vineri, noiembrie 27, 2009

Interview: Despre Launch48 cu Vladimir Oane

Nu v-am povestit cum am ajuns eu la ideea de a face Launch48.

Dupa Webstock, am plecat in gasca la Valea Regilor. Eram cu Bob (Vodafone), Sharifah (Frost), Bobby Voicu, Piticu, Victor Kapra, Vladimir Oane si Vlad Stan & gasca lui de hamsteri; se stiu ei bine. Inevitabil am inceput sa vorbim despre eveniment si alte idei. Tocmai venisem de o saptamana de la IFA Berlin si le povesteam ce evenimente cool fac grecii. Stiam de la un blogger grec. Apropo, la OpenCoffee, la ei se strang 200 de oameni.

Si cum le spuneam eu de greci, Vlad zice: "Bai, stii ce ar fi misto, sa faci Launch48?" Eu de dincolo de masa: "Ce-i aia?". "Strangi niste oameni si faci niste proiecte in 48 de ore!", zice Vlad. "Frate, misto!", zic eu.

Vladimir era langa mine. Imi zice: "Uite, daca vrei, vorbesc eu cu ei, ca ii cunosc. Am fost mentor la Launch48!" "Cool!", zic eu.

Ideea Launch48 Romania le apartine. Vladimir m-a pus in legatura cu echipa de la Londra, iar Vlad a devenit cu SeedMoney sponsor la NetCamp / Launch48.

L-am rugat pe Vladimir sa imi raspunda la cateva intrebari, intr-un mini-interviu. Cred ca este un bun exemplu pentru multi si mai mult, are deja o experienta in Launch48 UK.

Ce reprezinta Launch48 in opinia ta?
Launch48 reprezinta o noutate fantastica pentru Romania. O noua etapa. Daca pana acum webul romanesc era caracterizat de certuri inutile pe proiecte aproape inexistente, Launch48 schimba complet perspectiva si accentuaza partea de creatie. De la vorbe trecem la executie.

Launch48 mi se mai pare fantastic pentru ca aduce oameni cu talente diverse in acelasi loc si ii face sa colaboreze si sa lucreze impreuna pentru un scop comun. Launch48 este un foarte bun exercitiu antreprenorial. Un blogger vede care este efortul depus de un developer pentru constructia unei aplicatii si poate si developerul va aprecia munca de promovare a blogerului .... samd. Increderea in ceilalti si munca in echipa nu sunt calitati pe care noi romanii le avem (iar web-ul romanesc este o buna dovada in acest sens) dar cred ca evenimente ca Launch48 pot sa educe aceste calitati.

Ai fost implicat in Launch48 UK. De ce ai participat?
Am fost mentor la editia din Londra. Am fost atras de proiect pentru ca mi se pare fascinant ca oameni care nu s-au cunoscut pana acum sa lucreze 48 de ore, complet focusati, ca sa dezvolte ceva de la 0.

De ce ar veni cineva sa isi spuna ideile in public?
Pentru ca doar asa muta idea la urmatoarea etapa. O idee nu valoreaza mare lucru. Punerea ei in pratica este tot ce conteaza. Iar daca ideea ta este buna si tu esti capabil sa transmiti visul si celorlalti participanti ai sansa sa iti construiesti o echipa teribila care nu doar sa-ti execute idea dar care sa-ti si impartaseasca visul.

De ce si-ar rupe cineva din timp sa vina doua zile sa lucreze pentru ideea altcuiva? Ce are de castigat?
In primul rand, pentru ca astfel castiga multa .... multa experienta. Este o experienta antreprenoriala compresata in 48 de ore. Poti sa vezi cum este intr-un startup, sa gusti din stilul de viata al celor care creeaza siteuri ca Google sau Facebook la o intensitate maxima, fara nici un fel de riscuri.

In al doilea rand, este vorba de construit relatii de lunga durata. Sunt genul de relatii care dureaza pentru ca lucratul cu cineva, cu toata daruirea pentru un tel comun conteaza de 1000 de ori mai mult decat o interactiune la cafea la un eveniment de networking. In 48 de ore poti sa vezi cum lucreaza partenerii tai, ce fel de lideri sunt, cum se comporta la stres samd. E un alt nivel. As vrea sa va pot arata o parte din echipele de la Launch48 Londra. Multi din ei au ramas foarte buni prieteni si chiar daca proiectele lor au esuat, inca se mai vad, lucreaza la alte proiecte si se recomanda intre ei.

In al treilea rand, exista sansa ca unul din proiecte sa devina o afacere, sau macar un proiect de succes. Sunt cazuri de echipe care dupa Launch48 s-au grupat intr-o companie, care au dezvoltat serviciul in continuare si care au si clienti.

Sunt putine lucruri care pot sa-ti schimbe viata si sa te faca sa vezi lumea in alte culori. Launch48 poate fi un astfel de moment pentru foarte multi participanti.

Gasiti mai multe detalii despre Launch48 aici.

Etichete: , , ,

1 Comments:

Anonymous Raluca said...

Apropos de participarea la OpenCoffee - deocamdata, prin programul intalnirilor, pare sa se adreseze antreprenorilor deja "lansati". Exista insa oameni care sunt in faza in care-si finanteaza investitiile din salariu... asadar, desi isi doresc sa participe, le e practic imposibil :) Crezi ca se poate gasi o solutie? Eventual macar o data pe luna sa se organizeze intalnirile in weekend?

Thanks,
Raluca

1:03 p.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home