sâmbătă, noiembrie 29, 2008

Blogs: Cu ochii pe BBD 08

Cei pasionati de design, Wordpress si bloguri ar trebui sa arunce un ochi pe Best Blog Design 08, a doua editie a competitiei de teme adaptate sau originale. Foarte bune propunerile de pana acum!

Daca ai creat o tema sau adaptat creativ una exista, te invit sa te inscrii pe site. Iar daca iti place ideea si vrei sa o sustii, avem un mic banner aici.

Etichete: ,

Life: BucurESTI TU


Va spuneam acum cateva zile de ideea lui Stefan Voloaca, Creative Director la Bigger Group, prezentata la evenimentul "Inspire". M-am arata interesat de punerea ei in practica si stiu ca mai sunt si alte persoane interesate de idee.

Pana sa vedem ce se poate face si cum, i-am pus lui Stefan cateva intrebari:

Care e ideea de baza?
Foarte pe scurt: brandingul de tara “de sus in jos”, comandat de autoritati si implementat de o agentie sau mai multe, nu face decat sa duca la o eterna si fascinanta confruntare de orgolii si interese. Putem insa porni de la ceva mai simplu. Orice drum incepe cu primul pas. Iar acest prim pas este sa transmitem un mesaj ... ba nu ... sa facem niste oameni sa constientizeze ca, desi isi baga p%#a in Bucuresti, ei sunt cei care fac acest oras un centru in plina efervescenta culturala, sociala si economica. Lucru confirmat si de parerea strainilor, de nenumarate articole, de toate succesele culturale ale romanilor in alte tari. De aici, ideea de a oferi oamenilor un logo care sa spuna asta: BucurESTI TU. Si, mai mult, dupa ce le transmitem acest mesaj sa-i convingem sa devina purtatori ai mesajului. Sa ia acest logo si sa se joace cu el, fix asa cum le trece prin cap. E un fel de “open source”, pe care oricine il poate reinterpreta. Poate fi pus pe ziduri, pe tricouri, pe brose, pe sepci, pe postere, pe site-uri, pe saturn! Poate fi pastrat in culoarea asta, poate fi facut portocaliu (sau rosu, ca sa fim echidistanti politic!), poate fi intins sau comprimat.

Cum ti-a venit ideea?
Profit de intrebarea ta, pentru a raspunde si la unele dintre comentarii, legate de originalitatea ideii. Am vazut ca s-a pomenit de Olimpiadele Comunicarii si de campania I AM sterdam. Pot sa spun cu mana pe inima 2 lucruri: habar n-am nici de una nici de alta si nici nu prea ma intereseaza. Mai exact, nu ma intereseaza pentru ca nu textul in sine este important. Demersul este cel care conteaza: bai oameni buni, noi facem Bucurestiul, hai sa-l facem mai cool si mai misto. In plus, nu-mi arog vreun copyright pe idee, oricine poate folosi cum vrea logo-ul, oricine il poate downloada de pe www.bigger.ro. Asa ca nu prea conteaza, daca seamana sau nu cu altceva. Nu vreau sa castig vreun premiu, vreau sa-l vad pe mii de tricouri!

Revenind la procesul de geneza, e destul de simplu. Am primit invitatia de a participa la Marketing Arena. Am inceput sa ma gandesc. Mi-a fost clar ca toata lumea va vorbi despre criza. Nu vroiam sa mai fac si eu asta, ca vorbesc destul in business-ul nostru. M-am gandit apoi la ce teme sunt “in trend” acum. Ar cam fi digitalul si ecologia. Aici e cool sa te invartesti acum. Ok, m-am pus pe treaba, cu pixul si o coala alba de hartie. Dupa 5 minute am realizat cat de conventional e demersul! Asa ca am rupt foaia pe care scrisesem cateva idei si am plecat la intalnirea (la care oricum intarziasem deja) cu un client, cu gandul sa o las pe mai tarziu. In secolele pe care le-am petrecut in trafic, mintea mea zburda pe campii, amestecand tot felul de idei. Dupa cum stie fiecare bucurestean, traficul asta poate transforma orice om normal intr-o fiara. In timp ce ma vaicaream interior despre acest “minor inconvenient”, mi-am adus aminte ce am simtit anul trecut la Zagreb, unde 8 masini reprezinta un ambuteiaj. Si anume, ca-mi lipseste aglomeratia din Bucuresti. Ca-mi lipseste orasul MEU! Ca locul meu e in Bucuresti. Si cam asta a fost. De aici, e doar munca de rafinare a ideii.

Cine sunt cei care o pot dezvolta? Si mai ales cum?
Oricine o poate dezvolta. Cum? Asta e intrebarea pe care o lansez eu! Am oferit un punct de plecare, astept raspunsuri!

Vezi si o implicare "oficiala"? Cine ar putea sa contribuie?
Hai sa spunem ca nu o exclud. Dar cred ca mai intai trebuie ca ideea sa prinda viata independent, prin forta noastra, a comunitatii.

Crezi ca ar fi o idee buna pentru companii sa o sustina intr-un fel sau altul?
Ha ha. Nu m-am gandit la companii, pana acum. Am luat o pauza de publicitate! Nu stiu ... iti raspund in alt interviu.

Etichete: ,

Blogs: Un alt sondaj


Eliza Rogalski a prezentat ieri la Zilele Biz rezultatele unui sondaj realizat cu 19 bloggeri selectati din Top 30 ZeList.ro. Prezentarea o vedeti mai sus, iar despre demersul ei puteti citi aici.

Etichete:

vineri, noiembrie 28, 2008

Online: Internetul ne va schimba viata in mod placut

Cum apreciezi evolutia Internetului in 2008?
Nivelul de interes pentru aceasta zona a crescut foarte mult. Sunt pasi importanti facuti si din ce in ce mai multi oameni au convingerea ca internetul este viitorul mediului de afaceri.

Ai putea identifica o anumita tendita a anului?
Cred ca apare o noua perioada de experimente care ar putea schimba radical conceptele deja clasice despre internet. Multa lume considera internetul ca pe o extensie a celorlate medii de comunicare. Eu cred ca este ceva cu totul diferit care ne va schimba viata in mod placut.

Care crezi ca a fost evenimentul/ momentul/ stirea anului in online?
Castigarea de catre echipa UberVu a concursului organizat de SeedCamp. Este primul proiect romanesc care abordeaza o problema globala.

Anul acesta s-au anuntat mai multi investitori in online. Care e cea mai mare provocare pe care o vor avea?
Investitorii trebuie sa inteleaga ca e necesar sa fie un sprijin real pentru antreprenori si ca banii sunt de fapt cea mai putin importanta parte dintr-un proiect.

Crezi ca sunt mai multi bani pentru proiecte decat idei de proiecte valoroase?
Greu de estimat. Sunt multe proiecte interesante, vor fi si mai multe, si in acelasi timp sunt si din ce in ce mai multi investitori interesati de internet.

Daca ar fi sa numesti proiectul anului in online, acesta ar fi?
UberVu.

Vlad Stan este co-fondator al Seed Money si al Navidoo.

Etichete: ,

Life: Cum ne informam?

In ultimele zile, cateva bloguri mi-au dat motive sa nu mai merg la vot. Voi merge insa. Trebuie doar sa ma informez.

Am cateva puncte de pornire:
  • Harta Politicii - Am mai scris de ea. Sigur imi va oferi o imagine.
  • Testeaza-ti votul! - Si despre acest site am scris. La prima tentativa de test, mi-a murit chestionarul pe la jumatate.
  • Votul Verde - Ma voi uita si aici. Chiar sunt curios cine sunt parlamentarii care au promovat proiectele legate de protectia mediului.
Alte resurse?

Etichete: ,

Online: Un nou ambasador al Internetului

Cea mai veche amintire a mea despre Victor Kapra dateaza din 1999. Eram la ZF si scriam un articol despre un cuplu de biciclisti care facea un tur in jurul lumii (parca).

