vineri, octombrie 31, 2008

Auto: Unde mai conducem si noi?



Am un prieten care si-a luat o masina sport. Si desi e o masina de show-off, nu o conduce in Bucuresti. "Nu inteleg nimic din ea in aglomeratia de aici!", mi-a zis. "O stric mai mult, ca nu e facuta pentru traficul nostru". Ma rog, eu sunt de parere ca ar putea sa o conduca. Macar sa se bucure de achizitie.

Mi-am luat o masina mai puternica decat mi-am dorit si decat aveam nevoie. Vanzatorul chiar m-a intrebat pe unde conduc, pe unde ma duc. Am facut 20.000 km in doi ani! Ce ziceti, ma duc pe undeva? Nu, va spun eu! Omul mi-a zis: "Pai nu aveti nevoie de masina asta doar pentru condus in Bucuresti, dar daca o luati, o sa aiba valoare mai mare la revanzare!" Si am luat-o.

Vine iarna si iar nu apuc sa imi iau cauciucuri de sezon. Dar nu asta ma sperie cel mai mult, ci zapada. De cativa ani ma tot rog sa nu avem iarna grea. Si in ultimii doi ani a fost OK, nu? Oare scap si iarna asta de stresul condusului pe zapada? Ca nu ma astept la minuni la capitolul dezapezire si pregatire de iarna!

Urmatoarea mea masina va fi cu cutie automata. Printre altele. M-am saturat sa tot fac joc de glezne la fiecare doi metri parcursi ca in filmuletul de mai sus.

Nu ma dau mare sofer, dar imi place sa conduc. Ma intreb insa daca nu cumva vom ajunge sa mergem la un moment dat in locuri special amenajate pentru sofat, in care sa simtim si noi ce inseamna o masina si placerea de a conduce.

Etichete: ,

Online: Cu politica pe fata

Clipul cu Dacia de 70.000 de euro si incursiunea in social media a premierului Tariceanu sunt primele semne ca a inceput oficial campania politica in mediul online. Corect?

Buuun! In aceste conditii, cum ar fi sa aflam cine lucreaza la aceste campanii online. La celelalte alegeri de anul asta, Business Standard ne-a zis cine pentru cine lucreaza. Mi-ar placea sa stiu si acum. Voua?

Etichete: ,

Online: Esti curios sa vezi ce am in telefon?


Am vazut ieri seara spotul Nokia pentru modelul Supernova. Nu stiu insa daca cineva a observat trimiterea la campania somebodyelsesphone.

Ca sa nu uit, imi place mult spotul asta de pe TV. Nu l-am gasit pe YouTube inca. Sunt doar alte versiuni.

Revin la campanie. Somebodyelsesphone e una din cele mai tari idei pe care le-am vazut in ultima vreme. Realizata de W+K London, campania exploateaza o pornire pe care am avut-o probabil cu totii: sa aflam ce e in telefonul altei persoane.

Gandeste-te ca esti undeva si ai in fata un telefon mobil care nu e al tau. Nu esti curios sa vezi ce e in el? Ce mesaje a primit? Nu?... Ei bine, unii sunt.

Nokia si W+K au creat trei personaje si ne-au invitat sa intram in viata lor, sa le citim mesajele, sa ne imprietenim pe Facebook si chiar sa le sunam sau sa le trimitem noi mesaje. La final, noi le influentam destinul.

Etichete: , ,

joi, octombrie 30, 2008

Blogs: Constatari despre blogging

Blogosfera nu mai exista! Nu a murit, pur si simplu nu mai exista! La concluzia asta am ajuns astazi vazand in ultimele zile mai multe posturi pe diverse teme blogosferice.

Iulian Comanescu, daca nu gresesc, spunea anul trecut ca exista 5 blogosfere la noi. Cautati la el pe blog postul, merita citit. Eu le-am pierdut numarul anul acesta. De fapt, nici macar nu le-am numarat, pentru ca nu am putut sa le urmaresc pe toate.

Ce se intampla de fapt? In urma cu 2-3 ani aveam o blogosfera scoasa in fata de un grup interesant format din bloggeri autentici si bloggeri proveniti din media si online. Cam toti se stiau intre ei. Acum lucrurile s-au schimbat "toata lumea" are blog astazi si de aceea s-au format mai multe comunitati de bloggeri in jurul unor nume reprezentative pe anumite domenii sau stiluri de blogging.

Aceasta fragmentare a blogosferei ma face sa cred ca nu mai putem vorbi in numele bloggerilor: "Bloggerii fac, bloggerii dreg". Nu mai putem generaliza. Sunt mai multe lumi acum decat blogosferele lui Comanescu, care au ramas totusi reprezentative. Si e normal sa fie asa.

Nu am o concluzie pentru aceasta idee. A fost de fapt o constatare. Daca cineva crede ca inca suntem cu totii o blogosfera, ii astept cu bucurie argumentele in comentarii.

Bobby ridica intr-un post recent urmatoarea intrebare: "Bloggerii cunoscuti trebuie sa promoveze bloggerii necunoscuti?”.

M-am gandit ceva vreme la un raspuns si nu l-am gasit. Am cautat de fapt argumente pro si contra. Si nu am reusit sa conturez un raspuns puternic. Am ajuns insa la trei chestiuni.

Una e la mintea cocosului: "Nimeni nu s-a nascut blogger cunoscut, cu totii au inceput de la zero!"

A doua e o intrebare: "De ce ar trebui sa ii ajute? Pentru ce, care e ideea?"

A treia e o constatare mai veche: "Multi bloggeri, cand au inceput, au cerut sfaturi unora cu experienta mai multa in blogging sau doar cu vechime. Si au primit un feedback, o recomandare sau chiar ajutor. Un an mai tarziu sau dupa o vreme acestia au inceput sa ii atace pe cei de la care au scos primele idei, informatii sau sugestii."

Etichete:

Media: Forbes vine in Romania

Forbes Romania va aparea in prima parte a lunii martie 2009, intr-un tiraj de circa 50.000 exemplare. Revista va avea 60% continut romanesc si 40% continut international preluat din editiile americane ale revistei “Forbes”. Editia romaneasca va fi singura internationala cu aceeasi periodicitate de aparitie ca si cea americana – bilunar – toate celelalte editii fiind lunare.

De asemenea, incepand din 2009, publicatia anuala "Adevarul – 500 miliardari” va aparea sub brandul "Forbes” si se va numi "Forbes – 500 miliardari” devenind cea mai autorizata sursa de topuri de business din Romania.

Randurile de mai sus sunt preluate din comunicatul primit astazi pe mail. Am sa revin cu cateva idei pe tema acestei lansari.

Etichete:

miercuri, octombrie 29, 2008

Online: Cateva idei si alte lucruri noi

Am mai multe "restante la blog" si iar le voi pune pe toate intr-un post.
  • Dragos Grigoriu (Tempo Advertising) a devenit actionar la Kinecto alaturi de Radu Ionescu, preluand partea lui Martin Stobbs, celalalt partener din firma. Din ce mi-a spus Radu, nu se schimba nimic la Kinecto.
  • Diverta a relansat DOL.ro, investind 250.000 euro in platforma IBM WebSphere Commmerce 6. Imi place functia drag'n'drop pentru selectarea produselor.
  • Am primit de la cativa oameni seriosi invitatia de a ma imprieteni cu Calin Popescu Tariceanu pe Facebook. O sa ii intreb ce i-a determinat sa faca aceasta recomandare.
  • Procter& Gamble a anuntat o majorare a bugetului de advertising de 15% pentru 2009. E o stire importanta pentru piata de publicitate si un semnal pozitiv.
  • Sorin Tudor lanseaza astazi oficial volumul "Politica 2.0.08". Daca nu ati ajuns data trecuta la Green Hours, va invit si eu sa mergeti in seara aceasta la 19.00, la Diverta pe Magheru.
  • LG Electronics si Orange lanseaza in premiera pentru Romania Campionatul National de SMS, "Natural Born Chatter”. Concursul se desfasoara online si are premii de 3.000 de euro.
  • CJI, Agentia de Monitorizare a Presei si OSCE organizeaza o noua reuniune a Conventiei Organizatiilor de Media cu tema ”Auto-reglementarea in Media – Sesiune de lucru”.
  • MB Dragan a realizat site-ul "O sansa pentru viata", ce sustine o campanie a Asociatiei React pentru incurajarea donarii de sange. Tot respectul meu, Mihai & Co!
  • Inca un blog dedicat faptelor bune nu strica niciodata! Asa ca va invit sa faceti o vizita si celor de la Lume Buna. Au multe noutati si imbratisari gratuite.
  • Cineva a gasit o solutie cererilor de genul "Pun link la mine, pui link la tine?". E vorba de SchimbdeLink, un site care primeste... link-uri.
  • Exista multe idei bune si in afara Bucurestiului. Una care imi place vine de la Craiova si se numeste Craiova Map.
  • Dorin, Viorel si Alex au lansat acum o saptamana site-ul Votezi.ro. Guys, inca ma mai gandesc la raspunsurile pentru intrebarile voastre! Nu sunt deloc inspirat la politica.
  • Am de dat 10 invitatii la Internetics. Voi anunta pe Twitter ce si cum.

