sâmbătă, februarie 28, 2009

Online: WeWorkWeb - follow up (1)

La mai putin de o saptamana de la anuntul grupului WeWorkWeb, am primit mai multe semnale ca aceasta initiativa are sanse mari de dezvoltare. Pe grupurile formate pe LinkedIn, Facebook, Lucrez.in/IT sunt deja mai multi membri, ba chiar s-au lansat cateva discutii.

Mai mult am intrat in contact si cu alte comunitati, Geek Meet si Open Coffee, fiind doar doua exemple. Cei de la Open Coffee m-au invitat sa vorbesc saptamana viitoare, iar Sorin de la Geek Meet Brasov m-a provocat pe tema videoconferintelor. Sa vedem daca pot face ceva.

Etichete: ,

vineri, februarie 27, 2009

Online: Caut proiecte

Oricat de mult mi-ar placea Twitter acum, unele lucruri se spun mai bine pe blog. Am incercat ieri sa intreb ceva pe Twitter si nu mi-a iesit. Asa ca dezvolt aici.

Am creat in utlimii doi ani mai multe ocazii de a promova o serie de proiecte online si mobile (nu putine): In Beta, Net Start-Up, Webstock Awards, Mobile Marketing Conference.

Acum ma gandesc la noi idei si de aceea caut sa descopar proiecte online noi. Deja am primit mai multe sugestii, dar banuiesc ca dupa acest post vor veni si altele. Le astept pe mail (gasiti adresa pe coloana din dreapta).

Etichete:

joi, februarie 26, 2009

Online: Leading Brands By Romanian Internet Users 2009


Ieri la Digital Marketing Forum, am anuntat cea de-a doua editie a "Online Leading Brands in Romania", un studiu realizat in ianuarie - februarie de Gemius, special pentru Evensys.

Daca anul trecut puneam accent pe ineditul ideii acestui studiu, acum - dupa prezentarile de la evenimentul de anul acesta - imi place sa cred ca e un foarte bun barometru pentru marketeri, in special, de a vedea cat de bine sunt percepute brandurile lor pe Internet.

Suna poate banal, dar cred ca ii veti vedea importanta in contextul in care nu exista la noi studii asupra perceptiei unui brand in online (sau daca exista sunt dedicate unui singur brand) si vreti, in general, sa vedeti daca exista o schimbare in mintea consumatorilor de la un an la altul.

Altfel spus, daca va uitati la editia de anul acesta si o comparati cu cea de anul trecut, veti putea vedea evolutia brandului in topuri. Evident, exista branduri care au un puternic awareness provenit din offline, dar decat nimic, poate ar merita sa acordati atentie rezultatelor.

Etichete: ,

Gadgets: Objects of Desire (VIII)

Am un ceas destul de interesant pe care nu-l mai port de ceva timp. Ma mir de marimea ceasurilor pe care barbatii le poarta astazi, nu stiu daca viitorul meu telefon va fi ceas, dar as purta un Nooka si imi plac foarte mult ceasurile Too Late, dar nu sunt atat de metrosexual inca sa le si port!

Etichete:

miercuri, februarie 25, 2009

Blogs: Cum folosim Twitter

Cred ca cel mai interesant rezultat din RoTwitter Survey mi se pare acesta:
63% dintre respondenti citesc mesajele pe Twitter.com
Cineva imi zicea de dimineata ca e chiar enervant sa dai refresh ca sa vezi noile posturi. Da, e chiar enervant si deloc practic. E ca si cum ai citi 20 de bloguri fara feed reader!

Procentajul respectiv lasa loc de interpretari interesante despre felul in care sunt adoptate noile aplicatii in Romania. Eu credeam ca Twitter a crescut tocmai datorita multitudinii de aplicatii disponibile!

Si fiindca e pacat sa iti irosesti timpul dand refresh la Twitter.com, inserez un mic ghid de aplicatii pentru utilizarea Twitter. Multumesc tuturor celor care m-au ajutat sa selectez serviciile din lista!
  • TwitterFox - aplicatie pe care o instalezi in browser-ul FireFox. Foarte simpla si usor de folosit. Pentru citirea mesajelor iti poti seta un interval in care sa fii anuntat ca ai noutati.
  • TweetDeck - poate cea mai evoluata aplicatie de gen pentru Twitter, dezvoltata pe tehnologie Adobe, ce trebuie instalata pe computer si activata pe desktop. Permite impartirea fluxului in mai multe grupuri. Ideala pentru cei ce urmaresc foarte multe persoane.
  • Blu - o aplicatie de desktop realizata pentru utilizatorii sistemului de operare Vista.
  • Twhirl - o alta aplicatie bazata pe tehnologie Adobe pe care o poti instala pe computer.
  • Twitterrific - aplicatie de desktop pentru utilizatorii de Mac.
Si cand ma gandesc ca la inceput postam pe Twitter prin sms...

Etichete: , , ,

Life: Studentul anului

Desi nu prea ma omor dupa tema acestui concurs, anunt lansarea competitiei "Studentul anului", ce vine cu un premiu de 2.000 de euro. Detalii despre tot aici.

Etichete:

marți, februarie 24, 2009

Opinion: "Separarea tipului de informatie" (Butnar)

Cred ca Bogdana Butnar ofera un bun model de a separa si integra in acelasi timp print-ul cu online-ul in argumentul sau oferit ca raspuns la intrebarea: Ce tactici / strategii ar trebui sa adopte ziarele si revistele pentru a supravietui?

Sa salvam printul. Cum?

Primul instinct e sa spui hai sa nu-l salvam. Da-l naibii pentru ca oricum taiem paduri ca sa facem hartie, deci, de la inceput, printul e ceva daunator mediului. In plus e ineficient pentru ca ai in medie 3-4 persoane pe exemplar la orice ziar care se respecta si exemplarele se perimeaza la finalul fiecarei zi. Si colac peste pupaza trebuie sa dai si bani pe ceva care probabil sa gaseste gratuit.

Am tot citat pe Anderson de la Wired care zice ca orice industrie care “goes digital” devine gratuita. Problema printului acum este ca nu isi mai justifica costurile pentru oameni. Pe net informatia e gratuita si pe ziare trebuie sa dai bani. Concluzia e la mintea cocosului. Partea amuzanta e ca si solutia e la mintea cocosului si ne-a aratat-o o dra la o conferinta despre media acu ceva vreme.

Ea sta in doua chestiuni: separarea tipului de informatie si distributia tipurilor pe medii.

Prima chestiune se refera la obiceiurile noastre de consum de informatie. Avem informatia perisabila de tip breaking news, vreme, barfe, mondentitati etc care se consuma pe nemestecate si nu se digera. Ea foloseste timp scurt pentru buna functionare a persoanei noastre sociale: trebuie sa stii cine a castigat alegerile, ce vreme o sa fie maine, cu cine se marita xulescu ca sa poti functiona in societate. Pe asta nu vrem sa dam bani la fel cum nu vream sa platim decat foarte putin pentru un aparat de ras de unica folosinta insa dam bani buni pe unul menit sa tina macar un an.

Pentru o buna parte din noi insa exista si informatia de profunzime, de intelegere, de analiza care este la fel de necesara. Acest tip de informatie nu se produce de pe o zi pe alta si nu poate fi consumata rapid, fara ragaz si fara atentie. Si aici, intervine logic printul pentru ca, cel putin pentru cateva generatii de acum incolo, nu am ajuns inca la faza in care “stai cu un laptop in mana”. Chestiile care se schimba de pe o zi pe alta apartin onlineului pentru ca nu isi justifica tiparirea. Cele care raman, ar trebui sa ramana in print. Scripta manent capata déjà alt sens: ce trebuie sa ramana, apartine printului.

A doua chestiune se refera la distributia informatiei. Un producator de continut destept trebuie sa inteleaga ca exista un circuit inteligent al informatiei care ii va permita sa nu-si omoare printul cu varianta online si apoi varianta online cu newslettere sau rss. Explicat tot de dra asta, circuitul merge cam asa: breaking news pe site, updates pe mobil, detalii de la fata locului pe TV, analiza completa in print. Evident ca poti sa pui analiza si pe net insa incercam sa salvam printul nu sa il omoram de tot.

In concluzie, ca sa salvam printul trebuie sa ii dam genul de informatie care merita banul, informatia de analiza, de greutate. In final, cand reflexul de a rasfoi sa va fi transformat complet in cel de a browsing, ramane speranta ca ne va fi mai incomod sa adormim cu un laptop pe fata.

Etichete: , , ,

Online: Am lansat WeWorkWeb

Nu este nici agentie interactiva, nici site de socializare si nici inca un exemplu de cum poate fi folosit fontul Museo. WeWorkWeb este o initiativa persoanala de a conecta in principal oameni din web development si web design, dar nu ma opresc doar la ei.

In acest moment sunt destul de conectat la mai multe comunitati, dar nu si la cea de web development. Am in jurul meu web designeri si web developeri cu care ma intalnesc in diverse ocazii, pe care nu i-am asociat unei initiative existente in "portofoliul" meu (Web-Club, Webstock etc).