Victor avea rol de editor sau era responsabil in acea zi pe pagina unde urma sa imi apara articolul. Nu prea ne-am inteles pe forma materialului. El imi cerea sa pun mai mult suflet si emotie in povestea celor doi ciclisti, sa dau "viata" articolului. Eu nu si nu. Vroiam sa il las cum era.

Nu mai tin minte, dar cred ca pana la urma a aparut varianta lui. Probabil de aceea nu l-am suferit o vreme. Acum suntem prieteni. Cel putin asa imi place sa cred. Si pot spune ca blogurile noastre si pasiunea comuna pentru Internet ne-au apropiat.

Victor mi-a vorbit la inceputul saptamanii despre noile lui planuri. Face un pas mare pe cont propriu in online, dar ramane conectat putin la presa offline. Ma bucur mult ca a devenit unul dintre cei (inca putini) care promoveaza comunicarea online. Imaginea si integritatea de care se bucura il recomanda drept un bun ambasador al Internetului.

Etichete:

joi, noiembrie 27, 2008

Events: Ideea castigatoare la Marketing Arena

Prezentare Elena Ionita
View SlideShare presentation or Upload your own. (tags: elena ionita)

Ieri am avut a doua editie a Inspire, evenimentul de toamna al Evensys dedicat comunitatii de marketing si advertising de la noi. Am ramas cu multe idei noi si sper sa prind putin timp sa le pun cap la cap.

Vreau insa acum sa va arat prezentarea castigatoare la Marketing Arena, sesiunea in care 10 oameni de advertising s-au intrecut in idei de comunicare si marketing.

Ideea din prezentarea de mai sus ii apartine Elenei Ionita, planning director la Leo Burnett. Pe scurt, Elena a propus adoptarea steagului cu gaura, simbol al Revolutiei de la 1989, acesta fiind - in opinia ei - foarte apreciat de romani. Si eu unul nu vad de ce nu ar fi.

Anul viitor, la 20 de ani de la Revolutie, am putea adopta - cel putin la nivel national - acest simbol. Asta propune Elena si chiar se va interesa ce trebuie facut in acest sens. Frumos gest.

Daca ma intrebati pe mine, cea mai apreciata idee de aseara in blogosfera ar fi cea propusa de Stefan Voloaca, creative director la Bigger Group.

El a propus un rebranding al Capitalei pornit de catre noi, oamenii obisnuiti, nu de Primarie sau alte autoritati. Ba mai mult, a creat si o idee pentru o campanie: BucurESTI TU.

Avem si interesul si puterea sa schimbam imaginea Bucurestiului in primul rand pentru noi si apoi pentru vizitatori.

Eu mi-am oferit sprijinul alaturi de alte persoane prezente la eveniment. O sa ii iau un interviu lui Stefan pentru a va prezenta cat mai bine ideea lui.

Etichete: , , ,

Events: 4 de la NetCamp

Ma concentrez acum pe doua evenimente: NetCamp si Web-Club, editia de decembrie, unde vrem sa facem ceva mai special. Despre Web-Club o sa va ofer detalii maine, acum vreau sa subliniez patru lucruri:
  • Net Start-Up: Astazi e ultima zi in care va puteti inscrie in competitia de proiecte online, ce vor fi sustinute in fata unui grup de investitori.
  • Inca un investitor: Mai exista un investitor in mediul online interesat sa vina la Net Start-Up. Astept confirmarea finala. Ar fi al saptelea nume!
  • Concurs pentru bloggeri: Hello Hotels ofera cazare si acces gratuit la eveniment pentru 5 bloggeri din provincie care vor raspunde (cel mai bine) la intrebarea: Care va fi cea mai importanta tendinta pe Internetul romanesc in 2009?
  • Oferta pe bloguri: Ca si anul trecut, am oferit o serie de bilete la NetCamp la un pret special prin intermediul blogurilor. Cinci bloggeri cunoscuti au anuntat inca de saptamana trecuta oferta speciala.

Etichete: , ,

Life: Constatarea zilei

Fac in curand 3 ani de cand scriu constant pe blog. In ultimele zile insa am cam ramas in urma cu blogging-ul si asta ma oftica rau de tot. A mai avut cineva senzatia asta?

Etichete: , ,

miercuri, noiembrie 26, 2008

Blogs: Hello Hotels te aduce la NetCamp

Am primit de-a lungul timpului mai multe cereri sa mergem cu evenimentele si in tara. Poate vom ajunge chiar anul viitor. Pana atunci insa incercam acum sa aducem cativa bloggeri la NetCamp.

Impreuna cu Hello Hotels, un lant hotelier in formare pe segmentul budget, am nascocit un concurs prin care 5 bloggeri din tara vor putea veni la NetCamp si petrece doua nopti in Bucuresti (plus mic dejun) gratuit.

Hello Hotels are un prim stabiliment in Bucuresti, unde vor fi cazati cei 5 castigatori.

Daca vrei sa vii la NetCamp si sa stai la Hello, trebuie doar sa scrii pe blogul tau un post in care sa raspunzi la intrebarea: Care va fi cea mai importanta tendinta pe Internetul romanesc in 2009?

Cele mai bune 5 raspunsuri vor fi alese de catre un juriu format din bloggeri cunoscuti.

Alte detalii:
  • Anuntarea postului: link via e-mail la manafu [at] gmail [.] com
  • Deadline: sambata, 29 noiembrie
  • Deliberare: duminica, 30 noiembrie
  • Anuntare castigatori: 1 decembrie (cel mai devreme pe 30 seara).
  • Date de contact: Participantii trebuie sa comunice numele complet, o adresa de e-mail valida si eventual telefon mobil. Datele nu vor fi folosite in alte campanii.
Concursul este destinat doar bloggerilor din provincie care au implinit 18 ani. Transportul nu este asigurat de catre organizatori.

Dati de veste si la altii!

Etichete: , , ,

Online: Neogen are 1 mil. euro pentru achizitii

Cum apreciezi evolutia Internetului in 2008?
Neutru.

Ai putea identifica o anumita tendinta a anului?
Cred ca 2008 a fost un an al 'inceputului de focusare'. Am realizat cu totii ca nu le putem face pe toate, ca e mai eficient daca ne focalizam pe 1 lucru si-l facem bine. Noi la Neogen ne focusam pe 2: social networks si anunturi/locuri de munca, in 4 tari din regiune, ce-i drept :)

Care crezi ca a fost evenimentul/ momentul/ stirea anului in online?
Preluarea Trilulilu de catre Alex Bonte. Cred ca a fost si cea mai mare tranzactie de anul acesta...

Anul acesta s-au anuntat mai multi investitori in online. Care e cea mai mare provocare pe care o vor avea?
Provocarea investitorilor este gasirea de proiecte cu echipe de management bune.

Crezi ca sunt mai multi bani pentru proiecte decat idei de proiecte valoroase?
Desi suna ciudat in aceste zile de criza de lichiditati, raspunsul este da. Neogen are 1 milion de euro destinat achizitiilor de site-uri, dar... nu avem ce cumpara :)

Daca ar fi sa numesti proiectul anului in online, acesta ar fi?
eJobs, pentru ca face cei mai multi bani (desi 2009 nu va fi un an la felde bun pentru piata de recrutare).

Calin Fusu este Director General la Neogen

Etichete: ,

Online: Ce vindem de fapt?

Astazi multe bloguri au anuntat ca Orlando a cumparat blogul Monden.info de la Bobby Voicu. Probabil anul viitor vom vedea mai multe achizitii in blogosfera. Eu as vedea Bookblog in portofoliul Diverta, de exemplu.

Dar nu despre asta vroiam sa vorbesc.

Cand am plecat din presa, pe langa evenimente, vroiam sa ma (re)lansez in online cu cateva proiecte dezvoltate impreuna cu un investitor. Oferta lui suna bine la acea vreme. Din motive de "compatibilitate a zodiilor" nu am mers mai departe.

