cu link-ul respectiv. Daca nu ai blog, trimite-o pe mail la aceeasi adresa. Toate pozele primite/ descoperite pe bloguri vor aparea pe "Ce am in geanta".

Cand aflu daca am castigat? Prima etapa se va desfasura intre 10 iulie si 10 august. Deliberam castigatorul pana cel tarziu pe 15 august.

Cine jurizeaza? Nu facem un mare concurs de frumusete. O facem pentru distractie. O sa fiu eu in juriu, apoi Dani (din partea sponsorului) si o sa mai invit bloggeri, oameni cu mana buna la fotografie sau cu talent la design. Cum spuneam, o facem sa ne distram.

Etichete: ,

marți, iulie 08, 2008

Pentru Mihai Popescu

Incurcate sunt caile solidaritatii. E o concluzie pe care am tras-o dupa ce au ajuns la mine cateva cazuri sociale. Dar chiar si asa, sper ca acest tanar sa aiba si el sansa de a scapa de tumora care il chinuie.

Life: Unde cumparam online?

Am inceput sa cumpar online acum doi ani. Am inceput cu tricouri de la Threadless si carti de pe Amazon. Chiar imi placea joaca asta, insa elanul mi-a fost taiat la un moment dat de neputinta de a plati cu cardul pe care il aveam. Nefiind pasionat de electronice, neavand timp de lecturi si mergand destul de des in alte tari si pentru shopping printre altele, am abandonat platile online.

In ultimul an insa am descoperit pe bloguri de design, gadgets si cool stuff mai multe lucruri care mi-au placut. Sunt adesea lucruri marunte, dar care fac diferenta sau aduc putin inedit in cotidian.

Ma gandesc ca in cativa ani vom cumpara mai mult online sau chiar on-the-go prin telefonul mobil, cu livrare la domiciliu sau in puncte cheie. De exemplu, Deutsche Post are doua servicii interesante:
  • Packstation - un fel de bancomat de colete. La orice ora din zi si din noapte iti poti ridica pachetele de la un chiosc special ales de tine.
  • Garagenvertrag - un serviciu care in engleza ar fi numit "garage contract" si prin care poti primi coletele atunci cand nu esti acasa. Doar specifici o adresa unde pot fi lasate, la un vecin sau la cineva de incredere.
Ma intorc la platile online acum...

Fiindca tot am intrat in campania MasterCard, mi-am propus sa reincep shopping-ul online si pentru asta am cerut mai multor cunoscuti sa imi ofere cateva sugestii. Iata ce am primit.

Recomandarea suprema - Amazon.com e cred top-of-mind cand spui cumparaturi online. Eu am mai luat de la ei, dar nu mai tin minte daca din State sau UK. Parca din State. Ma gandesc sa comand din UK. Cineva imi spune ca e mai bine de la americani, chiar daca drumul e lung si un pic mai scump. Are cineva o propunere mai buna?... Nu stiu germana si nici franceza.

Electronice, hardware si alte gadgets - Aici eMag pare a fi in topul multora, dar am primit recomandari si pentru PCfun, CEL.ro, 3E sau JR.com ori Buy.com si evident eBay.

Site-uri de comparare a preturilor - Ideile astea au venit mai mult pe filiera americana: BizRate, Pricegrabber, Nexttag, Froogle.

Directoare cu shop-uri online din Romania - Am gasit doua resurse interesante: Usor.ro si Harta comertului electronic.

Timp liber - FunGift e probabil lider pe segmentul de surprize, cool & fun, iar TarabaCuCarti si Librarie.net sunt doua puncte de desfacere pentru carti.

Experiment MasterCard - nici o plata fara card.

Etichete: ,

Auto: Primul test auto ministerial

PHOTO BY INCONSTANTIN
Daca stiam de campania cu masini eco in care este implicat ministrul mediului, Attila Korodi, il invitam sa testeze si o Toyota Prius, cand a aparut inopinat pe terasa Green Hours, in timpul dezbaterii despre masini hibride.

