sâmbătă, octombrie 18, 2008

Media: Stuff si Campaign se muta online

Revistele Stuff si Campaign vor deveni produse online la mijlocul luni noiembrie, dupa ce Business Media Group a decis sistarea aparitiei lor in print. Atat Stuff, revista de lifestyle digital, cat si Campaign, revista de publicitate, marketing si PR, au fost lansate pe piata sub licenta Haymarket UK.

Am aflat aceste noutati dupa ce in ultimele zile au circulat mai multe zvonuri privind inchiderea unor publicatii ale BMG. Chiar mi s-a cerut parerea ca fost angajat al acestui trust. La randul meu, l-am intrebat pe Rachad El Jisr, publisher BMG, ce se intampla:
We are not really just closing two magazines. We are actually moving online, following our readers. For both target audiences, the web became the natural destination. Both projects will be part of Rockmedia, while BMG will focus on its three business publications, new business products and B2B events. (Rachad El Jisr)
Rockmedia este un nou publisher online lansat de Rachad dupa exit-ul sau din Imedia, companie infiintata de acesta in 2000 si achizitionata in 2005 de NCH.

Ideea de a iesi din print cu cele doua reviste a aparut in vara acestui an, insa abia in toamna, pe fondul crizei financiare mondiale si din cauza descresterii bugetelor de publicitate in media traditionale, BMG a luat decizia mutarii pe Internet.

La nivelul redactiilor nu vor aparea schimbari, ambele echipe editoriale urmand a fi intregrate in cele doua proiecte online, ce vor avea noi branduri.
We are not keeping the same brands for online. Both Stuff and Campaign are licenses, and there is still a lack of flexibility for licensing brands online. We would also like to own the brands for those new projects, so we have more flexibility in adapting to market conditions and get more value once we may consider an exit to an investor. Regarding the naming for each project... It is still confidential. (Rachad El Jisr).
Cele doua site-uri vor oferi in prima faza doar continut, urmand ca in timp sa adauge diverese functionalitati.

Site-ul de media & advertising va acoperi toate aspectele comunicarii de marketing, cu un flux zilnic de stiri, insotit de analize, interviuri, arhive de reclame si un director web dedicat industriei si o aplicatie de networking pentru oamenii din domeniu. De asemenea, site-ul va oferi periodic abonatilor diverse rapoarte de profil.

Site-ul de lifestyle digital va fi crescut in jurul gadget-urilor, dorind sa devina prima (prin exclusivitati) si cea mai buna (prin onestitatea parerilor) sursa de informatii online in domeniu. Totodata, site-ul se va baza pe mult continut video, in mare parte dedicat recenziilor de produs si videocast-urilor. Nu in ultimul rand, va include transmisii live de la evenimente si un ghid de shopping.

Migrarea publicatiilor din print spre online devine o practica din ce in ce mai naturala pentru multi publisheri. Probabil cel mai cunoscut caz este cel al revistei americane Life, editata de Time Inc, care a fost mutata integral pe Internet anul trecut.

Publicitatea pe Internet inregistreaza la noi cea mai mare rata de crestere, iar proiectele online au devenit foarte interesante pentru investitori. Dupa ce luna trecuta am anuntat infiintarea fondului Seed Money si intentiile Thousand Tiny Tigers, saptamana aceasta am intrat in legatura cu un investitor german si am aflat ca Swiss Venture, un publisher elvetian activ de ceva vreme in Sibiu, s-a lansat oficial.

In acest moment, pe segmentul pe care va intra site-ul de gadget-uri al Rockmedia, Go4IT este cel mai bun produs online, fiind totodata si un vechi competitor al Stuff, pe vremea cand aparea cu regularitate in print. Zona site-urile online de media & marketing este deja un pic mai aglomerata, titlurile importante aici fiind IQads, AdPlayers, Markmedia, IAA.ro si Imagoo.nu. De asemenea, exista o serie de bloguri importante specializate pe media, precum cel initiat de Iulian Comanescu, Paginademedia.ro si Media Details.

Compania BMG a fost infiintata in 1995 si editeaza revistele Business Review, Biz si BusinessWeek.