Desi la momentul respectiv nu vedeam o problema, m-am intrebat ulterior daca eu negociasem bine. Stiam ce "vand" eu de fapt (aveam doar niste idei)? Si oare masuram corect valoare lor?

Dupa mai multe contacte prietenesti cu comunitatea antreprenorilor din online, mi-am dat seama ca numarul celor care nu stiu cum sa isi aprecieze proiectele si sa negocieze este mare.

Cand Sergiu Biris a refuzat cei 80.000 de euro oferiti de Calin Fusu pentru Trilulilu, fie a avut un moment de inspiratie, fie credea foarte tare in proiectul sau si valoraea sa, fie a fost sfatuit bine. Altii insa, sunt convins, ar fi luat banii. La acea data, Trilulilu era la inceput si se bucura doar de ceva buzz in blogosfera si de cateva articole in presa.

Vroiam de fapt sa spun in acest post ca m-am gandit sa avem la NetCamp o intalnire dedicata negocierii proiectelor cu investitorii. Sa stim ce, cat si cum sa cerem. Am invitat aici trei dintre "rechinii" industriei: Vlad Stan (SeedMoney), Rachad El Jisr (Rockmedia) si Calin Fusu (Neogen). Sunt trei oameni care au vandut si cumparat site-uri in istoria lor.

Si ca tot am amintit de acesti "rechini", pornesc de astazi o serie de interviuri de sfarsit de an cu mai multi oameni din online-ul local. Primul invitat este Calin Fusu.

Events: Un NetCamp extins

Ca tot aminteam ieri de Net Start-Up, investitori si antreprenori si Vlad Stan, mi-am adus aminte ca vroiam sa anunt ca am marit NetCamp.

Daca anul trecut am mers pe o formula simpla in zona de conferinte, la aceasta editie am diversificat oferta. Vom avea doua sesiuni intr-o sala in prima parte a zilei, dupa care la pranz ne vom separa in trei sali ce isi vor desfasura "lucrarile" in paralele, pentru ca la final sa ne reunim intr-o singura incapere pentru Net Start-Up.

Practic, dupa amiaza urmarim trei directii:
  • Start: Vom da antreprenorilor cateva motive sa nu rateze acest eveniment.
  • Develop: Vom oferi ocazia dezvoltatorilor de proiecte web sa se intalneasca si sa dezbata.
  • Promote: Vom vorbi despre Internet din perspectiva marketingului.

Etichete: , ,

marți, noiembrie 25, 2008

Events: Am ajuns la 30.000 de euro

In juriul de investitori de la Net Start-Up a intrat astazi si Dan Calugareanu, fondatorul Alliance Computers si MagazinulTau.ro, un om cu o experienta de 7 ani in retail-ul IT, interesat acum de proiecte pe Internet.

Dan se alatura unui grup de investitori care "vor pune pe masa" 30.000 de euro pentru proiectele prezentate la Net Start-Up.

In ultimele zile am primit cateva intrebari despre participarea la Net Start-Up si profit de ocazie / post sa subliniez cateva lucruri.

Fiecare investitor e liber sa investeasca 5, 10, 50 de mii de euro sau cat doreste intr-o idee prezentata. Niciuna din parti nu isi asuma o obligatie: investitorii nu trebuie sa ofere banii daca nu sunt convinsi de proiecte, antreprenorii pot cere mai mult de 5.000 de euro daca stiu ca merita mai mult.

Vlad Stan imi spunea ca el ar urca usor pana la o investitie initiala de 50.000 de euro daca evident ar gasi un proiect care sa ii placa. Cred ca si ceilalti investitori ar fi incantati sa intalneasca idei bune.

Etichete: , ,

Life: Doneaza 1 euro (urmare 2)

De astazi avem bannere in mai multe formate pentru campania Asociatiei IHTIS anuntata saptamana trecuta. Cei care doresc sa sprijine asociatia sunt rugati sa descarce bannerele de aici. Link-ul din spatele bannerelor ar trebui pus fie spre homepage-ul blogului asociatiei, fie spre aceasta pagina.

Alte doua companii sustin campania cu donatii mai mari de 100 de euro in urma unei idei lansate aici pe blog. De fapt, mai bine zis, doua site-uri ne sustin demersul:
  • UtileCopii.ro - un portal dedicat mamicilor, cu tot felul de informatii utile. Pe mine deja m-a prins cu diverse articole. Sunt in target.
  • MagazinulTau.ro - magazin de produse IT online care a implinit un an de la relansare. Interesant concursul pentru noul logo.
Si nu uitati ca puteti dona 1 euro printr-un simplu apel telefonic din reteaua Romtelecom la numarul: 0900.900.081

Etichete: ,

Events: Ultimele pe 2008

Nu stiu cand a trecut anul asta, dar a trecut... Ma mir uitandu-ma in agenda de evenimente a Evensys. A fost un an plin, cu cele mai multe evenimente din cei aproape trei ani de existenta a companiei.

Mai avem pe lista trei evenimente pentru 2008 si deja ne organizam agenda pe 2009:

Inspire - conferinta de marketing si advertising ce va avea loc maine. Evenimentul include si Marketing Arena, o competitie de idei de marketing inedita. O sa avem o zi frumoasa maine la Marriott.

NetCamp - conferinta dedicata strategiilor de dezvoltare in mediul online, programata pe 3 decembrie la Howard Johnson. Evenimentul include si competitia Net Start-Up, in care antreprenori din online se intalnesc cu investitori.

Crisis Conference - conferinta despre efectele crizei globale in Romania. Pe 9 decembrie, nume grele din finante si consultanta se vor intalni la Radisson.

Etichete: , ,

luni, noiembrie 24, 2008

Blogs: Am dat drumul la Best Blog Design '08

De cateva zile e online noul site dedicat competitiei Best Blog Design. Am renuntat la platforma Blogger.com si l-am pus pe un domeniu pe care il aveam disponibil. Daca merge bine si anul acesta, la urmatoarea editie voi alege un domeniu propriu. Dar nu asta e important acum.

Important e sa descoperim noi teme originale si adaptate interesante.

Anul acesta avem un juriu format din 5 persoane: Alex Buga (Creative Director, MBDragan), Alexandru Cristache (Asociat, QBKL Media), Richard Niţă (Creative director, The Adgency Media & Consult), Ştefan Szakal (Creative director, X3 Studios), Bobby Voicu (Community Manager, Yahoo! Romania).

La final, tin sa multumesc inca o data echipei X3 Studios care a realizat site-ul si sa reamintesc ca fiecare participant va putea incarca direct pe site propunerile.

Succes!

Etichete: ,

Events: 25.000 de euro pe masa Net Start-Up

Va spuneam in urma cu cateva zile ca am schimbat formatul Net Start-Up, competitia de proiecte online din cadrul NetCamp.

Am decis sa nu mai punem accent pe numarul si diversitatea ideilor, ci sa aducem fata in fata investitori si antreprenori. Asa ca in sesiunea ce va incheia NetCamp - cea dedicata Net Start-Up - ii vom avea doar pe acei antreprenori care au fost selectati anterior chiar de investitori.

In acest moment, cinci investitori si-au reconfirmat prezenta la Net Start-Up: Alexis Bonte (prin Sergiu Biris), Alexandre Almajeanu (Gentica), Vlad Stan (SeedMoney), Daniel Enache (1000 Tiny Tigers), Rachad El Jisr (Rockmedia).

Mai mult decat atat, acesti cinci investitori vor pune fiecare pe masa 5.000 de euro pentru o idee pe care o vor alege.

Stati un pic! Sa nu credeti ca banii vor fi dati asa usor. Exista un mic regulament.

Un investitor poate aprecia o idee si decide sa ofere acei 5.000 de euro. In schimbul acestei sume proprietarul proiectului se angajeaza sa ofere 10% din idee (stiu ca suna ciudat, dar intelegeti voi ce vreau sa zic). Nu este insa o obligatie. Daca suma ii este necesara pentru a lucra la idee, acest lucru e la aprecierea participantului.

