sâmbătă, noiembrie 29, 2008

Life: BucurESTI TU


Va spuneam acum cateva zile de ideea lui Stefan Voloaca, Creative Director la Bigger Group, prezentata la evenimentul "Inspire". M-am arata interesat de punerea ei in practica si stiu ca mai sunt si alte persoane interesate de idee.

Pana sa vedem ce se poate face si cum, i-am pus lui Stefan cateva intrebari:

Care e ideea de baza?
Foarte pe scurt: brandingul de tara “de sus in jos”, comandat de autoritati si implementat de o agentie sau mai multe, nu face decat sa duca la o eterna si fascinanta confruntare de orgolii si interese. Putem insa porni de la ceva mai simplu. Orice drum incepe cu primul pas. Iar acest prim pas este sa transmitem un mesaj ... ba nu ... sa facem niste oameni sa constientizeze ca, desi isi baga p%#a in Bucuresti, ei sunt cei care fac acest oras un centru in plina efervescenta culturala, sociala si economica. Lucru confirmat si de parerea strainilor, de nenumarate articole, de toate succesele culturale ale romanilor in alte tari. De aici, ideea de a oferi oamenilor un logo care sa spuna asta: BucurESTI TU. Si, mai mult, dupa ce le transmitem acest mesaj sa-i convingem sa devina purtatori ai mesajului. Sa ia acest logo si sa se joace cu el, fix asa cum le trece prin cap. E un fel de “open source”, pe care oricine il poate reinterpreta. Poate fi pus pe ziduri, pe tricouri, pe brose, pe sepci, pe postere, pe site-uri, pe saturn! Poate fi pastrat in culoarea asta, poate fi facut portocaliu (sau rosu, ca sa fim echidistanti politic!), poate fi intins sau comprimat.

Cum ti-a venit ideea?
Profit de intrebarea ta, pentru a raspunde si la unele dintre comentarii, legate de originalitatea ideii. Am vazut ca s-a pomenit de Olimpiadele Comunicarii si de campania I AM sterdam. Pot sa spun cu mana pe inima 2 lucruri: habar n-am nici de una nici de alta si nici nu prea ma intereseaza. Mai exact, nu ma intereseaza pentru ca nu textul in sine este important. Demersul este cel care conteaza: bai oameni buni, noi facem Bucurestiul, hai sa-l facem mai cool si mai misto. In plus, nu-mi arog vreun copyright pe idee, oricine poate folosi cum vrea logo-ul, oricine il poate downloada de pe www.bigger.ro. Asa ca nu prea conteaza, daca seamana sau nu cu altceva. Nu vreau sa castig vreun premiu, vreau sa-l vad pe mii de tricouri!

Revenind la procesul de geneza, e destul de simplu. Am primit invitatia de a participa la Marketing Arena. Am inceput sa ma gandesc. Mi-a fost clar ca toata lumea va vorbi despre criza. Nu vroiam sa mai fac si eu asta, ca vorbesc destul in business-ul nostru. M-am gandit apoi la ce teme sunt “in trend” acum. Ar cam fi digitalul si ecologia. Aici e cool sa te invartesti acum. Ok, m-am pus pe treaba, cu pixul si o coala alba de hartie. Dupa 5 minute am realizat cat de conventional e demersul! Asa ca am rupt foaia pe care scrisesem cateva idei si am plecat la intalnirea (la care oricum intarziasem deja) cu un client, cu gandul sa o las pe mai tarziu. In secolele pe care le-am petrecut in trafic, mintea mea zburda pe campii, amestecand tot felul de idei. Dupa cum stie fiecare bucurestean, traficul asta poate transforma orice om normal intr-o fiara. In timp ce ma vaicaream interior despre acest “minor inconvenient”, mi-am adus aminte ce am simtit anul trecut la Zagreb, unde 8 masini reprezinta un ambuteiaj. Si anume, ca-mi lipseste aglomeratia din Bucuresti. Ca-mi lipseste orasul MEU! Ca locul meu e in Bucuresti. Si cam asta a fost. De aici, e doar munca de rafinare a ideii.

Cine sunt cei care o pot dezvolta? Si mai ales cum?
Oricine o poate dezvolta. Cum? Asta e intrebarea pe care o lansez eu! Am oferit un punct de plecare, astept raspunsuri!