Via Sorin si Evenimentul Zilei, aflu ca ministrul este deja la al treilea test-drive, primind acum un BMW dupa ce a codus o Honda si un SAAB, una hibrida si una pe biocombustibil.

p r o m o
BUSINESS CONSULTING SURVEY: Completeaza sondajul pentru antreprenori!

Etichete: ,

Life: A doua intrebare a zilei

Imaginea de mai sus surprinde laptop-ul lui Igu. Vazandu-l la shooting-ul pentru revista Biz, mi-a venit in minte intrebarea: Ne placea pe vremuri sa punem abtibilduri pe frigidere, de ce pe laptop-uri nu vrem sa avem stickere?

Aici vedeti laptop-ul lui Faris Yakob, vorbitor la Idea Forum anul trecut. Iar aici vedeti primul sticker de pe laptop-ul lui Zoso.

p r o m o
BUSINESS CONSULTING SURVEY: Completeaza sondajul pentru antreprenori!

Etichete: ,

Blogs: Studiu despre comunicarea pe bloguri

Cum spuneam si ieri, articolul despre bloguri realizat de revista Biz prezinta si rezultatele unui sondaj online la care au raspuns 150 de oameni de marketing si comunicare. Cum in revista rezultatele apar mai mult inserate in text, am preluat cateva date din studiu si le-am pus intr-un PDF. Il puteti vedea aici.

Pe scurt, iata cateva date:
  • Peste 90% dintre cei care au raspuns considera ca blogurile sunt un bun canal de promovare si comunicare.
  • Peste 75% nu au trimis comunicate bloggerilor
  • 64% intentioneaza sa foloseasca blogurile in campanii (comunicare/ promovare)
  • 70% considera noutatea acestui canal de comunicare ca prim avantaj al blogurilor in campanii.
  • 70% ar alege blogurile pentru o campanie in functie de calitatea audientei.
p r o m o
BUSINESS CONSULTING SURVEY: Completeaza sondajul pentru antreprenori!

Life: Intrebarea zilei

Ati observat ca din ce in ce mai multe televiziuni ofera imagini preluate de pe YouTube? Sa inteleg ca serviciile video ale agentiilor de presa nu mai sunt bune?

p r o m o
BUSINESS CONSULTING SURVEY: Completeaza sondajul pentru antreprenori!

Etichete: ,

Blogs: Campanie pe bloguri la americani

Ce, numai bloggerii romani sa aiba parte de teste auto!?

Guy Kawasaki scrie (cu putin entuziasm chiar) despre o campanie lansata de Chevrolet, in care 5 mame din Silicon Valley (se pare ca exista si un club al lor) calatoresc timp de 7 zile prin America intr-un Chevy Tahoe Hybrid. Se mai adauga si Internet wireless gratuit, sistem GPS, camere video, jocuri, benzina, bani de mancare si cazare si a iesit o campanie de toata frumusetea.

Kawasaki spune ca e o campanie low cost. Vedeti in Romania o campanie de genul asta, cu tot tacamul?

VIA DORU PERSINARU

Etichete: ,

luni, iulie 07, 2008

Online: Sondaj pentru antreprenori

La sfarsitul saptamanii vom incheia sondajul dedicat antreprenorilor, Business Consulting Survey.

Pentru cei care nu stiu despre ce e vorba, impreuna cu Mircea Scarlatescu am lansat un survey online pentru a afla nevoile de consultanta ale antreprenorilor romani.

Asadar daca esti antreprenor, te invit sa completezi sondajul.

p r o m o
BUSINESS CONSULTING SURVEY: Completeaza sondajul pentru antreprenori!

Etichete: ,

Blogs: Ghid de promovare pe bloguri


Despre promovarea pe bloguri s-a scris inca de la prima campanie de bannere importanta in blogosfera, Dacia Logan Kiss. Au urmat testele pe bloguri, intre care cel mai rasunator caz pana acum ramane Generatia A4. Asta demonstreaza importanta faptului de a fi primul, de a comunica ceva in premiera, de a face primii pasi pe un teritoriu nou.