Am acces la diverse resurse si pot face sa se intample unele idei, acesta este motivul pentru care doresc sa intru in legatura cu comunitatea de web design si web development de la noi. Nu sunt un om tehnic, nu cunosc tehnologii, sunt doar un "om de legatura". Probabil asta ar trebui sa scriu pe cartea de vizita.

De ce WeWorkWeb? Pentu ca We reprezinta ideea de comunitate, Work ne pune la treaba sau ne arata ce se intampla, iar Web este legatura dintre noi toti, caci totul va fi online in viitorul apropiat.

Pentru WeWorkWeb am lansat grupuri pe 3 retele sociale: LinkedIn, Facebook si Lucrez.in/IT. Daca vrei sa faci parte din aceasta comunitate si ai cont la cele trei servicii, te astept in grup.

UPDATE: Cred ca mai trebuie sa fac niste precizari. Nu este vorba de un site si nici de o schema de comisionare a unor designeri. Este un grup de oameni interesati de aceleasi subiecte. Iar grupul se formeaza acum pe 3 retele sociale!

Comunicarea cu comunitatile si formarea grupurilor prin intermediul retelelor sociale sunt practici des intalnite si isi fac treaba bine daca sunt gestionate corect.

Etichete: , ,

Online: Ia un Dodge!

Ma grabesc sa scriu despre ideea asta fara sa verific ce si cum. Am dedus din amintirea unui post zarit pe blogul agentiei ca Headvertising este in spatele proiectului Dam un Dodge! Foarte tare! Cred ca masina e acum parcata pe strada cu sediul agentiei, dar nu stiu zona bine.

Etichete: ,

Life: Constatarea zilei

Tocmai am terminat de citit un articol si am ramas cu concluzia: Cel mai nasol pentru un jurnalist este sa ajunga sa isi scrie articolele din ura si frustrare.

Etichete:

Online: Bonte si Almajeanu investesc in Scarlatescu

Site-ul meu preferat pentru comandat flori online, Flori la Bucuresti, are doi noi actionari! Alexandre Almajeanu si Alexis Bonte au devenit de astazi partasi la afacerea lansata de Fit Your Business, compania condusa de Mircea Scarlatescu. Detalii aici.

Etichete: ,

Online: Teasing

Etichete:

Events: Aproape de Digital Marketing Forum

Maine este prima zi a evenimentului Digital Marketing Forum. Poimaine vom avea o serie de 4 workshop-uri dedicate companiilor, unde deja locurile sunt sold-out, semn ca exista un interes pentru comunicarea in new media.

Daca in a doua zi se lucreaza cu o grupa de persoane restransa, maine ne asteptam la o mare de oameni, locuri disponibile fiind intr-un numar mare la Hotel Howard Johnson.

Digital Marketing Forum este primul mare eveniment al anului ce acopera doua comunitati importante: cea de marketing & advertising si cea de media & online. Vine totodata la momentul potrivit, caci inca se mai discuta bugete si interesul pentru "comunicarea digitala" e foarte mare.

Iata pe scurt ce vor avea la dispozitie participantii la aceasta editie:
  • Doua zile de conferinte si seminarii: Prima zi (25 feb) include doua conferinte si sase seminarii, iar a doua (26 feb) o serie patru workshop-uri dedicate oamenilor de marketing.
  • A doua editie a Online Leading Brands in Romania (vezi editia de anul trecut aici: http://tinyurl.com/leading-brands)
  • A doua editie a publicatiei Digital Marketing Report ce include si ghidul companiilor din new media (vezi ghidul de anul trecut aici: http://tinyurl.com/digital-report)
  • Trei invitati europeni: Alain Heureux, President, IAB Europe; Julian Smith, Director of Digital, Insight & Research, MEC Interaction; Alex Karageorgis, Sales Director, Thinkdigital
  • Si un focus principal pe solutii practice sau informatie utila in optimizarea campaniilor online, ce include 3 abordari: Planning & Strategy (pentru cei care vor sa puna la punct campanii mai eficiente), Success Stories (studii de caz cu rezultate tari, multe au legatura cu blogurile - vezi in program campaniile EBU, Magazinul de Case, Sono sau Microsoft) si New Trends (o zona mai deschisa spre noi concepte sustenabile si catre AdWords advertising, ca tool eficient de promovare).
  • Posibilitati nelimitate de networking.
Sper sa ne vedem acolo!

Etichete: , ,

Promo: U23D


In dimineata asta pe Twitter!

Etichete:

luni, februarie 23, 2009

Events: Ne pregatim de PR Forum 2009

Am inceput sa lucram deja la cea de-a treia editie a PR Forum, eveniment de relatii publice si comunicare corporativa. Cele patru agentii (DC Communication, GMP PR, Image PR si Premium) cu care am creat evenimentul in 2007 sunt alaturi de noi si anul acesta, cand ne propunem o editie dinamica si deschisa noilor provocari in comunicare.

"Social Media" si "Comunicarea pe timp de criza" vor fi doua din subiectele principale ale acestei editii. Pentru detalii noi despre acest eveniment urmariti site-ul PR Forum.

Etichete: , ,

CSR: Unde te oferi voluntar

Sub o forma sau alta, social media pot sustine cu succes initiative de voluntariat. Am vazut anul trecut cateva si cu siguranta vom mai vedea si anul acesta. Una noua va fi lansata maine de Asociatia "Salvati Copiii" prin intermediul site-ului evoluntar.ro.

Etichete:

Blogs: Rezultatele RoTwitter Survey 2009


In urma cu trei saptamani lansam prima editie a RoTwitterSurvey, un sondaj online dedicat utilizatorilor de microblogging din Romania. In timpul in care chestionarul a fost disponibil online am primit 459 de raspunsuri, un numar destul de important, zic eu, daca il raportam la numarul de utilizatori de Twitter din Romania: ~ 2.500 (dupa aprecierea mea).

Desi e doar un sondaj si nu am cautat sa il fac reprezentativ la nivel national (ar fi fost un pic ciudat, tinand cont de cat de mic e fenomenul), RoTwitter Survey este o prima oglinda a microblogging-ului in Romania.

Am sa revin si eu cu observatiile mele. Pana atunci va invit sa il comentati voi!

Pentru conformitate, acest sondaj a fost initiat de mine si implementat de Markability.ro pe platforma eSurvey.ro.

Etichete: , , ,

Events: Cine vine la DMF si sta la Hello Hotel

Au fost alesi castigatorii concursului initiat de Hello Hotels cu ocazia Digital Marketing Forum. Cele 5 nume alese de Daniel Enache, seful Hello Hotels, sunt:
Daniel mi-a spus ca a intalnit mai multe posturi bune, unele chiar din afara concursului (care nu au aplicat), ceea ce ma face sa cred ca tema propusa nu a fost o ideea rea (asa cum aveam eu impresia).

Alaturi de cei cinci vor mai sta la Hello Hotel si participa la DMF: Zoso, DeCe, VisUrat, Denisuca, Oradeanul. Pe ei ii dau fara link, ca ii stiti prea bine!

p r o m o
DIGITAL MARKETING FORUM |
NU RATA SERIA DE SEMINARII PENTRU COMPANII
!

Etichete: , ,

Advertising: Investiti in reclame acum!

Un studiu al McGraw-Hill (tatal BusinessWeek) spune ca investitiile in publicitate pe timp de criza aduc rezultate atat pe termen scurt, cat si pe termen lung. McGraw a ajuns la aceasta concluzie studiind criza din '81-82. Cateva detalii gasiti aici. [via]

p r o m o
DIGITAL MARKETING FORUM |
NU RATA SERIA DE SEMINARII PENTRU COMPANII
!

Etichete: ,

duminică, februarie 22, 2009

Tools: Cum imi decorez casa online?

In urma cu vreo 2 - 3 ani am vrut sa imi fac eu mobila. Ma rog, am vrut sa imi fac un anumit corp in casa. Vazusem la Mobexpert o piesa care imi placea, dar credeam ca pot face eu una care sa mearga si mai bine pe spatiul disponibil. Asa ca m-am apucat sa fac eu schita.

Cineva apoi a implementat-o, dar prost. Nu imi placea deloc cum a iesit. Vina apartinea in parte designului, culorii alese, dar si executiei in sine. Pana la urma m-am dus la Mobexpert si am luat originalul.

Acum sunt intr-o situatie asemanatoare, numai ca de data asta nu am nici model, iar spatiul e destul de pretentios, ca sa nu ii spun ciudat. Mai mult, acum m-am smecherit. Nu mai desenez pe hartie, vreau sa fac pe computer, mai precis online schitele.

Am inceput asadar sa caut tot felul de tool-uri online care m-ar putea ajuta. M-am jucat putin cu configuratorul de pe House to Home, mi-am adus aminte de Floor Planner, MyDesignIn (inca in private beta) si de IKEA Office Planner (stiu, asta e din alt film).

De pe Twitter, am mai cules sugestii precum Google SketchUp, 3D Home Decorator, IKEA Home Planner. Alte idei?

p r o m o
DIGITAL MARKETING FORUM |
NU RATA SERIA DE SEMINARII PENTRU COMPANII
!