Etichete: , , , , ,

marți, octombrie 28, 2008

Life: Tu?

Ca tot am ridicat statuie blogging-ului acum cateva zile, mi-a venit in minte intrebarea: Ce blogger ai vrea sa fii?

Eu, de pilda, as vrea sa fiu zilele acestea Bradut. Am momente in care as vrea sa fiu Tudor. Prind posturi in care as vrea sa fiu Subiectiv. Pacat ca nu mai pot fi Andressa, nu mai scrie atat de mult. Cand mai simt "foarte blogger" as vrea sa ii "fur" posturile lui Bobby. Pe Twitter as vrea sa fiu Bucurenci. Sa am umorul lui Bendeac si naturaletea lui Cabral... mda, vise! Si apoi ar mai fi si Vlad. Si altii.

Tu cine ai vrea sa fii?

Etichete: ,

Online: Dacia prinde curaj


Tocmai am primit pe mail informatia ca Dacia este brandul cu cea mai buna vizibilitate, conform unui studiu al Realitatea-Catavencu. Dacia a iesit bine si intr-o cercetare facuta de Evensys si Gemius in randul utilizatorilor de Internet la inceputul anului. Mai mult, in studiul High Impact Brands realizat de Synovate pentru revista Biz, Dacia ocupa locul I la capitolul awareness intre brandurile romanesti.

Dacia a fost si primul brand care a avut o campanie mare pe bloguri si primul care a facut o intalnire cu bloggerii. Acum este si primul care face ceva cu tupeu in online, lasand agentia sa presteze aceasta campanie cu clipul de mai sus. Cel putin asa am dedus eu.

UPDATE: Am gresit cu presupunerea mea. Dacia nu are nimic de-a face cu acest clip. Am dedus din datele RNC, unde apare cel care detine domeniul, ca ar fi o campanie Webstyler pentru Dacia. Si chiar vroiam sa ii felicit pentru curaj. Nu stiu cum va reactiona acum Dacia la aceasta bascalie!

[via Zoso]

Etichete: , ,

luni, octombrie 27, 2008

Events: Doua evenimente de strategie

In urma cu un an, am organizat impreuna cu APG conferinta "Masterplan", primul eveniment dedicat strategiei si planning-ului. A fost un eveniment care s-a bucurat de o participare buna, mai ales ca vorbim de o comunitate - cea a plannerilor - inca in formare.

In toamna aceasta am luat cuvantul "strategie" si l-am dus in doua domenii destul de dinamice pe piata noastra: retail marketing si relatii publice. Asa s-au nascut doua evenimente noi:
  • Shopper Marketing Conference este o continuare a unui alt eveniment, "Toolbox | Shopper Marketing", care a fost primit foarte bine in 2007. Asa ca am decis ca dintr-o mica conferinta sa facem un eveniment de doua zile, cu conferinte si seminarii, cu vorbitori internationali.
  • PR Innovation & Strategy vine sa completeze ceea ce facem deja in primavara cu PR Forum. Acum insa alegem sa ne focusam pe niste subiecte care sunt foarte firebinti si mai putin acoperite, cum ar fi public affairs si reputation management.

Etichete: ,

Life: Mai stii ce faceai in 1995?

Nu prea anunt eu concursurile de pe Internet, dar mi-a placut ideea celor de la HP si eMag, initiata cu ocazia relansarii gamei Pavilion, ce va avea loc pe 30 octombrie.

Ideea e simpla. Gama Pavilion a fost lansata in 1995, iar concursul iti cere sa povestesti o intamplare din acel an. Poti trimite chiar si o fotografie.

Am stat si m-am gandit putin la ce faceam in urma cu 13 ani. Imi amintesc ca atunci m-am mutat in Capitala. Ma transferam de la o facultate din Constanta la Spiru Haret, Filosofie - Jurnalistica.

[via Victor Kapra]

Etichete: , ,

duminică, octombrie 26, 2008

Blogs: Cum am fi fost fara blog?


In urma cu 20 de luni ma bucuram aici ca auzeam prima reclama radio pentru un blog. Era o reclama a celor de la Catavencu. Tot la radio m-am bucurat sa aud spotul care promova campania Generatia A4, lansata pe bloguri de Audi. Si daca nu gresesc, ClickNet a avut o reclama in FM ce amintea si de bloguri.

Nu imi aduc aminte de o reclama din print pentru bloguri. Una sustinuta de un brand. Si nici din online. Dar nu asta conteaza acum. Conteaza (pentru mine) sa vad cum se vorbeste despre bloguri in cat mai multe locuri, mai ales in reclame.

Reclama Orange dedicata primului poet 2.0 duce insa importanta blogging-ului dincolo de orice sperante ale unui blogger. Nu stiu cum sunt ceilalti, dar eu de fiecare data cand vad spotul la TV, ma emotionez un pic. Creste inima in mine de bucurie.

Si daca o privesti de departe, ea vorbeste de multe alte lucruri de pe net, nu doar despre blogging. Numai ca mie imi place cel mai mult partea cu "I am blog updates with some new found friends in the sunshine of the city plaza".

Ma gandesc uneori ce mult m-a schimbat blogging-ul si cum mi-a influentat locul in societate. Iar o intrebare pe care mi-o pun adesea e: "Cum as fi putut cunoaste atatia oameni daca nu ar fi fost blogul?".

Chiar asa, va intreb: Cum am fi fost fara blog?

Etichete: ,

sâmbătă, octombrie 25, 2008

Trends: Film 2.0

Se tot vorbeste de viitorul media, de cel al muzicii, dar ce este de spus despre evolutia filmului? Poate cea mai notabila idee din ultimii ani tine de descarcarea filmelor (legal) in locul inchirierilor obisnuite de la centrele video.

Dar nu se intampla nimic la nivelul productiilor in sine?

Filmul "300" de anul trecut ne-a aratat ca un film bun poate fi facut si in chroma key asa cum "Jurrasic Park" ne-a demonstrat inca din 1993 puterea efectelor pe calculator. Recenta productie "Journey to the Center of the Earth" readuce in prim plan filmul 3D, de care sunt convins ca o sa tot auzim de acum inainte.

Nimic nou insa, nu? Toate chestiile astea sunt cumva firesti si deloc extraordinare. Si atunci unde vom vedea o schimbare?

E de la sine inteles de ce nu evolueaza filmul. De 100 de ani cinematografia functioneaza dupa acelasi ritual. Oamenii vin la un cinema, platesc biletul, stau cu lumina stinsa 90 de minute (sau mai mult), privind la actiunea de pe un ecran mare, apoi pleaca acasa, iar investitorii isi numara incasarile saptamanal.

Schimbarea o va aduce probabil Internetul si tot ce numim acum 2.0. De fapt deja vedem semnele schimbarii.

In Singapore a fost lansat conceptul location based mobile cinema. "Nine Lives" este primul GPS film care practic ofera "spectatorului" secvente din film in functie de locul in care se afla acesta.


GPSFILM "The Using Of" from GPSFILM on Vimeo.

"The Outbreak" este un film cu zombie desfasurat pe sistemul choose-your-own-adventure. Pe masura ce intri in actiune esti invitat sa alegi continuarea. De ea depinde viata.



Ce alte exemple de filme 2.0 mai stiti?

Etichete: ,

vineri, octombrie 24, 2008

Life: Efectele crizei la americani

Etichete:

Blogs: 3 din blogosfera

Se intampla cateva lucruri interesante pe care probabil le-ati vazut si pe alte bloguri. Le pun si eu aici pentru a le intari importanta:
  • Florin a declansat o campanie in blogosfera pentru sustinerea sa in competitia "Dansez pentru tine". Demersul sau e un test al influentei blogosferei.
  • Costin si Sorin pregatesc cea de-a doua editie a Blog'n'Roll. Costin imi spunea ca e loc pentru 300 de oameni. Vlad Stan si Netbridge dau de baut.
  • Andrei Ruse a lansat o campanie de promovare pe bloguri a volumului "SONI". Andrei vrea sa declanseaza o leapsa cu aceasta carte. Mi-a placut ideea si voi veni si eu cu una din partea casei.
Gata, mi-am facut temele pentru astazi.

Etichete:

Life: Studiu despre pietele emergente

Acest post este o dedicatie pentru Noro, cel care ma sperie cu posturile lui despre criza.
Pieţele emergente devin centre tot mai importante pentru afaceri şi investiţii, în condiţiile în care creşterea economică globală se bazează mai ales pe economiile emergente, cu o rată de creştere de 12 la 1 comparativ cu economiile mondiale bogate (conform Fondului Monetar Internaţional). Noul studiu MasterCard Worldwide, Worldwide Centers of Commerce™: Emerging Markets Index reflectă această realitate, oferind în acelaşi timp un ghid al mediului economic.

