vineri, septembrie 29, 2006

Misc: Viral offline

joi, septembrie 28, 2006

Misc: Nu ma injurati!

Sunt poate printre putinii cetateni care apreciaza francofonia de zilele acestea. Mai ales dupa dimineata de astazi, cand pe o ploaie sanatoasa am reusit performanta de a ajunge din Piata Sudului la Piata Victoriei in numai 15 minute. Retineti ca am condus pe ploaie, iar cand ploua de obicei - dintr-un motiv neclar mie - se merge foarte, foarte incet. Enervant de incet chiar...

Oare cat as fi facut cu noul Porsche Targa ?

miercuri, septembrie 27, 2006

Ideas: S-au suparat si altii!

Am lasat balta ideea blogului Reclamant. Nu cred ca il voi mai face. Cel putin nu foarte curand.

Am gasit insa astazi un blog care materializeaza aceasta idee. Si are si un nume haios: pazea.ro.

PHOTO: CALLING OUT/ MEMORY BOX

Misc: Stralucirea eterna a mintii neprihanite

Vorbeam ieri cu Dorin despre scolile care scot oameni buni in zona marketing-media. El saluta SNSPAul, eu inaltam ASEul.

Astazi m-a vizitat o studenta care mi-a cerut ajutorul la realizarea eseului pentru admiterea la masteratul de "Publicitate si reclama" de la SNSPA. Reusise, dar nu la locurile subventionate (8 la numar), ci la cele cu taxa (60 in total). Oricum, a intrat cu o nota buna, foarte aproape de ultima nota de la "bugetari". M-am bucurat pentru ea.

Bucuria mi-a pierit de pe fata, transformandu-se in stupefactie, cand am auzit cum a fost la examen.

A avut de ales intre a realiza un eseu si a prezenta o campanie publicitatra (detalii aici). A ales eseul. Si s-a pregatit cum a putut ea mai bine. La examen, surpriza! Nicio intrebare din eseu, ci intrebari despre spoturi si pozitionarea brandurilor. OK, nu e chiar asa de rau!

Au urmat apoi intrebarile capcana: Ce site-uri de publicitate cunosti? Poti sa ne spui cateva nume de redactori care scriu pe site-urile de publicitate?

Nu mi-am inchipuit vreodata ca adresa (numele) unui site va fi intrebare la un examen de masterat. Care e relevanta, cum apreciezi raspunsurile, cum le notezi...? Ce conteaza mai mult, lucrarea scrisa sau numarul site-urilor stiute?!

PHOTO: KNOCKED DOWN/ DARKROOM

Marketing: Ce ne omoara astazi

Am auzit in ultimele zile doua nemultumiri legate de service-ul (ce trebuie) asigurat post-vanzare. Intr-un caz era vorba de un televizor, in celalalt de un utilaj. In ambele cazuri insa cei ce urmau sa asigure service-ul nu mai raspundeau la telefon sau cautau subterfugii ieftine.

Reprezentantii unui mare importator auto imi spuneau recent ca desi se bucura de vanzarile masive , se intristeaza putin cand se gandesc la serviciile post-vanzare. Exista astazi o criza de "mesteri" si o lipsa a seriozitatii nemaiintalnite. Si nu doar in zona auto.

Situatia asta ma face sa ma gandesc ca in curand cea mai mare provocare a brandurilor va fi asigurarea garantiei si nu produsul in sine, ambalajul, pretul sau promovarea.

PHOTO: BROKEN WINDOWS/ KROWDOG

Blogs: Un model de advertising pentru bloguri

Initiativa lui Razvan e laudabila. Sa castigi din blogging e visul multora, iar Razvan vrea sa ne dea la toti bani. Orlando ridica niste semne de intrebare, iar Calin Fusu vrea sa dea 4.000 de euro la top 20 bloggeri. Si multi altii comenteaza in afara blogosferei.

Ideea cu publicitatea pe bloguri e ca mai bine nu ar exista. Iar daca totusi cineva insista, ar face bine sa mearga pe context-based text ads sau pe mini-bannere. Dar cat mai putine. Sa zicem ca mai putem scapa si un banner normal sau un skyscraper, numai sa promoveze produse si servicii pe specificul blogului. Zoso are bannere pentru DVD-uri, insa in acelasi timp consuma filme en-gros saptamanal. Si scrie despre ele.

Zilele acestea blogurile si site-urile de tehnologie au salutat aparitia unei noi forme de advertising pe bloguri: post-uri sponsorizate. Gasiti cateva detalii despre model aici, ceva mai multe pe blogul initiatorului si parerea unui blogger aici.

Razvan, crezi ca ar merge la noi un astfel de format?