Etichete:

Life: Sa ne echilibram!


Un post scris astazi de Subiectiv mi-a adus aminte ca am o "restanta" fata de echipa din Romania calificata in competitia Citizen Act. Practic, "ar fi trebuit" sa scriu un post despre ideea ca CSR ar trebui sa inceapa cu politicile de HR ale companiilor sau despre echilibru dintre job si viata personala.

Imi place mult ideea asta: "CSR-ul ar trebui sa porneasca de la o politica de HR responsabila" si ar fi interesant de vazut daca exista exemple la noi si sub ce forma.

Despre work-life balance am mai scris (nu eu personal) in revista Biz, in urma cu aproape 5 ani. Era un numar special dedicat subiectului deschis de acest editorial scris de mine. Asadar nu sunt chiar strain de subiect.

Am avut intotdeauna o problema in a pastra acest echilibru. Am preferat munca si mi-a placut. Mi-a placut sa stau 36 de ore la birou.

Astazi dupa 19 ore petrecute in afara caminului, sunt zombie 3 zile. Mi s-a intamplat saptamana trecuta. Stilul de a munci s-a schimbat un pic fata de acum 5 ani, insa nu radical. Rezistenta nu mai e aceeasi. Atunci ma miram cum persoane trecute usor de 30 de ani nu puteau rezista ca mine. Acum cred ca eu rezist mai putin ca ei atunci.

Daca as fi facut ceva, daca as fi gasit nu un echilibru, ci macar un semn de echilibru, poate astazi nu as "cadea" atat de usor.

In cele mai multe cazuri, cand o persoana ajunge sa se ingroape in munca, nu mai asculta de nimeni. Atunci e momentul sa intervina compania. Si aici e cazul sa se activeze politica de HR responsabila. Compania trebuie sa spuna stop pentru angajat si sa il trimita acasa si / sau sa ii ofere acces la diverse activitati.

Eu aveam abonament la una din cele mai bune sali de intretinere de oras. L-am folosit? Cred ca fix o luna. Si desi imi placea, tot la munca m-am intors. Deci companiile ar trebui sa mearga mai departe cu grija fata de angajati. Ar trebui sa ii si "urmareasca".

La nivel individual, nu cred ca suntem cu totii pierduti, drogati de munca fara scapare. In urma cu o saptamana si ceva am ales sa beau apa si nu cola. Iar eu beau multa cola. Nu mai vroiam. Pur si simplu.

Dupa cele 19 ore care mi-au aratat ca nu mai rezist ca pe vremuri, mi-am zis ca trebuie sa fac o schimbare in felul in care muncesc. Doresc in continuare sa fac multe lucruri, dar parca acum e mai bine sa ma concentrez doar pe cateva. Asa voi ajunge sa le fac si pe restul in timp. Voi castiga de fapt timp, caci ce rost are sa le fac pe toate acum?

(Despre spotul de mai sus vorbeam in editorialul de acum 5 ani)

Etichete:

Online: Pe scurt

Ma tot gandesc la o varianta pentru a posta rapid lucrurile noi pe care le descopar sau imi ajung in inbox. Iata acum trei lucruri care mi-au facut cu ochiul:
  • Veevid - un site de video sharing pregatit de Brainient si sustinut financiar de SeedMoney, despre care Emi Gal vorbeste aici. Ideea suna bine, sa vedem cum iese si mai ales primii clienti.
  • Noastra.ro - o platforma comuna pentru trei servicii: unul pentru finantele personale, altul pentru sanatatea ta si unul pentru profesori. Toate vor sa te ajute.
  • Career Day - Dupa un model care ma duce cu gandul la Vreau Sa Fac Marketing Online, Ciprian Gavriliu organizeaza un eveniment pentru cei ce vor sa porneasca o cariera pe Internet.
  • Blog18 - o idee pusa in practica de Dany, un fel de "tanarul Bobby Voicu". Site-ul isi propune sa reuneasca bloggerii cu varsta sub 18 ani.
p r o m o
DIGITAL MARKETING FORUM |
NU RATA SERIA DE SEMINARII PENTRU COMPANII
!

Etichete:

vineri, februarie 20, 2009

Media: BMG se intoarce la print

Acum o saptamana, BMG anunta ca publicatiile sale vor aparea in format digital in perioada urmatoare, nespecificand un termen anume. Astazi, au dat un comunicat ce vesteste reintoarcerea la print, pastrand in paralel si editiile digitale planuite. Comunicatul e aici.

Etichete:

Opinion: "Printul trebuie sa investeasca in online" (Nicoara)

Probabil cele mai multe publicatii de astazi vor ajunge doar in varianta electronica. Asta ar trebui sa aiba in minte acum publisherii si ar trebui sa porneasca demersurile online chiar acum. Cu aceasta idee am ramas dupa ce am citi raspunsul lui Orlando Nicoara la intrebarea: Ce tactici / strategii ar trebui sa adopte ziarele si revistele pentru a supravietui?

E simplu, trebuie sa investeasca in online!

E o chestiune de schimbare a generatiilor. In momentul in care generatia +40 (hai, +35), adica cei care cumpara print acum, o sa dispara, atunci printul va avea cele mai mari probleme. Desigur ca vor ramane ziare si reviste tiparite dar, as paria eu, la un 10-20% din cate sunt acum.

Pana atunci mai este, vor mai trece prin cel putin inca o criza (in afara de actuala), vor ramane mai putine de la o criza la alta pana cand vor disparea. Asa ca mai au timp sa investeasca in online, cel putin 2-3 decenii.

Apoi, se vehiculeaza ideea de a trece continutul free din online pe bani, pentru a proteja printul. Poate merge doar daca este aplicata ca o strategie de industrie si nu punctual prin initiative razlete. Sau daca esti WSJ!

Altfel, nu faci decat sa-ti "ingropi" si businessul de online.

Etichete: ,

Events: Concurs pentru bloggerii din tara

Cum spuneam intr-un post recent, impreuna cu Hello Hotels, un lant hotelier in formare pe segmentul budget, organizez un concurs prin care 5 bloggeri din tara vor putea veni la Digital Marketing Forum si petrece doua nopti in Bucuresti (plus mic dejun) gratuit.

E un concurs fulger, care va tine de astazi pana duminica seara, iar luni dimineata il voi anunta pe castigator.

Daca vrei sa vii la DMF si sa stai la Hello, trebuie doar sa scrii pe blogul tau un post in care sa raspunzi la intrebarea: "Cum credeti voi ca se poate promova turismul romanesc prin intermediul internetului?"

Alte detalii:
  • Cazarea: Hello Hotels ofera cazare pentru noptile din 24 si 25 februarie.
  • Anuntarea postului: link via e-mail la manafu [at] gmail [.] com
  • Deadline: duminica, 22 februarie
  • Anuntare castigatori: 23 februarie
  • Date de contact: Participantii trebuie sa comunice numele complet, o adresa de e-mail valida si eventual telefon mobil. Datele nu vor fi folosite in alte campanii.
  • Participare: Invitatia e valabila doar pentru ziua de 25 februarie (Prima zi a DMF).
Concursul este destinat doar bloggerilor din provincie care au implinit 18 ani. Transportul nu este asigurat de catre organizatori.

Etichete: , , ,

joi, februarie 19, 2009

Opinion: "Un accent real pe continut" (Comanescu)

Caderea print-ului ar putea fi "sustinuta" si de calitatea continutului? Devine presa mai putin relevanta fata de probleme reale din societate? Cine nu intra si pe online moare de tot? Aceste intrebari mi-au aparut in minte dupa ce am citit raspunsul lui Iulian Comanescu la: Ce tactici / strategii ar trebui sa adopte ziarele si revistele pentru a supravietui?

1. Quality - investiţi în marketing şi concentraţi-vă pe content.
Numitorul comun al acestui segment este funcţia de "câine de pază" şi interpretare critică a realităţii macro (politică, economică) în care trăim.