Daca mai multi investitori apreciaza aceeasi idee, ei vor trebui sa imparta intre ei cele 10 procente. Deci o idee poate lua toti banii "de pe masa".

Mai departe, antreprenorul (omul cu ideea) trebuie sa dezvolte proiectul pana la un stadiu in care poate atrage o noua finantare de la investitorul initial sau de la altii, prin intermediul acestuia.

Stiu ca vor aparea comentarii, de aceea tin sa mai spun ca anul acesta Net Start-Up e cea mai buna ocazie pentru start-up-uri online de a intalni un numar mare de investitori. Pe langa cei cinci scosi in fata reflectoarelor, vom aduce in sala si alte persoane interesate sa investeasca in online.

Prin strangerea acestei sume am creat de fapt un pretext pentru a-i aduce in aceeasi incapere pe cei care isi propun sa creasca un numar mare de proiecte online. Retineti ca investitorii nu au nicio obligatie de a oferi suma scoasa la bataie. Si cum spuneam mai sus, nici participanti nu sunt obligati sa accepte. E decizia lor. Si - de ce nu? - daca sunt interesati de bani, pot negocia.

Am mai spus-o de cateva ori in ultimele saptamani: Cred ca sunt mai multi bani acum decat idei de proiecte online. Sper acum ca Net Start-Up sa imi demonstreze ca am gresit.

UPDATE: Se pare ca am generat niste nelamuriri, de aceea am editat postul. Ce vreau sa mai spun este ca daca anul trecut am facut un "concurs de frumusete" la Net Start-Up, fara a tinti foarte precis investitorii, acum ii vom aduce in sala.

Cine va dori sa isi creasca ideea acolo va putea gasi sprijin sau cel putin isi va putea verifica ideea.

Proiectul UberVU nu avea nume si era doar un proiect pe hartie (daca nu gresesc) cand a castigat competitia 11 Minutes anul trecut la Zilele Biz. Vladimir Oane a mers si l-a prezentat totusi.

Etichete: , ,

duminică, noiembrie 23, 2008

Life: Intrebarile serii

  • RSS - 1999
  • Blogspot (Blogger.com) - 1999
  • Twitter - 2006
Mai sus am pus trei servicii populare astazi si anii in care au aparut. Cand am dat peste fiecare din aceste date, m-am intrebat: De ce le-am descoperit atat de tarziu?

Dar mai ales ma intreb acum: Unde se afla noile tehnologii de maine? Unele exista deja pe piata, iar noi nu stim de ele.

Etichete: , ,

Online: Pariul cu RSS

Sunt multe lucruri pentru care imi place toata aceasta "nebunie" Web 2.0, insa in mod particular, apreciez RSS, mai precis felul in care mi-a influentat experienta navigarii pe Internet.

Si chiar vroiam sa scriu ceva pe tema asta, vazand o dezbatere de idei pornita la Bobby, Zoso si Subiectiv si legata de servirea feed-urilor full sau partial catre cititorii blogurilor care prefera lectura prin RSS.

Zoso a venit zilele trecute si cu un top al celor mai citite feed-uri de mass-media, conform Google Reader. Asa cum spune si el, cifrele nu sunt cele corecte, ele exclud inregistrarile oferite de alte readere, cum ar fi Bloglines, de exemplu. Chiar si asa, cunoscuta fiind popularitatea Google Reader, putem spune ca suntem foarte aproape de adevar.

Nu dezvolt inca ideile - de fapt intrebarile - mele legate de RSS, doar le lansez acum:
  1. Vom abandona in viitorul nu foarte indepartat vizitarea directa a site-urilor in favoarea lectruii prin RSS?
  2. Daca si cum influenteaza RSS design-ul site-urilor astazi?
  3. Vor fi luati in considerare in monitorizarile de audienta si acei "vizitatori" veniti prin RSS?
  4. Sunt utilizatorii de RSS mai "valorosi" (importanti, influenti, fideli etc) decat vizitatorii obisnuiti?
  5. Ce forme de advertising vor prinde in mediul RSS?

Etichete: ,

Ideas: Prima carte cu trailer


Am mai amintit recent pe blog de ideea castigatoare anul trecut la Marketing Arena, sesiunea speciala din cadrul conferintei Inspire. Pe scurt, Ema Prisca, sefa creatiei de la Graffiti BBDO si autoarea acestei idei, propunea realizarea unor trailere pentru carti pe modelul celor facute pentru filme.

Ei bine, am vazut un astfel trailer la Andrei pentru cartea sa "Soni". Si cred ca e primul de la noi.

Etichete: ,

vineri, noiembrie 21, 2008

Life: Doneaza 1 euro (urmare)

Lucrurile avanseaza in campania pentru Asociatia IHTIS anuntata de Iulian Comanescu saptamana aceasta. Iata noutatile:
  • Romtelecom a alocat un numar de telefon pentru teledon, prin care fiecare abonat al retelei poate dona 1 euro (ce va fi trecut pe factura) pana la 31 decembrie. Numarul de telefon la care puteti suna este 0900 900 081. Vreau sa multumesc inca o data departamentului de comunicare de la Romtelecom pentru sprijin si deschidere.
  • Am pregatit intre timp si demersul in fata operatorilor de telefonie mobila, iar aici echipa Selenis a fost de mare ajutor. Speram sa primim un feedback pozitiv pentru donatiile prin sms.
  • Selenis a fost si prima companie care a raspuns propunerii mele: orice companie care doneaza minimum 100 de euro poate primi un banner la mine pe blog. Au donat mai mult decat am cerut eu si mai ales, au donat bannerul celor de la ARDOR. Toata stima!
  • PC Fun a fost cea de-a doua companie care a intrat in campanie si profit de ocazie sa ii multumesc lui Madalin pentru initiativa.
  • Iulian a reusit sa stranga destul de multa acoperire in media online pentru propagarea mesajului, iar eu doresc sa fac acum un apel catre cei care pot si vor sa ne ajute cu mai multa expunere. Orice ajutor e binevenit.
  • Dan si echipa Voxline se vor ocupa de productia bannerelor de promovare, pe care le vom avea luni dimineata. Va vom invita atunci sa le preluati.

Etichete: ,

Trends: 4 idei bune

Am vazut cateva lucruri interesante pe bloguri in ultimele zile, dar nu am apucat sa le sesizez si eu la timp. Le pun acum in acest post:
  • Clip Voltaj, filmat cu telefonul mobil: Intr-o coproductie Orange - LG, trupa Voltaj si-a filmat cel mai recent videoclip cu un telefon mobil LG KS360. Clipul il vedeti aici. Nu stiu cati stiu, dar terminalul KS360 are si un sistem inedit de chat prin bluetooth. (via Victor Kapra)
  • Loredana isi prezinta noul album pe eOK: In urma cu cateva luni Dana Nalbaru punea pe Apropo.ro noul sau album, de unde fanii il puteau descarca gratuit. Loredana isi ofera ultima creatie doar ca auditie gratuita pe eOK, inainte de punerea in vanzare in magazine. (via Zoso)
  • Testeaza-ti votul: Am zis ca inainte de vot imi voi acorda putin timp pentru a ma informa asupra candidatilor si partidelor. Un prim loc in care ma voi uita este www.testvot.eu, un site ce iti ofera optiunile electorale apropiate de propriile convingeri. (via Catalin Tolontan)
  • Topul site-urilor din Romania: Am recunoscut la un moment dat ca Wall-Street.ro a reusit cateva performante pe care le invidiez, desi la inceputurile sale il desconsideram. Un lucru bun facut recent este clasamentul site-urilor inscrise in SATI, foarte util pentru cei pasionati de cifre.

Etichete: , , , , ,

joi, noiembrie 20, 2008

Life: Accidentele se pot intampla oricui!


In urma cu 8 ani si ceva am avut un accident de masina din care si acum spun ca am scapat ca prin minune. Conduceam un Tico si mergeam cu viteza mare in afara unei localitati. Singur in masina, am pierdut controlul directiei cand am calcat frana un pic mai tare pentru a reduce din viteza la intalnirea cu o alta masina ce se apropia din sens opus.