Vezi si o implicare "oficiala"? Cine ar putea sa contribuie?
Hai sa spunem ca nu o exclud. Dar cred ca mai intai trebuie ca ideea sa prinda viata independent, prin forta noastra, a comunitatii.

Crezi ca ar fi o idee buna pentru companii sa o sustina intr-un fel sau altul?
Ha ha. Nu m-am gandit la companii, pana acum. Am luat o pauza de publicitate! Nu stiu ... iti raspund in alt interviu.

Etichete: ,

6 Comments:

Blogger Carina said...

"BucurEsti tu" a fost campania castigatoare anul trecut la PR, la Olimpiadele Comunicarii. Sigur ca importanta e initiativa, dar asta nu inseamna ca nu mai conteaza textul. Pana la urma numele campaniei sugereaza intregul concept. Nu spun ca cei de la Bigger s-au inspirat din campania de la OC pentru ApaNova. Poate fi o coincidenta, dar tot e ciudat.

11:47 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Sa fii Creative Director si sa nu stii despre campania I AMsterdam mi se pare cam gogonata :) .

In alta ordine de idei: felicitari pt initiativa si multa bafta.

4:20 p.m.  
Anonymous Anonim said...

E ok ideea (nu ma intereseaza ca "s-a mai facut"). Insa reprezentarea grafica este foarte, foarte slaba..
Pacat. Sau poate Bucurestiul nu merita mai mult in momentul asta..

6:39 p.m.  
Anonymous Anonim said...

"habar n-am nici de una nici de alta si nici nu ma intereseaza"

In mod normal si firesc, o asemenea replica denota research facut cu picioarele sau nefacut deloc si lipsa totala
de respect pentru munca altora. In cel mai rau caz, asta inseamna ca domnul de la Bigger a preluat munca altora, avand pregatita replica "nu stiu, nu ma intereseaza".

10:00 a.m.  
Blogger Cristian said...

Sunt mai mult decat convins ca Stefan nu a preluat ideea. Nu cred ca un om intreg la minte ar veni la un concurs de idei dedicat directorilor de creatie si de strategie cu o idee inspirata de la un concurs de studenti.

E adevarat ca au fost astfel de cazuri si la Cannes, dar cunoscandu-l pe Stefan si cunoscand nivelul competitiei noastre (si in plus desele acuze de copycat de la noi), nu cred ca a preluat-o de la OC.

Eu am fost in juriu la OC si am prezentat acolo si nu stiam de ea. Poate ar fi trebuit sa stiu, dar pe mine m-a interesat doar un aspect la event: partea dedicata bloggingului.

Cat despre I AM Amsterdam, nici eu nu am stiut de idee pana nu am fost la Amsterdam.

Daca intreb acum care e campania pentru Singapore, sunt convins ca foarte putin stiu!

Am sa pun online prezentarea lui Stefan. Pacat ca nu am filmat-o. Ati fi inteles mai bine demersul sau. A, si recunoaste in prezentare ca a pornit de la I heart NY si de la impactul pe care l-a avut aceasta campanie pentru Big Apple.

10:28 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Pe mine ma frapeaza faptul ca cei de la Bigger nu dau nicio importanta faptului ca nu este conceptul lor, ba chiar nici nu recunosc apartenenta ideii. Da, BucurESTI TU a fost ideea si sloganul care a stat la baza campaniei dezvoltate de echipa "Inspire" pentru ApaNova Bucuresti. Stiu foarte bine cat au muncit fetele pentru aceasta campanie, pentru ca am fost acolo, si nu mi se pare corect sa furi o idee, si sa aplici strategia "sunt doar niste studente amarate". Adevarul este ca aceste "studente amarate", toate lucreaza acum in companii destul de mari, si au un potential foarte mare. Asa ca unitatea de masura a acestui Creative Director ar cam trebui schimbata. Altfel, poate ajunge sa fie la fel de penibil ca RN inainte de Seinfeld pe ProCinema...

Cel mai interesant este ca, toata ideea de BucurESTI TU, a venit de la un colectiv din PROVINCIE, asa ca mai mult bun simt si apreciere nu strica domnule Creative Director de la Bigger...A**holes!

12:41 p.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home