Indexul relevă informaţii valoroase despre dezvoltarea celor 65 de oraşe de top, din cadrul celor peste 30 de pieţe emergente. Oraşele sunt considerate, în general, indicatori-cheie pentru economiile naţionale, de aceea studiul reprezintă un barometru important al tendinţelor economice globale şi al potenţialului de creştere.

Indexul clasifică 65 de oraşe în funcţie de 8 indicatori, care vizează climatul de afaceri, mediul politic, creşterea economică, calitatea vieţii şi educaţia. De asemenea, topul explorează caracteristicile economice globale şi regionale care evidenţiază aceste oraşe ca viitoare centre de dezvoltare.

Bucureştiul se află pe poziţia a şasea între pieţele europene emergente care au fost incluse în Index şi pe locul 32 în topul general. Capitala României a înregistrat un scor bun în privinţa mediului de afaceri, care include sub-indicatori ce se referă la uşurinţa de a începe o afacere, la uşurinţa în a face angajări sau a lua un credit.
Informatii preluate dintr-un comunicat MasterCard.

Etichete: ,

joi, octombrie 23, 2008

Events: O carte de citit

Doua din lucrurile care nu s-au lipit de mine sunt politica si lectura cartilor. Asa ca am ramas "interzis" cand Sorin Tudor m-a invitat sa iau cuvantul la lansarea volumului sau: Politica 2.0.08. Nu am putut improviza nimic pe moment. Am aberat putin si am dat microfonul mai departe. Dupa acest moment usor stanjenitor pentru mine, mi-au venit o gramada de lucruri de spus. A trebuit sa plec insa.

De ce cred insa ca trebuie sa luati aceasta carte? Pentru ca imi cititi blogul, ar fi un prim argument. Daca veniti la mine, va intereseaza probabil comunicarea, Internetul, marketingul si bloggingul. Dar mai ales pentru a intelege sau anticipa ce urmeaza sa se intample probabil si la noi: un razboi politic aprig in mediul online.

A fost de fapt o pre-lansare, evenimentul oficial de anuntare urmand sa se intample saptamana viitoare la Diverta. Astazi a fost o lansare pentru bloggeri. Cateva poze vedeti la Constantin.

Si desi am recunoscut ca nu sunt un bun cititor, voi citi cartea lui Sorin, dand curs argumentului de mai sus.

Etichete: , ,

Online: Dupa Web-Club#4

Ieri seara am numarat si cea de-a patra editie a Web-Club, sustinuta de Orange si care a adunat peste 60 de oameni la Club Colocvio.

Tema serii a fost legata de piata de publicitate online si de predictiile in domeniu pe 2008 si 2009. Am inceput insa cu prezentare a 3 proiecte noi.

Orange a anuntat o campanie inedita desfasurata cu suportul retelei Boom, pe care am putea sa o inscriem la categoria proiecte speciale si sa o pastram drept exemplu pentru un viitor event pe digital marketing.

In ultima saptamana s-a vorbit foarte mult de noul jucator aparut in online, Intact Interactiv. Magda Zander ne-a aratat putin armele cu care intra in piata. Am retinut doua aspecte: asocierea publicitatii doar cu pagini curate si decente (pe care le vor monitoriza) si pasul mare facut in mobile advertising, unde in prezent mai activeaza MPI si Arbo Interactive, din partea jucatorilor online.

Surpriza absoluta a serii a fost anuntarea YesMedia Interactive, un nou broker de publicitate online care tinteste sa atraga proiectele cu trafic mediu si mic si care deja are in portofoliu 30 de site-uri. In spatele acestui start-up se afla si Dan Virtopenau de la Voxline.

In a doua parte a serii am vorbit de banii cheltuiti in online. Victor ofera pe blogul sau un sumar al discutiilor in care au fost implicati Magda Zander (Intact Interactiv), Valentin Oeru (Boom), Cristi Parvan (Zed Digital) si Alex Visa (Hyperactive), "agitati" de Doru Panaitescu.

Etichete: , ,

Personal: Un pic despre blog

Nu imi aduc aminte sa fi avut o perioada atat de ocupata in ultimii trei ani incat sa nu mai gasesc timp pentru blog. De multe ori in trecut am "sacrificat" cate ceva din agenda zilei pentru a ma ocupa putin si de blog.

Astazi facem o saptamana de cand am lansat Prodigy°. A fost o saptamana plina de intalniri si prezentari, cum nu ne-am asteptat. Si toata "agitatia" din ultimele zile m-au tinut departe de blogosfera.

Revenind la blogging, de la aparitia Prodigy° m-am intrebat in ce directie sa merg cu blogul. Ii spuneam lui Petrisor acum cateva zile ca voi inceta sa scriu despre media. Sunt deja cateva bloguri foarte bune care acopera domeniul si oricum eu nu am cautat exclusivitati si premiere in zona.

Probabil voi scrie mai putin de acum inainte. Zoso chiar ma sfatuia la un moment dat. Am sa aman si relansarea blogului pe domeniu .ro probabil pentru inceputul anului viitor.

O alta idee ar fi sa lansez un al doilea cont pe Twitter ca un canal de noutati scurte, cu lucruri pe care le aflu sau le primesc pe mail si merita impartasite.

Si poate voi intra din cand in cand si eu in "piua" precum Orlando.

Etichete: ,

marți, octombrie 21, 2008

Events: Avem si Firestarters

Cand am lansat Prodigy°, saptamana trecuta, am vorbit putin si despre Firestarters, o prima initiativa a noastra.

De fapt, poate ar trebui sa spun mai intai, ca pe langa proiectele dedicate companiilor, vom da drumul si la o serie de initiative menite sa creasca awareness-ul social media in Romania.

O prima idee de acest gen este clubul Firestarters. Mai bine zis, meet-up-ul Firestarters, caci deja sunt implicat in Web-Club, seria de evenimente reunite intr-un club de networking.

Firestarters vine cu un concept nou, diferit de tot ce am facut pana acum in zona de networking. Pe scurt, e vorba de o serie de intalniri lunare cu 30 - 40 de oameni maximum, care au ca scop dezbaterea unor teme actuale in social media, iar tot ce se intampla la aceste adunari va fi transmis live pe Internet.

Nu vom avea membri si nici nu se vor face liste de participanti, asa cum faceam la Netoo pe vremuri. Vom merge pe sistemul cu invitatii, in care o parte vor fi dedicate vorbitorilor si cealalta asistentei, selectand dintre bloggerii interesati de subiectele dezbatute. Dar vom cauta sa aducem mereu "bloggeri noi" (intelegeti voi la ce ma refer!).

Firestarters se bucura de sustinerea FruFru, un brand care s-a bucurat de aprecieri in blogosfera inca de la aparitie. FruFru ne gazduieste in noul sau "restaurant" de pe Calea Buzesti si se asigura ca ne vom simti bine cat timp suntem acolo.

Etichete: , , ,

duminică, octombrie 19, 2008

Personal: Am lansat Prodigy°

Ideea Prodigy° a aparut intr-o discutie cu Dorin pe la inceputul lunii iulie. El tot incerca sa ma activeze in multe din ideile sale, iar eu ma gandeam ce mi s-ar potrivi mai bine pentru un nou venture. Si din vorba in vorba am ajuns la "ce ar fi daca am face o agentie de comunicare", ceva diferit de ce facuse Dorin pana atunci (Godmother & Hyperactive) si aproape de ce facusem eu ca independent in ultimii doi ani.

Daca ar fi sa fac un sondaj printre cunoscuti, cei mai multi ma asociaza acum cu blogul, apoi cu Evensys si dupa aceea cu activitatea mea ca jurnalist. In tot acest timp, de cand sunt pe cont propriu, am lucrat si pe o serie de proiecte, unele axate pe online, unele legate de blogging, altele din custom publishing.

Asadar pentru mine infiintarea Prodigy° a insemnat un pas firesc de la consultant independent la o companie adevarata. Iata si cateva detalii despre aceasta.

Numele
Cred ca la acest punct de pe lista noastra am zabovit cel mai mult. Cred ca am avut vreo 30 de propuneri pe hartie la un moment dat intre care si: Next level PR, Wild hat, Conquer, Bold Communications, MNF, CAPS, Ask, The Voice etc. Am ales Prodigy° pentru ca exprima cel mai bine ce ne-am propus sa facem: lucruri extraordinare.

Cine suntem
In spatele Prodigy° sunt trei oameni: eu, Aela Cotabita si Dorin Boerescu. Aela are background in PR, ambitie si e orientata pe rezultate si get things done. Dorin are o vasta experienta in antreprenoriat, in comunicare si foarte multe idei. Eu aduc 10 ani in media, Internet si evenimente. Eu si cu Aela vom fi partile active, Dorin avand doar rolul de sfatuitor.