Am intrat pe contrasens si intram direct in acel ARO care venea spre mine. Cu mai multa experienta si probabil intuind finalul tragic ce ma astepta, soferul a tras de volan si a intrat intr-un sant ca sa ma evite. Chiar si asa i-am lovit aripa din spate. Norocul meu insa, caci altfel ma opream direct intr-un copac.

Am ramas de atunci marcat si nu mai conduc cu viteza prea mare, chiar daca masina actuala e mai stabila si mai puternica.

Clipul de mai sus este facut pentru a sustine campania "Accidentele se pot intampla oricui! Ai mai multa grija in trafic!", initiata de agentia lui Emilian Arsenoaiei si Razvan Matasel. Probabil asa as fi vorbit la un eveniment daca mi s-ar fi intamplat ceva.

In aceasta campanie s-a implicat deja foarte mult trustul Pro. Puteti vedea pe blogul Arsenoaiei-Matasel mai multe initiative in spiritul campaniei, cu vedete TV, sportivi sau luptatori de la Local Kombat.

Am filmat clipul ieri la Novotel, la un eveniment sustinut acolo. Filmarea si montajul ii apartin lui Sorin Rusi, caruia ii multumesc inca o data pentru sprijinul neconditionat acordat.

Etichete: ,

Events: Curs pentru concurentii Net Start-Up

Bobby a avut o super-idee: sa faca un curs de public speaking pentru cei care vor sa se inscrie la Net Start-Up, competitia de proiecte online din cadrul NetCamp. Cursul va avea doua editii, luni si marti, 24 si 25 noiembrie. Detalii aici.

Etichete: ,

miercuri, noiembrie 19, 2008

Life: Mesaj personal

Dupa o zi plina si departe de Interent, tot ce pot pune acum pe blog e doar o rugaminte pentru toti cei care mi-au scris astazi sa ma lase sa le raspund maine dupa pranz. Mersi de intelegere.

Etichete: ,

marți, noiembrie 18, 2008

Life: Urmeaza anul PSR in blogosfera?

Daca cineva ma intreba astazi care ar fi tendinta principala pe care o vad eu in blogging pentru anul viitor, i-as fi raspuns astfel: 2009 va fi anul cSR in blogosfera!

Am zis cSR pentru ca ma refer aici la "citizen social responsibility" sau la - dupa cum Dan Dumitrescu mi-a sugerat recent - "personal social responsibility".

Spun asta uitandu-ma la nenumaratele idei bune nascute pe bloguri anul acesta, la initiative care au pornit de la ideile unui singur om sau de la sprijinul pe care mai multi bloggeri l-au dat unor cauze.

Daca pana mai ieri in jurul meu erau multi oameni din publicitate si Internet, intre si (dintre ei) si-au facut loc multi oameni interesati de binele altora. Si asta ma bucura sincer, caci am intelanit persoane care mi-au dat adevarate lectii (in sensul bun) de altruism.

Ieri am pus clipul IHTIS pe blog si am fost uimit de reactii. In acest moment, am doua companii care vor dona in contul lor si vor primi publicitate pe blogul meu. Mai sunt 3 spatii disponibile pentru aceasta campanie personala. O sa va zic in curand despre cine e vorba.

Fac echipa cu Dan Virtopeanu, Iulian Comanescu si Dragos Dehelean pentru a gasi o solutie rapida de implementare a donatiilor prin SMS. Eu cu Dragos vom fi oamenii de lobby, ipostaza noua pentru mine. Noi vom aborda operatorii de telefonie.

M-am implicat in acest proiect pentru ca sincer cred ca social media au un impact foarte mare si la noi, dar mai ales pentru ca isi pot proba cel mai bine utilitatea in astfel de situatii. Eu cred ca putem strange cei 350.000 de euro.

Mai crede cineva la fel?

Etichete: ,

luni, noiembrie 17, 2008

Life: Poti ajuta cu 1 euro


Iulian Comanescu mi-a aratat astazi clipul de mai sus. Probabil deja l-ati intalnit si pe alte bloguri.

Nu stiu cum au fost altii dupa vizionarea lui, dar mie mi-a adus aminte cat de norocos sunt. Si mai mult mi-a spus ca pot face si eu ceva mai departe, pot dona chiar si un euro.

Daca vreti sa donati, intrati aici.

Nu stiu care sunt procedurile, dar cred ca ar ajuta mai mult cauza posibilitatea de a dona prin SMS. Dan, Antonio, ce sfaturi ne dati?

UPDATE: Mi-a venit o idee, De fapt, am vazut-o la Cabral mai demult. Nu stiu daca va functiona, dar o incerc totusi.

Ofer pana la sfarsitul anului un banner (125x125 px) pe blogul meu la 5 companii care doneaza cel putin 100 de euro in contul IHTIS.

Etichete: ,

Media: 10 ani de ZF

"Buna ziua, stiti, eu sunt de la Ziarul Financiar, un cotidian ca Financial Times, tiparit pe hartie roz, care se va lansa in curand pe piata", asa imi incepeam prima mea tentativa de reportaj in urma cu 10 ani. Incercam sa conving un portar de la Hilton sa dea cartea mea de vizita unui client al hotelului, care avea o masina de lux. Ce naiv eram! :-)

Primul meu job a fost deci la ZF, dar nu la cotidian, ci la un supliment de lifestyle saptamanal numit Profil. Am stat vreo 10 luni acolo, timp in care m-am format ca jurnalist. Am lucrat intr-o echipa unita si pusa pe fapte mari. Si am plecat de acolo urmand echipa.

ZF a ramas insa locul in care mi-am facut multi prieteni si am invatat ce inseamna presa de business. A fost locul in care am scris primele articole despre advertising.

La momentul lansarii, ZF venea cu cele mai bune conditii de pe piata. Aveam cu totii (90%) calculatoare conectate la Internet si traineri adusi de la Finanacial Times si Reuters. Practic a fost produsul media care a format sectorul de media de business, Capital la acea vreme avand o alta abordare. Chiar si revista Biz, la care am plecat apoi, a fost formata in principal din oameni veniti de la ZF.

Astazi, ZF este cel mai puternic brand din media de business si unul dintre cele mai puternice overall, intrecand (in opinia mea) nume generaliste care au facut istorie in presa din Romania.

Etichete:

Life: Vama sustine porcu'


Tudor Chirila si Vama au decis sa sustina un porc in actuala campanie electorala. Da, un porc adevarat, viu si grasun, numit Lica Popescu. Porcul are deja o platforma program si va organiza un miting pe 22 noiembrie.

Lica este sustinut si de un clip video animat, avand titlul "Tata taie porcu!". Si cum e si democrat convins (nicio aluzie, va rog!), a initiat si campania "Cel mai mare porc din Parlament", pentru care asteapta nominalizari.

UPDATE: Constantin ne arata cateva foto si niste clipuri video de la conferinta.

Etichete: ,

Online: Net Start-Up 2008 (Part 1)

Anul 2008 va ramane in memoria multora si drept momentul aparitiei primelor fonduri de investitii ce au vizat antreprenori sau proiecte online. Seed Money, F5, 1000 Tiny Tigers sunt cateva exemple, la care se adauga si implicarea lui Alexis Bonte in Trilulilu si Erepublik.

Chiar spuneam in cateva intalniri ca in acest moment este posibil sa avem mai multi bani pentru proiecte online decat idei valabile. Investitorii stiu ce cauta, asa ca unele idei ar trebui reconsiderate. Va spun din propria experienta a intalnirilor cu oameni interesati sa puna banii jos pentru un proiect.

Daca anul trecut la Net Start-Up, competitia de idei online din cadrul NetCamp, am primit tot felul de idei, unele doar pe hartie, altele deja dezvoltate, anu acesta am schimbat regulile jocului.

