sâmbătă, noiembrie 01, 2008

Online: Cat de bine comunica bancile

Agentia de consultanta Selenis a realizat un top al celor mai bune prezente online in domeniul bancar. "Topul s-a bazat pe o cercetare a uzabilitatii site-urilor corporate ale primelor 20 de banci din Romania, dupa cota de piata", citez de pe site, si a urmarit eficienta in comunicarea cu presa pe Internet.

Mi s-a parut interesanta ideea in contextul ingrijorarii populatiei fata de schimbarile din mediul bancar (credite, dobanzi etc). Iata topul Selenis.

Loc
Banca
Site
Conformitate medie
1
EXIMBANK www.eximbank.ro
35,85 %
2
CEC Bank www.cec.ro
35,85 %
3
PIRAEUS BANK ROMANIA www.piraeusbank.ro
32,08 %
4
UniCredit Tiriac Bank www.unicredit-tiriac.ro
30,19 %
5
Credit Europe Bank Romania www.crediteurope.ro
30,19 %
6
RBS BANK Romania www.rbsbank.ro
30,19 %
7
Raiffeisen Bank www.raiffeisen.ro
28,30 %
8
Banca Comerciala Carpatica www.carpatica.ro
26,42 %
9
OTP BANK ROMANIA www.otpbank.ro
24,53 %
10
Bancpost www.bancpost.ro
22,64 %

Descarca Raportul complet de cercetare [.pdf, 19 pagini, 1,3 Mb].

Etichete: ,

5 Comments:

Blogger A.Faith said...

eu remarc următoarea chestie: în topul ăla se află doar bănci noi, sau bănci mici, dacă le pot numi aşa.
BRD şi BCR sunt cele mai populare, conform anexei de la final. Unde se regăsesc ele în topul ăsta? concluzia pe care o trag eu de aici e următoarea: băncile investesc enorm în comunicare la început, atrag clienţii după care se plafonează. şi când le merge rău, fac gura mare, că în Romania nu se pot face afaceri.

4:01 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Inca ceva: primele doua banci sunt ultimele doua banci de stat. In plus, Carpatica (ultima cu capital autohton din ce stiu) se afla si ea in top.

9:27 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Sper ca a observat toata lumea ca studiul se refera la eficienta comunicarii cu presa. Asta inseamna: daca exista noutati si comunicate de presa recente, daca exista o arhiva usor de rasfoit, daca exista contacte directe pentru presa, etc. Nu este un top al celor mai bune site-uri bancare din ro. Nu este o scuza pentru banci faptul ca sunt mai mult sau mai putin atente la comunicarea cu presa pe siteul corporate, dar sunt convins ca focusul este / trebuie sa fie pe targetul principal: potentialii clienti si clientii actuali. Presa este un target secundar.

3:08 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Doru observa corect o confuzie care poate aparea din textul postului.

Sa explic putin. Exista cel putin 3-4 sfere de interes care se pot analiza la un site de banca (ele se suprapun in mai multe locuri):

1) comunicarea de marketing, sau cat de bine isi vinde banca serviciile

2) (apropiata de 1) e-banking - cat de util, usor de folosit e serviciul online.

3) comunicarea cu presa si cu opinia publica - adica ceea ce indeobste numim in cercurile de specialitate PR corporate. E interesant ca pentru banci, notiunea de "public" e definita in lege (adica O.U.G. nr.99/2006). Respectiv, prin public se intelege "orice persoana fizica, persoana juridica sau entitate fara personalitate juridica ce nu are cunostintele si experienta necesare pentru evaluarea riscului de nerambursare a plasamentelor efectuate".
4) comunicarea cu investitorii si cu analistii financiari

Noi am analizat intr-adevar doar 3). Cred ca e greu spre imposibil sa faci un clasament obiectiv al celor mai bune site-uri de banci.

In schimb, despre prioritatea sferelor de interes, poate suntem fiecare "biased" de specializarea pe care o avem.

6:05 p.m.  
Blogger Cristian said...

cred ca dragos are dreptate. am lasat eu sa se inteleaga gresit. desi apoi am explicat despre ce e vorba.

11:00 p.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home