Ce facem
Ne-am definit competentele in jurul a "5C's": communication, conversation, collaboration, connections, content. Dar cum lasa loc de multe interpretari, m-am gandit ca mai bine aleg sa explic directiile principale in care vrem sa mergem:
  • Online Reputation Management & Monitoring: Dupa cum multi stiu, sunt implicat in dezvoltarea NetClips, un instrument de monitorizare a new media. Prodigy° va promova acest tool, dar mai ales va cauta sa ofere sfaturi si solutii celor care apreciaza acest nou mediu.
  • Online Communication: Aici ne-am intinde la vorba daca m-as apuca sa explic. Pe scurt, cautam solutii pentru companiile dornice sa foloseasca mediul online in conversatia cu publicurile lor interesate.
  • Social Media Coaching: Cu Prodigy° intram pe un teritoriu nou, unde vom duce multa munca de lamurire. Vor exista asadar ocazii in care vom putea oferi din cunostintele noastre celor interesati sa aprofundeze social media.
  • Content optimization: E un vis mai vechi de-al meu, chiar de pe vremea cand lucram la BMG, sa lucrez pe proiecte de continut existente sau in curs de lansare pentru a obtine rezultate mult mai bune. Iar aici pun pe masa experienta mea din media si Internet anterioara.
Unde ne sunt clientii
Suntem convinsi ca Internetul, in general, nu e inca adoptat la intreaga sa valoare, de aceea mizam pe colaborarea cu companiile care fie au experiente in alte tari, fie au nevoie sa comunice pe toate canalele, fie au oameni deschisi la minte si inovatori. Si daca ma uit la aceste argumente, nu pot decat sa ma gandesc la companii si branduri multinationale sau mari pe piata locala. Dar ne propunem sa abordam si comunitatea de advertising si relatii publice, unde putem fi un fel de "plug-in" in diverse proiecte.

La final, dar nu in ultimul rand, multumesc tuturor celor care mi-au transmis ganduri bune pe e-mail, pe Twitter, la telefon sau prin sms, in comentarii sau fata in fata.

Etichete: ,

Events: Seminarii de SEM si Blogging

La inceputul anului, Evensys a lansat o serie de seminarii experimentale dedicate companiilor (clientilor de publicitate) si axate in principal pe mediul online. Am vorbit despre branding digital, marketing digital, search marketing si blogging.

Am reluat seria in toamna cu cel de digital marketing, urmand sa avem saptamana viitoare seminarul pe Search Engine Marketing, iar in noiembrie pe cel de blogging.

Search Engine Marketing - Imi propun sa aflu in curand cati bani sunt investiti in SEM la noi. Ar fi interesant de vazut ce crestere am avut aici pe fondul dublarii investitiilor in publicitatea online. Exista o estimare pentru cheltuielile pe SEM in 2007 de 1 - 1,2 milioane de euro. Ceva imi spune ca anul acesta se va dubla cel putin. Dar, cum spuneam, o sa intreb.

Cand vorbim de SEM astazi, vorbim despre eficienta. Si asta incearca sa promoveze multi specialisti in SEO in fata companiilor. Asta incercam si noi sa facem in fata lor si a agentiilor de publicitate si de PR. Da, si de PR. SEM-ul are un rol important in PR-ul online.

Blogging for Companies - La prima editie ne-am axat mai mult pe o introducere in blogging si pe descifrarea lucrurilor de baza in domeniu. Acum vom urmari mai mult comunicarea si marketingul in acest mediu, venind cu mai multe exemple si sfaturi practice pentru companiile interesate sa comunice in acest mediu.

Etichete: , ,

sâmbătă, octombrie 18, 2008

Personal: Un pic despre mine

PHOTO BY ADRIAN ZANFIR
Intotdeauna mi-a fost un pic greu sa vorbesc despre mine si ceea ce fac. Intr-o vreme chiar refuzam contactele de networking sau expunerea in media. Apoi nu am mai avut incotro. A trebuit sa ies din "carapace" si sa socializez. Doar eram pe cont propriu si nu mai aveam adapostul unui job!

Si asta am facut poate cel mai mult in ultimii doi ani. Am incercat sa fiu in legatura cu cat mai multi oameni si sa cunosc persoane inteligente si creative. Pot spune ca am acum de trei ori mai multi prieteni decat am avut la orice moment din viata mea. Am reusit aceasta performanta prin blogging si evenimentele pe care le-am organizat. Iar succesul meu s-a datorat in mare parte acestor oameni. Parca ma vad in reclama Orange: "Sunt ceea ce sunt datorita tuturor".

Am avut norocul - de cand m-am angajat si apoi ca antreprenor - sa fac aproape tot ce am vrut. M-am dezvoltat profesional dupa cum mi-a placut si am avut multe resurse de a pune in aplicare ce mi-am dorit. In sinea mea, imi spun uneori ca am reusit sa fac lucruri unice sau in premiera pe piata noastra si sa provoc diverse schimbari. Si ma bucur ca am avut acel drive de a face lucruri si inca il am.

Acum la inceput de nou drum, pornesc cu acelasi entuziasm pe care l-am avut si acum doi ani. Si asta e bine. Nu ma gandesc unde voi ajunge peste doi ani, ci mai degraba ma gandesc la cate lucruri voi putea face pana atunci.

PROMO: ADVERTISING 2.0 | SEARCH ENGINE MARKETING SEMINAR

Etichete: ,

Media: Stuff si Campaign se muta online

Revistele Stuff si Campaign vor deveni produse online la mijlocul luni noiembrie, dupa ce Business Media Group a decis sistarea aparitiei lor in print. Atat Stuff, revista de lifestyle digital, cat si Campaign, revista de publicitate, marketing si PR, au fost lansate pe piata sub licenta Haymarket UK.

Am aflat aceste noutati dupa ce in ultimele zile au circulat mai multe zvonuri privind inchiderea unor publicatii ale BMG. Chiar mi s-a cerut parerea ca fost angajat al acestui trust. La randul meu, l-am intrebat pe Rachad El Jisr, publisher BMG, ce se intampla:
We are not really just closing two magazines. We are actually moving online, following our readers. For both target audiences, the web became the natural destination. Both projects will be part of Rockmedia, while BMG will focus on its three business publications, new business products and B2B events. (Rachad El Jisr)
Rockmedia este un nou publisher online lansat de Rachad dupa exit-ul sau din Imedia, companie infiintata de acesta in 2000 si achizitionata in 2005 de NCH.

Ideea de a iesi din print cu cele doua reviste a aparut in vara acestui an, insa abia in toamna, pe fondul crizei financiare mondiale si din cauza descresterii bugetelor de publicitate in media traditionale, BMG a luat decizia mutarii pe Internet.

La nivelul redactiilor nu vor aparea schimbari, ambele echipe editoriale urmand a fi intregrate in cele doua proiecte online, ce vor avea noi branduri.
We are not keeping the same brands for online. Both Stuff and Campaign are licenses, and there is still a lack of flexibility for licensing brands online. We would also like to own the brands for those new projects, so we have more flexibility in adapting to market conditions and get more value once we may consider an exit to an investor. Regarding the naming for each project... It is still confidential. (Rachad El Jisr).
Cele doua site-uri vor oferi in prima faza doar continut, urmand ca in timp sa adauge diverese functionalitati.

Site-ul de media & advertising va acoperi toate aspectele comunicarii de marketing, cu un flux zilnic de stiri, insotit de analize, interviuri, arhive de reclame si un director web dedicat industriei si o aplicatie de networking pentru oamenii din domeniu. De asemenea, site-ul va oferi periodic abonatilor diverse rapoarte de profil.

Site-ul de lifestyle digital va fi crescut in jurul gadget-urilor, dorind sa devina prima (prin exclusivitati) si cea mai buna (prin onestitatea parerilor) sursa de informatii online in domeniu. Totodata, site-ul se va baza pe mult continut video, in mare parte dedicat recenziilor de produs si videocast-urilor. Nu in ultimul rand, va include transmisii live de la evenimente si un ghid de shopping.

Migrarea publicatiilor din print spre online devine o practica din ce in ce mai naturala pentru multi publisheri. Probabil cel mai cunoscut caz este cel al revistei americane Life, editata de Time Inc, care a fost mutata integral pe Internet anul trecut.

Publicitatea pe Internet inregistreaza la noi cea mai mare rata de crestere, iar proiectele online au devenit foarte interesante pentru investitori. Dupa ce luna trecuta am anuntat infiintarea fondului Seed Money si intentiile Thousand Tiny Tigers, saptamana aceasta am intrat in legatura cu un investitor german si am aflat ca Swiss Venture, un publisher elvetian activ de ceva vreme in Sibiu, s-a lansat oficial.