PHOTO: FOLLOW THE LEADER/ DGRUBZ

marți, septembrie 26, 2006

Online: Unde mai mergem pe Internet (2)

Vin cu putina intarziere si prezint acum recomandarile mele pentru saptamana ce a fost sau ce tocmai se intampla (depinde cum o iei!). Recunosc, nu am apucat sa citesc sau sa vizitez toate linkurile propuse, asa ca nu ma pot pronunta asupra gradului lor de interes.

Time: Do Newspapers Have a Future?
BW: Best of the Web
Radio.Blog.Club - locul din care extrag recomadarile pe care le adaug post-urilor mele de ceva vreme.
Why Paris Hilton Is Famous (Or Understanding Value In A Post-Madonna World)
Pileus Umbrella - o idee pentru cei ce nu suporta prea bine ploaia (ca si mine)
5 Simple Ways to Open Your Blog Post With a Bang
Soviet Propaganda Against USA (posters)


Advertising: Ce robot e in masina ta?



Robotul dansator din spotul Citroen C4 a atras atentia si cateva premii (cred ca a avut efect si la vanzari). Nissan duce mai departe transformarea masinilor in roboti in spotul de mai sus (click aici pentru o versiune wide screen).

luni, septembrie 25, 2006

Ideas: Au intrat zilele-n sac!

UPDATE: Intre timp am stabilit sa ne vedem la Amsterdam, incepand cu orele 19.00. Voi reveni cu un mail in timp util. Iar maine (miercuri) seara vedem si ce nume avem pentru club.

Prima intalnire a clubului de networking va avea loc joi, saptamana aceasta. Locul si ora nu au fost stabilite inca.

Locatiile sugerate au fost SilverClub (Gabroveni 20) si Amsterdam. La Silver se pare ca avem si wifi. Ar fi bun. Mai vedem... Si propun sa ne vedem la ora 18.00.

Nu ne-am hotarat nici asupra numelui. Am facut eu un shortlist (vezi imaginea de mai sus) si un poll (cu multiple optiuni). Alegem numele final prin vot popular. Daca gasim altul mai bune, facem un rebranding.

Ce nume sa-i dam clubului?
DoiPunctZero Blogoholics Netoo


Blogs: Lumea are chef de joaca

Am fost "plecat" pentru cateva zile si inca nu m-am intors de tot. Doar cat sa remarc cheful de joaca al unor bloggeri.

Part-time blogger, jocul neintentionat lansat aici (dupa o idee WSJ), a prins deja in randul unor bloggeri. Carmen a inceput sa tina o evidenta.

Razvan vrea sa lanseze publicitatea pe bloguri si deja are sustinatori. Eu sunt in proces de relansare a blogului si ma tot gandesc ce sa fac si cum sa il fac: Wordpress vs Blogger, new colors vs old colors, header vs no-header...

Ciprian vrea sa numere blogurile din blogosfera locala si a inceput un viral countdown printre bloggeri. Numaratoarea a ajuns la mine (numarul 4) venind de la Radu. Eu ma conformez regulilor si spun: Radu - 3 > eu - 4 > Zoso - 5.

Dragos, probabil influentat de articolul din WSJ, a lansat blog X-change, o initiativa care vrea sa testeze ideea de guest blogger. Poate apuc si eu sa scriu pe unde am fost invitat si sa deschid la randul meu usa blogului personal.

Catalin propune un blog de dialog sub numele "100 intrebari" prin care invita lumea sa "dea cu capul", sa vina cu o idee buna pentru care cineva va planta un copac undeva. Trebuie sa cititi intro-ul lui Catalin ca sa intelegeti mai bine ce vrea sa faca!

UPDATE: Zoso nu a vrut sa ia viralul de la mine, asa ca il redirectionez catre Andressa. Deci, Radu - 3 > eu - 4 > Andressa - 5.

PHOTO: MIND BOGGLING/ DARKMATTER

joi, septembrie 21, 2006

Online: Un nou site pentru femei

Am primit acest carton "decupat" pe care scrie: "Doar pentru asta, nu inseamna ca trebuie sa conduca!". Iar pe verso gasesti www.traiestefeminin.ro.

No comment!

Ideas: Inca o idee de promovat

Dupa Urbee, imi face placere sa anunt o noua aplicatie pentru telefonul mobil, nascuta cumva din blogosfera sau mai bine zis din randul bloggerilor. Este vorba de un ghid al transportului in comun din Bucuresti (secondat de un codul rutier in varianta pentru mobil). Initiativa ii apartine lui Alex Brie.

Advertising: Sa ne dezmortim nitel







Desi am avut cateva porniri in trecut, m-am abtinut din multe motive obiective sa comentez reclamele care mi-au trecut prin fata ochilor. Si au fost multe.

Cand am vazut campania "Puiul gatit nu face rau ", realizata de GMP pentru Uniunea Crescatorilor de Pasari din Romania (UCPR), mi-am zis: "Trebuie sa scriu ceva pe blog despre asta. Dar ce? Nu vreau sa analizez campania..."