E oarecum cazul "Adevărul", care, dacă o ţine tot aşa un an sau doi (cu acele inserturi de cărţi şi DVD-uri), ar putea scoate din piaţă mai toate celelalte quality-uri, chiar dacă nu realizează ameliorări de conţinut simţitoare. Ce frumos va fi dacă "Adevărul" sau altcineva îşi va aduce aminte de rolul de "câine de pază", tradiţional, al ziarului şi va pune un accent real pe conţinut. Oamenii aşteaptă să fie ghidaţi în aceste timpuri tulburi, au nevoie de lideri de opinie şi de informaţii, analize, interpretări pertinente, iar lucrurile nu se opresc doar la criză şi recesiune. Gândiţi-vă la recentul scandal legat de chipurile biometrice şi de impactul social considerabil pe care l-a avut. Reflectarea în media majoră a fost superficială. Am intrat încet-încet în zodia lui Malraux, care zicea că Secolul al XXI-lea va fi religios sau nu va fi deloc. N-a interesat pe nimeni, decât în ultimul ceas, boala Prea Fericitului Teoctist, dar sunt convins că lumea ar fi citit. Există tensiuni interne, în Biserica Ortodoxă, despre care nu se scrie nimic. Povestea cu chipurile e un simptom cu privire la sensibilitatea opiniei publice faţă de astfel de chestiuni. Şi nu, nu cred în sfârşitul lumii, caut soluţii pentru perpetuarea ei, măcar în zona de media :-)

Nu vă jucaţi cu disponibilitatea publicului, care vrea mai curând să fie informat/ghidat decât să fie distrat - spre deosebire de vremurile dinaintea crizei, când prefera să se deconecteze şi să afle cum îşi poate cheltui surplusul. În decembrie, când eu unul eram oarecum îngrijorat de ceea ce se va întâmpla, focusul presei era pe eternele scandaluri politice. Acum, că apele s-au liniştit în coaliţia PDL-PSD şi şerpii scot doar din când în când capul de pe insula lor, presa s-a trezit că e criză. De fapt, am depăşit-o, ne apropiem de începutul recesiunii, când situaţia nu e foarte bună, dar e previzbilă. Cu criza asta de după criză, cea din media, riscăm să-i speriem degeaba pe cei mai slabi de înger şi să-i plictisim pe cei mai cu picioarele pe pământ. În primul caz, avem mari răspunderi - să ne amintim ce spune George Soros, că actorii economici influenţează decisiv cursul "piesei". Sau al pieţei.

2. Glossy/nişe consumer
Subiectele "evazioniste" s-ar putea potrivi mai bine pe criză decât cele imediat utile. Călătoria aventuroasă la Capul Nord sau în Siem Reap s-ar putea să fie mai citită decât un subiect cu tentă utilă despre Croaţia (cam aşa a fost, curios, şi până acum). Aş mai gândi cu atenţie subiectele de psihologie sau motivaţionale, rubricile de tips-uri.

Altfel, voga glossy-urilor, a consumer magazine-urilor trece. E din ce în ce mai clar, inclusiv în România, că fericirea nu se găseşte în consum.

1/2: investiţi în internet. A început să fie clar că nu e un teren de ping-pong, s-ar putea să devină unul de fotbal. Cine îşi marchează teritoriul cum trebuie şi seamănă mai multe culturi pe ogorul propriu va culege destule succese (şi eşecuri) peste câţiva ani. Orice vehicul clasic care îşi creează şi cultivă o extensie de internet are un posibil colac de salvare.

Toate cele de mai sus înseamnă bani, bani şi iarăşi bani. Prevăd aici un oftat care se referă la scăderea veniturilor. Problema e că scăderea se petrece în condiţiile în care unele dintre grupurile de classic media aveau în 2007-2008 o margine de profit între 10 şi 30 la sută. Profitul s-a realizat pe minimizarea costurilor şi deci investiţii foarte scăzute în conţinut. Cine se pregăteşte să piardă un an-doi (sau să rămână în preajma break even) e stăpânul lumii media de mâine. Gândiţi-vă ce culoar au creat pentru online socotelile meschine ale unor companii de old media, iar asta la nivel global. N-a fost vorba numai de suporturi învechite, ci şi de exces de prudenţă şi orientare spre profit. Mass media nu e o afacere ca oricare alta.

Etichete: ,

Media: Print vs Online

Multa vreme am tot vorbit (si eu inlcuded) despre online vs print. Era o moda, pentru unii era wishful thinking sau chiar existau semne si argumente. Daca la inceput online-ul era in dezavantaj, acum tot mai multi au inceput sa caute copacul din care sa ciopleasca crucea print-ului. Wishful thinking!

Mai avem de taiat niste copaci buni pana acolo. Si cand vom ajunge acolo, web-ul pe care il stim astazi va fi total schimbat. Eu merg pe mana lui Calin Fusu care spunea ieri la Web-Club ca mobile-ul e viitorul.

Pe mine deja a inceput sa ma preocupe ca subiect, altii deja fac pasi marunti sau chiar mari in zona mobile. Sa-i vedeti peste un an sau doi pe Eram, Virtopeanu, Stanca, Arbo, Intact si pe celelalte 5 agentii de mobile marketing care vor aparea intre timp cum vor vorbi despre mobile vs online.

Revenind la print. Chiar vreti sa moara printul?... De ce? OK, sustin cauza crutarii padurilor, dar dincolo de acest issue ce ar mai fi?

Vlad Stan zice ca peste ceva timp toate old media vor disparea. Eu cred ca singurul medium traditional care va supravietui va fi printul. Si daca ar fi sa ramana o singura publicatie pe lumea asta, eu o sa imi fac abonament. Si alaturi de mine probabil alte cateva milioane. Asa va supravietui printul. Pariem?

Am cerut zilele trecute cateva opinii despre felul in care printul poate castiga in perioada asta de criza, dar mai ales pe fondul disparitiei unui numar din ce in ce mai mare de titluri. O sa le public unul cate unul in zilele incepand de astazi.

p r o m o
DIGITAL MARKETING FORUM |
NU RATA SERIA DE SEMINARII PENTRU COMPANII
!

Etichete: ,

Life: Concert pentru Catalina

Zilele trecute ma gandeam la o chestie. Cum ar fi ca la sfarsitul fiecarei zile, cand ajungem acasa sa ne intrebam: "Ce bine am facut astazi?"

De fapt, ma gandeam cum ar fi sa ne propunem ca in fiecare zi sa facem si un bine cuiva. Sub orice forma, cu orice intensitate. Eventual sa avem o rubrica in agenda, un board agatat pe un perete, o masina de pontat faptele bune. Aici exagerez, desigur.

Serios acum, am putea sa facem un bine pe zi? Sa ne propunem asta...

Eu nu am facut exercitiul asta astazi, dar sper sa fac un bine acum. Dan m-a rugat sa scriu despre cazul Catalinei, o tanara de 19 ani , diagnosticata cu o malformatie cerebrala, pentru care colegii de scoala au organizat un concert caritabil.

"Evenimentul va fi promovat si pe B24FUN, insa traficul tau zic eu e mai eficient", mi-a scris Dan. Ma simt flatat de apreciere. Totusi cred ca ar fi si mai eficient daca si alte bloguri ar promova concertul. Vor canta alaturi de alte trupe Timpuri Noi si Suie Paparude!

Poate am mai facut un bine astazi, dar mi-ar placea sa stiu ca acest post a ajutat cumva.

Life: Concertul Madonna, anuntat oficial



Am auzit si eu ca toata lumea de venirea Madonnei in Romania, dar nu am urmarit povestea pana acum. Am avut un sentiment ciudat, poate unul al unui fan ce va fi dezamagit de reactiile "mergatorilor" la concerte.

Parca vad reactii pe bloguri de genul "E batrana!", "Nu mai poate!", "A facut playback!". Le-am vazut dupa ce a concertat anul trecut in Europa pe blogurilor unora care au reusit sa ajunga la unul din show-urile Madonnei. Dar asa sunt eu, putin dezamagit de felul in care noi (ca popor) reactionam.

Azi am aflat de pe Facebook (bun canal de informare!) si direct de la Vodafone (sponsorul oficial) ca Madonna va concerta pe 26 august, in Parcul Izvor. Biletele vor costa: 120 RON, 160 RON, 600 RON si bilete VIP, la 800 RON.

In deschidere va fi Paul Oakenfold, inca un motiv sa nu ratez concertul. Mai sus v-am pus sa ascultati Southern Sun.

PROMO: DIGITAL MARKETING FORUM | PROGRAM ZIUA 1 | ZIUA 2

Etichete: ,

miercuri, februarie 18, 2009

Promo: Ce iti ofera Digital Marketing Forum (1)

La Digital Marketing Forum, avem o buna ocazie sa convingem clientii de publicitate ca new media are un rol important in mix-ul lor de comunicare si ca isi merita locul in fiecare campanie.

Pentru asta am pregatit 2 conferinte si 6 seminarii care mixeaza prezentari de strategie si planning, noi idei de promovare si studii de caz cu rezultate dovedite. Asadar, pe 25 februarie, hotelul Howard Johnson va fi locul in care comunitile de marketing si online se intalnesc pentru a pune bazele unor noi idei, parteneriate si colaborari.

Participantii vor primi de asmenea o copie a Digital Marketing Report si studiul Online Leading Brands in Romania (2009).

Declaratia din imagine este preluata din interviul publicat in Digital Marketing Report.

Etichete:

Blogs: Despre comentarii pe (acest) blog

Am vrut o singura data sa comentez ca Anonim pe un blog. Nu mi-a iesit. Am fost "moderat". Nu injuram, doar incercam sa arunc o mica bomba dintr-o mica frustrare. Sunt mai bine de doi ani de atunci. Am mai crescut si eu intre timp...

Nu am sters niciun comentariu de pe acest blog sau cel putin nu imi aduc aminte acum. Nu imi plac mesajele anonime nici chiar daca au ceva de spus. Cei mai multi Anonimi nu stiu despre ce vorbesc, nu au toate informatiile necesare sau pur si simplu nu ma plac. Nu am primit multe injuraturi. Doar doua.