Iata cu ce schimbari vine Net Start-Up in 2008:
  • juriul va fi format exclusiv din investitori interesati de online.
  • prezentarea proiectelor se va face atat in scris, cat si printr-un clip video de 60 de secunde.
  • clipul video va fi postat pe Trilulilu intr-o sectiune speciala.
  • juriul va face selectia pe baza acestor filmulete.
  • investitorii vor avea ocazia sa ofere o finantare initiala in schimbul unui mic pachet de actiuni.
  • echipa care va prezenta un proiect trebuie sa includa cel putin o persoana "tehnica" (programator), implicat in dezvoltarea ideii.
Mai multe detalii gasiti aici.

Etichete: , ,

vineri, noiembrie 14, 2008

Life: Muzica sustine politica

Pe YouTube am vazut zilele acestea cateva filmulete de la diverse concerte electorale. M-am intrebat daca artistii nostri considera aceste invitatii (platite) doar un business sau chiar sustin acele partide.

Inteleg ideea ca ei presteaza in cadrul unui contract si atat. Ma astept insa si la reactii din partea unor artisti. Spun asta pentru ca am citit la Constantin ca Tudor Chirila si Vama Veche vor sustine un candidat anume. Sincer nu ma asteptam.

Nu sunt un mare fan, am apreciat intotdeauna ce au reusit si am cateva piese care imi sunt dragi. Ma asteptam totusi la un refuz al lor de a canta in struna unui candidat. Ei au fost mereu impotriva. Asa i-am vazut eu. Sper ca Tudor nu se pregateste de acum pentru parlamentarele de peste 4 ani!?

Etichete: ,

Events: Mozilla vine la NetCamp

PHOTO VIA EUROPA FM
Nu mai e mult pana la a doua editie a NetCamp si mi-am dat seama ca nu am promovat deloc evenimentul pe blog. Sunt multe de spus si in zilele urmatoare informatiile vor veni in avalansa.

Vreau acum doar sa anunt ca la aceasta editie il avem printre vorbitori pe Tristan Nitot, presedintele Mozilla Europe. Tristan a inceput colaborarea cu Fundatia Mozilla in 2001 si a contribuit la traducerea Firefox in 48 de limbi. Blogul sau, Standblog.org, are o audienta medie zilnica de aproape 12.000 de cititori. Inainte de a se alatura echipei de la Mozilla, Tristan a lucrat pentru Netscape si a fost, din 1997 pana in 2003.

Sunt fan Firefox si m-am bucurat foarte mult cand Tristan a acceptat invitatia noastra. Este o ocazie unica de a afla incotro se indreapta Internetul direct de la sursa, ca sa zic asa (eu plin de entuziasm).

Etichete: , ,

CSR: Sa reciclam politica!


Daca ma uit putin in urma, vad destul de multe posturi politice si cu teme sociale. Hai sa zicem ca acum e campanie si gasesc niste subiecte interesante. Dupa alegeri ma potolesc. In zona socialului insa voi ramane destul de mult si probabil voi fi implicat sau voi sustine mai multe proiecte de gen.

Filmuletul de mai sus are si mesaj politic si social in acelasi timp. Si desi am zis ca nu voi sustine p eblog un partid sau un candidat, am decis totusi - doar de dragul acestei idei - sa fac o exceptie. Urmariti clipul.

Etichete: , ,

joi, noiembrie 13, 2008

CSR: Marea Plantare

Sunt trei feluri in care te poti implica intr-un proiect social: sa fii voluntar, sa il promovezi sau sa il finantezi.

V-am spus asta ca un preview la un proiect pe care sper sa il vad online cat mai curand, dar si pentru ca aveti ocazia sa va implicati cel putin ca voluntari sau ca promoteri in campania "Marea Plantare", initiata de asociatia Mai Mult Verde, pentru impadurirea unei zone din jurul Capitalei. Detalii gasiti aici.

Etichete:

Blogs: Despre bloguri la Pro TV

In acest weekend, la emisiunea lui Criatian Tabara, "Parte de carte", veti putea vedea un moment dedicat blogurilor. Formatul emisiunii s-a schimbat recent, din cate am inteles, si cuprinde si un moment "non-carte".

Astazi am intrat pentru prima oara in ProTV. Cel mai mult am apreciat ca mi-au rezervat loc de parcare. ma rog, am intrat cu masina si am gasit un loc liber in mica lor curte.

De fapt e a treia oara cand vizitez cladirea. Dar acum a fost prima data cand am fost si intr-un studio. Si mai ales am fost invitat.

In general nu am o parere buna despre televiziune, dar felul in care sunt organizati oamenii de acolo poate fi un bun exemplu de organizare pentru multe companii.

M-am simtit bine la ei.

Etichete:

Life: Votez / Nu votez!


Va spuneam acum doua zile ca o sa apar intr-un "clip electoral". Iata-l mai sus!

Etichete: ,

miercuri, noiembrie 12, 2008

Gadgets: Ce telefon sa imi iau?

Actualul telefon, un BlackBerry Curve, a inceput sa imi faca figuri si e posibil ca in curand "perla" de scroll sa nu mai faca fata frecusului si sa cedeze, ceea ce m-ar lasa practic fara telefon. Asta m-a facut sa ma gandesc serios la un nou terminal.

Sunt slabe sanse sa aleg un iPhone. HTC Diamond nu e genul meu sau mai precis eu nu sunt genul lui. Imi mai place Nokia E 71, dar aici am o problema de orgoliu... poveste lunga. Raman asadar la BlackBerry, brand de care de fapt nu vreau momentan sa ma despart.

Recent vroiam sa vina Bold pe piata. Si a venit. Dar acum sunt cu gandul la Storm, care va ajunge probabil la noi undeva la inceputul anului viitor, deci ar trebui sa mai astept.

Optiunea momentului e Bold. L-a incercat cineva. Merita?

Etichete: , , , ,

Life: Harta Politicii

Cand am intrat in blogosfera, unul dintre primele lucruri interesante descoperite a fost Harta Publicitatii realizata de Vivi. Aseara, Dorin imi spunea de un nou proiect marca Vivi, Harta politicii din Romania.

Pe scurt, Harta Politicii ne arata cat de activi au fost politicienii nostri in acest mandat sau mai corect spus, cat de mult au chiulit de la exercitarea functiei.

Aseara, la filmarile pentru "spotul electoral", regizorul m-a chestionat destul de "dur" pentru a-mi surprinde reactiile si a scoate raspunsuri sincere de la mine. Am preluat in raspunsurile mele una din ideile enuntate de Vivi pe Votezi.ro: ma voi informa inainte de vot!

Cred ca Harta Politicii ne ajuta sa ne facem o imagine despre cei care candideaza din nou anul acesta. Vivi da aici mai multe detalii despre initiativa sa, din care eu am preluat ideile:
90% din deputații americani au absenteismul sub 10%, în timp ce doar 15% de la noi sunt atât de conștiincioși.

70 de deputați (20%) au tras chiulul la mai mult de jumătate din voturi și majoritatea sunt bine sănătoși.

Peste 200 din acești deputați candidează din nou. 40 din cei 70 care au lipsit jumătate de mandat au tupeul să candideze din nou!

Etichete: ,

marți, noiembrie 11, 2008

Life: Doua intamplari de astazi

M-am mutat in casa noua. Nu foarte departe de vechea locuinta de la Piata Sudului, insa foarte aproape de doua parcuri mari. Poate o sa povestesc candva ce inseamna sa te muti un bloc nou. Am descoperit ca sunt vecin cu unul dintre cei mai influenti oameni din online. Macar am de la cine sa cer o cana de zahar.

Dupa mutare, pe la 9 si ceva seara, am fugit la studioul lui Ciprian Tintareanu, unde Dorin a pus la cale filmarea unui "spot electoral" cu bloggeri. Abia astept rezultatul.

UPDATE: Dorin povesteste ce a fost astazi.

Etichete: , ,

Blogs: Toate drumurile duc la Zoso

Ati auzit de "Six Degrees of Kevin Bacon", jocul prin care poti face legatura intre orice actor si Kevin Bacon in mai putin de 6 pasi.