Campania UCPR mi-a adus aminte de campania Biz de anul trecut si mai ales de spotul "Sexul" si de reactiile starnite. Am zis atunci intr-un cerc restrans ca poate acum piata nu e pregatita pentru un astfel de sex, pardon spot (chiar mi-a scapat cuvantul sex!), dar poate peste cativa ani va fi.

In cazul GMP, cred la fel ca piata nu e pregatita pentru un astfel de spot si sunt aproape gata sa pariez ca vor fi reclamatii de tot felul, de la CNA pana la "Asociatia Pensionarilor Revolutionari Inselati La Caritas" (no offense). Ca sa nu mai vorbesc de reactii ale industriei in diverse cercuri sau forumuri online...

Dar poate ma voi insela, poate piata e pregatita pentru aceasta campanie, poate industria o sa stranga mana echipei GMP si poate o consumul de carne de pui (gatit) o sa creasca datorita batranilor "batuti in cap".

Am doar o singura intrebare: Puiul negatit dauneaza sanatatii?

miercuri, septembrie 20, 2006

Online: Gazeta de perete

Foarte pe scurt. Bogdan Branzas, seful de la Branzas Design, si-a facut blog, iar Leo Academy isi reincepe cursurile.

PHOTO: LIFE IN THE FAST LANE/ FIRST CONTACT

marți, septembrie 19, 2006

Online: Microsoft continua atacul

Dupa ce in urma cu o saptamana a declarat razboi celor de la Apple, lansand player-ul Zune in competitie cu iPod, Microsoft deschide acum "ostilitatile" si fata de YouTube, anuntand in beta serviciul sau video Soapbox.

Ce urmeaza?

Advertising: Vreau orice!


Dupa ce a vandut la gradinite, cabinete medicale, bastani cu case la Corbeanca sau Snagov, "piticarul" din spoturile Bucegi a vandut trei pitici si celor de la Headvertising. O echipa de la Headz i-a distribuit apoi intr-un spotul "credit pentru orice" al bancii HVB-Tiriac.

luni, septembrie 18, 2006

Ideas: Noi propuneri

Au mai venit noi propuneri de nume pentru clubul de networking - le gasiti pe toate in comentariile post-urilor despre club - si chiar o propunere de locatie pentru prima intalnire: SilverClub (Str. Gabroveni nr. 20). Se pare ca avem si wi-fi gratuit!

duminică, septembrie 17, 2006

Online: Unde mai mergem online (1)

Navighez destul de mult pe Internet - as putea castig bani din asta la un moment dat!? - si gasesc tot felul de articole, post-uri, bloguri si site-uri utile. Ma gandesc sa pornesc o rubrica saptamanala pe blog in care sa postez o parte dintre link-urile pe care le consider "atragatoare".

The Generator Blog - Cool! Un blog care strange in paginile sale tot felul de generatoare online. La o prima vizita, am ales sa incerc Poet Name Generator (daca as fi poet, numele meu ar fi Thaddeus Picklesouse) si Newspaper Headline Generator.

Top 10 most beautiful cellphones - Cred ca titlul spune totul. Eu mi-as lua un KDDI, dar cred ca totusi Chocolat ramane cel mai tare!

Top 10 Best Presentations Ever - Cred ca a mai scris cineva de la noi despre ele. Din anumite motive, nu le putem luat pe toate in serios.

WorldTV Internet Charts
- Daca nu ai ce face si vrei sa vezi cele mai vizionate clipuri de pe Internet.

Cool things you can do on Mac - Sunt un utilizator de Mac si ma intereseaza. Stiu ca mai sunt si altii in jurul meu...

Ideas: Alte propuneri pentru numele clubului

Dragos ne-a propus Blogoholics, iar Netoo a mai aparut in discutii cu ceva vreme in urma.

Blogs: Part-time blogger

Tot gandindu-ma la blogul lui Copos, mi-a venit in minte intrebarea: Cat de bine primita este ideea de co-autor al unui blog personal?

Mi-am adus aminte si de un articol din WSJ care trata problema blogurilor intrate in vacanta. Se pare ca pentru unii e vital sa aiba un inlocuitor la taste pe perioada concediului.

Vin acum cu o provocare, cu un joc: Pe cine vedeti potrivit dintre bloggeri romani sa va ocupe locul/ blogul cat sunteti in vacanta?

Incep eu cu propunerile mele: Radu, Zoso, Jobsessive, Razvan.

TRACK: THE BRAND NEW HEAVIES/ YOU'VE GOT A FRIEND
PHOTO: ILOVE/ JULIAN

Blogs: Ce prostii am scris

Russell da curs unei initiative ce poate deveni un nou "viral" al blogosferei: scrie despre cele mai proaste 10 post-uri pe blogul sau.