Revista Biz abordeaza si ea in cel mai recent numar ideea marketingului pe bloguri. Articolul este o analiza a modalitatilor de promovare folosite in blogosfera si e insotit de profilul celor mai cunoscute 10 campanii desfasurate pe bloguri la noi.

Mai mult, Biz a realizat un sondaj pe tema promovarii pe bloguri, la care au raspuns 150 de oameni de comunicare si marketing. Rezultatele se gasesc in text, iar cei mai apreciati bloggeri in randul respondentilor au primit o pagina speciala. Nu e un top propriu-zis, ci doar dispunerea alfabetica a bloggerilor pe care oamenii de marketing i-ar alege pentru o campanie online.

Nu in ultimul rand, merita citite materialele scrise de Doru si Bobby. Sunt utile in orice campanie pe bloguri.

Probabil urmatorul articol despre marketingul pe bloguri va vorbi despre cum sa te diferentiezi in multitudinea de comunicari pe bloguri. Pana atunci va las cu cateva poze de la sedinta foto realizata pentru Biz.

Etichete: ,

Events: A trecut si B'estfest 2008


Am prins doar ultimele doua zile de B'estfest. Vineri mi-ar fi placut sa o vad pe Alanis si pe baietii de la Cypress Hill. "Jagged Little Pill" a fost unul dintre albumele mele preferate multa vreme, iar Ironic ramane probabil in topul personal al celor mai bune 10 - 20 de piese ever. "Insane in the Brain" este de asemenea un evergreen in rap.

Consideratii generale
Locatia nu a fost nici geniala, nici nepotrivita. Singura problema majora, pe langa cea a gunoaielor (dar asta e una personala), a fost parcarea. Nu stiu daca in afara de zona VIP, evenimentul a mai oferit posibilitati de parcare. La cat de mare e Romexpo, cred ca ar fi fost o solutie buna sa oferi locuri de parcare. Contra cost fireste.

Nu am mai mers la astfel de festivaluri pana acum, deci nu pot face o comparatie. Cert este ca mi-a placut organizarea si felul in care au fost gandite multe aspecte organizatorice. Eu de obicei ma uit la tot felul de amanunte.

Sunt multi oameni care vin doar sa socializeze sau cel putin asa lasa impresia. Altfel nu imi explic de ce in timpul concertelor erau cozi mari la mici si alte mancaruri sau de ce lumea nu pleca de la banci si umbrelute. Ciudat e ca la bauturi nu era niciodata coada, insa la mancare asteptai ceva vreme.

Inainte de eveniment cu o luna ar trebui sa se incerce o promovare mai puternica pentru trupele mai putin cunoscute. Poate asa unele concerte mai de "nisa" ar atrage mai multi oameni, macar din randul celor care cascau gura aiurea. Au fost cateva concerte cu public destul de restrans.

Poate ar fi trebuit sa nu puna Manu Chao si Nelly Furtado in aceeasi zi. Oricum ziua de duminica a atras cel mai numeros public. Cam dublu fata de sambata. Audienta destul de matura si pretioasa pe alocuri.

Foarte tari ideile de entertainment alternative. Cabina tipetelor, Silent Disco si Spalatoria de Barbati mi-au placut cel mai mult din ce am intalnit.

Ce am vazut
Manic Street Preachers: Mi-am dat seama ca au multe piese care mi-au placut de-a lungul timpului. Mi-ar fi placut sa vad putin mai multa creativitate in punerea in scena.

Kaiser Chiefs: Mai mult o curiozitate pentru mine. Am vazut doar o parte si cam de departe, dar mi-a placut ce am prins.

Nouvelle Vague: Am stat doar la trei piese. Interesant. Nu imi amintesc sa fi vazut/ auzit ceva inainte, dar o sa caut sa ascult mai mult.