In acest moment, pe segmentul pe care va intra site-ul de gadget-uri al Rockmedia, Go4IT este cel mai bun produs online, fiind totodata si un vechi competitor al Stuff, pe vremea cand aparea cu regularitate in print. Zona site-urile online de media & marketing este deja un pic mai aglomerata, titlurile importante aici fiind IQads, AdPlayers, Markmedia, IAA.ro si Imagoo.nu. De asemenea, exista o serie de bloguri importante specializate pe media, precum cel initiat de Iulian Comanescu, Paginademedia.ro si Media Details.

Compania BMG a fost infiintata in 1995 si editeaza revistele Business Review, Biz si BusinessWeek.

PROMO: ADVERTISING 2.0 | SEARCH ENGINE MARKETING SEMINAR

Etichete: , , ,

Life: Copacii intra in greva

Astazi la pranz, in 15 oraşe din tara şi Republica Moldova, copacii vor fi inrolati simbolic cu mesajul “EU ÎŢI DAU OXIGENUL”.

In Bucureşti, vor fi actiuni in urmatoarele locuri: Piaţa Presei Libere si Piaţa Universităţii, pe Şoseaua Chiseleff, Bd Constantin Prezan, Bd. Aviatorilor, Bd. Lascăr Catargiu, Bd Magheru.

Alte detalii aici.

Etichete: ,

joi, octombrie 16, 2008

Personal: Gata si cu ziua de azi.


Zi plina azi. Emotii mari la Mobile Marketing Conference si mai mari la lansarea Prodigy°. Revin cu detalii maine. Acum incerc sa scap de o raceala majora care se anunta.

Pozele de mai sus sunt realizate de Adrian Zanfir, caruia ii multumesc pentru prietenie. Am mai multe multumiri de inaintat, dar le las pe maine.

Etichete: , ,

Online: Diseara pe NETv

Pentru ca nu mai este mult pana cand voi anunta noutatea mea, dar mai ales pentru ca lumea ma intreaba direct, pe mail sau Twitter despre ce e vorba, m-am gandit ca ar fi bine sa spun totusi pe blog ceva.

E vorba de un nou start-up foarte strans legat de zona new media.

As spune totul, dar mai bine va las sa vedeti online exact ce se intampla, vizitand NETv.ro la 19.30. Aici gasiti detaliile despre transmisia de diseara.

Etichete: , ,

Personal: Un nou inceput

In seara aceasta voi face anuntul despre care aminteam in urma cu cateva zile. Daca sunteti curiosi, stati pe langa blog si Twitter. Vom transmite anuntul online via NETv.ro. Detalii un pic mai tarziu.

PROMO: ADVERTISING 2.0 | SEARCH ENGINE MARKETING SEMINAR

Etichete: ,

miercuri, octombrie 15, 2008

Online: Pe scurt

Astazi ziceam cuiva ca blogurile vor muri pentru ca lumea nu va mai avea timp sa se ocupe de ele. Sincer, decat sa scriu din an in Paste, mai bine ma las de tot. Iar pe Twitter am intrat foarte rar zilele acestea. Nu mai suport mesaje de genul "ma plictisesc", "m-am trezit" (in mijlocul zilei) etc. OK, e vina mea ca sunt atat de ocupat si oamenii aia nu au nicio vina, de asta e mai bine sa il tin inchis.

Gata cu defularea, va servesc rapid cateva chestii despre care in mod normal as fi scris pe larg:
  • Aigrijadetine.ro - Nu ca Radu mi-e bun prieten si il apreciez pe Mircea de la L'Oreal, dar site-ul lansat de Garnier ne arata cum unele companii inteleg si pariaza pe Internet. Am asistat astazi la prezentarea unui proiect complex coordonat si realizat cu echipe din Franta si Romania. Cateva detalii cititi aici.
  • Cod Verde - In cercuri restranse am afirmat ca 2009 va fi anul eco in randul preocuparilor de CSR ale companiilor. M-a surprins placut initiativa Cod Verde lansata de Realitatea-Catavencu, in care vor sustine editorial si nu numai mediul si vor arata totodata ca sunt si ei eco. R-C a aratat ca isi poate extinde busienss-ul in diverse zone in care alte grupuri nu au pasit, fiind acum cel mai dinamic trust. Nu pot insa sa nu (mai) spun (inca o data) ca printre toate aceste idei noi ar trebui sa gaseasca timp si resurse pentru cresterea afacerii de publishing.
  • Reclame cu Obama in jocuri - Ca tot se vorbeste despre Politica 2.0, Obama a ales sa se duca dupa alegatori pana si in jocurile pe calculator, ceea ce ma face sa intreb: Vom vedeala noi reclame pentru partide politice pe bloguri, pentru cei care au abandonat mass-media?
  • Poetul 2.0 - Am primit confirmarea si de la Orange ca acel panou de promovare a blogosferei este chiar pe bune (desi eu as fi pus "bloggeri" in loc de "bloggerii") si mai mult, am aflat cate ceva despre Poetul 2.0. Dar cum nu vreau sa le stric surpriza, nu va zic mai multe deocamdata.
PROMO: ADVERTISING 2.0 | SEARCH ENGINE MARKETING SEMINAR

Etichete: , , ,

Life: Cum sa salvam Bucurestiul

Zoso scrie despre un proiect sau program ce ar mai aerisi Capitala. Asta m-a starnit! Cred ca in 2 din 5 intalniri ma enervez pe tema traficului din Bucuresti si ii "plictisesc" pe oameni cu solutiile mele.

Trebuie sa ne resemnam si sa acceptam ca nu vor fi mai putine masini in Bucuresti. Astazi am auzit la radio ca piata auto a crescut in septemebrie cu 17% (sper sa nu gresesc) fata de perioada similara de anul trecut. Criza, ne-criza, oamenii si-au luat masini.

Ca o paranteza. Chiar ma gandeam la un moment dat ca cineva - nu eu, ca nu mai sunt ore in zi sa fac si asta - ar putea initia un blog colectiv in care lumea sa isi defuleze ideile pentru salvarea Capitalei de la nenorocirea asta de trafic pe care trebuie sa il suportam zi de zi.

Iata ce propuneri am eu:
  • Aprovizionarea magazinelor si diversele livrari de capacitate mai mare sa fie facute doar noaptea sau la primele ore ale diminetii (undeva in jur de 5, maxim 6 AM).
  • Pentru masinile de firma sa se plateasca anual o taxa speciala, poate chiar mai mare pentru firmele din zonele centrale. Poate asa se mai muta niste business-uri la periferie. Sau nu mai luam masini la toti angajatii, ca deja laptop si mobil le-am luat!
  • Scutiri de impozite pentru cei care se muta la periferie si construiesc parcaje pentru angajati.
  • Impunerea unui numar mai mare de locuri de parcare pentru cladirile de birouri, poate in raport de suprafata imobilului si numarul de angajati si chiar vizitatori.
  • Oprirea tuturor constructiilor de bloculete de birouri din zonele aglomerate pana la gasirea unor solutii pentru parcare.
  • Alocarea unor terenuri si demararea unor parcaje publice in toate zonele cu trafic intens.
  • Interzicerea folosirii in interes personal a masinilor de distributie si a parcarii acestora in zone rezidentiale.
  • Incurajarea companiilor ce detin parcuri de masini mari sa creeze efectiv aceste parcuri la periferie, unde toate acele masini de distributie sa fie retrase la incheierea programului de lucru.
Mai sunt si altele, dar cred ca acestea sunt destul de realiste sa fie implementate rapid.

PROMO: ADVERTISING 2.0 | SEARCH ENGINE MARKETING SEMINAR

Etichete:

marți, octombrie 14, 2008

Gadgets: Deci vreau noul MacBook

Era o vreme in care asteptam cu nerabdare noutatile Apple. In ultimul timp mi-a scazut interesul si am observat asta si la altii.

Deci astazi Apple a venit cu o noua runda de relansari: noul MacBook de 13" si noul MacBook Pro de 15".

Acasa am un iBook G4 care inca se tine bine. Ma gandeam sa il schimb cu un Air, dar nu prea am fost incantat de finisaje, ca sa zic asa. Primul MacBook mi s-a parut cam feminin si facut dintr-un material ieftin. MacBook Pro e prea scump la noi. Deci am amanat schimbarea. Pana acum.

Imi doresc noul MacBook si probabil voi cauta sa il aduc din US. Asta daca intre timp nu trec la un UMPC.

PROMO: ADVERTISING 2.0 | SEARCH ENGINE MARKETING SEMINAR

Etichete: ,

Blogs: Orange face campanie blogosferei

Pana astazi, Orange s-a tinut departe de blogosfera. Cel putin asa credeam eu. Vazand imaginea de mai sus pe un blog, mi-am schimbat parerea. Orange face acum reclama la blogging. Sa fie primit!... Sper ca e pe bune!?

[via Blogatu / Marius Sescu]

PROMO: ADVERTISING 2.0 | SEARCH ENGINE MARKETING SEMINAR

Etichete:

Online: Cat costa sa pui un clip pe blog

Sunt fan YouTube si imi place sa postez din cand in cand filmulete de la ei. Dan Virtopeanu, cel care a pus "la bataie" sistemul de comunicare prin SMS de la Webstock, imi spunea astazi ca in viitorul apropiat nu voi mai putea pune pe blog productiile video muzicale. De fapt, voi putea, dar doar daca platesc.