M-am uitat si eu de curiozitate intre scrierile mele din ultima luna si jumatate si am gasit cel putin 4 post-uri pe care le-as sterge (sa nu le-as mai scrie acum).

TRACK: EVERYTHING BUT THE GIRL/ WRONG
PHOTO: CAEZAR/ NIGHTMARES AND FAIRY TALES

Blogs: Blog de patron

Am aflat de la Carmen despre blogul lui Gheorghe Copos. Nu apucat sa ii citesc post-urile si nici comentariile primite. Si nici nu cunosc povestea aparitiei acestui blog (probabil ziarele de sport l-au "salutat" deja). Am vazut doar ca e scris cu diacritice. :o)

Stie cineva daca acest blog este scris chiar de Copos?

TRACK: CLEOPATRA STRATAN/ GHITA
PHOTO: WHEN I WAS 18.../ JILL

sâmbătă, septembrie 16, 2006

Online: IAB Romania a scos capul

Ciprian Stavar anunta lansarea blogului IAB Romania (Ciprian, sa inteleg ca acum e oficiala chestiunea!?) si lista companiilor/personalelor care ar putea intra in aceasta organizatie. Daca am inteles eu bine, deja au aderat 12 companii/ persoane la initiativa lui Ciprian si mai multe invitatii au fost trimise agentiilor de media planning & buying, publisherilor, furnizorilor de servicii online si chiar unor site-uri.

IAB vine de la Internet Advertising Bureau si este o organizatie care in principal cauta solutii pentru cresterea veniturilor jucatorilor online si seteaza standardele formatelor de reclame pentru a oferi media plannerilor o imagine clara asupra publicitatii pe Internet.

TRACK: TEARS FOR FEARS/ SHOUT
PHOTO: YORK GRAFFITI/ RVP

Advertising: Daca functioneaza, de ce nu?

Simple Blog scrie despre asemanarea intre o secventa din ultimul spot Bergenbier (sorry, nici eu nu il am) si ideea spotului "Cog", realizat de Wieden + Kennedy pentru Honda in urma cu trei ani.

Putini stiu ca Honda a avut ceva probleme de imagine sau cel putin a primit o bulina neagra (nu stiu daca s-a ajuns si in justitie) dupa ce doi artisti au acuzat agentia ca le-a furat ideea. Se pare ca in 1987, doi elvetieni au pus la cale un "domino" din piese auto pe care l-au filmat intr-un scurt metraj de aproape 30 de minute.

Gasiti aici spotul Honda, iar aici filmul elvetienilor.

TRACK: EVANESCENCE/ CALL ME WHEN YOU'RE SOBER
PHOTO: REFLECTED SUNSET/ LAWATHA

vineri, septembrie 15, 2006

Online: Spamul a ajuns si pe YouTube

TRACK: MC HAMMER/ CAN'T TOUCH THIS

Online: Yahoo! Mail 2.0

GMail m-a atras pentru ca oferea o abordare diferita a ceea ce era freemail-ul de multi ani. Insa cu timpul si pe masura ce am intetit comunicarea pe aceasta adresa alternativa, am inceput sa caut o reintoarcere la mail-ul traditional. Cum GMail nu ofera si o interfata clasica, iar Hotmail-ul nu m-a atras niciodata, m-am intors de ceva vreme la Yahoo! Mail. Nu am abandonat GMail-ul, dar cred ca incet, incet fac tranzitia spre Yahoo! Mail.

Acum insa am un motiv in plus sa accelerez tranzitia. Yahoo! Mail isi pregateste relansarea.

Mi-am trecut deja interfata pe versiunea Beta, insa nu am avut timp sa o explorez. Am observat ca seamana cumva cu Outlook sau incearca sa aduca look & feel-ul (sper si capabilitatile) clientilor de mail cu greutate. Totusi e putin cam spalacit (trebuie sa vad daca ii pot schimba aratarea). Imi place insa ca pot seta feed-uri RSS. Mai multe detalii gasiti aici.

Cei pasionati de podcasturi pot asculta aici un interviu cu managerul de proiect de la Yahoo! Mail.

[via]

TRACK: PINK/ GET THE PARTY STARTED
PHOTO: HUNT/ SOFIA GATA

Mags: A aparut Showroom 5!

Nu, nu m-am angajat PR la revista electronica Showroom. Imi place mult ideea...

Numarul 5 este dedicat publicitatii si designului din Asia.

Ideas: Se strang randurile

Cred ca sunt in jur de 15 persoane interesate de prima intalnire a clubului de networking (inca fara nume) si e chiar posibil sa ajungem la 20. Dragos, te rog sa te gandesti la o locatie generoasa!

Am primit si mai multe propuneri de nume. Multe dintre ele construite in jurul cuvantului "blog' sau de genul iSomething. Cred ca prin voting sau alta metoda putem alege un nume pentru club. Insa cred ca putem scoate mai mult decat un nume legat de blogging, talking si Internet. Sau poate ii spunem simplu "club de networking"... Totusi ne trebuie un nume.