PROMO: ADVERTISING 2.0 | SEARCH ENGINE MARKETING SEMINAR

Etichete: , , ,

11 Comments:

Blogger Alexandru ILIE said...

Am pierdut astazi 1 ora cautand Campaign in tot orasul (Iasi), fara a banui de ce nu-i de gasit; unii furnizori au mentionat ca nu au mai primit-o de aprox. 2 luni, insa in septembrie aparuse, izolat, ce-i drept.

Mi-ar fi prins bine daca citeam postul mai devreme :)

3:00 p.m.  
Anonymous deea said...

Aici nu se gaseste decat in magazine selecte, sincer te dai cu capul de pereti daca nu iti faci abonament.

Dar socant, macar nu il mai caut pe cel din Romania aiurea cand mai vin pe-acolo

5:27 p.m.  
Blogger Alexandru ILIE said...

@deea: si aici e la fel, cel putin in Iasi, am gasit ultima data (septembrie) doar in Carrefour.

5:51 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Din cate inteleg eu, Stuff si Campaign se muta online, dar fara Stuff si Campaign, fiindca BMG nu avea dreptul sa duca respectivele branduri acolo. Asta inseamna ca respectivele francize media se renegociaza? Who's buyin'? And why?

10:06 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Din cate am auzit, ultimul numar al revistei Campaign (print) va fi octombrie-noiembrie...probabil din acest motiv nu l-ati gasit inca..

1:15 p.m.  
OpenID gerhaldernst said...

In teorie, mutarea online pare o idee buna. Ramane de vazut cum o vor implementa, si mai ales, daca dupa o vreme, nu va trebuie sa si platim pentru abonament online ;)

3:23 p.m.  
Anonymous iann said...

trist. class, cinemagia, f1, autocar acum si cele 2. toate produse foarte bune.

10:22 p.m.  
Blogger Cristian said...

@anonim 1
de obicei licentele se intorc la ele acasa... mai departe nu se stie ce se intampla.

@iann
well, asta e viata...
class a avut cateva numere foarte bune.
f1 a fost un experiment pe o piata nepregatita.
autocar a intrat prea tarziu pe piata.
cinemagia a fost la fel un experiment si nu a fost editata de bmg. aparea in ultima vreme cu DVD.
ultimele doua nu au mai facut fata internetului.

daca in urma cu ceva ani ne uitam la piata americana si speram ca undeva in viitor publicatiile de nisa vor prinde si la noi, acum ma gandesc ca nisele in print vor fi primele care vor cadea. nu toate, dar cele mai multe.

iar primele vor fi cele dedicate media si IT. o vreme au fost multe reviste de internet, asta pe vremea cand lumea vroia sa invete despre web tot felul de lucruri. astazi nu mai stiu sa fi ramas un titlu mare in zona asta.

Yahoo isi licentiase numele la un moment dat pentru o publicatie numita Yahoo Internet Life.

12:15 a.m.  
Anonymous iann said...

chiar ma uitam zilele trecute pe cifrele revistelor it. computerbild care la lansare [acum 3 ani] vindea 20,000 acum e pe la 4,000 la fel si pc magazine si pc world.
la revistele auto nu imi dau seama. edipresse tocmai a lanst un bilunar. ramane de wazut.

8:24 a.m.  
Anonymous TheBride said...

Cristi, orice argumente de piata si oportunitate aduci vis-a-vis de inchideri, unul este suprem: banul. Daca dupa ani de zile publicatia, oricare ar fi ea, e tot pe pierderi si breakeven pointul ala nu mai apare prin exceluri, asta e viata. O inchizi si mergi mai departe. Unii stiu cand sa taie coada pisicii, altii pierd bani mai multi. Din punctul asta de vedere tot respectul pentru Sirbu care a taiat si el cateva cozi de pisici:) La timp. Sa vezi cate publicatii s-or mai inchide pana in martie-iunie 2009.

4:55 p.m.  
Blogger Cristian said...

@the bride
partea buna e ca echipele vor avea continuitate, iar mediul sustine specificul celor doua publicatii.

nu cunosc calculele BMG ca sa iti spun daca a fost legat de break even sau de migrarea audientei in online.

6:59 p.m.  

Trimiteți un comentariu

Links to this post:

Creați un link

<< Home