Din ce mi-a trimis Dan apoi pe e-mail, am inteles ca ORDA a numit niste comisii pentru stabilirea metodologiilor care sa reglementeze distributia muzicii in mediul online. Aceste norme ar putea avea efecte nedorite de detinatorii de site-uri si posesorii de bloguri.

Daca ar intra in vigoare metodologia discutata acum, ar trebui sa platesc 1.000 RON pe luna ca o remuneratie pentru drepturi de autor. Si asta pentru ca am niste bannere pe blog, care promoveaza ceva.

Sustin drepturile de autor asa cum sustin si relaxarea legislativa in industria muzicala si Creative Commons. Inteleg orice demers pentru remunerarea drepturilor de autor, dar sunt si de parere ca in era YouTube, Flickr si MySpace, ar trebui sa invatam sa oferim intai si apoi sa cerem.

UPDATE: "Cazul ORDA" de zilele acestea e un bun studiu de caz despre cum functioneaza social media. Am vazut nenumarate reactii pe bloguri si in media online. Nu am vazut cum a preluat presa subiectul. Am auzit ca in seara asta pe TVR2 a fost o dezbatere pe aceasta tema. Poate vedem si noi (astia de ajungem mai tarziu acasa) undeva ce s-a vorbit.

Am aflat si ca nu e vorba de ORDA, ci de UCMR-ADA. Sincer, multa lume nu face diferenta sau altfel spus nu conteaza cine a initiat-o, conteaza efectele. In plus, povestea nu e noua, dateaza din 2005.

Ca un contrapunct la tot ce s-a spus in blogosfera, va invit sa cititi si parerea lui Bogdan Manolea, om implicat in procesul de stabilire a metodologiei si una din persoanele pe care le apreciez mult. Mai mult, va recomand sa lecturati postul lui Vlad Petreanu si articolul de pe HotNews.

Ce asteptari am? Astept sa imi spuna cineva maine: "Stai linistit, nu trebuie sa platesti nimic pentru ca ai pus pe blog un clip cu Shakira de pe YouTube!". Asta m-ar linisti si apoi mi-as vedea de treaba.

PROMO: ADVERTISING 2.0 | SEARCH ENGINE MARKETING SEMINAR

Etichete: ,

luni, octombrie 13, 2008

Personal: Doi ani mai tarziu

In urma cu doi ani, in data de 13 octombrie, plecam pe cont propriu dintr-un loc in care petrecusem sapte ani. Plecam cu gandul de a ma lansa in online si de a face evenimente. In egala masura. Am ajuns insa sa fac mai multe evenimente si mai putin online. Am facut mult blogging in schimb.

M-am uitat mai devreme peste postul prin care imi anuntam plecarea si am gasit urmatoarea fraza:
De ce plec? Pentru ca acum e momentul. Acum mi-a venit timpul sa imi incerc fortele si vreau sa imi demonstrez (da, in primul rand mie) ca pot fi la fel de bun pe cat cred ca sunt la "adapostul" unui job sigur.
M-am intrebat apoi daca am reusit. Daca mi-am demonstrat ca pot. Cred ca mi-am demosntrat mai mult decat atat. Cred ca am ajuns sa cred ca sunt foarte multe oportunitati si ca cel mai intelept lucru pe care il poate face un antreprenor este sa stie cum sa le aleaga pe cele mai bune.

Si nu a fost usor. Am muncit mult. Munceam si inainte foarte mult. Acum insa trebuia sa probez ce am spus in acea fraza. Si sa platesc salariile angajatilor.

Doi ani mai tarziu, pot spune ca sunt parte din cea mai dinamica firma de organizare de evenimente de business de la noi. Evensys este deja un brand apreciat de multi, iar dovada e lista lunga de parteneri. Sincer, nici nu stiu cate evenimente am facut. Nu a stat nimeni sa le numere.

Putini stiu insa ca sunt implicat si intr-o alta firma, in Eventive, o companie specializata pe event management si logistica de evenimente pentru companii, desprinsa din Evensys. Ca sa fac o diferentiere, mereu dau un exemplu, iar cel mai recent este Webstock. Aici Evensys a produs conceptul, programul si lista de vorbitori, iar Eventive a pus in scena evenimentul, a asigurat partea tehnica si bunul mers al lucrurilor pe intreaga zi.

Ce urmeaza?

In zilele urmatoare voi reintra oficial in online. Nu cum imi doream eu acum doi ani, ci urmand un curs firesc - zic eu - al activitatilor mele recente pe Internet. Mai multe detalii insa la sfarsitul saptamanii.

PROMO: ADVERTISING 2.0 | SEARCH ENGINE MARKETING SEMINAR

Etichete:

Online: Si mai multi bani?

Incep sa cred din ce in ce mai tare ca in curand vor fi mai multi bani pentru proiecte online decat idei ce pot fi materializate.

In seara aceasta am primit un e-mail de la Ilie Urlea-Schoen, un roman stabilit in Germania, interesat sa investeasca in online. Am avut chiar si o convorbire telefonica.

Asa am aflat ca e in cautarea de proiecte, dar mai ales de echipe care sa puna ideile in practica, fie ele originale sau de pe lista investitorului. Interesul principal este in zona de online gaming, mobile, e-commerce si social networks. Si ar fi cam pana la 10 milioane de euro de cheltuit.

I-am cerut o prezentare serioasa, promitandu-i ca voi transmite mai departe mesajul sau. Pana atunci, m-a trimis sa aflu detalii despre Holtzbrinck Ventures. Are un portofoliu interesant!

Asadar, cei interesati sa obtina o finantare si au intentii serioase si putere de programare sunt invitati sa ii scrie lui Ilie Urlea-Schoen la urleas [at] hotmail [dot] com.

PROMO: ADVERTISING 2.0 | SEARCH ENGINE MARKETING SEMINAR

Etichete:

Events: Se apropie Mobile Marketing Conference

Cand m-am apucat sa fac evenimente cu Evensys, mi-am propus in primul rand sa vin cu noi concepte si noi idei. La vremea respectiva erau foarte putine evenimente in zona comunicarii si totul parea relativ usor. Intre timp, piata a devenit din ce in ce mai aglomerata, astazi fiind - dupa estimarile mele - de trei ori mai multe evenimente decat in 2006.

Ce am invatat in cei doi ani de Evensys a fost ca pot face diferenta prin idei si felul in care le pun in practica.

Cu acest gand am plecat atunci cand ne-am apucat de Mobile Marketing Conference, dupa stiinta mea, primul eveniment dedicat tacticilor de promovare in mediul mobil.

Asa cum spuneam recent, acest eveniment este un pariu cu ce urmeaza sa se intample in marketing. Personal cred ca anul viitor se va vorbi destul de mult de marketingul mobil si integrarea sa in cat mai multe campanii.

Anul acesta, pentru prima editie MMC, ne pregatim sa deschidem ochii tuturor celor implicati atat in marketing si advertising, cat si celor ce activeaza in telecom sau dezvoltare de aplicatii.

Ideea ca putem sa avem un aport la cresterea zonei de promovare in mediul mobil si dorinta de a propune participantilor un continut inedit ne-au condus la urmatorul mix de ingrediente:
  • STUDIU DEDICAT - Impreuna cu Unlock Research am lucrat la un studiu despre reclama pe telefonul mobil si cum vad utilizatorii obisnuiti publicitatea pe telefon. Rezultatele vor fi dezvaluite la eveniment.
  • LIVE FOCUS GROUP - Tot cu Unlock Research, marcam o premiera in domeniul evenimentelor de la noi prin transmiterea discutiilor dintr-un focus group in cadrul unei sesiuni din conferinta. Practic, participanti vor avea o idee mai clara despre oportunitatile si provocarile pe care le ofera mediu mobil urmarind parerile persoanelor incluse in focus group.
  • VORBITORI DE TOP - Am cautat sa ii avem alaturi de noi pe cei mai deschisi si activi vorbitori autohtoni si sa avem si cateva marturii internationale. Toti vorbitorii vor propune idei si solutii concrete ce vor putea fi aplicate chiar de a doua zi.
  • STUDII DE CAZ SI IDEI - Am dorit sa aducem mult continut valoros, motiv pentru care am dedicat doua sesiuni ideilor, fie ca e vorba de studii de caz de succes, fie de idei noi ce pot fi lansate imediat.
PROMO: ADVERTISING 2.0 | SEARCH ENGINE MARKETING SEMINAR

Etichete: , , ,

duminică, octombrie 12, 2008

Online: Exista o dubla viralitate?


Astazi are loc primul Maraton International Bucuresti, organizat de Asociatia Bucharest Running Club, in colaborare cu Primaria Municipiului Bucuresti, agentia Saatchi&Saatchi si cu sprijinul Federatiei Romane de Atletism.

