luni, iulie 31, 2006

Online: Autoritatea Nationala a Online-ului

Pornesc acest post ca un feedback pentru un post al lui Zoso (Are legatura si cu un post al meu recent)... Si daca stau bine sa ma gandesc, are legatura cu multe bloguri aparute in acest an sau teorii imprastiate pe Internet in ultimele doua luni. De fapt, lansez o intrebare (cateva intrebari):

Cand stii ca esti o "autoritate" in domeniul tau? (in particular pe Internet) Ce sau cine iti atesta autoritatea pe Internet?
###
AUTORITÁTE s. .... 7. v. calitate. 8. ascendent, consideraţie, influenţă, înrâurire, prestigiu, reputaţie, respect, stimă, trecere, vază, (înv.) înrâurită, (fig.) credit. (Se bucură de o mare ~.) 9. v. somitate.

AUTORITATE ~ăţi f. 1) Persoană care se impune prin prestigiu, prin cunoştinţele sale. O mare ~ în chimie.
Sursa: DexOnline

Blogs: Regula feedback-ului

Am fost plecat din Bucuresti pentru trei zile, timp in care nu am avut acces la computer. Am redeschis laptop-ul in aceasta seara si am fost coplesit de numarul si consistenta comentariilor primite la diverse post-uri. Am vrut sa le raspund instant, insa mi-am dat seama ca mi-ar ocupa foarte mult din pretiosul timp pe care il mai am la dispozitie (pentru a finaliza cateva "lucrari") inainte de vacanta.

Aman asadar feedback-ul pentru cand ma intorc din vacanta (peste doua saptamani).

M-ar interesa insa sa citesc pana plec cateva pareri despre feedback: Exista reguli pentru feedback-ul dat post-urilor? Sa il las in comentariile post-ului sau sa deschid un post nou cand comentez un issue ce pare a fi interesant? Exista o limita de timp in care ar trebui sa raspund "provocarilor"?

Blogs: A 'inceput' RoBloggers Survey

Asa cum am mai spus, blogosfera romaneasca s-a bucurat in ultimele luni de o presa favorabila. Tot felul de ziare si reviste (inclusiv Campaign si Biz) au semnalat si comentat dezvoltarea blogging-ului la noi (Zoso tinea la un moment dat o evidenta), incercand sa ii sublinieze tot felul de efecte "terapeutice".

Mai mult, am avut parte in aceasta prima jumatate de an de un eveniment dedicat blogurilor si de mai multe intalniri care au reunit bloggeri de peste tot din tara.

Cred totodata ca prin bloggeri s-a declansat o noua revolutie pe Internetul local si datorita lor vom vedea noi proiecte lansate online pana la sfarsitul anului.

Dar mai cred ca avem nevoie acum de un barometru al blogging-ului local, care sa ne puna intr-un big picture obiectiv, sa ne contureze identitatea (de blogosfera) si sa ne "masoare" fortele.

Si acest barometru poate fi RoBloggers Survey.

Carmen a facut o treaba foarte buna. A dedicat timp, energie si minte acestui survey. Ii multumesc pentru initiativa si le multumesc tuturor celor care au pus deja icon-ul oficial al survey-ului pe blogurilor lor si anticipat celor care ne vor ajuta sa obtinem cat mai multe entry-uri.

vineri, iulie 28, 2006

Blogs: Avem branduri in blogosfera?

Ieri am avut chef de scris (astazi nu prea am) si am postat cam tot ce mi-a trecut prin cap. Am revenit si asupra (re)pozitionarii blogurilor, anuntand totodata un scurt rebranding pentru Manafu.ro (va astept in continuare sa votati in poll-ul alaturat).

Am primit cateva comentarii interesante pentru acel post, cineva chiar mi-a ridicat mingea la fileu, intrebandu-ma ce obiective urmaresc cu acest blog si daca un obiectiv este promovarea brandului Manafu.

M-am tot intrebat de ce scriu acest blog si urmaresc cu el. M-am gandit ca pentru mine cel mai usor ar fi sa spun: "Da, tin acest blog pentru a-mi promova brandul personal!".

Dar intrebarea e: Sunt eu un brand? (cum stii ca esti un brand?)

Si ca sa duc tema mai departe: Are blogosfera locala branduri? Cine sunt aceste branduri? Au crescut ele in blogosfera sau erau branduri dinainte, din offline, si si-au gasit in blogosfera un medium de promovare?

UPDATE: Ar fi frumos sa raspund si eu cel putin la o intrebare din cele lansate mai sus. Cred ca deja avem branduri in blogosfera, evident unele erau branduri inainte sa descopere blogurile, altele s-au ridicat din blogging. Sper sa nu omit pe cineva important... :o)

Branduri care vin din offline: Radu, Kit, Stefan, Florin, Orlando.
Branduri care s-au nascut in blogosfera: Zoso, Andressa, Novac, Deea, Vivi

joi, iulie 27, 2006

Trends: Noi idei de iTunes in Romania

Nu stiu cine este DJ Andi, dar imi place ideea ca primul sau album va fi lansat exclusiv in "mediul digital", proiectul fiind sustinut de Vodafone si urmand a fi inclus in Vodafone Live! Ramane sa vedem cat de bine o sa se vanda DJ Andi.

Recenta lansare a Vodafone Live! a adus un nou competitor (pentru Orange si MusicMall) in cursa pentru a "impune" si pe plan local un serviciu (legal) de download. Prin Vodafone Full Track Music Downloads ai acces la 500.000 de piese muzicale (asa scrie pe site-ul Vodafone).

Despre music downloads am mai scris putin aici si aici.

Personal: Ma intreb

Vorbeam cu Radu aseara despre lipsa de viziune a unor producatori de content (in special online) de la noi, despre lipsa oamenilor cu viziune din companii si despre oportunitatile pe care le poti avea ca "vizionar".

Azi dimineata am reluat discutiile despre proiectele noastre si in mijlocul convorbirii, mi-am dat seama la un moment dat ca avem doua viziuni diferite asupra aceluiasi lucru. M-am "redresat" si mi-am zis: "Oricum am face - ca el sau ca mine - totul va fi bine!"

Oare? Acum ma intreb: Ce inseamna sa fii "vizionar" cu adevarat? Cum stii ca viziunea ta e cea buna?

Personal: Sunt suparat

In ultima saptamana, fiind prins intr-o serie prelungita de cumparaturi si lucruri de rezolvat inainte de vacanta, am fost nevoit sa suport de cateva ori niste porcarii din partea unor vanzatori si angajati. Nu s-a intamplat nimic outrageous, dar m-am cam saturat sa vad cum dupa atat timp nesimtirea, lipsa de pregatire si responsabilitate, ca sa nu mai vorbesc despre lipsa de amabilitate, persista atat in mediul de stat, cat si in cel privat.

Nu intru in amanunte acum. Am deschis acest post de fapt pentru a anunta lansarea unui nou blog. L-am numit RECLAMANT si se doreste a fi locul in care oricine isi poate impartasi experientele. Nu il vad ca un support-group al celor care au fost tratati prost, ci mai degraba un loc din care poti afla de cine sa te feresti sau la ce sa fii atent.

Nici nu stiu daca blogul asta e o idee buna... Momentan am activat contul pe Blogger. Voi lucra putin pe layout si apoi voi deschide memebership-ul. Pentru adeziuni si sugestii, va astept in comentariile post-ului.

Fun: Sunt in lacrimi...

Am zis ca nu postez bancuri, am facut deja o exceptie, iata inca una:
Anunt "angajam vanzatoare".

Se prezinta o fatuca la interviu, patronul o ia si-o prelucreaza "fata draga noi nu zicem NU la clienti, ii aburim, ii amanam". zis si facut, trece o luna, prinde fata manevra, intra un cetatean:

- manusi aveti?
V: pai, sigur... de care sa fie? de piele? tricotate?
- de piele, normale
V: cu un deget, cu 2 cu 5?
- normale, cu 5.
V: albe, rosii, verzi?
- negre, normale.
V: le purtati la palton sau la jacheta?
- la palton, ca vine iarna
V: domnule eu va propun sa veniti maine cu paltonul, sa vedem ce se asorteaza.

Pleaca omul fericit ca-l bagase cineva in seama, cand sa iasa pe usa intra val-vartej unul hiper-furios c-un colac de buda intr-o mana si c-o placa de faianta in cealalta:

- cucoana, uite asta-i capacul de la buda, asta-i nuanta la faianta, curu' ti l-am aratat ieri ACUMA-MI DAI HARTIE IGIENICA????

Trends: Un "platouash" pentru un zbor placut

Schiphol (Amsterdam) este unul dintre aeroporturile mele favorite (si cred ca e si unul dintre cele ieftine). Azi am aflat ca incepand de ieri pe Schiphol s-au lansat primele automate de divertisment prin care calatorii pot descarca ghiduri, muzica, filme, show-uri tv, audio books, care apoi pot fi rulate pe diverse playere portabile (mai putin pe iPod-uri). In spatele conceptului, printre alte companii se afla si Samsung.
[via]

Personal: Quo Vadis?

Inca de la inceputul anului ma tot gandesc daca sa imi pozitionez blogul intr-o zona bine delimitata (sau macar limitata) sau sa continuu sa scriu despre orice. Am lansat pe blog intrebari legate de pozitionare de doua ori pana acum (aici si aici).

Am schimbat chiar look & feel-ul blog-ului la inceputul lunii iunie, adaugand o serie de categorii in care sa imi incadrez post-urile (desi search-ul pe categorii s-a dovedit a fi o catastrofa!).

Acum sunt pe punctul de a relansa blogul, cu o noua identitate (deocamdata tot pe platforma Blogger.com), si am inceput sa ma gandesc din nou la pozitionare.

Am un numar din ce in ce mai mare de vizitatori. Ieri mi-am batut toate recordurile de audienta (572 de unici, conform StatCounter). Ar fi intelept sa ma (re)pozitionez in contextul cresterii audientei? De ce sa schimb ceva care merge? Sau totusi ar trebui sa-mi definesc cumva identitatea online?

Astept propuneri si daca aveti putin timp, va invit sa dati click-uri in noul sondaj postat pe coloana din dreapta. Sunt acceptate raspunsuri multiple.

Auto: Un coupe de 6.000 de euro

Intr-o intalnire la New York cu niste executivi de la BusinessWeek, in toamna anului trecut, am fost intrebat: "E adevarat ca in Romania se fabrica o masina de 5.000 de euro?" "Da!", am raspuns eu putin mandru. "Renault o face..."

Masina din imagine nu e o Dacie si nici nu e produsa de Renault. E un coupe produs in China, se numeste Geely Beauty Leopard si va fi distribuit in curand si in Europa la preturi incepand de la 6.000 de euro.

Mai multe info si poze gasiti aici.

miercuri, iulie 26, 2006

Events: National Underwear Day

Pe 9 august, in Manhattan, are loc "National Underwear Day", un eveniment aflat la a patra editie care celebreaza lenjeria si atitudinea "care-free" specifica anilor '60. Un fel de manifest al event-ului gasiti aici, iar poze de la editia de anul trecut sunt aici.

Online: Val Voicu lanseaza AdEvolution

Val Voicu, marketing & sales director la Imedia, urmeaza sa lanseze pana in toamna un nou business pe Internetul romanesc sub numele AdEvolution.

Val doreste sa pozitioneze AdEvolution in zona serviciilor creative dezvoltate in jurul mediilor interactive, in special Internet, dar isi va continua si activitatea de broker.

Dupa aparitia MPI odata cu intrarea lui Orlando Nicoara in echipa Media Pro, AdEvolution este cea de-a doua initiativa importanta pe Internetul romanesc a acestui an.

Online: Bad naming

Exista la noi un site dedicat femeilor numit Blow.ro. Zoso si Eduard au scris despre el, oferind doua analize profunde ale domeniului web. Alte comentarii nu isi mai au rostul!

Fun: Din trafic

Ce spune o blonda dupa ce a lovit cu SUV-ul ei un Ford Fiesta bleumarin. "Nu te-am vazut pentru ca ai masina de culoare inchisa!"

Marketing: Premium pentru toata lumea


Mereu am avut impresia ca Bamboo este unul dintre cele mai tari cluburi din Bucuresti, poate cel mai tare, si nu are nevoie de foarte multa reclama clasica daca word-of-mouth functioneaza foarte bine. Ma intreb acum de ce vad o campanie outdoor si masinile de la Mobile Affiche "patroland" prin oras pentru a duce mesajul Bamboo cat mai departe.

Nu m-ar intriga foarte tare o reclama intr-o revista de lifestyle sau un direct marketing, dar o campanie outdoor?

Incearca Bamboo sa atraga mai multi clienti? (Credeam deja ca lista e inchisa si nu oricine poate avea o masa acolo!) Vrea sa devina acum un "local de masa"?

Credeam ca e un "brand" de lux!?

Si fiindca tot am amintit de lux si panotaj, anul trecut eram intrigat de campaniile outdoor ale unor parfumuri celebre si ma intrebam: este outdoor-ul un bun medium pentru promovarea produselor scumpe?
[foto gasita aici]

marți, iulie 25, 2006

Advertising: Pe placul meu






Spoturi din campania pentru VW Polo GTI, realizate de DDB Amsterdam si premiate cu bronz la Cannes Lions 2006.

Blogs: Asteptam feedback pentru blog survey

Carmen a avansat cu survey-ul despre bloguri in Romania si cred ca a facut o treaba foarte buna. Astazi a postat pe blogul ei intrebarile chestionarului, iar toata lumea este invitata dea feedback.

UPDATE: Carmen a postat pe site-ul ei butonul de promovare pentru survey. Il gasiti si la mine in coloana din dreapta. Cine are nevoie de varianta cu background negru sa dea click aici.

luni, iulie 24, 2006

Misc: Un Ferrari de 3 milioane$

Acest Ferrari costa peste 3 milioane de dolari!

Creata de Pininfarina dupa modelul clasic Ferrari 330 P3/4, un simbol al anilor '60, masina a fost comandata de James Glickenhaus, un colectionar din New York, fost regizor de film si magnat al bursei.

Mai multe detalii despre aceasta masina gasiti aici.

Misc: Ce ne leaga cel mai bine

Mult timp am crezut ca lumea ma va considera un ciudat daca imi impartasesc interesul pentru "shoe-lacing" (nu mi-a venit nicio traducere ca lumea in minte). Acum pot sa stau linistit, e unul mai ciudat decat mine.

Un tip pe nume Ian Fieggan din Australia a dedicat un site sireturilor si modalitatilor in care acestea pot fi legate.

De'abia astept acum sa-mi iau Conversii aia!
[via]

Marketing: Micro-lansari

Timisoreana relanseaza dupa mai bine de 80 de ani sortimentul de bere nefiltrata, intr-o editie limitata la doar 6 locatii din Timisoara. Se serveste numai la halba. Printul e semnat de Lowe & Partners.

Editiile limitate nu mai sunt de ceva vreme o noutate pe piata berii, Tuborg Christmas Brew fiind cel mai cunoscut caz de acest gen. Stella Artois este de asemenea un brand ce a lansat editii limitate - Valentine's Day si Festivalul de Film Transilvania, transpuse doar prin personalizarea ambalajului, pastrand intact produsul.

Imi place ideea si astept momentul lansarii unei beri de vara, slab alcoolizata si care sa se poata servi cu putina lamaie.

Advertising: Se pregateste Ad'Or 2007

Cel mai cunoscut festival de publicitate din Romania – Ad’Or – va numara anul viitor sapte editii. Ad’Or 2007 se va desfasura in perioada 16 - 19 mai la World Trade Center si World Trade Plaza Bucuresti.

Festivalul Ad’Or 2007 va fi organizat de Business Media Group, cu sprijinul Uniunii Agentiilor de Publicitate din Romania (RAAA). Anul 2007 va aduce in peisajul publicitar autohton un Ad’Or proaspat si imbunatatit.

Deschiderea oficiala a festivalului va avea loc in data de 16 mai in cadrul unei conferinte de presa. Expozitia Ad’Or 2007, in care vor fi expuse toate lucrarile inscrise in concurs, va fi inaugurata in prima zi a festivalului si va fi deschisa publicului pana vineri, 18 mai, orele 20.00.

In perioada 17 – 18 mai ii invitam pe toti cei pasionati de publicitate la intalnirea cu profesionistii din domeniu, locali si internationali. Acestia vor sustine o serie de workshopuri in cadrul carora vor fi dezbatute problemele, provocarile si oportunitatile din industrie.

Gala castigatorilor Ad’Or 2007 va avea loc in incinta World Trade Plaza in data de 19 mai, incepand cu orele 20.00.

Festivalul de publicitate Ad'Or este cel mai complex eveniment din industria de profil din Romania si acopera toate formele de publicitate, atat pe cele traditionale cat si pe cele neconventionale.
Sursa: BMG

Interviews: Razvan Varabiescu despre Internet si blogging

De mult timp am impresia ca sunt intr-o competitie cu Razvan. Ne intrecem in mistouri unul fata de celelalt de parca am fi prieteni inca de la gradinita. Suntem de fapt buni colaboratori de vreo patru ani, timp in care Razvan a fost o sursa de incredere si un cap limpede in demersurile mele modeste de a acoperi zona de media planning & buying. Surprinzator pentru mine, Razvan si-a inceput cariera in publicitate in postura de copywriter la o agentie mica numita “Activision”. Remarcandu-si limitele creative native, dupa cum singur recunoaste, trece la numai sase luni in zona media planning-ului, angajandu-se ca media planner la Graffiti. Asta se intampla prin septembrie 1999, cand Lucian Georgescu devenea director general al agentiei. Ulterior a fost un fel de media manager, iar in 2001 cand s-a infiintat Media Direction a fost numit director de buying. De atunci, incearca sa isi aloce timp acestei indeletniciri, precum si coordonarii celui mai simpatic departament de buying din piata, cum se lauda el. Mai mult, de ceva vreme preda cursul de Media Planning la FJSC (sectia Comunnicare), ceea ce este o premiera in invatamantul de stat din Romania.

Esti multumit de Internetul romanesc, de cifrele vehiculate: 4-5 mil utilizatori, de nivelul de dezvoltare?
Nu trebuie sa fiu eu multumit. Aceasta este penetrarea la ora actuala. Poate spre deosebire de TV unde ne asteptam ca de la an la an Total TV sa scada, la internet inca mai speram intr-o crestere. Nu trebuie sa fim naivi sa credem ca ea se va dubla in urmatorii ani pentru ca acest lucru nu se va intampla. In schimb putem creste timpul petrecut pe internet si nu in ultimul rand utilitatea lui. Dar, aceasta dezvoltare este strans legata de continutul site-urilor.

Cat de important este astazi Internetul pentru agentiile si clientii de publicitate?
Agentiile incep sa aiba oameni dedicati internetului. Clientii incep sa nu mai priveasca internetul ca pe o fata de la tara, saraca, careia sa i se ofere resturile ramase de la ospatul copios al celorlalte medii. Totusi, sa fim realisti, televiziunea decide intreaga piata. Cu cat mai multi clienti nu isi vor mai permite in viitor sa aiba campanii pe tv, ei vor migra pe celelalte medii, iar internetul isi va lua o cota importanta din acele bugete...

Ai observat o evolutie a Internetului in ultimii ani?
Da. Ea exista indiscutabil. Continutul se imbunataste permanent, iar din punctul de vedere al creativitatii in advertising cred ca suntem la limita permisa de tehnologie.

Ce nota dai continutului de pe site-urile romanesti?
32. Cred ca pentru a da o nota ar trebui sa definim o scara si criterii de evaluare.

Dar publicitatii?
45-46. Cu indulgenta.

Avem jucatori puternici pe piata online (publisheri, brokeri, regii) sau acum incep sa se formeze adevaratii playeri?
Exista jucatori puternici pe piata actuala si se observa un trend aparent firesc. Extinderea pe partea de online a jucatorilor importanti din piata de offline.

Strategia pare usor evreiasca (de ce sa ia altii banii, mai bine se dezvolta ei), dar jucatorii de offline nu fac decat sa tina pasul cu piata.

Cat estimezi ca va fi piata de Internet in 2006 (volum net investitii in reclama)?
3,4 milioane euro. Parerea mea…

Cer clientii expres Internet in media plan sau este inca propus in mare parte de media planneri?
Exista clienti si clienti. Marele atu al internetului in fata celorlalte medii traditionale il reprezinta interactivitatea. Doar radioul mai permite o oarecare interactivitate prin concursuri, dar nu se compara cu internetul.

Pentru majoritatea clientilor traditionali internetul este o medie exotica. Sunt la faza de documentare, tatonare, incercare, deschidere in general exista, dar fara a investi bugete semnificative.

Bineinteles ca exista si categoria de clienti care vizeaza generatia ipod, clienti pentru care internetul este indispensabil.

Crezi ca pierd publicatiile postand online continutul integral?
Depinde de la publicatie la publicatie.

Daca target-ul publicatiei s-ar suprapune perfect cu consumatorul de net cred ca este un proces ireversibil disparitia publicatiei din formatul offline.

In schimb, daca ar aparea « Formula As » in format online nu cred ca s-ar simti in tiraj…

Ce parere ai despre bloguri?
Deocamdata cred ca sunt la faza zero. Exista oameni, numarati pe degetele mainii stangi ale unui strungar neatent care au bloguri in Romania. Iar daca am face un sondaj, probabil peste 90% dintre acestea (adica patru degete si doua falange) apartin unor oameni care lucreaza in internet. Restul este egal cu zero. Cand voi vedea primul blog al unui zugrav cu peste 500 de vizitatori zilnici inseamna ca avem bloguri... este o minune ca cineva sa citeasca aceste randuri...

Vezi blogurile ca un nou medium? O alternativa la media traditionale si chiar la Internetul traditional?
Blogosfera va ajunge un nou mediu atunci cand traficul il va recomanda ca atare. Probabil peste ani buni va exista cineva care sa “faca o retea de bloguri” la vanzare. Dar acea persoana va avea multa bataie de cap, bloggerii cred ca sunt oameni cu personulitate mare...

Le vezi si ca un suport de advertising?
Deocamdata nu. Din motive de trafic coroborat cu banca mondiala, eurocentul neavand subdiviziuni care sa permita unui bloger sa dea rest la un euro...

Ce fel de publicitate ai face si nu ai face pe un blog?
PR, Guerilla, si cel mult ceva foarte foarte targetat pe bloguri dedicate unui singur domeniu, cu toate ca tocmai aceasta asociere evidenta ar putea duce la pierderea credibilitatii...

Ce crezi ca va duce la cresterea Internetului?
Ce e aia cresterea internetului??? Un pic de faina “trei zerouri” si o patura pusa deasupra.
La ora actuala multe luni pe an internetul este sold out (aici explica tu domnu’ daca vrei ce este aia sold out, dar toti care o sa citeasca stiu ce este). Ca sa creasca, ajungem la o ecuatie simpla. Buget=audienta x CPT. Trebuie sa creasca audienta si/sau CPT-ul. Pare logic.

Ce vrei sa mai afli despre Internetul romanesc?
Un studiu unic calitativ si cantitativ.

Design: Birou de blogger

Pana reusesc sa imi mesteresc biroul meu de vis, as putea sa ma multumesc cu aceasta masuta conceputa de designer-ul german Konstantin Grcic.
[via]

duminică, iulie 23, 2006

Advertising: Te doare mintea

Sloganul inghetatei "Dolce passione", produsa de Elion: "Din dragoste pentru limba ta".
(din pacate nu se vede in poza mea)

sâmbătă, iulie 22, 2006

Music: De ascultat

Cred ca toti pasionatii de muzica au trecut prin asta. Sa auzi la radio o piesa, sa iti placa, dar nu stii cum se numeste si cine o canta. Mi s-a intamplat recent cu o piesa pe care Guerrilla o difuzeaza de ceva vreme. Astazi am aflat ca este vorba de "Lily Allen - Smile".

Repede am intrat pe net si la o rapida cautare in "blogul de cautare" am gasit mai multe single-uri semnate Lily Allen si poza de mai sus.

Albumul ei de debut,"Alright, Still", imi aminteste de inceputurile lui Nelly Furtado. Si inca ceva, Lily are blog.

Si pentru ca sunt la capitolul descoperiri muzicale, mai vin cu doua propuneri.

Flyleaf e o trupa rock din Texas (SUA) ce aduce putin cu Avril Lavigne, dar e mai "suparata". Va recomand piesele "Fully Alive", "All Around Me", "Cassie".

Lacuna Coil vin din Italia, calca putin pe urmele Evanescence si au lansat o versiune proprie pentru "Enjoy the Silence".

Interviews: Cristi Parvan despre Internet si blogging

Sunt cativa ani buni de cand ma stiu cu Cristi. Am scris multe articole impreuna si pot spune ca am invatat multe din colaborarea noastra. Absolvent de Sociologie, Cristi si-a inceput cariera in 1997 la Media Pro, odata cu aparitia Acasa TV, devenind unul dintre researcherii acestui post. In 2002, pleaca de pe pozitia Media Research Manager al ProTV pentru a intra in echipa Zenith Media, ca media research executive. Acum are doua carti de vizita, una de Research Director si una de Online Media Manager.

Esti multumit de Internetul romanesc?
Internetul este o zona ciudata a mediei romanesti, este probabil singura zona in care media (atentia publicului) este dezvoltata fara obiectivul de a fi vanduta. Sunt fel de fel de motoare stranii care tin in viata aceasta media, de la orgoliile unor jucatori, la dorinta de expresia a unor publisheri pana la presiunea "cititorilor" care dau tot timpul indicatii despre ce si cum ar vrea. Ca si motor de generare a mediei, Internetul e mai aproape de SOTI (o televiziune de la inceputul anilor '90, nota mea) sau de Zig Zag (un saptamanal de atitudine de la inceputul anilor '90, nota mea) decat de Pro Tv sau Cosmopolitan.

Fiind un mijloc de transmitere a mesajelor, evident ca intr-un final a inceput sa fie folosit de publicitate, dar dificultatile sunt imense plecand de la aspecte tehnice si pana la standardizarea unor sisteme de vanzare si masurare.

Este totusi o zona in plina dezvoltare, in primul rand datorita presiunii "consumului de internet", dar si pentru faptul ca in momentul actual onlineul este o media globala intr-o expansiune teribila.

Cat de important este astazi Internetul pentru agentiile si clientii de publicitate?
Sunt faze diferite de la agentie la agentie si de la client la client. In general, e dependent de dezvoltarea identitatii virtuale a clientilor si de capabilitatile agentiei. In momentul asta sunt putini clienti care au platforma de comunicare pe online, dar numarul lor creste vertiginos. Iar din moment ce sunt multi clienti care incearca proiecte si multi care-si dezvolta site-uri, se cheama ca perspectivele sunt incurajatoare.

Ai observat o evolutie a Internetului in ultimii ani?
Internetul se schimba cu viteza mult mai mare decat alte medii. Exista in momentul de fata germenii diversificarii mult asteptate, am inceput sa avem si site-uri de continut, si site-uri proiect, si canale media offline care migreaza pe online, si zone cu interactivitate, si zone in care se dezvolta comunitati. Cu creativitatea stam inca foarte prost, in primul rand pentru ca e o zona "neglijata" de agentiile de creatie (justificat de altfel daca ne gandim ca e nevoie de capabilitati distincte, care de multe ori nu se justifica financiar in economia comunicarii unui brand). Dar mai ales pentru ca suntem tributari celorlalte medii si nu valorificam caracteristica fenomenala a acestui mediu: INTERACTIVITATEA. Din aceasta cauza vedem machete de presa inghesuite in bannere si spoturi tv in ferestre de internet.

Ce nota dai continutului de pe site-urile romanesti?
O nota de trecere, dar departe de perfectiune. Sa zicem 7? Lipsesc proiectele cu adevarat marete, nu avem (si probabil nici n-o sa avem vreodata) un google, un yahoo, youtube, ebay, wikkipedia sau macar IMDB. E frustrant sa vezi cum romanii cauta vremea de la mare pe cnn, vorbesc pe mailuri .com sau creeaza comunitati pe threaduri ale unor site-uri externe (de cele mai multe ori cu subiecte intretinute de diaspora). De altfel si acest blog, e pe un site extern desi cred ca existau si variante interne :(.

Dar trebuie sa ne obisnuim cu asta, piata e globala iar noi suntem un jucator local (probabil ca si tecucenii afla vremea de la un post de radio national, desi au si post local)

Dar publicitatii online?
5, din marea admiratie pentru cei cativa oameni care se bat pentru existenta publicitatii online

Avem jucatori puternici pe piata online (publisheri, borkeri, regii) sau acum incep sa se formeze adevaratii playeri?
Avem cativa publisheri importanti: imedia, wall-street, neogen, vodanet, netbridge, rol, hotnews, 121, gsp, iqads poate chiar conta si idieta sau informatia.ro si radio3net (am preferat sa numesc siteuri ca au awarness mai mare). Avem si cateva legende din zona "facatorilor de net".

Brokeri? E o idee.

Regii puternice dedicate online? Putin probabil sa mai existe dupa migrarea echipei de la Boom, dar vom avea jucatori puternici legati de regiile de media offline, cat de independente si specializate pe online vor fi, vom vedea.

Cat estimezi ca va fi piata de Internet in 2006 (volum net investitii in reclama online)?
Eu in iunie crescusem forecast-ul pentru 2006 la 5,6 milioane $, probabil ca in septembrie va trebui modificat din nou.(nu mai sunt convins ca in sus, datorita ultimelor evenimente de pe piata).

Cer clientii expres Internet in media plan sau este inca propus in mare parte de media planneri?
Asta e un mit, nu exista client care sa faca online daca nu vrea. Este intr-adevar o problema de implicare a plannerilor, dar daca vorbim la general cred ca planneri mai degraba tind sa-si minimizeze eforturile de online tocmai pentru ca e un mediu relativ greu de planificat, urmarit si raportat in conditiile in care bugetele nu-s foarte mari.

Se vorbeste despre o scadere a tirajelor la publicatii. Crezi ca si dezvoltarea Internetului la noi a contribuit la aceasta scadere?
Se vorbeste:) dar cred ca nu-i legat de internet ci de fragmentarea pietii de presa. Zona pe care se dezvolta internetul este oricum o zona multimedia, in care utilizatorii de internet oricum consuma mult si alte medii (tv, radio, cinema, ooh) si cum diferenta intre tiraj si cititori e inca foarte mare, vorbim cel mult de o influenta directa asupra timpului de citire al publicatiilor.

Crezi ca pierd publicatiile postand online continutul integral?
Cred ca da daca vorbim de publicatii de nisa profesionale, altfel in general, online-ul functioneaza ca promovare pentru ele. La urma urmei rolul media este sa ajunga la public, deci cu siguranta nu pierd.

Ce parere ai despre bloguri? Vezi blogurile ca un nou medium? O alternativa la media traditionale si chiar la Internetul traditional? Le vezi si ca un suport de advertising?
Blogul este ultima expresie a unui fenomen pe care-l urmaresc de mult: atomizarea mediei. Povestea cu consumer in control, cu faptul ca din ce in ce mai mult consumatorul isi fabrica media la care e expus, este din ce in ce mai mult o evidenta. Blogul este o expresie a acestei evolutii.

Daca-l privesti dpdv media clasica, atunci blogurile vor suferi pentru ca nu reusesc sa faca trafic "media" si n-o sa vedem decat cel mult PR-uri acolo si probabil fara prea multe costuri. Exista si varianta consolidarii blogurilor intr-un sistem de vanzare masiv (fie de un site care le gazduieste, fie de un site care le ofera ceva in schimbul unor coduri de bannere, si ar putea aparea o oferta de media semnificativa)

Daca-l privesti dpdv new media atunci probabil se poate ajunge la vehicule media folosibile pe niste concepte clasice gen : viral, word of mouth etc.

Cred insa ca evolutia tehnica va aduce blogurile in alte forme inainte de a apuca sa se formeze ca media in romania (poate un messenger cu history si interfata sau implementari de web 2.0)

Ce fel de publicitate ai face si nu ai face pe un blog?
Blogul poate fi o zona emotionala a internetului, un mediu prin excelenta rational. Gandeste-te la numeroasele dificultati de a promova spre exemplu electronicele! Intotdeauna un internaut, daca va fi interesat de un produs, va da cu search-uri pana va gasi toate informatiile pe care le gaseste. Pe un blog mesajul se personifica si capata valente afective. Ex: pastila maraton recomandata de tine :)) probabil a ramas in mintea mai multora decat daca ar fi rulat bannere cu de 3 ori mai multe afisari. Si nu e pastila de 30.000, ci pastila de care zicea Manafu.

Ce crezi ca va duce la cresterea Internetului?
Dezvoltarea identitatii virtuale a brandurilor, folosirea "navigatorului" care intra pe site-ul tau si conversia lui in actiuni folositoare pentru brand. In plus, e mare nevoie de masurare, transparenta si interactivitate.

Ce vrei sa mai afli despre Internetul romanesc? Ce crezi ca lipseste pe Internetul nostru?
Monitorizare
Informatii despre consum
Proiecte
Reactivitate

vineri, iulie 21, 2006

Misc: Cati oameni pot intra intr-un magazin?

Cu o suprafata totala de 6.000 mp si o investitie de 1.500.000 euro, Media Galaxy Unirea este cel mai mare magazin din Unirea Shopping Center si cel mai mare magazin de profil din Romania.

Am auzit ca pentru a prinde una dintre ofertele speciale prilejuite de aceasta inaugurare, unii oameni au format coada inca de la miezul noptii.

Online: Efect viral


Clipurile virale vizeaza in primul rand atragerea atentiei publicului tintit si crearea unui buzz in randul audientei. De cele mai multe ori, viralele se bazeaza pe umor sau sex, probabil cele mai folosite retete in publicitate.

De ce scriu despre virale? Pentru ca in ultimele zile le-am gasit un nou efect, acela de a genera acoperire in media.

Cotidianul scrie astazi despre sexul in publicitate si include ca mini-studiu de caz spotul Biz de anul trecut care a avut o difuzare redusa pe TV, insa a "circulat" la greu pe Internet. De fapt, cred ca e a doua sau a treia oara cand Cotidianul scrie despre acest spot.

Mai mult, intr-o inregistrare video, cel mai urmarit director de creatie de la noi, Bogdan Naumovici, vorbeste despre acest spot, ce-i drept nu tocmai de bine, insa reuseste sa atraga atentia asupra lui.

Ca tot sunt la capitolul Naumovici, imi amintesc acum de spotul "Batman" realizat pentru Altex care a scapat neautorizat pe Internet si a circulat in sistem viral cu ceva timp inainte de difuzarea pe TV. Spotul a fost premiat la Ad'Or anul acesta.

Si ca tot am amintit de premii, spotul Biz amintit a fost premiat la Golden Hammer 2005. Se pare ca unii au stiut sa il aprecieze! ;o)

Music: Enjoy The Silence Galore!

"Enjoy the Silence" este probabil una dintre cele mai apreciate piese Depeche Mode si cu siguranta pot spune acum ca este cea mai populara piesa in industria muzicala, judecand numarul de cover-uri de care s-a bucurat.

Pe blogul My Old Kentucky gasiti 41 de versiuni ale acestei piese, iar intre comentariile primite de la vizitatori se afla si alte recomandari de cover-uri.

Ideas: Tricou de blogger - open source (1)

DESIGNED BY ANDRESSA

DESIGNED BY DEEA

DESIGNED BY ZOSO

DESIGNED BY BROLLY

Am revenit pe ideea tricoului de blogger - open source. Iata primele exemple sugerate/ primite /gasite. Nu am conceput deocamdata un blog special. Astept intai sa se stranga mai multe propuneri. Pana atunci postez aici ideile primite.

Tricourile de mai sus au fost realizate prin tool-ul gasit pe Spreadshirt.

joi, iulie 20, 2006

Media: Fotbalul isi descopera latura feminina

Cupa Mondiala 2006 a generat unele dintre cele mai mari audiente globale TV pentru un eveniment sportiv international, dar si unele dintre cele mai mari audiente inregistrate pentru un eveniment de orice fel difuzat de telviziune. Finala a atras o audienta medie live de 284 de milioane de persoane, adica dublul audientei globale atinse de Ceremonia de Deschidere a Jocurilor Olimpice de la Atena si triplul audientei globale a Super Bowl in 2005.

Totusi, cel mai interesant aspect pentru sponsori si investitori in publicitate este cel legat de profilul demografic al audientei Cupei Mondiale. Pe langa faptul ca a atras cu circa 10% mai multi telespectatori decat editia 2002, Cupa Mondiala 2006 a generat audiente bune si in segmentul femei si adulti din clasa superioara semnificativ mai mari decat pana acum.

41% din audienta globala a fost reprezentata de femei, aceasta editie a campionatului atragand cel mai mare numar de fane din istoria Cupei Mondiale.

Sursa: Initiative Romania

Blogs: Primul studiu dedicat bloggerilor romani

Vroiam sa mai tin ideea inca o zi, doua, pana o formulam coerent, insa Carmen m-a "convins" sa o impartasesc. (Carmen, chiar vroiam sa iti scriu zilele astea, dupa ce am citit ca pregatesti update-ul la analiza blogosferei, sa iti cer parerea despre survey.)

Ma gandesc de cateva zile la un survey despre cine este blogger-ul roman, in care sa atingem atat date psiho-demografice, cat si despre consumul media, relatia cu brandurile si petrecerea timpului liber.

Nu m-am gandit la ceva super-profesionist, neavand la dispozitie o platforma securizata. M-am gandit la un survey independent, bazat pe o aplicatie free online, rezultatele putand fi utilizate de oricine este interesat de blogging si bloguri.

Cred ca un astfel de survey ne va da o idee mai buna decat multe alte pareri despre cine suntem noi si cat de importanti suntem pe Internet.

Eu am facut un cont pe CreateSurvey.com pentru a realiza survey-ul. Daca stiti alte platforme mai bune, astept recomandari. Astept totodata si propuneri de intrebari sau topic-uri de abordat.

Advertising: Jenibil!

Nu am cuvinte sa descriu senzatia creata de spotul pentru pastila Maraton (nu dau link-ul!)... Si e difuzat pe Realitatea. Daca era pe OTV, mai intelegeam. Mizerabil!

UPDATE: Daca totusi vrea cineva sa se oripileze, click aici. Zoso l-a gasit.

miercuri, iulie 19, 2006

Music: Paris Hilton canta!

Gadgets: Cand imaginatia o ia razna...

BusinessWeek scrie despre cele mai trasnite 10 accesorii create pentru iPod. Click aici pentru slide show.

Blogs: Deci... nu!

Daca a crezut cineva ca blogurile sunt o alternativa la presa traditionala, s-a inselat. Nu o spun eu, o spune un studiu al Pew Internet & American Life Project, citat de Reuters.

Iata cateva rezultate ale cercetarii:
  • 77% dintre intervievati au raspuns ca ei scriu pe bloguri mai degraba pentru a se exprima creativ decat pentru a atrage atentia si a fi platiti (!?!)
  • 37% au declarat ca relateaza in principal despre experientele lor personale si (doar) 11% scriu mai mult despre politica si chestiuni guvernamentale.
  • 7% se orienteaza spre subiecte din divertisment, 6% merg pe sport si doar 5% relateaza stiri.
  • 12 milioane de americani adulti au un blog, in timp ce 57 de milioane de adulti citesc bloguri.
Mai multe cifre aici.

Online: O noua promotie de brokeri

Orlando anunta acum cateva zile aparitia unu nou player in brokerajul online, Cable Direct, o regie de publicitate cunoscuta pentru gestionarea spatiului unor statii TV precum Discovery, AXN, UTV etc. Mai mult, sublinia in alt post ca MPI va detine incepand cu 1 septembrie exclusivitatea asupra spatiului publicitar "pe site-urile tuturor publicaţiilor companiei PubliMedia, pe site-ul agenţiei de presă Mediafax precum şi pe portalul apropo.ro".

Ieri am aflat de aparitia unui nou jucator in zona asta, incepand din iulie, Beyond Media. Stie cineva mai multe? Un portofoliu, ceva... orice...

UPDATE: Proaspat, de acum 20 de secunde. Am primit pe mail de la Val Voicu.
comunicatul dat de beyond este confuz si neclar .
dealtfel au anuntat ca vor veni cu precizari suplimentare.
La fel si eu :)
Val
UPDATE2: Mesajul lui Val este un raspuns la un comunicat dat de Beyond Media prin care isi anunta portofoliul de exclusivitati.

Advertsing: Coca-Cola reinventeaza mesh-ul

Probabil ati vazut deja noua campanie outdoor a Coca-Cola. Desi nu ma incanta panoul cu sticla care erupe intr-o ploaie de cola (urasc cel mai mult sa deschid o sticla "agitata"si sa ma umplu de cola), apreciez mesh-ul de mai sus pentru "curatenia vizuala" de care da dovada. Parca nu ma irita atat de mult ca patratoasele cearsafuri agatate pe mai toate cladirile cu vedere buna din Bucuresti. Si oricum, e o inovatie in randul mesh-urilor.

Feedback: GSP intra pe terenul blogging-ului

Gusti a degajat, Carmen a preluat, eu centrez. Gazeta Sporturilor isi lanseaza colectia de bloguri sub titulatura bloGSPort. Practic e vorba de un site ce va reuni (acum e in constructie) 7 bloguri semnate de 7 editorialisti ai GSP.
Gusti reuseste cu acest proiect sa creasca profilul si importanta blogging-ului la noi prin cooptarea la "lot" a unor ziaristi recunoscuti. Si va reusi sa ridice si profilul GSP.ro daca va integra (si am un feeling ca o va face) aceste bloguri in interfata noului site, alaturi de alte elemente de interactivitate ce pot fi dezvoltate in jurul ziaristilor Gazetei.

Dar pana atunci, pana la noul GSP.ro, ar trebui totusi sa schimbe look & feel-ul blogurilor. Template-ul K2 (beta) de la WordPress este probabil cel mai utilizat layout al acestui serviciu si nu pune in valoare continutul.

Cineva poate spune: "La urma urmei conteaza fondul nu forma, content-ul nu packaging-ul! Mai mult, in blogging nu se pune accent pe design si complexitate, ci pe claritate si simplitate."

Asa e! Dar totusi cred (asa cum i-am recomandat lui Radu sa faca pentru Gnomedia) ca o identitate diferita, originala, dar curata, poate aduce un plus de valoare proiectului bloGSPort.

Nu (m-am prins) stiu inca daca aceste blog-uri vor contine numai scrieri preluate din ziar sau vor fi bloguri adevarate cu posturi originale.

Proiectul Gazetei reprezinta cea de-a doua initiativa de acest gen dupa cea a EvZ care a lansat in februarie o serie de 5 bloguri intretinute de ziaristii sai.

marți, iulie 18, 2006

Blogs: Atac la bloguri!

In India, Ministerul Tehnologiei Informatiei a cerut ISP-urilor sa blocheze accesul userilor spre o serie de 18 site-uri, intre care se afla si servicii de blogging precum Blogger.com (Blogspot.com), Typepad.com, Blogs.com etc. Au scapat de interdictie WordPress, LiveJournal, MSN Spaces si alte cateva servicii de blogging.

Gasiti aici un Q&A despre interdictia din India, dedicat utilizatorilor Blogger.com, iar pe Google News mai multe articole pe aceasta tema.

Online: Cum construieste Coca-Cola un MySpace romanesc

Din ce stiu eu Coca-Cola nu pregateste un MySpace romanesc dupa modelul celebrului site de social networking. Probabil nici nu se gandeste la MySpace. Dispune acum insa de toate premisele pentru a pune bazele unui astfel de serviciu, judecand dupa noul (pentru mine) site al companiei in Romania.

Coca-Cola.ro nu este un site corporate (asa cum m-am astepta eu sa il gasesc ieri), ci un site de interactiune dedicat in special adolescentilor, o adevarata platforma de entertainment online.

Coca-Cola a reusit performanta de a strange o adevarata comunitate (aproape 70.000 de membri) in jurul site-ului sau, oferind platforme online pentru dating (pentru prietenii mai degraba), blogging, radio streaming si messaging.

Daca va mixa platformele de care dispune intr-o singura interfata (ce ar putea fi totusi personalizata in cateva feluri), Coca-Cola va avea un adevarat site de social networking si un nou canal de marketing. Ii ramane apoi doar sa sustina interactivitatea membrilor (acum nu par foarte apropiati!) prin promotii sau programe de marketing dedicate. Deja am vazut ca o face prin acordarea unor puncte in functie de implicarea membrilor in sectiunile site-ului.

O sugestie... Ar trebui sa pot intra pe site si atunci cand tastez doar coca-cola.ro, fara www.

Online: Pentru fanii Google

Orice companie care se respecta cauta astazi sa "blocheze" cat mai multe domenii web ce au sau pot avea legatura cu business-ul ei. Google de exemplu are deja peste 500 de domenii inregistrate.

Aici gasiti lista domeniilor detinute de Google. Poate asa descoperim si noi servicii pe care Google ni le pregateste.
[via]

luni, iulie 17, 2006

News: YouTube merge (si) mai departe

YouTube difuzeaza acum 100 de milioane de clipuri video pe zi. In iunie, peste 20 de milioane de utilizatori unici au vizualizat peste 2,5 miliarde de clipuri pe YouTube.

TechCrunch si Mashable au dezvoltat stirea alaturi de multi altii. TechCrunch aminteste de o stire mai veche in care se vorbea ca in aprilie, pe cand avea aproape 13 milioane de vizitatori unici lunar, YouTube platea pe "abonamentul" la Internet 1 mil.$ (lunar).

duminică, iulie 16, 2006

Personal: Pentru cine scriu eu?

Sunt cateva intrebari "existentiale" pe care probabil fiecare blogger si le pune la un moment dat. Una dintre acestea ar fi "Pentru cine scriu eu?".

Eu am avut cateva surprize de cand scriu acest blog. Au fost post-uri mici, aproape neinteresante, care au atras comentariile vizitatorilor si au fost post-uri pe care puteam paria ca vor naste reactii diverse si care in final nu au atras niciun comentariu. Se pare ca nu am cititorii pe care am crezut ca ii am.

De aceea am initiat un mic sondaj (vezi coloana din dreapta) la care te invit sa participi daca ai putin timp.

Blogs: Sunt blogurile bune la ceva?

Prietenul meu a reusit sa dea biletele pentru Robbie Williams la scurt timp dupa ce am anuntat disponibilitatea lor pe blog. "Gata, le-am dat, poate ar trebui sa anunti...", mi-a spus intr-un e-mail. Am aflat ca le-a dat offline, insa primise doua cereri online dupa aparitia post-ului.

Tot el mi-a povestit acum cateva zile o intamplare interesanta... La o intalnire de afaceri, se prezinta in fata interlocutorului care ii spune: "Dar eu te stiu, tu nu ai un blog?". "Ba da", spune el. "Ti-am gasit adresa pe blog la Manafu", spune interlocutorul. "Da?! Pai eu ma intalnesc la pranz cu el!", a replicat amicul meu.

La "Revolutia Blogurilor", Jeremy Wright povestea cum un blogger a ajuns sa reclame pe blogul sau calitatea customer service-ului unei companii de software. Nemultumirea lui s-a propagat in blogosfera, devenind ulterior si subiect de presa. Pentru a drege situatia, compania in cauza i-a oferit blogger-ului software pe viata si l-a invitat sa se implice in dezvoltarea produselor sale in calitate de tester.

Dupa ce am auzit aceasta poveste, m-am intrebat daca si la noi blogurile pot avea un astfel de efect.

Andreea scria recent despre experienta cu o banca de la noi si cum a trimis un e-mail la customer service, incluzand si link-ul catre post-ul din blogul sau in care deplangea serviciile institutiei respective. A primit la scurt timp un raspuns cu regretele de rigoare din partea bancii pentru experienta neplacuta avuta.

sâmbătă, iulie 15, 2006

Advertising: Initiativa pentru combaterea spam-ului urban

Ce poti face atunci cand esti revoltat de mesajele publicitare care iti invadeaza spatiul (campul vizual) oriunde ai merge? Incerci sa le ignori sau iei masuri.

Niste americani nu au mai putut ignora si au decis ca e vremea sa ia masuri. Asa s-a nascut The Bubble Project, o initiativa ce lupta impotriva reclamelor cu... bule.

Pe site-ul proiectului gasesti cateva template-uri de bule pe care le poti descarca, printa, decupa si apoi lipi pe reclamele care te enerveaza/ agreseaza. La sfarsit, faci o poza creatiei tale si o trimiti la The Bubble Project, ca sa vada toata lumea ce tare esti.

Promotorii proiectului spun ca in jur de 30.000 de bule au fost descarcate pana in prezent.

vineri, iulie 14, 2006

Advertising: In amintirea lui Ionel


E acum un spot nou la Zapp cu trei tipi de la telefoane care vin sa-i instaleze o linie raposatului Ionel. Super spotul!

joi, iulie 13, 2006

Personal: Jurnal de blogger

Vad ca se obisnuieste sa iti impartasesti intalnirile, asa ca vin si eu cu un raport pe 2 zile.

Ieri seara m-am intalnit cu Radu si Dragos la Amsterdam si am vorbit despre idei noi, ce putem face si ce nu putem face. Eu am venit cu ideile pe care nu le putem face. Totusi o sa facem ceva, dar inca nu stiu daca am voie sa spun...

Astazi la pranz m-am intalnit cu Dorin la ViaCafe si am vorbit despre mass-media, Internet, concerte, afaceri, consultanta si despre cum e sa pornesti pe cont propriu. Dorin cumva regreta acum la 33 de ani ca s-a concentrat in ultimii 10 ani (si mai bine) sa construiasa o firma cu 20 de angajati si o cifra de afaceri pe care nu stiu daca am voie sa o spun....

Acum cateva ore m-am intalnit cu Zoso la "La Motoare" si am vorbit despre inceputurile Internetului, despre ce am facut in ultimii cinci ani, despre ce fac altii si despre niste idei pe care nu stiu daca am voie sa le spun...

Misc: Unind oameni si oportunitati

Un prieten are de dat doua bilete la concertul lui Robbie Williams de la Budapesta. Locuri in zona VIP, cazare la Hilton... Iti trebuie doar transport. Cineva interesat?

UPDATE: In scurt timp de la aparitia acestui anunt biletele au fost date...

Events: Unde as vrea sa fiu la sfarsit de iulie

Vorbeam aseara cu Dragos despre nevoia unui mare eveniment in aer liber si la noi dupa modelul Sziget (Ungaria) si Exit (Serbia). El propunea ca locatie Bucurestiul, eu ma gandeam la litoral sau munte.

Aflu acum (dintr-un comunicat Cosmote) despre festivalul Peninsula de la Tg. Mures, ce va avea loc intre 26 si 30 iulie, unde sunt asteptate sa participe in jur de 50.000 de persoane. Invitati speciali sunt The Rasmus, ATB si The Dolls.

Ideas: Ne facem tricou? (open source)

Maine vom vedea cat de aglomerat va fi tricoul de blogger (cand se inchid inscrierile). Maine sper sa pot veni cu detalii legate de costul tricoului. Poate chiar astazi...

A deschis insa acest post pentru a veni cu o noua idee, inspirata de Isotopic (Brolly, cred ca asa e mai cunoscut), de a face tricouri de blogger open source. Ideea mi-a fost sustinuta si de o creatie a lui Zoso.

Ma gandesc sa creez un blog in care sa postam ideile de t-shirts pe care le avem. Mai mult, putem posta design-ul lor pentru a fi descarcat si pus pe tricou de orice doritor.

UPDATE TRICOU DE BLOGGER: Pregatesc acum pachetul grafic pentru tricoul nostru si mi-am dat seama ca nu am toate fonturile propuse de voi. De aceea, va rog sa le trimiteti pe adresa manafu at gmail dot com. Le am doar pe cele obisnuite, pe care le gasim pe orice computer.

Marketing: Vremea rebranding-urilor

Daca in iunie a fost sezonul marilor plecari din companii, iulie este luna rebranding-urilor. Cred ca acesta este al treilea caz major de rebranding pe care il aflu in ultimele 2 saptamani.

In urma unor schimbari in structura holding-ului Fuji ce vor avea loc incepand cu 1 octombrie, compania va adopta - de la acea data - noua identitate corporate. Comunicatul de presa si logo-urile anterioare sunt aici.
[via]

miercuri, iulie 12, 2006

Gadgets: Blogging pe frig

Nu cred ca voi ajunge vreodata sa am nevoie de o pereche de manusi incalzite prin USB pentru a folosi laptop-ul. Dar cum am invatat sa nu mai spun niciodata "niciodata", ma gandesc ca e bine sa stiu de unde sa le cumpar.
[via]

Design: Inovatie "made in Romania"

Nu am auzit de Radu Comsa pana astazi (nici nu stiu daca e chiar tipul din fotografie), cand DesignBoom a prezentat una din creatiile sale: Rasta Stool, un fel de scaun (in imagine) facut din... dar mai bine vedeti si singuri.

Am mai aflat ca designerul roman a castigat concursul "scaunelor pliante" organizat de DesignBoom, in 2003 (daca nu gresesc).

Online: Cifre care ne plac

Fiindca am mai vorbit astazi despre statistici si oportunitati, mai vin cu niste cifre. De data asta despre digital video via FastCompany:

- Vizitele pe YouTube au crescut cu 170% din noiembrie 2005 pana in februarie 2006.
- In 1984, o camera video high definition costa 585.000 $. Astazi echivalentul costa sub 6.000$
- Peste 18 miliarde de clipuri video au rulat pe Internet in 2005.

Alte cifre de genul asta gasiti aici.

Feedback: MySpace romanesc?

Zoso pune o intrebare buna: MySpace romanesc? Si chiar da o idee celor care au ochi sa vada.

M-am gandit si eu la posibilitatea asta in ultimele zile de cand s-a anuntat suprematia MySpace in SUA, iar Bebo a refuzat 550 mil.$ de la British Telecom.

Intr-un mediu in care blogurile sunt in crestere, site-urile de dating si prietenii se mentin pe pozitii, iar Instant Messaging-ul e pentru multi alternativa ieftina pentru conversatiile telefonice, nu vad de ce nu ar merge un astfel de site si la noi. Nu mai stiu cata lume mai sta pe chat-ul clasic!?

Problema e cine si cum il face, caci daca e sa judec clonele altor servicii cu succes afara, cred ca pana acum imitatorii au cam ratat tinta.

Un MySpace romanesc poate fi ceva original (atat cat poate fi) sau o clona decenta. User-ul targetat nu va avea mult de obiectat in privinta asta.

Situatiunea se complica cand ne intrebam: bine, bine, da' cine-l face? Eu cred asa. Desi (cred ca) am vazut la noi un proiect de genul asta dezvoltat de un mic player (imi scapa acum numele), sunt de parere ca un serviciu de social networking poate fi sustinut cum trebuie doar de un publisher puternic sau de un ISP, din motive ce tin in principal de resursele necesare.

Vizionarul (sau bine informatul) Radu paria intr-un post recent ca MediaPro va face intr-un an un MySpace romanesc. Astazi am aflat sau mai bine zis am auzit ca Orlando are doua luni la dispozitie pentru a lansa 10 site-uri pentru MPI. Informatia e neverificata si incompleta in acest moment, deci nu va pot spune daca sunt site-uri noi, resuscitate (din network-ul MPI) sau achizitii ori daca intr-adevar se pregateste MySpace.ro. Dar poate cineva mai are si alte detalii...

Online: Firefox prinde tot mai mult teren

Firefox are acum 13% din piata mondiala a browserelor web, spun cei de la OneStat. In SUA, atinge chiar 16%, insa cea mai mare performanta o inregistreaza in Germania, 39%. Mai multe cititi aici, iar aici gasiti si alte cote de piata.

M-am uitat deunazi in Trafic.ro, la statisticile blogului meu si am aflat ca peste jumatate din utilizatori folosesc Firefox. Acum, la aceeasi verificare, pot reconfirma cota de peste 50% (mai precis 52,18%) pe care o are Firefox in randul vizitatorilor mei.

Marketing: Rebranding Sprite

La un moment dat, acum cativa ani, Sprite a operat un facelift al logo-ului sau. Din ce imi dau seama acum, avem un facelift al icon-ului.

Noua cutie e asteptata pe piata vara asta. Detalii despre schimbarea la fata gasiti aici.
[via]

Advertising: PC contra ataca


Parodiile continua in batalia Mac vs PC. De data asta PC-ul loveste tare.
[via]

marți, iulie 11, 2006

Personal: Caut agenda de incredere

M-am hotarat. Imi fac agenda. Dar nu vreau o agenda clasica, caut una online, cu remindere pe mail si alte facilitati utile celor foarte comozi (ca si mine). Am folosit o vreme Yahoo Calendar, acum vreo 3 ani, dar as vrea sa incerc altceva. Ce imi recomandati?

Fun: Posturi TV la pompa



Intr-un moment in care se vorbeste foarte mult despre podcast si vodcast, emisiunea lui Jay Leno vorbeste despre pumpcast, o pastila gen camera ascunsa, dar la vedere, ce se petrece la pompa de benzina.

Daca nu ai rabdare sau timp sa urmaresti filmuletul de mai sus, urmareste show-ul lui Jay Leno pe Antena 3. Cred ca in fiecare luni, The Tonight Show gazduieste si rubrica Pumpcast News.

Blogs: Primul blog din viata mea

In week-end, nefiind conectat la media electronice, am dedicat putin timp unor ziare si reviste. Mi-am inceput lectura cu Dilema Veche, mai ales pentru ca dedicase un mic articol revistei Campaign.

Dupa ce am citit articolul respectiv, am cautat - automat parca - penultima pagina pentru a citi rubrica "Cu ochii-n 3,14". Mi-am dat atunci seama ca primul blog pe care l-am citit vreodata a fost aceasta rubrica.

Suna ciudat si parca impotriva naturii, "am citit un blog intr-o revista", insa judecand continutul din "Cu ochii-n 3,14", poti spune ca redactorii si colaboratorii DV pun cap la cap in print practic niste post-uri de blog.

Am regasit aceasta rubrica si online, integrata in sumarul numarului curent. Iar la o simpla cautare (dupa titlul articolului), am gasit o "arhiva" pe cateva luni bune.

Ar fi interesant insa ca aceasta rubrica sa devina totusi un blog adevarat (online). Ar avea un efect pozitiv asupra site-ului revistei (poate se gandeste cineva sa il refaca, ca e pacat de continut!) si cu siguranta si-ar gasi multi cititori.

luni, iulie 10, 2006

Personal: Enjoy the silence

Daca nu ai avut o experienta de acest gen, te invit sa faci o incercare... Pleaca pentru un week-end departe de Bucuresti, intr-un loc ferit de lume, unde nu ai semnal la mobil, nu exista Internet, televizor si nici radio. Si poate ai noroc ca seara sa ramai fara curent si sa poti dormi in cort, intr-un pod pe o saltea sau la adapostul unei capite de fan.

Nu am fost niciodata un "om al muntelui" sau un admirator al naturii. Am preferat mereu marea si zonele zgomotoase si aglomerate. Dar in acest week-end am renuntat la o plecare pe litoral si am ales in schimb sa merg la cateva sute de kilometri de Bucuresti, in judetul Vaslui, la 20 de km de Barlad, la manastirea Bujoreni.

Am plecat la Bujoreni destul de agitat, cu multe "probleme" pe cap si regretand putin ca nu raman in Bucuresti sa mai rezolv cate ceva. M-am intors linistit si cu gandurile in ordine.

Sa vedem cat ma va tine starea asta!?

sâmbătă, iulie 08, 2006

Interviews: Pur si simplu Orlando

Sunt unii oameni pe care ii vezi legati pana la pensie de o companie, ii identifici cu compania sau compania e identificata prin acei oameni. Unul dintre acesti oameni este Orlando Nicoara, pana acum doua saptamani general manager la netBridge, de cateva zile (oficial) manager in cadrul Media Pro International (MPI).

Orlando era inima netBridge si daca multi n-au stiut asta, au vazut-o imediat dupa plecarea sa, cand multi din cei implicati in afacerile online sau doar simpli privitori aproape ca i-au ridicat o statuie.

Aprecierea de care se bucura e dovedita si de cele 12-15 oferte primite, asa cum imi marturisea el, pana sa ajunga la MPI, destinatie aleasa la concurenta cu drumul pe cont propriu. Oricum, din ce imi spunea, in cinci ani se vede antreprenor.

L-am "prins" pe Orlando in seara asta pe Internet si i-am adresat niste intrebari. Am vrut sa ne iasa o conversatie. Si cred ca a iesit, doar ca eu am vorbit mai mult. "Discutia" s-a purtat pe mail. Se vede. De aceea nu am putut sa ii cer sa dezvolte sau sa motiveze anumite opinii. Poate o va face altcineva.

Mai toata lumea numeste 2006 anul Internetului. Ce e atat de special la 2006?
evolutia google. totul a pornit de la ei, practic internetul de azi il datoram celor de la google pt ca daca ei nu ridicau standardale si nu aduceau banii in piata probabil ca anul internetului ar fi fost 2008 sau 2009.

De la plecarea ta de la netBridge si pana astazi, pe unele bloguri auzi puternice indemnuri la lupta, la o revolutie a Internetului. Chiar crezi ca incepem sau suntem in plina revolutie a Inetrnetului?
c'mon ... ce inseamna revolutia internetului?

Nu crezi ca mai degraba ar trebui sa ne pregatim armele anul asta si sa revolutionam la anul?
again, ce inseamna revolutia internetului? internetul in sine e un mediu revolutionar, avem parte de revolutii in fiecare minut.

Esti de acord ca Internetul nostru sta cam prost (la continut si servicii)?
da, clar. insa lucrurile incep sa se miste pt ca apar bani pe aceasta piata. banii invart totul, inclusiv hardurile servelor ce gazduiesc servicii si content online

Deodata sunt 4 sau 5 milioane de utilizatori de Internet, insa cu exceptia agregatorilor si a unor site-uri de nisa, web-ul local nu a crescut in ultimii ani? Ce le dam utilizatorilor "hamesiti"?
sunt aproape 6 mil si nu deodata, userii s-au inmultit in timp. chiar ma gandeam zilele trecute ca aceasta crestere nu poate continua f mult, o sa atingem tot urbanul si apoi ne vom uita unii la altii pana cand ruralul o sa fie cablat la net. diferenta intre urban si rural e imensa. la sate nu exista canalizare iar mcti-ul vrea sa bage internet.

asa, ziceam ca sunt aproape 6 mil de useri care umbla pe internet iar daca-i masoara trafic.roinseamna ca se dau pe site-uri romanesti. adica gasesc ei ceva folositor pe cele +21,000 de site-uri. si nu sunt de acord cu tine ca nu a crescut web-ul local. a crescut exact cat putea si cat ii permiteau banii bagati in el.

Le dam ce-i drept mult content offline. E incredibil cum offline-ul a ajuns sa domine online-ul, nu?
dap, asa e. imi aduc insa aminte ca acum cativa ani evz.ro era pe primul loc in trafic.ro iar acum e abia pe pozitia 7.iar daca ma uit in top20 trafic.rovad ca 13 site-uri nu au legatura cu offline-ul ceea ce e de bine. cred.

Crezi ca dominatia offline-ului va creste pe online? Crezi ca trusturile se vor trezi din ignoranta si vor lua online-ul in serios?
cu siguranta

Care e rolul tau la MPI acum?
manager :)

Mergi pe consolidarea resurselor MPI sau pe dezvoltarea retelei?
o sa vezi la timpul potrivit

Cati oameni ai in echipa?
preiau oamenii care erau acolo plus cei care vor veni cu mine de la netbridge

La noi sunt mai mult cunoscuti oamenii din vanzari (brokerii online) si furnizorii de web development, dar nu am auzit de nicio "vedeta" a contentului online? Avem dezvoltatori de content (oameni care sa gandeasca strategic contentul unui portal vertical de exemplu)?
cu siguranta ca avem. e adevarat ca nu sunt "vedete" cum spui tu insa sunt oameni f buni in ceea ce fac.

Chiar tu spuneai ca evolutia e generata de oameni. Cine ar putea construi ceva? Cine sunt oamenii astia? Unde sunt ei acum?
din pacate oameni buni pe zona de online nu sunt f multi. online-ul e un mediu mai dificil si pe langa multe alte calitati ai nevoie si de (ceva) experienta in internet pt a reusi. din aceasta cauza cei care sunt cu adevarat buni incep sa fie vanati.

Am tot auzit de noi intrari pe piata... E usor sa intri pe piata online acum (ma refer la publishing)? Poate intra oricine acum pe online (publishing) sau iti trebuie un spate puternic?
da, e usor. piata e atat de fragmentata incat pe orice domeniu ar intra cineva acum in 6 luni ar putea deveni lider. normal trebuie sa si investeasca

Cine va fi afectat de aceste intrari anuntate?
playerii mici care nu au spate puternic si (mai ales) o strategie clara unde vor sa ajunga. cei care alearga bezmetici dupa fiecare oportunitate si nu se focuseaza pe ceea ce fac bine. vezi ce se intampla in offline.

Daca nu gresesc, situatia pe piata sta cam asa: netBridge se concentreaza foarte mult pe brokeraj; nu cred ca a anuntat anul acesta o preluare. Imedia e un publisher puternic si are un share bun din reclama online. Vodanet e intr-o competitie permanenta cu Imedia, care s-a vazut cel putin la nivel de continut. Neogen se bazeaza pe servicii si foarte putin pe advertising. Cum vezi tu evolutia acestor companii?
netbridge-ului i s-au interzis achizitiile. dovada preluarea ziare.com negociata de mine si trecuta la imedia. probabil ca netbridge-ului ii va lua ceva vreme pana va decide care e directia spre care merge, brokeraj, servicii online sau publishing. o vreme le va face pe toate insa la un moment dat va trebui luata o decizie. neogen merge pe drumul lui, probabil va face un exit partial anul acesta si va deveni cu adevarat playerul numarul 1 in zona de servicii online (sorry
Calin, stii ca Netbridge era numarul 1) imedia si vodanet ... well, depinde de ceea ce se va intampla cu netbridge. varianta ideala pt ele ar fi sa "muste" ceva din ce e a la netbridge acum. o alta varianta ar fi sa fuzioneze la un anumit moment daca situatia o va cere.

Ce conteaza mai mult astazi: contentul sau marketingul?
google

Mai tii minte cand portalurile ISPistilor dominau web-ul? Ce s-a intamplat cu ele, de ce au cazut?
pt ca in online nu erau bani iar in businessul lor banii incepusera sa apara

Crezi ca ISPistii vor deveni din nou interesati de continut?
da, cand piata pe care activeaza se va opri din crestere si/sau cand vor constietiza ca au in curte gaina cu marketing de aur si chiar o pot folosi

Ce crezi ca se va intampla cu agregatorii de la noi?
practic ei nu au concurenta in acest moment din zona de offline, din aceasta cauza "zburda" liberi in voie pe netul romanesc. e adevarat ca se misca asa cum trebuie (sincer sunt impresionat de rapiditatea hotnews) insa cred ca o data ce concurenta va aparea le va fi din ce in ce mai greu.

Avem doi mari agregatori - Hotnews si Wall-Street. Sunt ei interesanti pentru cineva?
DA. eu i-am ofertat de cateva ori, sunt sigur ca au primit oferte si de la altii ... sincer nu inteleg de ce hotnews nu vinde acum, macar partial daca nu total. pt ei e perioada cea mai buna pt a vinde iar aceasta perioada se va incheia undeva la finalul acestui an, prima parte a anului viitor.

Crezi in blogging? Crezi ca va mai rezista la noi pana la anul?
da, cred si cu siguranta ca va rezista. cum adica pana la anul? abia incepe sa faca primii pasi

Ce crezi ca lipseste online-ului de la noi?
banii

Cum vezi evolutia online-ului de la noi? Ce se va dezvolta cel mai mult anul asta?
mpi-ul

Ai fost propus presedinte al unei asociatii de web marketing. Are nevoie Internetul romanesc de o voce comuna? De ce?
cred ca am fost si ales :) probabil ma vor schimba acum ca nu mai sunt la netbridge. da, e nevoie pt ca pe piata e haos si trebuie o voce comuna sa traga semnale si sa spuna ce lucruri frumoase sunt si ce lucruri frumoase se pot face in aceasta industrie

Ce vrei sa realizezi la MPI?
contractul meu prevede obiective clare.

Unde te vezi peste 5 ani?
conducand propriul business

vineri, iulie 07, 2006

Tools: Sa nu uiti de datorii!

Sa zicem ca esti genul generos, care da si camasa de pe el, imprumata CD-urile abia cumparate sau DVD-urile inainte sa le vada, care plateste de de multe ori berea prietenilor atunci cand "nu au bani schimbati" si intr-o zi iti aduci aminte de toate astea si vrei sa iti recuperezi lucrurile si banii. Ce faci? Pai nu prea ai ce sa faci... Dar pe viitor ai putea folosi BillMonk, o aplicatie online si mobile care iti contabilizeaza datoriile (pe care le au altii fata de tine).

Nu e o gluma? E chiar un serviciu pentru o nevoie serioasa. Se estimeaza ca "piata" imprumuturilor informale intre prieteni este de 100 de miliarde de dolari.
[via]

Marketing: O bere de vara

BR Dinamic Distribution – unic importator al berii Krombacher in Romania - propune o noua experienta in materie de bere: Cab Lemon&Beer, un mixt inovativ si mistic de Krombacher Pils Premium, bautura racoritoare cu aroma de lamaie si Dragon Fruit - fructul exotic al unui cactus originar din America de Sud.

Cab Lemon&Beer reprezinta o noua tendinta pe piata berii, un produs foarte bine primit in tari precum Spania, Italia, China. Continutul redus de alcool (2,5%) face din Cab o bautura de 24h, care poate fi servita la orice ora din zi si din noapte.

Noul produs se adreseaza consumatorilor cu varsta intre 18 si 35 ani, femei si barbati.
Sursa: Addvice

Gadgets: A venit!

In sfarsit, K800, telefonul 3G cu camera de 3,2 megapixeli de la SonyEricsson a ajuns si in Romania. Ramane sa aflam si pretul...

Marketing: Atentat la designeri!

Marius Ursache de la Grapefruit este pe cale sa ramana fara paine. De ce? A terminat medicina si nu are diploma de designer. Asemenea lui multe alte persoane care lucreaza in domeniul designului sunt in pericol sa ramana pe drumuri daca proiectul privind meseria de designer va intra in vigoare.

Proiectul a intrat deja in atentia presei, Internetului si bloggerilor. Kit de la Brandient are o arhiva a reactiilor, iar aici gasiti un articol din BusinessWeek despre acest proiect de lege.

UPDATE: Daca mai era nevoie sa spun, Grapefruit si Brandient sunt doua dintre putinele firme adevarate de branding Romania. Poate chiar cele mai bune!

UPDATE2: Gasiti proiectul de lege aici.

Blogs: Bine te-am gasit Razvan!

Razvan e de cateva zile blogger. De fapt, daca ma gandesc la intalnirile si convorbirile noastre telefonice, e blogger de multa vreme, doar ca se exprima altfel pana acum. :o)

Va recomand sa ii vizitati blogul, e un interlocutor grozav si cu mult umor.

Trends: O cina picata din ceruri

M-am gandit putin inainte de a scrie despre aceasta idee de afaceri: e geniala sau e o porcarie? Si dupa cateva argumente pro si contra m-am linistit. Ii las pe altii sa o judece...

In Belgia, niste antreprenori s-au gandit ca ar fi interesant sa deschida un nou restaurant. Unul original. Au luat o platforma de otel, niste scaune de rollercoaster, o copertina si o macara si uite asa au inventat restaurantul suspendat (la 50 de metri de sol)! Dupa cum se vede si in imagine. Inchirierea restaurantului pentru 8 ore costa ajunge la vreo 10.000 de euro.

Detalii aici.
[via]

Online: Si americanii au un Orlando, pe Amanda!

Orlando a iesit la suprafata. Are contract pe un an cu MPI. Nu prea are oameni, daca am inteles eu bine. Oricum, ii urez succes!

Zilele astea mai toate blogurile mari (de tech) vorbesc despre plecarea Amandei Congdon de la RocketBoom. Cred ca Amanda este un fel de Orlando in America, un pic mai tanara decat el insa, are doar 25 de ani! :o)

Nu am citit mai nimic despre plecarea Amandei, am scanat doar headline-urile. M-am oprit insa asupra unui singur post si l-am citit cap-coada. Este post-ul lui Jason Calacanis, CEO al Weblogs Inc.

Calacanis ii ofera Amandei "whatever you need to get paid" pentru a veni sa lucreze pentru Netscape + un studio misto si o echipa de video editori la dispozitia ei.

Mi-a placut faza, ca sa zic asa!

Nu imi amintesc ca Orlando sa fi primit pe un blog o oferta directa de a lucra pentru cineva. Ma gandesc ca mail-ul si telefonul mobil bat inca blog-ul. Dar la anul?

joi, iulie 06, 2006

Marketing: UE organizeaza concurs de logo-uri

Am citit la Jobsessive despre concursul de logo-uri organizat de UE cu ocazia implinirii a 50 de ani de la semnarea Tratatului de la Roma. Tema este "La multi ani UE", premiul I este de 6.000 de euro, iar II si III iau 4.000, respectiv 2.000 de euro, insa toti trei merg la o ceremonie de decernare a premiilor care va avea loc in toamna, la Bruxelles. Deadline: 30 septembrie.
Detalii aici.

Eu particip. Se mai inscrie cineva?

News: Mihaela Nicola face PR impreuna cu Omicom

Omnicom isi extinde participarea in Romania prin intermediul agentiei sale de relatii publice, Porter Novelli. Aceasta s-a asociat cu Nicola&Partners, apartinand “the group”, si impreuna lanseaza agentia de public relations Nicola Porter Novelli.

Omnicom isi extinde participarea in Romania prin intermediul agentiei sale de relatii publice, Porter Novelli. Aceasta s-a asociat cu Nicola&Partners, apartinand “the group”, si impreuna lanseaza agentia de public relations Nicola Porter Novelli.

“Afilierea agentiei noastre la reteaua internationala Porter Novelli inseamna accesul la instrumente sofisticate ale activitatii de public relations” a declarat Mihaela Nicola – CEO “the group” si presedinte Nicola Porter Novelli- “profesionistii agentiei noastre vor avea acces la resurse internationale, vor putea utiliza experienta globala a retelei si vor putea sa ridice, in continuare, standardele serviciilor in acest domeniu. Pentru Clientii nostri si pentru oamenii agentiei acest parteneriat este o realizare importanta”.

Agentia Porter Novelli este una dintre cele mai puternice companii internationale de relatii publice si s-a clasat in primele cinci companii mondiale ale domeniului in ultimul deceniu. Conducerea centrala a Porter Novelli se afla la New York, iar operatiunea este extinsa pe toate continentele, in mai mult de 90 birouri de reprezentare.

“Formula de parteneriat pe care Omnicom a initiat-o cu “the group” si care s-a materializat in acest moment prin lansarea agentiei Nicola Porter Novelli ne ofera apartenenta la un grup international foarte puternic si totodata acea independenta in care spiritul antreprenorial sa se manifeste in modul cel mai eficient pentru ambii parteneri” – a declarat Zoltan Szigeti – presedinte “the group”.

Agentia Nicola Porter Novelli ofera servicii complexe de relatii publice. Este specializata in media relations, comunicare corporatista si marketing communications. Clientii agentiei beneficiaza de consultanta in domeniul imaginii corporatiste, de traininguri pentru relatia cu media si aparitii publice, precum si de servicii ce acopera managementul crizelor si public affairs.

Sursa: The Group