Amicul meu Len a facut, folosind "Harta Blogosferei", un exercitiu prin care a aratat ca toate drumurile blogosferei duc la Zoso in cel mult 8 pasi.

Detalii gasiti aici.

Etichete:

Life: Alege-ti cu grija...


[via Vlad Petreanu]

Etichete: ,

luni, noiembrie 10, 2008

Events: Ne pregatim de Marketing Arena

Anul trecut, in cadrul evenimentului Inspire, am lansat o "competitie" de idei intitulata Marketing Arena. Practic, in una din sesiunile evenimentului, am invitat 10 oameni de advertising sa vina fiecare cu cate o idee geniala de marketing (sau care sa aiba o legatura cu domeniul).

Si ca sa le facem viata mai grea am dat fiecare doar cate 10 minute pentru prezentare si cel mult 10 slide-uri. Cine depasea timpul ramanea fara microfon.

Ca sa alegem cea mai interesanta idee, am oferit participantilor in sala posibilitatea sa voteze prin SMS ideile preferate. In completare, am avut si un juriu de oameni de marketing care au dat si ei note. La final, am cumulat punctajele si am ales ideea castigatoare.

Pe 26 si 27 noiembrie avem iar Inspire si iar Marketing Arena. Intre cei 10 oameni de advertising ii avem acum pe: Razvan Matasel, Bogdana Butnar, Stefan Stroe, Elena Ionita, Sorin Tranca, Costin Radu, Craita Coman, Razvan Capanescu si vor mai fi si altii.

Etichete: , , ,

Online: Legaturile mele cu politica

Astazi "am intrat" in politica. De doua ori. Site-ul Votezi.ro m-a intrebat daca ma duc la vot si am raspuns, iar Constantin m-a pus sef pe propaganda in echipa lui Cabral pentru Cotroceni.

Etichete: ,

vineri, noiembrie 07, 2008

Blogs: Recunoasterea Social Media

Zoso aduce astazi in discutie conferintele pentru bloggeri, iar Victor a povestit ieri cum s-a desfasurat prima intalnire oficiala cu o serie de bloggeri, initiata de Romtelecom.

Operatorul de telefonie este de altfel una dintre primele companii care au deschis dialogul cu bloggerii, recunoscand astfel importanta social media. O alta companie care recent a abordat un numar de bloggeri este Cosmote. Ambele au cautat sa creeze o platforma de comunicare serioasa si deschisa.

Sunt insa si alte companii interesate sa comunice in social media. De aici a aparut, in urma cu o luna, ideea de a gasi cea mai buna cale de interactiune intre companii si bloggeri.

Primul lucru la care m-am gandit a fost ca ar trebui sa stim daca intr-adevar companiile isi doresc acest lucru. Mizam pe interesul lor, avand rezultatele unui sondaj facut in primavara pe tema marketingului si comunicarii pe bloguri.

Raspunsurile au fost mai mult decat incurajatoare. Asa ca am pus la punct o lista pe MediaPedia, in care am agregat numele tuturor companiilor si organizatiilor care s-au aratat interesate de comunicarea cu bloggerii. Lista o gasiti aici.

Un urmator pas ar fi sa vedem cum primesc bloggerii aceatsa idee si pentru asta lucrez la o intalnire pe care sper sa o avem in noiembrie. Revin cu detalii.

Etichete:

Media: Teaser



Am o problema cu posturile noastre de radio. Astea generaliste. Frate, muzica e aceeasi de asta vara. OK, suport orice piesa dance de orice provenienta, dar sa aud in noiembrie hituri din august...!!??

Apoi, nu gasesc un matinal care sa ma tina pe un post cat stau in masina in drum spre birou. De cele mai multe ori schimb statia cand realizatorii fie bat campii aiurea, fie sunt ignoranti, fie vin cu glume puerile, fortate.

Chiar ma gandeam intr-o dimineata la radiourile londoneze. De fiecare data cand merg in Anglia imi place sa ascult posturile lor in camera de hotel. Acum vreo doi ani le ascultam si la noi via Internet pana intr-o zi in care m-au prins ca nu sunt din UK si nu m-au mai lasat.

Revin la matinalurile noastre. Astept acum sa vad ce pregateste MagicFM din 17 noiembrie, post pe care dau din cand in cand pentru momente de nostalgie muzicala.

Etichete: ,

Media: Cum promovezi o revista

Revista britanica Grazia si-a mutat birourile in cel mai nou shopping center din Londra, Westfield. Intr-un spatiu ce imita o redactie, plasat la unul din etajele mall-ului, 46 de oameni isi vad de treaba la un nou numar al publicatiei.

[via MagCulture]

Etichete: ,

joi, noiembrie 06, 2008

Events: Ce mai pregatesc la sfarsit de an

Astazi sunt toata ziua la PR Innovation & Strategy Conference, la Marriott. Este o prima zi a unui eveniment ce reuneste conferinte si semniarii sustinute de specialisti in relatii publice romani si internationali.

Luna aceasta mai pregatesc alte doua evenimente. A doua editie a seminarului despre blogging pentru companii, in care doresc sa aduc mult mai multe studii de caz si sugestii pentru marketeri si oameni de comunicare, si Inspire 2009, un forum de doua zile in care vom discuta despre advertising si marketing.

Urmeaza NetCamp la inceputul lunii decembrie si cu acest eveniment inchei anul competitional 2008.

Etichete: , ,

miercuri, noiembrie 05, 2008

Advertising: Satul de manele?


Noro mi-a aratat noile spoturi Neogen acum vreo doua saptamani. Am spus atunci ca acesta va avea cel mai mare impact. Momentan au "dat drumul" doar la doua din cele sase spoturi realizate de agentia CAP. Pe al doilea il vedeti aici.

Voi ce credeti?™

Etichete:

Blogs: Pregatesc Best Blog Design 2008

Anul trecut in noimebrie lansam competitia online Best Blog Design. Zilele acestea pregatesc editia a doua, avand sprijinul X3 Studios.

Best Blog Design este un concurs de teme de teme originale si adaptate pentru bloguri. Un juriu va aprecia toate propunerile primite si va decide castigatorii.

Vreau insa sa subliniez ca premiile nu sunt cele mai importante in aceasta initiativa. Ca si anul trecut, am lansat ideea pentru a gasi acele modele de succes si a-i aduna la un loc pe cei pasionati de design si de bloguri.

Etichete: ,

CSR: Nu da plasa!


Un român foloseşte în medie 250 de pungi de plastic într-un an (cifrele sunt considerabil mai mari în Bucureşti şi oraşele mari), de unde rezultă că, anual, ajung la gunoi aproximativ 5 miliarde de pungi la nivel national;

Durata de utilizare a acestor ambalaje este de doar 20 de minute. Durata medie de descompunere a pungilor de plastic este de 400 de ani.

Am luat aceste informatii de pe site-ul Nu Fi Pungas. V-am mai spus putin despre el si am zis ca revin. Practic, e vorba de o initiativa ce isi propune "combaterea" folosirii pungilor de plastic.

Lansarea proiectului a avut loc la inceputu saptamanii la Green Hours, unde cateva cusatorese au facut pe loc cateva sacose din textile pentru participantii la eveniment. Din cate stiu ar urma si o campanie pe bloguri, dar probabil anuntul oficial va aparea in curand.

Sustin aceasta idee pentru ca a pornit de la un om. Un om care a avut o idee si s-a dat peste cap sa o puna in practica. O sustin pentru ca este si un rezultat al altei initiative pe care o admir - Proiect1000.org. Practic, prietenii de la X3 Studios au realizat identitatea, site-ul si alte materiale promotionale pentru Nu Fi Pungas.

Si o mai sustin pentru ca a pornit din blogosfera, cel putin asa imi place mie sa cred.

Etichete:

marți, noiembrie 04, 2008

Life: Si altii vor sa traiasca fara cash

Un britanic de 25 de ani, James Allen, a decis in luna septembrie ca timp de un an sa plateasca doar cu cardul. Intreaga poveste o cititi aici.