Acum un an si ceva cand Andressa a fost "atacata" dupa lansarea ei ca editorialist pentru ProSport, i-am zis o chestie banala, crezand ca-i ridic moralul asa: "Stii ca ai ajuns persoana importanta cand lumea incepe sa te injure!".

Cu doua injuraturi la activ, se pare ca nu prea sunt important. Dar nu despre asta este vorba de fapt. Ci despre ce mi-am propus sa fie acest blog.

Inteleg ca blogul are o anumita vizibilitate si influenta, dar chiar si asa este un spatiu personal si nu vreau sa las pe nimeni sa intre cu bocancii plini de noroi in "sufrageria" mea. Si cum mi-am propus sa nu comentez pe marginea reactiilor cu tenta negativa la adresa mea, am preferat sa las lucrurile asa, sperand ca oamenii au chiar discernamant.

Cineva mi-a cerut sa ii sterg comentariile. Ii dadusem cateva explicatii pe e-mail si recunoscuse ca gresise. Nu le-am sters. I-am zis: "It's part of the game!".

Astazi am primit cea de-a doua injuratura. Mi-a lasat un gust amar. Nu a fost o suparare fata de cuvintele primite, ci mai degraba un dezgust fata de nivelul la care s-a coborat autorul.

So, cum nu contracarez opiniile contra, am decis ca cel putin in spatiul meu personal sa nu mai deschid "usa" oricui, drept pentru care din acest moment, comentariile intra in moderare.

La un moment dat ma gandeam sa renunt de tot la ele. Nu primesc prea multe reactii (stiu ca mare parte de vina o are Blogger.com) si nici nu reusesc sa raspund tuturor.

Voi incerca sa nu las o zi fara sa dau accept comentariilor propuse si sper sa ii descurajez pe cei cativa care interactioneaza cu mine acum.

Etichete: ,

marți, februarie 17, 2009

Media: Cum salvam ziarele?

Saptamana trecuta TIME a pus pe coperta titlul "How to Save Your Newspaper". Am citit si eu cover story-ul care nu mi-a oferit prea multe idei geniale. Basically, autorul acestui articol propune revenirea la abonamente acolo unde contentul e oferit free (inclusiv online) si gasirea unor modalitati de micropayment la indemana cititorului.

New York Times, la randul sau, a cerut in "Battle Plans for Newspapers" parerea unor specialisti. Opt, ca sa fiu mai precis.

Cum tot vroiam sa relansez mesele mele rotunde pe blog. Am preluat ideea NY Times si am trimis unor oameni din media si online cateva intrebari. Sa vedem ce raspunsuri primesc.

PROMO: DIGITAL MARKETING FORUM | NU RATA OFERTA SPECIALA!
BLOG: TWITTER.COM/DIGITALFORUM | FOLLOW THE NEWS ON TWITTER

Etichete:

Ideas: Intrajutorare pe credite

19 ore de cand am plecat de acasa. 16 ore de cand stau la serviciu. O premiera dupa ceva timp! La ora asta tarzie imi vin tot felul de idei, cum ar fi:
Ce ar fi daca s-ar face un site de socializare & intrajutorare? Am nevoie de ceva, orice (fara bani si alte lucruri materiale consistente), cer in network. Dar ca sa primesc trebuie sa dau ceva la randul meu. S-ar merge pe sistem de credite obtinute si consumate.
Ar putea fi de folos asa ceva? Ar ajuta la ceva? Dar mai ales, ar functiona?

PROMO: DIGITAL MARKETING FORUM | NU RATA OFERTA SPECIALA!
BLOG: TWITTER.COM/DIGITALFORUM | FOLLOW THE NEWS ON TWITTER

Etichete: ,

Guest: Printul moare, dar nu se preda

Isi aduce mai aduce cineva aminte de filmul “ Firma” cu Gene Hackman si Tom Crusie? Este o scena memorabila acolo intre cele doua personaje care se pregatesc sa iasa in oras la agatat, iar personajul lui Hackman ii spune celui jucat de Cruise “ arat la fel de bine ca si tine, doar ca imi ia mai mult timp sa ma pregatesc”.

Mi se pare ca este exact raportul de azi dintre print si digital: doua personaje de succes, dar care se afla in momente diferite de dezvoltare.

Succesul unuia nu inseamna de fapt insuccesul celuilalt, din contra exista o relatie de continuitate intre ele.

Cine le consuma?
Paradigma moderna (a se citi vestica) a planning-ului a incetat demult sa mai faca segmentarea targeturilor in functie de varsta si a trecut la cea bazata pe modul in care se consuma media. Astfel, un personaj de 40 de ani poate avea aceleasi obiceiuri de consum media ca si unul de 20. desigur vorbim de calitatea nu de cantitatea consumului de media. Consecinta directa a acestei afirmatii este ca printul si digitalul nu se exlcud ci se completeaza in functie de momentul de consum si de tipul de beneficiu urmarit.

Momentul de consum si beneficiile urmarite
Timpul in societatea postmoderna este mereu prea putin. De aici si rapida dezvoltare a internetului pentru ca ofera comfortul de a avea tot la dispozitie si iluzia de a sti totul despre toate. Aici este mica fisura de care profita printul: intre a avea tot la dispozitie si a sti tot este o diferenta.

Digitalul are avantajul lui repede si usor de manipulat . Dar in acelasi timp ofera o mare iluzie a democratizarii cunosterii – iar wikipedia este intruchiparea cea mai concreta a acestui iluzii.Nu stiu ceva intru pe wikipedia si citesc niste definitii si asa am impresia ca stiu tot despre un subiect (sau ca as putea alfa totul despre un subiect)

Pe de alta parte, printul este greoi si rigid, dar are avantajul profunzimii si al circumscrierii unui subiect.

Rezumand: digitalul este pentru sinteza si convenience, printul este pentru analiza si documentare pe un anumit subiect. Sa ne gandim la limbajul cotidian. Spun “citesc stirile pe net/telefonul mobil” dar rareori spui “citesc analize pe net sau pe telefonul mobil”

Si benefiicile pe care le asociam sunt diferite: internetul este functional pentru ca iti da acum si repede tot ce ai nevoie, printul este emotional penrtu ca iti cere un efort dar si o placere a descoperirii (cate carti citim pe net? Sau cat de lungi sunt articolele pe care le citim pe net?).

In aceeasi logica, internetul iti ofera posibilitatea actiunii (postez un comment, dau un forward etc), printul te impinge la reflectare si poate la introspectie (in vacante, de exemplu citim mai degraba print decat digital)

Pe scurt
In timpul unei zile sau in timpul unei perioade determinate de timp, variabile ca timpul liber, starea de spirit sau contextul spatial in care se afla o persoana, ne pot conduce spre print sau spre digital. Tipul de beneficiu pe care il urmarim la un moment dat - vrem sinteza sau analiza - ne conduce la unul dintre cele doua

Iar tehnicile de marketing au prins idea asta si spun: “pentru mai multe detalii citeste editia tiparita” sau “pentru poze de la locul evenimentului intra pe www...”

Mai departe
Pericolul cel mai mare pentru print nu este cresterea digitalului ci criza economica. Costurile printului sunt uriase, iar scaderea volumului de publicitate le fac si mai mari. Nu lipsa cititorior va distruge printul ci costurile de productie. Pe de alta parte, declinul printului nu este doar o urmare a dezvoltarii tehnologice ci si un issue social. Industria de print este un urias mecanism care daca moare antreneaza dupa sine un somaj cu cifre ridicate.

Poate si din acest motiv, Sarqozi in Franta vorbeste public despre masuri de salvare a acestei industrii.

Deci, chiar daca nu ne place printul, el nu va muri asa usor.

Stefan Chiritescu este Head of Planning la Graffiti BBDO

PROMO: DIGITAL MARKETING FORUM | NU RATA OFERTA SPECIALA!
BLOG: TWITTER.COM/DIGITALFORUM | FOLLOW THE NEWS ON TWITTER

Etichete: , , ,

Gadgets: Vodafone aduce noul Google Phone

Dupa ce a atacat mai intai cu HTC Diamond Touch & Family si apoi cu BlackBerry Storm, Vodafone se pregateste sa activeze o noua arma anti-iPhone: HTC Magic a.k.a Android G2. De aici.

PROMO: DIGITAL MARKETING FORUM | NU RATA OFERTA SPECIALA!
BLOG: TWITTER.COM/DIGITALFORUM | FOLLOW THE NEWS ON TWITTER

Etichete: , , , ,

luni, februarie 16, 2009

Promo: Cat se investeste in AdWords la noi

Editia a II-a a Digital Marketing Report, ghidul tiparit dedicat comunicarii in new media, va fi distribuit exclusiv participantilor la Digital Marketing Forum.

Publicatia include un amplu interviu cu o serie de oameni cunoscuti din new media locale, cateva clasamente din mediul online si blogosfera si lista furnizorilor de servicii de marketing digital.


Ghidul este un bun instrument pentru selectia viitorilor colaboratori in demersurile de promovare online si mobile.