Cred ca ne trebuie ceva bamboocha, ceva neobisnuit. Eu ma ganedesc la NETOO si GO/ON. Dar ambele au probleme de pronuntie...

TRACK: QUEEN/ FRIENDS WILL BE FRIENDS
PHOTO: A LITTLE OVERTANNED/ PROSERPINA

Gadgets: iPod killer?

Microsoft a lansat in sfarsit Zune, player-ul multimedia despre care multi au spus ca este the iPod killer (sau seastepta sa fie). Nu i-am studiat capacitatile "intelectuale" deocamdata, m-am uitat insa la aspectul fizic: frumos, dar nu exceleaza.

Mai mult, mi-a revenit in cap intrebarea: Chiar nimeni nu reuseste sa treaca peste design-ul consacrat al iPod?

TRACK: RIGHT SAID FRED/ I'M TOO SEXY

Personal: O zi ratata?

Am ajuns aseara acasa undeva dupa 23.30 si ca niciodata mi-am pus intrebarea: "Cum a fost ziua de azi?"

Mi-am dat seama ca ziua de ieri a fost poate cea mai neinteresanta zi de nu-mai-stiu-cand. Nu am primit niciun telefon important, niciun mail interesant, nicio vizita insemnata.

Si nici in blogosfera nu s-a intamplat mai nimic. Putine post-uri, nicio controversa, nimic incitant.

Pentru prima data, am simtit ca incep sa pierd timpul...

TRACK: LOU REED/ PERFECT DAY
PHOTO: MAYFLY/ REINI

miercuri, septembrie 13, 2006

Online: Site-ul lu' Mama Omida

Nu am prea mult timp zilele astea, dar daca as avea, m-as juca cu BizPredict, un site in care poti prezice cat va ajunge benzina sau cat de mare va fi succesul MySpace.

Daca cineva isi baga nasul in el, sa imi spuna si mie cat de bun e. Vreau sa fac cateva predictii pe piata online!

TRACK: FRANKIE GOES TO HOLLYWOOD/ RELAX
PHOTO: COFFEE/ MR JIVE

Ideas: O alta propunere

Au fost cateva propuneri de nume (pentru clubul de networking) construite in jurul combinatiei net + talk. Eu am le-am mash-uit si am scos NETTALKING.

E cam greu de pronuntat, nu? Cum va suna "clubul de networking NETTALKING"?

TRACK: TIMMY T/ ONE MORE TRY

marți, septembrie 12, 2006

Gadgets: Uneori raman la clasic

Apple si-a anuntat noutatile. Cel mai mult mi-a atras atentia noul Shuffle, total schimbat fata de versiunea initiala. Daca la inceput il comparam cu o bricheta, acum il asemuiesc cu un chibrit mai mic sau cu un paper clip.

Sincer, imi place mai mult Shuffle-ul original!

Steve Jobs a anuntat si lansarea versiunii cu numarul 7 pentru iTunes care vine la pachet cu serviciul de download video.

TRACK: BEAVIS & BUTTHEAD FEAT. CHER/ I GOT YOU BABE

Feedback: La mai mare!

Cu putina intarziere incerc sa raspund provocarii lansate de Ionut. Pe blogul lui am citit prima data despre campania Jacobs Ice Coffee pe YM. Nefiind utilizator de YM, nu am apucat sa vad campania in actiune. Neavand mult timp zilele acestea, nu apucat nici sa citesc "literatura de specialitate" din jurul subiectului.

Apreciez insa ideea. Cred ca si-au ales bine mediumul pentru un produs de sezon. Adica, e OK sa faci outdoor pentru cei ce stau pe afara vara, departe de televizor, dar ce faci cu cei care nu se despart de calculator? Si chiar daca multi au mai lasat YM-ul sa intre in vacanta, macar agentia si clientul au stiut exact pentru ce (cati) platesc. Avantajul Internetului!

In plus, am aflat super-cifre: 2,5 milioane de utilizatori de YM din 5,8 milioane de romani online (acum trebuie sa vedem ce inseamna roman online). Cam multi, nu?

Cred ca urmatorul pas este ca Jacobs sa inceapa o campanie pentru 3-in-1 pe bloguri. Chiar s-ar potrivi!

PS: Ar fi interesant un sondaj gen TV vs Internet, in care sa vedem la ce ar renunta mai repede lumea: la net sau la tv?

UPDATE: Am facut un mic sondaj pe coloana din dreapta pe ideea "TV vs Net".

TRACK: BONNIE TYLER/ HOLDING OUT FOR A HERO
PHOTO: EVEN HEROS HAVE BAD DAYS/ NYX

Ideas: Cum ramane cu numele ala?