Roisin Murphy & Sunrise Avenue: Am vazut foarte putin, in parte si din cauza decalajului provocat de Roisin Murphy care a intarziat. Am plecat repede la Manu Chao.

Manu Chao: Probabil cel mai bun concert al festivalului si cel mai lung. A tinut doua ore. A atras la fel de multi oameni ca Nelly Furtado, deci as putea spune ca a fost si un succes de public. Am stat doar la primele 3-4 piese.

Nelly Furtado: Unul din concertele de pe lista must-see. Am toate albumele ei si chiar vroiam sa o vad live. O surpirza a fost sa vad tenta rock data multor piese, ceea ce a dat foarte bine intr-un eveniment orientat spre acest gen. Nu a avut show de lumini sau decoruri, insa a cantat cu forta si a reusit sa faca si audienta sa cante si sa danseze.

Deja pe YouTube sunt multe filmulete din cele trei zile, iar aici gasiti poze oficiale. Geniala mi se pare poza asta. Nu stiu de la ce concert a fost.

p r o m o
BUSINESS CONSULTING SURVEY: Completeaza sondajul pentru antreprenori!

Etichete: ,

duminică, iulie 06, 2008

Life: Nu e usor sa platesti doar cu cardul!

Vineri m-am intalnit cu Dorin la ViaCafe. Tot incercam sa ne vedem de o luna si nu gaseam timp. Aveam multe sa ne spunem, asa ca ne-am intins la vorba. A venit insa si timpul achitarii notei.

Dorin stia de campania mea cu MasterCard. Si cum se cuvine sa lasi ceva celui care te-a servit, m-am oferit sa platesc eu nota, lasandu-i lui bacsisul. Numai ca si Dorin avea doar cardul la el.

Am intrebat daca se poate incasa de pe card o suma mai mare. Nu se putea. Ne-am gandit sa comandam ceva, dar de fapt sa nu luam nimic si sa ramana astfel ceva. Si mai complicat si nu tocmai un gest frumos. Am renuntat la idee si am ramas datori. Asa ca daca aveti vreo intalnire la ViaCafe, poate lasati ceva si pentru mine.

Aseara la B'estfest vorbeam cu Bogdan despre patania mea cu bacsisul si despre platile cu cardul. E fan carduri. Imi spunea ca el a putut lasa mai mult la plata cu cardul intr-ul local mai de fitze din Bucuresti. Poate au gasit ei un alt sistem.

Si la B'estfest s-a platit cu jetoane. Numai ca daca vroiai sa le cumperi cu cardul, trebuia sa scoti bani de la bancomat. Mi s-a parut ciudat putin. E mai usor sa aduci un bancomat la concert decat un POS?

Am vorbit cu atatia oameni despre campania aceasta, ca nu mai stiu de la cine am aflat urmatoarea povestioara. La un hypermarket din Bucuresti niste straini au vrut sa plateasca cu cardul. "PIN-ul, va rog!", le-a zis casiera. "Care PIN?" sau "Ce e ala?" (nu stiu exact ce au discutat). Alte intrebari si raspunsuri... Intr-un final au inceput sa faca un exercitiu de memorie pentru a afla PIN-ul unui card.

PIN-ul reprezinta, in opinia mea, unul din factorii care impiedica dezvoltarea platilor cu cardul. Afara deja iti scanezi singur cardul la casa, singura verificare (si cred ca e optionala) fiind aceea a semnaturii. Acum un an o vanzatoare in Amsterdam s-a uitat un pic cam ciudat ca nu am cardul semnat. La noi, din cauza PIN-ului, plata cu cardul pare un ritual. Te tine pe loc, nu mult, dar te tine.

Un alt factor ar fi legat dorinta (sau mai degraba a lipsei) comerciantului de a avea un sistem de plata cu cardul functional. Va spuneam acum cateva zile ca am descoperit un POS la un atelier de retusuri vestimentare, dar ca nu functiona. Patru zile mai tarziu, am trecut pe acolo sa ridic "lucrarea". Am intrebat daca functioneaza. Nu, a fost raspunsul.