Declaratia din imagine este preluata din interviul publicat in report.

Etichete:

Advertising: Ce se va intampla cu agentiile?

Daca mai devreme aruncam intrebarea "Ce se va intampla cu print-ul?", acum ma intreb: "Ce se va intampla cu agentiile?". Intrebarea a aparut de la un alt amic din advertising, care se bucura putin de situatia printului. I-am replicat pe e-mail: "Sa vezi cum vor disparea agentiile!"

Chiar asa, cum vedeti viitorul agentiilor de advertising in contextul schimbarilor din media traditionale? Ce va mai insemna agentie full-service peste 5 ani?

PROMO: DIGITAL MARKETING FORUM | NU RATA OFERTA SPECIALA!
BLOG: TWITTER.COM/DIGITALFORUM | FOLLOW THE NEWS ON TWITTER

Etichete:

Media: Ce se va intampla cu printul?

In ultimii ani am tot auzit ca print-ul va muri. Unii au facut chiar si estimari (daca le are cineva la indemana, e rugat sa dea link) si au vazut mediul online drept "asasin". Altii au pariat pe reader-ele gen Kindle. Ba mai mult, cineva a spus despre New York Times ca "Giving every subscriber a free Kindle e-reader, and then delivering the newspaper electronically, would be cheaper by 50% in fact".

Am vazut si cum unele trusturi de presa au renuntat la variantele tiparite pentru website-uri. Un exemplu de la noi ar fi Go4It!. Si din ce stiu eu, ii merge bine pe web. Si acest abandon al print-ului se intampla si inainte de criza economica. Situatia actuala va accelera procesul migrarii prouselor media tiparite pe web.

Anuntul dat vineri de BMG a atras doar comentarii legate de lipsa banilor din media. Nu am vazut pana acum un post pe blog sau intr-o publicatie care sa ia in considerare serios oportunitatea dezvoltarii unor publicatii digitale (gen distributiile Zinio sau Issuu). OK, stiu ca piata de media & advertising de la noi nu a fost niciodata un early adopter, deci nu aveam mari asteptari.

Am primit insa un e-mail de la un amic din advertising, care de pe partia de ski mi-a scris pe BlackBerry ca printul nu va muri si de ce crede el asta. I-am zis: "Nu vrei sa scrii un guest post pe tema asta?" Asa mi-a venit ideea sa reiau seria Roundtable si sa lansez niste guest posts despre viitorul print-ului si convietuirea cu online-ul. Da, sunt fan digital media, dar nu cred ca print-ul trebuie sa moara!

PROMO: DIGITAL MARKETING FORUM | NU RATA OFERTA SPECIALA!
BLOG: TWITTER.COM/DIGITALFORUM | FOLLOW THE NEWS ON TWITTER

Etichete: ,

Blogs: Ce branduri stau pe Twitter

Astazi am vazut ca sunt "urmarit" de BMW pe Twitter, ceea ce mi-a adus aminte de un post pe care vroiam sa il concep despre brandurile din microblogosfera. Am atins putin prezenta lor cand am inceput Top Social Brands.

Vin acum cu lista brandurilor si companiilor mari care au cont pe Twitter. Daca stiti si alte exemple, lasati un mesaj un comentarii. Nu am inclus companii din online si nici produse media. Ele poate vor aparea in alte liste.

BRANDURI PREZENTE PE TWITTER
  1. BMW / @bmwro
  2. Edipresse / @edipresse
  3. Intact / @intactro
  4. LG / @lgnews
  5. Libra Bank / @librabank
  6. Microsoft / romicrosoft
  7. Office 2007 / @office2007
  8. Orange / @webshop_webcare
  9. Rompetrol / @rompetrol
  10. Vodafone / @vodafonebuzz
PROMO: DIGITAL MARKETING FORUM | NU RATA OFERTA SPECIALA!
BLOG: TWITTER.COM/DIGITALFORUM | FOLLOW THE NEWS ON TWITTER

Etichete: , ,

sâmbătă, februarie 14, 2009

Events: Hello Hotel te aduce la Digital Forum

La NetCamp am inceput o colaborare frumoasa cu Hello Hotels, lantul hotelier de 2* inaugurat anul trecut in Bucuresti. Atunci 10 bloggeri au primit cazare la hotelul din Capitala si acces la eveniment.

Continuam colaborarea si in 2009, de data aceasta pentru Digital Marketing Forum. Revin cu detalii in curand.

Etichete: , ,

vineri, februarie 13, 2009

Media: Revistele BMG trec din print in digital

Dupa ce anul trecut a decis sistarea aparitiei publicatiilor Campaign si Stuff, pe fondul climatului economic nu tocmai prielnic pietei media, astazi Business Media Group (BMG) a anuntat trecerea in format digital, pentru o scurta perioada, a revistelor Biz, Business Review si BusinessWeek.

Aceasta masura este dictata evident de criza de pe piata media care s-a resimtit inca din primele saptamani ale anului la nivelul tuturor trusturilor de media, avand ca efect concedieri sau reduceri de salarii. BMG spune ca va pastra intacte echipele si nu va interveni asupra salariilor.

Cred ca e o masura indrazneata, chiar foarte indrazneata din partea lor. Si e de apreciat ca tin oamenii si nu au taiat salariile.

Imi place si ideea de revista pe care o poti rasfoi online, BMG devenind astfel primul grup care accepta pariul cel mare cu digitalul. Exista de asemenea mai multe e-papers in grupul Realitatea-Catavencu, dar ele sunt complementare versiunilor tiparite. Ma astept ca multe publicatii sa ramana doar in format digital si nu neaparat doar ca versiuni online (site-uri clasice).

BMG are acum ocazia sa ajunga si la un public mai larg prin distributia pe care noul format i-o asigura si sa isi promoveze prin tryvertising produsele.

Ar fi interesant sa experimenteze acum si niste reclame interactive in revistele lor digitale. Chiar sunt curios cum va arata produsul final.

PROMO: DIGITAL MARKETING FORUM | NU RATA OFERTA SPECIALA!
BLOG: TWITTER.COM/DIGITALFORUM | FOLLOW THE NEWS ON TWITTER

Etichete: ,

Online: TeCombini.ro, proiect de Sf. Valentin

Vodafone si McCann-Erickson au lansat site-ul TeCombini.ro, un proiect special lansat de Sf. Valentin. Desi nu sunt in target, am stat un pic pe site sa ma distrez pe seama tacticilor de combinat.

PROMO: DIGITAL MARKETING FORUM | NU RATA OFERTA SPECIALA!
BLOG: TWITTER.COM/DIGITALFORUM | FOLLOW THE NEWS ON TWITTER

Etichete:

Online: Revista Campaign a devenit Strategic.ro pe web

Prin noiembrie anul trecut anuntam aici ca revistele Campaign si Stuff se vor muta din print in online, cu aceleasi echipe, dar sub branduri noi.

Astazi, am descoperit Strategic.ro, site-ul de marketing si comunicare lansat cu echipa Campaign, avand la baza un brand de eveniment, lansat in 2003. La prima vedere, avem un portal ce pastreaza cele 4 mari domenii acoperite de Campaign (media, advertising, marketing) alaturi de 2 noi: digital si lifestyle.

Tot astazi, am primit un card negru de la IQads pentru un nou proiect online: smark.ro.

PROMO: DIGITAL MARKETING FORUM | NU RATA OFERTA SPECIALA!
BLOG: TWITTER.COM/DIGITALFORUM | FOLLOW THE NEWS ON TWITTER

Etichete: ,

Blogs: Design vs RSS

Ieri seara ma uitam pe niste teme de WordPress si incercam sa vad daca aleg una free sau paid ori merg mai departe cu design-ul inceput in vara anului trecut si neterminat. Pentru mine designul e cel mai important in orice. Il pun chiar inaintea performantelor.

FeedBurner imi arata ca am ajuns azi la 2008 de cititori prin feed reader. Daca ma uit in Trafic.ro, vad ca am in medie 590 de vizitatori pe zi care ma citesc direct pe blog. Deci de ce as avea nevoie de un design nou?

Acum nu ma mai uit la teme creative, originale sau deosebite, ci ma gandesc cum sa fac tranzitia celor 2000 + de cititori de pe Blogger.com pe domeniul propriu (cu WordPress in spate).

Asadar, mai conteaza design-ul?

PROMO: DIGITAL MARKETING FORUM | NU RATA OFERTA SPECIALA!
BLOG: TWITTER.COM/DIGITALFORUM | FOLLOW THE NEWS ON TWITTER

UPDATE: Mesaj catre cei 2000 + cititori prin feed reader: Daca aveti 5 minute si nu l-ati completat deja, pe blog gasiti un chestionar prin care doresc sa aflu mai multe despre audienta mea.

Etichete:

joi, februarie 12, 2009

Online: Unde se duc investitiile?

Imi placea acum mai bine de o luna sa spun "Sunt mai multi bani in piata decat proiecte online". Evident faceam referire la valul de investitori ridicat in online.