Am primit mai multe propuneri de nume pentru clubul de networking, insa pana acum DIABLOG pare a fi cel mai inspirat. mai sunt cateva propuneri care ar merge OK, dar asta are ceva "mai special".

Oricum nu ne oprim aici. Mai exploram/ astept si alte propuneri.

TRACK: FORT MINOR/ REMEMBER THE NAME

Ideas: Prima editie a...

Am hotarat sa avem prima intalnire a clubului de networking inca-fara-nume joi, 28 septembrie, data la care Carmen - invitatul primei editii - va fi in Bucuresti. Astept in continuare mailuri de la cei interesati sa participe pe adresa din coloana alaturata.

Deja exista un numar de inscrisi decent, asa ca ma astept la o intalnire interesanta. Ma gandesc deja la cel putin inca un invitat special. Sper sa ne adunam cel putin 10 oameni, un numar destul de OK pentru o prima incercare.

In ideea ca ni se vor alatura Iulian si Bradutz, reamintesc ca tema generala (dar nu exclusiva) a serii este legata de blogging-media-jurnalism.

A ramas asadar sa stabilim locul si ora. Are cineva o sugestie pentru un loc in care sa ne putem auzi fara sa ne rastim unii la altii? Cineva de la Metropotam?

TRACK: BLACK EYED PEAS/ LET'S GET IT STARTED
PHOTO: BEERS/ CMATTA

duminică, septembrie 10, 2006

Fun: O-zone se relanseaza?!



Nu stiu daca cei trei moldoveni vor sa mai (incerce sa) guste iar succesul impreuna, insa fenomenul O-zone e pe cale sa renasca. Simpaticul Gary, grasutul care a facut playback pe "Dragostea din tei" intr-un miniclip ce a circulat pe net in 2004 sau 2005 si a fost declarat viralul anului, s-a intors cu NewNuma, un cantec produs de fostul frontman al O-zone. Lansarea oficiala este maine.

Marketing: Marile sperante

Ne ofticam prea repede cand brandurile “nu sunt acasa” sau nu raspund temporar asteptarilor noastre? Ne-am pierdut si ultima farama de intelegere pentru ele? Le blamam instant fara sa le oferim circumstante atenuante? Am devenit prea pretentiosi?

Astazi am fost pana la Plaza Romania. A trebuit sa imi gasesc de lucru acolo vreo ora si jumatate si cum nu aveam chef de (window) shopping, dar aveam multa treaba, mi-am luat laptop-ul cu mine. Aveam impresia ca la ultimul etaj, in zona restaurantelor, exista wifi gratuit.

Nu am gasit wifi-ul sperat, dar am gasit o oferta Vodafone: 6$/ ora - cam scump, nu?

Am coborat la etajul 1, la magazinul Vodafone. Este in renovare. Tough luck! Am mai coborat un etaj, stiind ca intr-un colt al mall-ului exista si un dealer autorizat foarte frumos branduit. M-am simtit ca la Vodafone acasa. Numai ca nu aveau cartele pentru wifi...

M-am intors in foodcourt si m-am apucat sa scriu post-ul asta in Word, avand in cap intrebarile de mai sus. Norocul meu ca am stat in mall mai putin de o ora.

TRACK: QUEEN/ I WANT IT ALL
PHOTO: BURSTING/MY STILL LIFE

sâmbătă, septembrie 09, 2006

Personal: Ma gasiti acasa toata ziua!

O fetitia de 10 ani a fost ucisa astazi la Galati de o motocicleta.

De curand, un om cu care am vorbit doar la telefon si pe care nu l-am intalnit niciodata a murit calcat de o masina.

Au trecut doua saptamani de cand regizorul Cristian Nemescu, sunetistul Andrei Toncu si soferul de taxi Dumitru Arustei au murit in taxiul cu care calatoreau, loviti brutal de o masina de teren.

Ma gandesc din ce in ce mai mult sa nu mai ies din casa...

TRACK: REM/ DRIVE
FOTO: PIM/ JIM SKEA

Marketing: In numele ratiunii

Sa zicem ca vrei sa iti faci un magazin online si iti trebuie un nume.... Cum ti se pare "avar.ro"? Un nume bun sau unul prost?

FOTO: GIRAFFE/ AL GREER

Blogs: Inca o platforma .ro

Cautam aseara un nume pentru club si m-am oprit la un moment dat asupra "BlogNet", gandind ca in club vor intra si multi bloggeri sau ca oamenii pe care ii vad eu in club sunt deja bloggeri sau vor deveni in viitorul apropiat.

Am zis "Asta e!" si am intrat pe repede pe net sa il verific.

BlogNet.ro exista deja. Este o platforma de blogging lansata (nu stiu cand) de ROL.ro si aflata la inceputul inceputurilor. Au doar 7 bloguri inscrise.