Echipa de creatie a Saatchi&Saatchi - care a luat vineri un loc 3 intre agentiile concurente la Golden Drum - a realizat filmuletul de mai sus pentru a promova intr-o maniera neconventionala acest eveniment.

Nu am aflat daca filmuletul a fost creat pentru a imortaliza jocul de glezne in public al actorului deghizat in atlet sau e vorba de un clip filmat ca un reality video si menit sa se raspandeasca online.

De fapt nu conteaza raspunsul. Mi-a venit in minte o alta idee: "dubla viralitate". Practic actiunea porneste in offline, in real life si se continua online, ca farsele lui Buzdugan pe vremuri. Sau ca aici.

Etichete: ,

sâmbătă, octombrie 11, 2008

Trends: Cine influenteaza acum


Agentia Universal McCann a realizat un studiu ce a inclus 17.000 de utilizatori de Internet activi din 29 de tari. Ideea cercetarii a fost sa contureze un portret al noilor oameni influenti si implicarea utilizatorilor de Internet in promovarea brandurilor.

Aici gasiti un rezumat general. Mai sus aveti o prezentare rezultata din acest studiu. Iar de aici il puteti descarca.

Cercetarea a revelat 3 mari idei: Cresterea social media, aparitia prietenilor digitali si proliferarea canalelor de influentare.

Am scos din studiu cateva date despre Romania:
  • 42% dintre internautii romani considera ca blogging-ul e important pentru socializarea cu prietenii.
  • 46% spun ca folosesc retele sociale pentru a intalni oameni noi.
  • 37,2% au vorbit online despre un film.
  • 5,5% dintre internautii romani sunt "super-influencers" (cei mai activi in crearea de continut online si in folosirea instrumentelor web 2.0 si din social media).
PROMO: ADVERTISING 2.0 | SEARCH ENGINE MARKETING SEMINAR

Etichete: , , ,

joi, octombrie 09, 2008

Gadgets: Ce urmeaza pentru telefonul mobil

La Webstock, LG a oferit unor bloggeri spre testare modelul sau Renoir, cu camera de 8 MP, adus la o zi dupa lansarea europeana si cu o luna inainte de intrarea oficiala pe piata locala. Renoir intra in categoria terminalelor cu touch screen.

Astazi, LG a anuntat un nou model cu camera de 8 MP, KC780, ce se remarca prin dimensiunile sale reduse. Are o grosime de 13,9 mm.

Cu acest model, observ din ce in ce mai mult pozitionarea telefoanelor in functie de anumite functii cheie complementare serviciilor de voce si sms. De exemplu, BlackBerry s-a pozitionat ca un terminal bun pentru e-mail-uri. SonyEricsson a capitalizat o vreme pe celebritatea Walkman, scotand cateva modele pentru iubitorii de muzica.

LG isi propune cu KC780 sa tinteasca segmentul celor pasionati de fotografie. Evident, un telefon nu va inlocui niciodata (sa nu prea curand) o camera foto, insa LG aduce cateva functii care pot imbunatati experienta foto oferita de un mobil.

Face Detection pune focusul pe chipul persoanei fotografiate, iar Smile Shot declanseaza poza atunci cand persoana zambeste. Prin Beauty Mode pot fi eliminate anumite imperfectiuni din imagini. Iar SmartLight regleaza luminozitatea automat.

Un moment interesant in evolutia termianlului mobil, nu foarte indepartat, va fi acela in care ne vom putea personaliza telefonul cu anumite functii. Probabil in acele vremuri nu va mai conta atat de mult brandul telefonului, ci mai degraba performantele aplicatiilor.

PROMO: ADVERTISING 2.0 | SEARCH ENGINE MARKETING SEMINAR

Etichete:

Online: Ce este democratia?

Cand eram student, visam sa fac tot felul de filmulete. Pe atunci nu exista Internet (la noi), nici telefonie mobila si nici gand de YouTube sau terminale cu camera foto. Acum cand am atatea instrumente la indemna, dar nu am timp. Daca as avea, m-as inscrie in competitia “DEMOCRACY VIDEO CHALLENGE”.

Practic e vorba de un concurs de scurt metraje care sa continue ideea “Democratia este …” intr-un efort de a promova dialogul global despre democratie.

Participantii la concurs trebuie sa aiba cel putin 18 ani, sa creeze un film (documentar de fictiune, actiune, animatie, muzical) care sa nu depaseasca 3 minute, sa fie in limba engleza sau sa fie subtitrat in limba engleza si sa-l incarce pe canalul special de pe YouTube pana la data de 31 ianuarie 2009.

Castigatorii vor beneficia de o vizita in S.U.A. platita integral de catre organizatori si vor participa la spectacolele de gala organizate la Hollywood, New York si Washington, D.C. si gazduite de Directors Guild of America si Motion Picture Association of America.

Lansarea oficiala a competitiei va avea loc miercuri, 15 octombrie, iar regulamentul este disponibil aici.

PROMO: ADVERTISING 2.0 | SEARCH ENGINE MARKETING SEMINAR

Etichete: ,

Events: Ce se mai intampla

Astazi am ratat dezbaterea organizata de Discovery despre barabtul secolului 21, de la Radisson Hotel. In seara aceasta eram invitat la o petrecere Yahoo! organizata de MediaCafe. N-am reusit sa ajung nici aici. Maine seara e Gala Premiinlor E-Commerce la RIN Grand Hotel. Poate reusesc sa trec putin.

Ce ar mai fi:
  • Atelier de productivitate si experienţe noi pe Web - seminar organizat de Microsoft in cadrul Internetics, pe 29 octombrie.
  • TN 2020 - un summit desfasurat online de catre British Council.
  • Future Shorts - festival international de scurt metraje ce incepe vineri, 10 octombrie.
  • Internet CEE – a doua editie a conferintei internationale privind Internetul in Europa Centrala si de Est va avea loc la Varsovia pe 28 si 29 octombrie.
  • BlogCamp CEE - Ucraina mixeaza intr-un singur event ce avem noi la Webstock si NetCamp. Se intampla la Kiev pe 17 si 18 octombrie.
PROMO: ADVERTISING 2.0 | SEARCH ENGINE MARKETING SEMINAR

Etichete:

CSR: Tu ce faci cu telefoanele vechi?

In urma cu doua luni promovam pe blog initiativa Muzeul GSM, un site care aduna poze cu telefoane vechi, acele relicve peste care dam din cand in cand prin sertare sau locuri din casa uitate.

Acest muzeu a fost de fapt un prim pas dintr-o campanie de sustinere a reciclarii terminalelor mobile, initiata de Vodafone. De astazi puteti afla mai multe despre acest proiect pe Reciclam.ro. Si daca vizitezi site-ul, poate mai stai cateva minute sa afli cat de Climate Cool esti.

Pana acum prin programul de reciclare al Vodafone au fost stranse 4.400 de terminale. Acestea sunt fie reconditionate si vandute pe alte piete (din Africa si Asia), fie reciclate pentru piese, banii obtinuti urmand a fi donati unei organizatii de protectie a mediului.

Daca doriti sa sustineti campania, exista aici un set de bannere ce pot fi inserate pe bloguri.

Dupa evenimentul despre masinile hibride din iunie, aceasta este a doua campanie ce vizeaza protectia mediului in care ma implic. Nu si ultima. Urmeaza Nu Fi Pungas.

Celor interesati de scrieri eco-friendly le recomand sa citeasca: Dan Dumitrescu, Ionut Parausanu, Dragos Bucurenci, Responsabilitate Sociala, Romania Curata, Eco Magazin, Energeia.

PROMO: ADVERTISING 2.0 | SEARCH ENGINE MARKETING SEMINAR

Etichete: , ,

Blogs: De la nisa la mainstream

Am crezut ca blogging-ul a devenit mainstream cand Andreea Marin si-a lansat blogul, in urma cu jumatate de an. M-am inselat. Blogul nu mai e fenomen de nisa de acum cateva ore, cand George Becali si-a lansat blogul.

Sunt curios cum o sa fie primit. Vad diseara.

[via Sorin Tudor]

PROMO: ADVERTISING 2.0 | SEARCH ENGINE MARKETING SEMINAR

Etichete: ,

miercuri, octombrie 08, 2008

Gadgets: 3 noi telefoane remarcabile

Telefoanele vor ajunge in curand precum masinile. Nu stii ce sa iti iei pentru ca maine va aparea un model nou mai tare/ bun/ frumos/ ieftin. Asa m-am gandit dupa ce am vazut aceste noutati:
  • Nokia 5800 Xpress Music - Modelul cu touch screen al liderului mondial in terminale mobile a debutat cu dreptul. Fanii brandului au o optiune viabila si sunt convins ca 5800 va fi un succes.
  • HP Oak - Mi-au placut intotdeauna iPaq-urile de la HP, desi nu mi-am dorit unul. Imi place smart phone-ul cu nume de cod "Oak", desi - la fel - nu mi-l doresc.
  • BlackBerry Storm - Un model anuntat deja si asteptat de multi. De astazi se stie ca va fi adus de Vodafone.
PROMO: ADVERTISING 2.0 | SEARCH ENGINE MARKETING SEMINAR

Etichete: , ,

marți, octombrie 07, 2008

Media: Descarcati acum Project PXL!