Nu stiu cum sunt altii, dar eu am vazut in jurul meu cum s-au schimbat oamenii (mai bine zis afacerile lor) in ianuarie. In decembrie, vorbeam cu cineva despre planurile de viitor. In ianuarie imi zicea: "Sunt oficial in criza".

Ma rog, exagerez si eu putin.

Investitiile in online au reprezentat in 2008 un subiect bun de discutie si articole. In 2009, am luat putin pulsul pietei si am vazut ca unii investitori si-au pus planurile pe hold. Si ii inteleg oarecum.

Pe de alta parte, Orlando spune ca e un an bun pentru investitii si tind sa ii dau foarte mare dreptate.

Asa am ajuns la ideea de a dezbate la urmatoarea intalnire a Web-Club subiectul investitiilor in online. Sa aflam mai multe pareri.

Voi ce credeti?™

PROMO: DIGITAL MARKETING FORUM | NU RATA OFERTA SPECIALA!
BLOG: TWITTER.COM/DIGITALFORUM | FOLLOW THE NEWS ON TWITTER

Etichete: , ,

miercuri, februarie 11, 2009

HR: Doua joburi pe online

Nu intentionez inca sa intru pe piata job-urilor, dar am acum doua oferte:
  • Jurnalist - publicatie economica online cauta redactor pe domeniu financiar, de preferat cu experienta anterioara in domeniu.
  • Client Service - agentie interactiva isi mareste departamentul de client service si cauta o persoana cu experienta in online sau din CS interesata de Internet.
Cei interesati imi pot lasa CV-urile pe adresa de e-mail din sidebar.

PROMO: DIGITAL MARKETING FORUM | NU RATA OFERTA SPECIALA!
BLOG: TWITTER.COM/DIGITALFORUM | FOLLOW THE NEWS ON TWITTER

Etichete: ,

Online: Ghidul companiilor new media


Participantii la Digital Marketing Forum vor primi cate un exemplar al Digital Marketing Report, publicatia tiparita special pentru acest eveniment, ce integreaza si o lista a jucatorilor din new media de la noi.

Dupa prima editie a report-ului de anul trecut, am primit feedback-uri pozitive despre el si mai ales despre aceasta lista, companii importante gasind-o utila in selectarea furnizorilor sau unor viitori parteneri de afaceri.

NOTA: Fisierul de mai sus este cel publicat in DMR 2008. Pentru 2009 lucram acum.

PROMO: DIGITAL MARKETING FORUM | NU RATA OFERTA SPECIALA!
BLOG: TWITTER.COM/DIGITALFORUM | FOLLOW THE NEWS ON TWITTER

Etichete: , ,

Advertising: Cifre* interesante

Doua articole interesante, unul in AdAge, celalalt in Newsweek, spun:
  • 77% dintre advertiseri au declarat ca isi vor reduce bugetele de media. Cititi mai multe aici si aici.
  • 411 mil.$ este suma cheltuita anul trecut pentru publicitatea pe bloguri. De aici.
* Cifrele sunt din US.

PROMO: DIGITAL MARKETING FORUM | NU RATA OFERTA SPECIALA!
BLOG: TWITTER.COM/DIGITALFORUM | FOLLOW THE NEWS ON TWITTER

Etichete:

marți, februarie 10, 2009

Online: Cele mai "sociale" branduri in Romania

Inspirat de Top Social Brands in 2008, am decis sa pornesc si eu in cautarea acelor branduri (de pe piata locala) care au facut pasi maricei in social media. La primul gand, cred ca pot nominaliza vreo 10 branduri si cu un pic efort pot gasi chiar 20. Mi-ar placea insa sa implic si alti privitori sau actori ai fenomenului social media cel putin la faza nominalizarilor.

Asa ca va propun sa va alaturati initiativei si sa ma ajutati sa identific brandurile "sociale" din Romania. Apoi facem o selectie de 20 / 30 / 50 de branduri si le supunem votului public.

Pentru a le gasi mai usor, m-am gandit sa raportam brandurile la urmatoarele tipuri de activitati specifice social media:
  • blog de companie / brand
  • campanie pe bloguri (bannere, posturi, teste etc.)
  • implicarea bloggerilor in campanii
  • cont pe Twitter
  • campanii de promovare pe Twitter
  • cont pe Facebook
  • profil actualizat pe Wikipedia
  • cont pe Flickr
  • spoturi virale
  • site-uri de user generated content (UGC)
  • initiator / sponsor la evenimente dedicate blogosferei sau suporter al blogging-ului)
  • comunicare directa cu bloggerii (bloggers relations)
Deci ar trebui sa vedem ce branduri au intreprins cel putin o activitate din cele enumerate mai sus. Iata nominalizarile mele:
  1. Adobe (blog, sponsor evenimente)
  2. Audi (blog dedicat A4, campanie cu bloggeri)
  3. Avon (blog)
  4. BestJobs (eveniment, campanie cu bannere, blog, viral)
  5. BMW (teste, cont pe Twitter)
  6. Booq (campanie cu bloggeri, campanie pe facebook, sponsor evenimente
  7. Cosmote (comunicare cu bloggerii)
  8. Dacia (campanie cu bannere, eveniment)
  9. Fiat (campanii pe bloguri)
  10. Heineken (blog, campanie cu bannere, UGC)
  11. HP (UGC, spot TV)
  12. HTC (teste produse)
  13. LG (sponsor eveniment, teste, cont Twitter, campanie pe bloguri, comunicare cu bloggerii)
  14. Microsoft (campanie pe bloguri, campanie cu bannere, cont Twitter, comunicare cu bloggerii)
  15. Nokia (implicare bloggeri)
  16. Orange (campanie TV, eveniment, cont Twitter, UGC)
  17. Pepsi (UGC, sponsor)
  18. Romtelecom (campanie cu bannere, teste, comunicare cu bloggerii)
  19. SsangYong (teste)
  20. Toyota (eveniment, teste)
  21. Tuborg (campanie pe bloguri)
  22. Vodafone (eveniment, campanie cu bannere, cont Twitter, UGC, viral)
  23. Zapp (teste)
Astept asadar propunerile voastre de branduri in comentarii (si cu ce au facut ele) si orice alte observatii.

PROMO: DIGITAL MARKETING FORUM | NU RATA OFERTA SPECIALA!
BLOG: TWITTER.COM/DIGITALFORUM | FOLLOW THE NEWS ON TWITTER

Etichete: ,

Events: A inceput RoBlogFest 2009

Nu cred ca RoBlogFest mai are nevoie de reclama in acest moment. In prima zi de la lansarea editiei pe 2009 s-au strans peste 700 de nominalizari. Pare incredibil acest numar, dar am incredere in counter-ul de pe site.

Interesante mi se par categoriile si felul in care vor fi jurizate. Cred ca in aceasta formula se impaca mai bine "capra si varza". Daca nu stiti la ce ma refer, mai aveti putintica rabdare. Una peste alta, cred ca va fi cea mai buna editie de pana acum.

PROMO: DIGITAL MARKETING FORUM | NU RATA OFERTA SPECIALA!
BLOG: TWITTER.COM/DIGITALFORUM | FOLLOW THE NEWS ON TWITTER

Etichete: ,

Online: Sa incetam razboiul

M-am tinut departe de "dezbaterea" generata pe bloguri de deja celebrul post scris de Dragos Manac. M-am tinut mereu departe de schimburile de focuri gen wild wild west aparute pe Internetul romanesc.

Sunt de parere ca nu evoluam daca ne atacam la drumul mare, daca ne asteptam la colt sau ne punem basmaua la pe fata ca sa nu fim recunoscuti.

Piata online are nevoie mai degraba de bune practici decat de atacuri pe bloguri. Cred ca sunt deja cel putin doua asociatii la noi care pot lua in discutie orice subiect legat de Internet. Si in cadrul lor ar trebui purtate dezbaterile.

Etichete: ,

luni, februarie 09, 2009

Ideas: Hai sa schimbam bancnotele!

Cinci oameni din advertising (Sorin Axinte, Daniel Gavrila, Ramona Sima, Sorin Tranca si Bojan Spasic) si-au propus sa schimbe designul bancnotelor noastre, "astfel încât ele să reflecte aspirații naționale, mai relevante decât realitatea imediată", citez din comunicat.

Proiectul lor se numeste "Valorile neobservate din mainile noastre" si ofera doua solutii: "oferă două soluții creativ-strategice pentru a contracara atitudinile uneori auto-distructive ale românilor: una clasică, România în avangardă, în care personalitățile sunt embleme ale valorii, și una mai puțin convențională, Ieri și Azi, pentru Mâine, în care elemente de arhitectură ilustrează prezentul, realitatea și concretul în sinergie cu personaje de basm, care fac legătura cu domeniul imaginației și al aspiraționalului", spune comunicatul.

Mai multe detalii gasiti aici.

Ca tot a aparut aceasta idee, voi pe cine ati pune pe bancnote?