Dupa febra MySpace, se pare ca pe publisherii locali ii cuprinde si febra platformelor de blogging. Vedeti pe cineva in stare sa concureze cu numele consacrate (Blogger, Wordpress...) si cu Weblog.ro?

Trends: Incepe botezul Nokia

In ritmul in care lanseaza noi modele, Nokia va ramane in curand fara "numere" pentru urmatoarele terminale. De aceea probabil s-a gandit ca de acum inainte ar fi "cool" sa dea nume modelelor sale, tintind spre succesul Motorola RAZR si LG Chocolate.

Aceasta decizie ar putea avea un impact major asupra succesului de piata viitor (multe modele vor fi scoase astfel din "anonimat"). Nokia a avut cateva modele cu recorduri de populariate (5110, 6110, 6210, 3330, 6230) ori modele inedite (7600, 3660, 7280) intr-un "ocean" de lansari pe banda rulanta, care ar fi meritat sa fie promovate in asociere cu un nume si nu cu un numar, iar N-Gage a fost testul pozitiv de care a avut nevoie. Se pare ca prima initiativa de naming e atribuita modelului 8800, denumit si Sirocco, programat pentru lansarea comerciala in aceasta luna.

"Nume vs. Numar" e o dezbatere mai veche in industria auto, unde multi specialisti de marketing considera numele mai bun decat numarul desi exista cel putin un caz care le infirma teoriile - BMW.

FOTO: BABY NAMES/ MOVITZ

vineri, septembrie 08, 2006

Online: Fara titlu

Dupa cum spune Vlad Popa, "am ajuns de la nimic pe Internet sa avem mai multe organizatii", amintind de ARMA si punand in prima plan - nu cu foarte multe detalii - dorinta IAB-ului local (inca in procesul facerii) de a intra in jocul studiului oficial al online-ului romanesc.

Acum cateva ore, cineva mi-a dat un mail in care imi spunea: "am vazut pe blogul tau o referire la ARMA si as vrea sa te rog sa ma pui in legatura cu ei. Noi avem un instrument de masurare in retea care ar putea sa-i ajute".

Acum cateva minute am vazut pe blogul lui Zoso stirea Mediafax in care se oficia victoria BRAT in monitorizarea Internetului, biroul fiind "susţinut de 37 dintre cei mai importanţi editori de site-uri, regii, agenţii şi clienţi de publicitate", citez "din" Zoso.

Nu stiu ce s-a discutat in discutiile de pana acum si cred ca au fost multe propuneri interesante de rezolvare a situatiei si alegerea celei mai bune solutii. Cred (sper) ca a fost cineva care a propus ca oricine e interesat sa faca studiul sa se pregateasca pentru o licitatie in care sa se cantareasca ofertele. Parca asa s-a procedat in cazul studiilor de audienta TV. Si imi aduc aminte de o disputa intre AGB si TNS/CSOP de acum cativa ani buni, care a impartit piata in doua tabere. Intr-un final "s-au impacat" si acum lucreaza impreuna.

Comunicatul BRAT spune "Sistemul de măsurare ce va fi realizat de către BRAT va utiliza o metodă stabilită de membrii Departamentului Internet, beneficiari ai noului serviciu". Sunt convins de acest lucru, dar nu era mai bine sa se stabileasca cine va monitoriza in functie de tool-ul de care dispune?

Si mai am o intrebare: Cat loc va lasa studiul BRAT pentru instrumente alternative ce vor putea aduce valoare adaugata acestuia? E dispusa industria sa se raporteze la mai multe instrumente?

FOTO: I'M BEGINNING TO LIKE YOU/ E3000

joi, septembrie 07, 2006

Gadgets: Cat se umfla USB-ul tau?

Nu e o filosofie, dar e o utila jucarie: USB-ul care se umfla la propriu in megabytes.
[via]

Advertising: Cine vrea un client?

Marketingul Muzeului Taranului Roman spune ca e in cautarea unor sponsori - dar se multumeste si cu niste prieteni - pentru o campanie de imagine. Eu cred ca sunt in cautarea unei agentii de publicitate. Se baga cineva?... Muzeele iau premii din cate am vazut eu... Invitatia la "pitch" e in imaginea de mai sus.

Blogs: Mai vreti un tricou?

Nu, nu ma apuc sa mai fac un tricou de blogger! Mi-a placut ideea celor de la T-List si am zis sa ma joc putin cu ea. Desi nu am gasit un "configurator de tricouri online" cum am vazut la Spreadshirt, m-am jucat in Photoshop cu ideea tricoului "Interests".

Online: Cu ARMA la BRAT!

ARMA (Asociatia Romana pentru Masurarea Audientelor) organizeaza "intilnirea care va avea ca tema a discutiilor masurarea audienta INTERNET. Intilnirea va avea loc marti, 12.09.2006, ora 17.00 la Hotelul Crowne Plaza din Bucuresti, Bd. Poligrafiei nr. 1, sector 1." - am citat din mail-ul primit de la un alt Deep Throat.