PHOTO BY NICOLETA MUNTEAN
Vineri, la Webstock, am anuntat si lansarea revistei digitale Project PXL.

Pe scurt, e vorba de un proiect colaborativ sub forma unei publicatii digitale ce poate fi descarcata si rasfoita pe calculator "la fel" ca o revista obisnuita. Project PXL include foarte multe imagini trimise de persoane pasionate de fotografie.

Mai mult, fiind un proiect asociat cu Webstock, am inclus si cateva reclame pentru sustinatorii evenimentului. Am vrut de fapt sa aratam ca intr-o astfel de revista poti avea o reclama multimedia (Vodafone), o reclama video (LG) si un "clasica", dar legata de website-ul companiei.

Project PXL a fost realizat de Implement Studio, companie de web ce produce prima revista digitala auto din Romania - MotorPlay.

Click aici pentru a descarca revista.

NOTA: Desi nu a fost gandita ca un concurs foto, revista are si un castigator. De fapt o castigatoare care a primit un rucsac Booq Python Pack: Nicoleta Muntean cu poza "Strungareata".

PROMO: ADVERTISING 2.0 | SEARCH ENGINE MARKETING SEMINAR

Etichete: ,

Media: Petrisor tine un jurnal media

Il stiu pe Petrisor de mai bine de 9 ani. Imi amintesc si acum ca ne-am vazut a doua oara (cred) la Janine Sarbu acasa, inainte de eclipsa din 1999. Eram "detasati" acolo sa intervievam un om de moda francez, invitat de Pro la gala de moda a creatoarei, pusa in scena cu ocazia fenomenului astronomic. Eu veneam de la ZF, el de la Mediafax.

Ne-am intalnit apoi la multe alte evenimente si multa vreme alaturi de alti cativa junrlaisti am format prima gasca de jurnalisti pasionati de media & advertising. Ne-am intrecut in exclusivitati intr-o vreme in care publicatiile se lansau din an in Paste.

De ieri, Petrisor e pe cont propriu si vrea sa faca jurnalism online de calitate cu site-ul sau PaginadeMedia. Este un must-read pentru toti cei care sunt interesati de media.

PROMO: ADVERTISING 2.0 | SEARCH ENGINE MARKETING SEMINAR

Etichete: ,

Events: Webstock in cifre

Astazi dimineata mi-am dat seama ca Webstock ne-a secat de energie saptamana trecuta si ne-a ocupat mai tot timpul. Spun asta pentru ca m-am trezit cu un to do list infernal, cu multe restante si multe lucruri noi de facut.

Probabil un om normal la cap ar fi luat o pazua de cateva zile dupa un eveniment ca Webstock. Eu unul nu imi permit acest lux. Sau mai bine zis, imi frec mainile si ma apuc de alte lucruri noi.

Iata ce va pot spune eu dupa Webstock, in cateva cifre:
  • 450 de oameni sau mai multi au trecut pe la Howard Johnson vineri toata ziua.
  • 12 ore sau chiar mai mult au petrecut la HoJo unii dintre participantii la eveniment.
  • 6 a fost ora la care a venit primul participant.
  • 4 ore au dormit in medie oamenii din echipele Evensys & Eventive in noaptea dinaintea evenimentului.
  • 5 participanti din Craiova au venit la Webstock.
  • 3 telefoane mobile Secret au fost oferite la concursul de Darts.
  • 33 de premii s-au oferit la Webstock Awards
  • 11 huse de laptop au fost oferite de Booq castigatorilor.
  • 2 vorbitori internationali au venit la eveniment, invitati de Vodafone si Adobe.
  • 240 de posturi pe bloguri, mentiuni in media online si offline, pe Flickr, YouTube si Trilulilu am numarat de cand am anuntat evenimentul acum o luna.
  • 448 de mesaje pe Twitter au fost trimise in ziua evenimentului si a doua zi dupa.
  • 799 de IPuri unice au urmarit transmisiile live pe durata evenimentului.
  • 83 de mesaje prin sms au fost trimise pe ecranul Voxline in primele 2 sesiuni.
Daca imi mai amintesc niste cifre interesante, le voi adauga.

PROMO: ADVERTISING 2.0 | SEARCH ENGINE MARKETING SEMINAR

Etichete: , , ,

luni, octombrie 06, 2008

Online: Cei mai influenti oameni din Internet.ro

DailyBusiness dezvolta dintr-un post scris Orlando Nicoara un articol intitulat "Cei mai influenti 25 de oameni din online-ul romanesc".

M-am gandit si eu la un clasament/ lista cand am vazut postul lui Orlando. De fapt in urma cu un an si ceva, cand vroiam sa lansez o revista digitala, aveam in plan un mare articol dedicat oamenilor din online, intitulat "Arhitectii Internetului".

Criteriile folosite in realizarea topului DailyBusiness sunt anvergura afacerilor derulate, rolul jucat in formarea si dezvoltarea industriei si potentialul de a influenta afacerile din online in urmatorii ani.

DailyBusiness propune un mix interesant de oameni. Cred insa ca mai lipsesc cateva nume care au influentat cresterea Internetului si o inlfuenteaza acum. Eu i-as fi pus pe lista si pe Rachad El Jisr, fondatorul iMedia si unul din oamenii care au bagat bani in online inca din 2000, si pe Sergiu Biris, pentru succesul avut cu Trilulilu. Apoi Marius Deak si Bogdan Nitu au avut un rol important in dezvoltarea zonei interactive. Andrei Bortun ar trebui sa apara cu Internetics. Si ar mai fi si altii.

UPDATE: Vreau sa ii mentionez si pe Alex Visa, Alina Nemes, Ionut Tarcea, Antonio Eram si fosta gasca de la Emania. Mai mult, Orlando vine cu un nou post in care ne invita sa completam articolul din DailyBusiness.

Sunt de parere ca toti oamenii vehiculati in articol si in posturi & comentarii ar trebui impartiti pe cateva categorii:
  • Oameni care au facut istorie (Batraneanu, Apostolescu, Gheorghe etc),
  • Oameni care au pus bazele industriei online (Siminel, Orlando, Rachad, Val, Vlad Stan, Calin Fusu etc),
  • Oamenii muncii (Alina Nemes, Ionut Tarcea etc),
  • Oameni din agentii/companii care au sustinut industria online (Stavar, Parvan, Varabiescu, Calin Rotarus, Panaitescu, Eram etc),
  • "Wonderboys" (Seceleanu, Biris, Vivi etc),
  • "Innovators" (Radu Ionescu, Novac),
  • Oameni care au crescut zona interactiva (Deak, Nitu etc),
  • "New Wave" (Bobby, Zoso, Manac, Oane etc)
  • "Influencers today" (Zoso, Tolontan, Comanescu, Orlando, Stanca, Margarit etc)
M-am uitat din nou pe comentariile din primul post scris de Orlando si am ramas cu impresia ca multi oameni au propus oameni dupa notorietate (eventual top-of-mind) si simpatii, ceea ce nu exprima influenta.

Eu as merge putin la DEX si as incepe de la: Acţiunea pe care o persoană o exercită asupra alteia (deliberat, pentru a-i schimba caracterul, evoluţia, sau involuntar, prin prestigiul, autoritatea, puterea de care se bucură).

Dupa care ne putem intreba: Cate din numele vehiculate pot schimba ceva? Asa o sa ajungem probabil la nume grele precum Sarbu sau Vantu, dar nici asa nu e bine. Si atunci cum? Hai sa vedem ce a schimbat/ influentat fiecare, dar mai ales ce pot sa schimbe acum. Poate asa iese un top al influentei de astazi.

PROMO: ADVERTISING 2.0 | SEARCH ENGINE MARKETING SEMINAR

Etichete: ,

duminică, octombrie 05, 2008

Blogs: Cateva rezultate din RoBloggers Survey

RoBloggers Survey 2008
View SlideShare presentation or Upload your own. (tags: romania blogs)

La Webstock am prezentat cateva date din RoBloggers Survey 2008. Sunt in prezentarea de mai sus. Puteti de asemenea sa faceti o comparatie cu ce am prezentat anul trecut la un alt eveniment. In mare lucrurile stau cam la fel. Probabil mai multe diferente vom observa cand vom avea toate rezultatele analizate (in cateva zile).

Va invit sa consultati si prezentarile despre blogosfera sustinute la eveniment de Len si Catalin.

PROMO: ADVERTISING 2.0 | SEARCH ENGINE MARKETING SEMINAR

Etichete: , ,