Ieri la McDonald's Unirii - apropo localul arata precum cel din La Defense acum - nu functiona sistemul si dupa ce doi angajati s-au mirat in fata mea ca nu le merg POS-urile, mi-am dat seama ca nici nu aveau sa mearga prea curand. Noroc ca nu eram singur.

Experiment MasterCard - nici o plata fara card.

Etichete: ,

sâmbătă, iulie 05, 2008

Ideas: Dans de incarcare

Orange a lansat in Anglia un incarcator de telefoane pentru petrecareti, vorba cantecului: Wave your arms in the air and charge your phone like you just don’t care.

Mai precis este vorba de un dispozitiv ce genereaza energie atunci cand purtatorul isi misca mainile. Incarcatorul functioneaza dupa un principiu similar celui folosit de ceasurile automatice.

VIA SPRINGWISE

p r o m o
BUSINESS CONSULTING SURVEY: Completeaza sondajul pentru antreprenori!

Etichete: ,

vineri, iulie 04, 2008

Events: Unde nu am ajuns

Aseara am fost invitat la doua evenimente ce se desfasurau cam in acelasi timp. Nu am ajuns din pacate la niciunul.

Ceremonialul ceaiului de la Triangle D'Or a avut ca invitati si vreo 15 bloggeri/ micro-bloggeri, prin initiativa lui Filip. Pana acum am citit la Andrea, Anca si Corina despre ce a fost aseara.

Petrecerea MediaCafe ce a marcat doi ani de existenta pe piata a atras intre 300 si 450 de persoane (estimari din surse diferite) si a costat peste 20.000 de euro. Au povestit putin despre petrecere Marius si AdPlayers.

Astazi nu am ajuns nici la prima zi de B'estfest, sper insa sa nu ratez concertele de maine si poimaine. Razvan Matasel zice ca si Festivalul International de Pirotehnie nu ar trebui ratat.

p r o m o
BUSINESS CONSULTING SURVEY: Completeaza sondajul pentru antreprenori!

Etichete:

Online: 9 milioane euro pentru e-business

Programul e-business, lansat de MCTI si finantat de Guvern si banca Mondiala, dispune de un fond nerambursabil de 9 milioane de euro, scrie ZF astazi. De acesti bani pot beneficia cei care vor sa se lanseze in e-commerce, sa introduca un ERP sau CRM ori alte programe de gestionare a resurselor.

Mi-ar fi placut sa vad niste fonduri si pentru dezvoltarea unor site-uri de continut cu informatii utile sau aplicatii care sa ne faca viata mai usoara. As fi aplicat si eu pentru o finantare. Dar poate ma lansez cu un proiect ce vizeaza "marketingul afacerilor prin mijloace electronice", activitate acceptata de programul e-business.

UPDATE: Ca tot vorbim de fonduri nerambursabile, programul Business Advisory Services (BAS) Romania, administrat de Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare si finantat de Guvernul Austriei, ofera antreprenorilor romani acces la consultanta si chiar fonduri pentru aceasta.

Recent am lansat impreuna cu BAS un sondaj online pentru a afla nevoile de consultanta in randul antreprenorilor. El poate fi completat aici.

Etichete: ,

Advertising: Axe spala barbati in public

In opinia mea, Axe este unul dintre cele mai creative branduri in acest moment. O arata premiile castigate in diverse festivaluri, campaniile inovative realizate peste tot in lume si felul in care a stiut sa integreze Internetul in comunicare. Nu imi vin in minte acum alt brand care sa fi avut atatea initiative online ca Axe.

Si la noi au fost cateva initiative ale brandului care au iesit din banalul publicitar. Pimp My Bedroom si Axe Villa / Travel 69 sunt doua exemple relativ recente.