Ca om care a experimentat timp de o luna doar plata cu cash, va pot spune ca sunt multe surprize pe care le poti avea, multe in locuri unde nu te astepti. De pilda, un restaurant bun din centrul Capitalei nu accepta carduri. Si vorbesc de un local foarte frecventat de straini. Dar am avut si surpiza sa pot plati la o farmacie 1,45 RON cu cardul.

Apoi, la noi nu exista la metrou automate pentru cartele ce accepta si carduri. De fapt nu cred ca exista de niciun fel. Si sunt de parere ca ar fi foarte bune si eficiente mai ales. In mall-uri ar trebui sa se "impuna" ca orice shop sau restaurant sa aiba POS. Care sa si functioneze.

Ca si in cazul lui James, e greu la REAL sau Hornbach sa iei un carucior de cumparaturi platind cu cardul. Are prevazut loc doar pentru monede de 50 de bani.

Etichete:

HR: Tara cauta Prim Ministru

16 persoane aplicasera la ora la care puneam acest post pentru jobul de Prim Ministru de pe BestJobs. Copolovici si Boerescu subt in spatele acestei idei, iar Noro a fost cel care a pus-o in practica. Eu am fost doar "omul de legatura" in actiunea asta. Sunt curios cate CV-uri se vor strange.

Voi ce credeti?™

Etichete:

Online: Ce viteza prinzi online?



Din copilarie am fost un fan Mitsubishi. Dar nu al masinilor, ci al avioanelor "Zero", celebre in bataliile din cel de-al doilea razboi mondial. Cei mai putin pasionati de avioane ar putea sa identifice acest model cu cel folosit adesea in operatiunile kamikaze.

Masinile acestui brand le-am cunoscut putin mai tarziu, mai precis in 2000, cand am participat la un drive test cu mai multe modele de la diversi importatori. Atunci am condus spre mare o Mitsubishi Carisma. Am ramas cu amintirea unei masini rapide si usor de manevrat. A fost prima data cand am trecut de 170 km/h, eu nefiind vitezoman (stiu, nu e ceva cu care sa ma laud!).

Locul Carismei a fost luat intre timp de Lancer Evolution, care a ajuns acum la a 10-a generatie. Daca nu as fi avut o masina la aparitia ultimului Lancer, as fi trecut pe la ei pentru un drive test. Imi place mult cum arata.

Pasiunea pentru brand m-a determinat sa sustin o competitie inedita proaspat lansata de Mitsubishi pentru promovarea modelului Lancer Evolution. Sub numele Control 10, Mitsubishi propune un joc online in care cei pasionati de masini isi pot dovedi maiestria la "sofat".

Pentru a participa in concurs, doritorii trebuie sa se inscrie pe site-ul www.control10.ro si sa finalizeze cele 9 niveluri ale jocului. Dupa nivelul al 9-lea sa creeze propria piesa de arta din elemente ale modelului Mitsubishi Evolution pe care sa o salveze in competitia finala. Toate piesele de arta inscrise in competitie vor fi incarcate automat pe site.

Fiecare nivel al jocului trebuie sa fie finalizat consecutiv, dar nu neaparat in aceeasi sesiune. Participantii pot finaliza jocul cand doresc, dar nu mai tarziu de 31 ianuarie 2009.

Marele premiu consta intr-o experienta de ice driving in Finlanda cu un Mitsubishi Evolution, incluzand biletul de avion si cazare hotel, masa, echipament pentru cursa, transport etc. Regulamentul complet il gasiti aici.

Nu sunt pasionat de jocuri pe calculator, dar mi-am incercat si eu maiestria la nivelul 1. Nu stiu insa ce au crezut cei din jurul meu, vazandu-ma cum trageam cu viteza de mouse pe birou!?

Etichete: , , , ,

luni, noiembrie 03, 2008

Blogs: La ce ajuta blogul?

Vorbim mult despre specializare si monetizare in blogging, de bloggeri vechi vs bloggeri noi, de bloggeri vs jurnalisti, despre blogging politic si alte multe lucruri.

M-am gandit sa incerc sa duc discutiile despre blogging intr-o zona relativ noua, venind cu intrebarea: La ce ajuta blogul?

De fapt, mai bine as intreba: A(i) ajutat (cu) blogul tau pe cineva? Si ce fel de ajutor poate oferi blogul?

Despre zona aceasta noua sper sa vorbesc mai mult in viitorul apropiat, cand un proiect in care ma voi implica si eu va prinde viata pe Internet. Pana atunci mi-ar placea sa citesc raspunsurile voastre la intrebarea din acest post.

UPDATE: Ideea mea era sa vorbim la sprijinul pe care il oferim altora: unor persoane, unor cauze, in anumite momente, in sustinerea unor evenimente importante.

Etichete:

duminică, noiembrie 02, 2008

CSR: Doua initiative sociale

Astazi, a avut loc prima seara de concerte caritabile destinata strangerii de fonduri pentru copiii beneficiari ai programelor Fundatiei Inocenti - copii aflati in dificultate, cu sau fara dizabilitati din Bucuresti si Bistrita Nasaud.

Este vorba de o serie de doua zile de concerte folk si rock, desfasurate in clubul Downstairs din Bucuresti. Maine va fi cea de-a doua intalnire. Programul evenimentului il gasiti aici.

Iar daca aveti putin mai mult timp, inainte de folk & rock, poate treceti si prin Green Hours, intre 15.00 si 18.00, pentru lansarea campaniei Nu Fi Pungas. Detalii aveti aici. Voi reveni si eu cu cateva idei pe aceasta tema.

Etichete: ,

Online: Campanii pe site-uri mari

Pe LinkedIn am vazut mai multe bannere SmarTree, iar pe Facebook am zarit un fel de ad pentru brandul Crumpler care va fi lansat in curand si in Romania. Ce alte campanii ati vazut ca ruleaza pe site-urile cunoscute?

Ar fi interesanta - cred - o analiza pe campaniile desfasurate pe site-urile internationale de top. Daca o sa gasesc un pic de timp, poate o fac eu.

Etichete:

sâmbătă, noiembrie 01, 2008

Online: Cat de bine comunica bancile

Agentia de consultanta Selenis a realizat un top al celor mai bune prezente online in domeniul bancar. "Topul s-a bazat pe o cercetare a uzabilitatii site-urilor corporate ale primelor 20 de banci din Romania, dupa cota de piata", citez de pe site, si a urmarit eficienta in comunicarea cu presa pe Internet.

Mi s-a parut interesanta ideea in contextul ingrijorarii populatiei fata de schimbarile din mediul bancar (credite, dobanzi etc). Iata topul Selenis.

Loc
Banca
Site
Conformitate medie
1
EXIMBANK www.eximbank.ro
35,85 %
2
CEC Bank www.cec.ro
35,85 %
3
PIRAEUS BANK ROMANIA www.piraeusbank.ro
32,08 %
4
UniCredit Tiriac Bank www.unicredit-tiriac.ro
30,19 %
5
Credit Europe Bank Romania www.crediteurope.ro
30,19 %
6
RBS BANK Romania www.rbsbank.ro
30,19 %
7
Raiffeisen Bank www.raiffeisen.ro
28,30 %
8
Banca Comerciala Carpatica www.carpatica.ro
26,42 %
9
OTP BANK ROMANIA www.otpbank.ro
24,53 %
10
Bancpost www.bancpost.ro
22,64 %

Descarca Raportul complet de cercetare [.pdf, 19 pagini, 1,3 Mb].

Etichete: ,

Life: Raspuns la o cautare

Cineva a ajuns pe blogul meu cautand "fonduri nerambursabil pentru taxiuri hibrid". Nu a gasit fireste ce cauta, asa ca m-am gandit sa intreb si eu mai departe: Exista astfel de fonduri? Unde s-ar putea adresa acest "cautator"? Mie imi place mult ideea!

Etichete: ,