miercuri, noiembrie 26, 2008

Online: Ce vindem de fapt?

Astazi multe bloguri au anuntat ca Orlando a cumparat blogul Monden.info de la Bobby Voicu. Probabil anul viitor vom vedea mai multe achizitii in blogosfera. Eu as vedea Bookblog in portofoliul Diverta, de exemplu.

Dar nu despre asta vroiam sa vorbesc.

Cand am plecat din presa, pe langa evenimente, vroiam sa ma (re)lansez in online cu cateva proiecte dezvoltate impreuna cu un investitor. Oferta lui suna bine la acea vreme. Din motive de "compatibilitate a zodiilor" nu am mers mai departe.

Desi la momentul respectiv nu vedeam o problema, m-am intrebat ulterior daca eu negociasem bine. Stiam ce "vand" eu de fapt (aveam doar niste idei)? Si oare masuram corect valoare lor?

Dupa mai multe contacte prietenesti cu comunitatea antreprenorilor din online, mi-am dat seama ca numarul celor care nu stiu cum sa isi aprecieze proiectele si sa negocieze este mare.

Cand Sergiu Biris a refuzat cei 80.000 de euro oferiti de Calin Fusu pentru Trilulilu, fie a avut un moment de inspiratie, fie credea foarte tare in proiectul sau si valoraea sa, fie a fost sfatuit bine. Altii insa, sunt convins, ar fi luat banii. La acea data, Trilulilu era la inceput si se bucura doar de ceva buzz in blogosfera si de cateva articole in presa.

Vroiam de fapt sa spun in acest post ca m-am gandit sa avem la NetCamp o intalnire dedicata negocierii proiectelor cu investitorii. Sa stim ce, cat si cum sa cerem. Am invitat aici trei dintre "rechinii" industriei: Vlad Stan (SeedMoney), Rachad El Jisr (Rockmedia) si Calin Fusu (Neogen). Sunt trei oameni care au vandut si cumparat site-uri in istoria lor.

Si ca tot am amintit de acesti "rechini", pornesc de astazi o serie de interviuri de sfarsit de an cu mai multi oameni din online-ul local. Primul invitat este Calin Fusu.

2 Comments:

Anonymous Cristian Ditoiu said...

Ca sa dau raspunsul meu la intrebarea din titlul articolului :
Vinzi(tangibile)
1. Traficul existent
2. Membrii siteului
3. Platforma sowftware
4. Echipa care s-a ocupat de proiect(cummitmentul si now-howul lor).

De fapt si de drept vinzi:
Timp+viitoarele castiguri ale siteului(directe sau nu).

Vinzi pe 10.000 de euro ACUM 100.000 de euro potentiali peste 1 an.

Vinzi timp pentru ca pana la urma ORICINE pe lumea asta cu indeajuns de mult timp(si bani) poate sa faca un trilulilu.

Vinzi un produs congelat gata de pus in cuptorul cu microunde si care dupa 10 minute de copt speri ca se va transforma in..ceva comestibil.

9:37 a.m.  
Anonymous BaiVlade said...

Va salut.
Am o intrebare.
Daca esti freelancer, destul de bine infipt incat sa poti duce la capat un proiect similar. Ce se intampla atunci?

Proiectul are o idee destul de buna, Implementarea este cel putin la nivel inalt pt standardele actuale, Ai luat in calcul scalabilitate, portabilitate etc,
Ti-ai facut o strategie, dar ca freelancer esti mic. Poate mai mic decat ti-ai imagina. Si atunci proiectul tau este blocat, daca nu apar niste oameni care sa vina cu modalitati de promovare si in primul rand cu bani.

Iar cum nimic nu este moca, e clar ca tu iti cam iei mana de pe proiect si devii un simplu angajat.

Iar atunci ... ce se intampla? Mai merita sa faci asta?

1:04 p.m.  

Trimiteți un comentariu

Links to this post:

Creați un link

<< Home