Astazi Axe lanseaza prima "Spalatorie de Barbati din Romania" odata cu o noua gama Axe Shower Gel. "Spalatoria" e amenajata intr-un truck Mercedes, care se va plimba pe la toate evenimentele majore ale acestei veri. Cine merge la B'estfest va avea ocazia sa vada spalatoria in actiune.

Ar fi fost poate interesant si un website pentru toata campania. Mai multe imagini aici.

p r o m o
BUSINESS CONSULTING SURVEY: Completeaza sondajul pentru antreprenori!

Etichete: ,

Gadgets: Motorola cu touchscreen si clapeta

Nu mai tin minte daca am dat pana acum sau a aparut prin alte parti o incercare a Motorola de a intra pe teritoriul iPhone. Zilele trecute Boy Genius arata modelul Blaze, cu touchscreen si celebra clapeta. Dupa parerea mea, mai bine se lipseau de ea.

p r o m o
BUSINESS CONSULTING SURVEY: Completeaza sondajul pentru antreprenori!

Etichete: ,

joi, iulie 03, 2008

Life: Cat cheltuim cu cardul online

In primele 6 luni ale acestui an s-au efectuat tranzactii online cu cardul in valoare de 25 - 26 milioane de euro, conform RomCard. Suma este calculata pentru cardurile certificate 3D Secure. Suma respectiva a fost atinsa in urma a 300.000 de tranzactii. Ar fi interesant de vazut care a fost volumul overall. In fine, sunt bune si aceste cifre.

De fapt, bune nu sunt ele, caci ne arata ca nu stam deloc bine la platile cu cardul. Ma gandesc ca exista in alte parti magazine care fac singure in 6 luni suma asta.

p r o m o
BUSINESS CONSULTING SURVEY: Completeaza sondajul pentru antreprenori!

Etichete:

Telecom: Cosmote devine T-Mobile?

O stire de pe BizCity spune ca in curand Cosmote va deveni T-Mobile in Romania, ca urmare a achizitiei de catre Deutsche Telekom a 25% plus o actiune din OTE.

Am contactat compania putin mai devreme, insa oficialii Cosmote au refuzat sa comenteze stirea.

Daca aceasta schimbare va surveni, daca T-Mobile va "juca" si pe piata romaneasca, atunci telecom-ul local va deveni si mai interesant. Cosmote este in crestere, T-Mobile este un brand puternic. Pe de alta parte, tinand cont de pietele pe care Cosmote activeaza, pastrarea brandului actual s-ar putea sa fie o idee mai buna. Vorbim de piete foarte sensibile la preturi (Grecia, Romania, Bulgaria, Albania si Macedonia), iar Cosmote e recunoscut pentru tarifele scazute.

p r o m o
BUSINESS CONSULTING SURVEY: Completeaza sondajul pentru antreprenori!

Etichete: ,

Auto: Drumul spre masinile hibride

HONDA CR-Z CONCEPT
Am vazut in ultimele zile mai multe stiri legate de viitorul auto si legatura cu masinile hibride. Iata despre ce e vorba:

Automarket: In 2025, toate masinile vor fi hibride
Un studiu dezvoltat de Center for Automotive Research (CAR) din Gelsenkirchen, Germania, arata ca, in 2025, fiecare masina comercializata in lume va fi hibrida. Marele boom va avea loc in 2010.

Car & Driver: Honda pregateste 3 modele hibride
Honda isi propune sa vanda jumatate de milion de masini hibride pe an, cu ajutorul unei serii de trei modele, ce completeaza oferta Civic Hybrid.

Car & Driver: Cele mai economice 10 masini in SUA
Toyota Prius e pe primul loc, Honda Civic Hybrid ocupa pozitia a doua, insa veti intalni si modele non-hibride in acest clasament. Un bun ghid pentru cei ce isi cauta o masina noua. Din pacate, nu toate sunt si pe piata locala.

p r o m o
BUSINESS CONSULTING SURVEY: Completeaza sondajul pentru antreprenori!

Etichete: , , ,