ARMA este o organizatie care grupeaza principalele statii de televiziune, agentii si clienti de publicitate din România, fiind cunoscuta ca proprietar al studiului de masurare a audientelor TV.

Vom reveni cu amanunte...

FOTO: TRICKLE/TIGRESBLANCO

Online: Imperiul contra-ataca

Am si uitat ca pe 5 septembrie era programata intalnirea pentru studiul oficial de monitorizare a Internetului local. Mi-a amintit Deep Throat de asta: "Auzi, hai sa iti dau una tare de tot, ca tot ai batut campii in ultimele zile!"

"OK", am zis eu.

Desi gruparea de rezistenta care concura cu BRAT in adjudecarea drepturilor asupra studiului cu pricina a cedat (sper eu ca nu nervos) si partizanii BRAT au jubilat dupa intalnirea de ieri(Alina si Dragos au amanunte despre ce a fost acolo), se pare ca jocurile nu au fost facute inca.

Umbla un mail (pe care il astept si eu maine) despre un alt organ de masurare de pe piata interesat sa preia fraiele studiului despre Internet.

FOTO: SIMPLICITY/ TAFA

miercuri, septembrie 06, 2006

Ideas: Dau o bere

Caut un nume pentru clubul de networking pe care vreau sa il initiez. Pana acum m-am gandit la iconomy si netpoint, dar cred ca pot gasi ceva mai bun.

Dau o bere pentru cele mai inspirate nume. Oricum ma gandesc ca ar fi interesant sa "dezbat" public alegerea numelui final.

Daca aveti nevoie de un brief, am scris ceva despre acest club aici si aici.

PROPUNERI NAMING

> Dragos Tuta
  • I advocate
  • E-advocates
  • Netallies
> Claudiu Florea
  • melting pot
  • diablog
  • eTalk
  • alike
> Anca Mihai
  • linkingpedia
  • assembling people
> Andrei Sava
  • Net-Biz
  • Biz Net
  • I-Net ConNEcT
> Igor
  • The Nest
> Gusti
  • blogtalk.ro
  • blogcafe.ro
  • bloggeri.ro
FOTO: LAS 3 MARIAS/ BARUCHIN

Ideas: Incep sa fac networking

Am decis sa pornesc acel networking club de care vorbeam acum cateva zile. Si pentru ca Iulian si Bradutz sunt datori cu o bere, iar Carmen urmeaza sa vina in Bucuresti in curand, m-am gandit ca tema primei intalniri sa fie legata de blogging-media-jurnalism.

Asadar cine e interesat sa participe sa imi trimita un e-mail la adresa de alaturi. Asa pot sa anunt direct data, locul si ora intalnirii.

FOTO: MOLECULAR WEB/ BRENDA ANDERSON

marți, septembrie 05, 2006

Advertising: Inca un eveniment de marca

Saptamana viitoare ar trebui sa ne luam liber trei zile de la birou. Pe 12-13, "The Napoleons" performeaza la Ateneu, iar pe 14, IAA-Romania isi organizeaza la WTC conferinta anuala, avandu-l ca invitat pe Don E. Schultz, profesor la Medill School of Journalism, Northwestern University.

Evenimentul IAA este dedicat comunicarii de marketing integrate, atingand teme precum:
  • Getting started in integrated marketing communication
  • How to integrate internal and external communication into a dynamic, value adding asset
  • Expanding and updating the concept of integration to include the new electronic media forms, new media concepts and media measurement materials.
  • How to achieve customer focus, measurement of advertising and marketing returns.
Taxa de participare este de 170 de euro de persoana.

luni, septembrie 04, 2006

Advertising: Russell vine la Bucuresti

Russell Davies, unul dintre cei mai renumiti account planners din lume si unul dintre cei mai apreciati bloggeri din zona marketing-advertising, vine la Bucuresti pe 12 si 13 septembrie, la invitatia Headvertising.

Si nu vine singur. Vine in compania unei trupe de meseriasi de la Wieden + Kennedy, Design Conspiracy, Open Intelligence Agency reunita pentru spectatorii romani sub titulatura "The Napoleons" . Se va milita pentru cauza planning-ului si nu numai. Am auzit ca se va servi si un "platouash" despre blogging.

Bogdana a fost mai mult decat amabila sa ma invite la spectacolul "The Napoleons", asa ca sper sa pot relata de la fata locului.

Profit de asemenea de moment sa anunt si aparitia blog-ului semioficial al Headvertising, Dog The Blog, unde gasiti mai multe detalii despre "The Napoleons" si puteti intreba daca mai sunt bilete in primele randuri, ce fel de sandvisuri au la pranz si unde ne parcam masinile, ca sindrofia se tine la Ateneu.