PROMO: DIGITAL MARKETING FORUM | NU RATA OFERTA SPECIALA!
BLOG: TWITTER.COM/DIGITALFORUM | FOLLOW THE NEWS ON TWITTER

Etichete:

Advertising: S-a nascut un mare grup de media

Grupul international Publicis isi uneste cele 3 agentii de media existente pe piata romaneasca (Optimedia, Starcom MediaVest Group si Zenith Media) in cel mai solid grup local de negociere, sub numele de PGM (Publicis Groupe Media). Scopul acestui pas este de a imbunatati performanta in comunicare a clientilor si de a optimiza investitiile de marketing. Mai multe detalii puteti gasi aici.

PROMO: DIGITAL MARKETING FORUM | NU RATA OFERTA SPECIALA!
BLOG: TWITTER.COM/DIGITALFORUM | FOLLOW THE NEWS ON TWITTER

Etichete: ,

duminică, februarie 08, 2009

Events: Cu ce vine Digital Marketing Forum

In 2007, cand am pornit Digital Marketing Forum, imi propuneam sa creez "un spatiu in care sa se intalneasca fata in fata oamenii de marketing cu furnizorii de servicii (de marketing) in new media, un loc de discutii, de dezbateri, de prezentari si - de ce nu?! - de networking".

Luna aceasta, la cea de-a treia editie, influentat si de climatul economic actual, am hotarat sa luam taurul de coarne, cum se spune. Aud in jurul meu tot felul de voci care incurajeaza Intemetul si vad un an bun pentru comunitatea online in ciuda tuturor aparentelor.

Mi-am propus la aceasta editie sa fim mai exigenti ca oricand si sa realizam in parteneriat cu vorbitorii invitati o agenda plina de continut valoros si solutii de marketing viabile.

Iata cu ce vine in acest moment Digital Marketing Forum 2009:
  • MAI MULTE INTALNIRI: Continuam pe structura complexa lansata anulu trecut. Deschidem cu doua conferinte, ne impartim pe 3 sali dupa pauza.
  • CEI MAI BUNI VORBITORI: Piata creste doar prin priceperea oamenilor de aici. De aceea, am dorit sa avem alaturi de noi cat mai multe nume dintre cele care construiesc Internetul local. Alaturi de ei vor fi prezenti si cativa vorbitori internationali.
  • STUDII DE CAZ RELEVANTE: Cum nimic nu se compara cu puterea exemplului, am selectat o serie de studii de caz interesante din ultimul an.
  • STUDIU PE BRANDURI ONLINE: Vom avea si anul acesta o noua editie a primului studiu dedicat prezentei online a brandurilor de pe piata locala. Impartit pe mai multe categorii de produse si servicii, studiul va releva perceptia asupra brandurilor in mediul online.
  • DIGITAL MARKETING REPORT: Vom scoate si primul ghid tiparit dedicat mediului online si mobil de la noi. Publicatia va contine o analiza a pietei de online, o serie de topuri si un "catalog" de firme specializate in domeniu.
  • PREZENTA IN SOCIAL MEDIA: In 2007 am facut un blog pentru DMF, anul trecut am deschis un cont pe Twitter. Acum ne gasiti pe Twitter, Facebook si LinkedIn. Sau va gasim noi pe voi.

Etichete: , ,

Blogs: Bune practici pentru advertoriale

Acum am vazut ca vineri pe tolo.ro a mai aparut un advertorial. Este al doilea, daca nu gresesc, dupa unul contractat de Millennium Bank anul trecut.

Incep sa imi schimb parerea despre advertorialele pe bloguri. Cred ca daca nu se abuzeaza (a trecut jumatate de an de la un advertorial la altul in cazul tolo.ro), daca subiectul este relevant cu adevarat pentru blogger si se adapteaza, daca este marcat cu ADVERTORIAL sau altfel si daca clientul isi asuma comentariile primite (daca sunt permise), atunci advertorialul poate fi o optiune de advertising pe blog.

Advertorialul Seat de pe tolo.ro este clar marcat ca publicitate, este oarecum pe "subiect" (desi daca nu gresesc din nou, Catalin Tolontan nu conduce), dar are comentariile inchise. Mi se pare o idee buna sa lasi comentariile active, macar sub moderare. Este un bun prilej de a primi feedback.

Ganditi-va ca e un moment foarte bun pentru toata lumea de a interactiona intr-o chestiune. Consumatorii pot cere extra info sau pot amenda constructiv oferta. Clientul va fi atent la ce se scrie despre el. Trust me, e foarte atent in perioada in care apare advertorialul pe blog!

Poate ar fi bine sa existe niste bune practici legate de advertoriale. Poate cei care le initiaza acum ar putea sa faca "regulile" jocului. Pionierii au mereu un impact asupra celor care vor veni din urma.

Ce mi se pare interesant... Am vrut sa revad advertorialul Millennium, insa postul respectiv nu mai exista. Ar putea fi parte din contract pastrarea pe termen scurt sau nedefinit a advertorialului?

Etichete: ,

Blogs: La ce (mai) e bun Twitter?

Am momente in care imi vine sa renunt la Twitter, alteori ma bucur ca exista. Sunt cazuri in care il vad drept cea mai usoara metoda de comunicare s.a.m.d. Banuiesc ca fiecare utilizator are reactii similare sau motive sa aprecieze Twitter.

Vineri, de exemplu, am lansat un sondaj pe Twitter. Si am primit foarte multe raspunsuri tinand cont de gradul mare de "volatilitate" a mesajelor. M-am bucurat ca am gasit o modalitate atat de rapida de a sonda diverse pareri. Ma gandesc deci sa mai lansez si alte "cercetari".

Pentru mine a mai functionat si in cazuri in care eram "pierdut" intr-o problema. In vara cautam o strada in Viena si am "gasit-o" pe Twitter. Recent am avut probleme cu conexiunea la Internet si dupa mesajul pe Twitter am primit raspunsuri bune, mailuri si chiar un telefon de suport.

Ce alte utilitati ati gasit pentru Twitter? Si nu ma refer aici la: "tin legatura cu prietenii", "mai informez", "dau stiri" etc.

Si pentru ca tot vorbesc de Twitter, sondaje si caut raspunsuri interesante, va reamintesc ca suntem aproape de final cu RoTwitter Survey. Luni seara voi inchide votarea, asa ca daca nu ati completat inca, va invit sa acordati cateva minute chestionarului de aici.

Etichete: , ,

Apps: Tu ce screensaver ai?

Nu m-au pasionat niciodata screensaver-ele. Nu stiu de ce, dar mi se pare ca spun ceva nu tocmai frumos despre cel care le "poarta". Am dat insa accidental peste screensaver-ul de mai sus. De fapt, l-am vazut intr-o poza si l-am cautat apoi. Mi-a placut mult. Cred ca da foarte bine pe mac-urile albe, nu?

Poza din acest post nu imi apartine si nu reprezinta "sculele" din dotarea mea. Am luat-o de aici. Screensaver-ul se numeste Fliqlo si poate fi descarcat de aici.

Etichete: ,

vineri, februarie 06, 2009

Online: Vivi, esti genial!

In urma cu un an si ceva imi exprimam pe blog dorinta de a avea mai multe inbox-uri in Gmail. Aflu astazi de la Vivi ca Gmail a implementat functia multiple inboxes si ca aceasta e dezvoltata chiar de el. Bravo! Sunt fan.

Si daca tot mi se indeplinesc dorintele, as vrea sa pot personaliza mai mult tema mail-ului. Sa am mai multe tipuri de butoane, sa pot crea culori, sa folosesc diferite fonturi. Nu chiar acum, astept si un an!

Etichete: ,

Events: Ne vedem la Twestival?

Pe 12 februarie, in mai multe orase din lume va avea loc Twestival, o serie de petreceri pentru fanii Twitter, ce isi propune ca pe langa distractie sa sustina si o cauza sociala.

In Bucuresti, lumea se va intalni la Orange Concept Store. Din ce am inteles sunt asteptate 150 de persoane. Sper sa pot ajunge si eu.

In Capitala, "sufletul" petrecerii este Diana Georgescu. De la ea am aflat ca orice idee/ propunere de sponsorizare a acestei intalniri de oameni influenti este mai mult decat binevenita.

Etichete: ,

Gadgets: Urmatoarea mea cana

Am ceva cu canile. Nu colectionez, dar ma atasez de unele. Am doua preferate: una de la Starbucks, luata de la Londra acum cativa ani, si una cu CNN, adusa din US, de la magazinul televiziunii.

Imi aduc aminte ca intr-o vreme eram fanul canilor lui Stanescu. Oare ii mai merge business-ul?

Am descoperit astazi, prin amabilitatea unui amic, cana Greenpeace. Ce imi place la ea este mesajul pe care il transmite prin "tehnologia" pe care o are in spate.

Pare o cana ca oricare alta. E neagra si are un desen de urs polar. Cand o umpli cu lichid fierbinte, ursul dispare sub ochii tai pe suprafata inexplicabil devenita alba, concomitent cu aparitia la fel de miraculoasa a textului: "Incalzirea globala ucide."

Ce imi place si mai mult e faptul ca aceasta cana a fost mai intai gandita ca suport de reclama pentru mesajul Greenpeace. Acum poate fi cumparata de aici.

Etichete: