Online: Efect viral
Clipurile virale vizeaza in primul rand atragerea atentiei publicului tintit si crearea unui buzz in randul audientei. De cele mai multe ori, viralele se bazeaza pe umor sau sex, probabil cele mai folosite retete in publicitate.
De ce scriu despre virale? Pentru ca in ultimele zile le-am gasit un nou efect, acela de a genera acoperire in media.
Cotidianul scrie astazi despre sexul in publicitate si include ca mini-studiu de caz spotul Biz de anul trecut care a avut o difuzare redusa pe TV, insa a "circulat" la greu pe Internet. De fapt, cred ca e a doua sau a treia oara cand Cotidianul scrie despre acest spot.
Mai mult, intr-o inregistrare video, cel mai urmarit director de creatie de la noi, Bogdan Naumovici, vorbeste despre acest spot, ce-i drept nu tocmai de bine, insa reuseste sa atraga atentia asupra lui.
Ca tot sunt la capitolul Naumovici, imi amintesc acum de spotul "Batman" realizat pentru Altex care a scapat neautorizat pe Internet si a circulat in sistem viral cu ceva timp inainte de difuzarea pe TV. Spotul a fost premiat la Ad'Or anul acesta.
Si ca tot am amintit de premii, spotul Biz amintit a fost premiat la Golden Hammer 2005. Se pare ca unii au stiut sa il aprecieze! ;o)
1 Comments:
But of course they are made for the viral market. Sunt citeva particularitati ale marketingului viral ( si clipul difuzat pe Internet le acopera pe majoritatea) :
-ai nevoie de adopters care sa il imprastie ( nu asta facem noi 2 acum ?)
-trebuie sa ai un target specific nu general ( asta e easy in clipul asta)
-trebuie sa se raspindeasca repede ( youtube se ocupa de viteza)
-trebuie sa fie lansat intr-un mediu propice ( blog/email etc)
-trebuie sa fie amplificat ( de tine in cazul de fata).
We were infected by a viral ideea. So what ?
Trimiteți un comentariu
<< Home