sâmbătă, mai 26, 2007

Blogs: Jurnalismul la blog

Tot mai multi ziaristi si oameni de televiziune isi fac blog astazi. Si am simtit trend-ul asta cel mai bine in ultimele saptamani, cand la Iulian sau Bradut, dar si la altii, am citit de noi bloguri lansate de oameni de presa din ce in ce mai cunoscuti. Ba chiar intr-o emisiune de la Antena 3 s-a adus in discutie subiectul "jurnalism vs blog".

Cineva "de afara" spunea saptamana trecuta ca orice jurnalist ar trebui sa is faca un blog si vene si cu cateva argumente. "Fapta sa" nu a ramas nepedepsita, cineva venind cu un post in care arata de ce nu ar trebui fiecare jurnalist sa isi faca blog.

Chiar daca cititi cele doua puncte de vedere, chiar daca nu, mi-ar placea sa aflu raspunsul la intrebarea:

Ar trebui sa isi faca toti jurnalistii bloguri?
Da Nu

PROMO:
IDEA FORUM | EVENIMENTUL NOILOR IDEI IN MARKETING
BLOG: DE LA FORUM LA PARTY

Etichete: , ,

7 Comments:

Anonymous Anonim said...

La ei da, problema e ca noi nu avem jurnalisti. Nu ca la ei cel putin...asa ca atata timp cat au de gand sa scrie pe bloguri ca avand o parere foarte avizata despre blogging, new media etc in calitate de 'jurnalisti', mai bine se lasa de acest sport din moment ce nici un reportaj nu le iese cum trebuie.

Si au deja bloguri de ceva vreme. E un fel de 'nobody is amused or slightly buzzed' pana acum de ce scriu 'jurnalisti consacrati'. Lumea ar citi mai degraba blogul lui Razvan Exarhu decat pe-al lui Adelin Petrisor :D

11:38 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Am vorbit cu totul intamplator cu Adelin Petrisor (avem o pasiune comuna) despre blogul personal caruia dupa cateva zile i-a dat un meritat DELETE.
Replica lui la indemnul meu de a continua a fost foarte simpla si pertinenta. Citez din memorie:
"Nu am timp sa stau sa moderez zecile de comentarii in care ma injura pe mine, imi injura familia. Si toate acestea vin de la oameni ce se ascund dupa un nickname. Normal ar fi intr-o discutie ca eu sa stiu ceva despre persoana cu care discut si acea persoana sa stie cate ceva despre mine. Mi se pare absurd sa ma injure de pomana. Nu am timp sa pierd atat. Prefer sa fiu aici unde sunt acum, sa vorbesc cu tine si sa ma simt bine decat pe blog unde din zecile de comentarii 80% sunt injuraturi."
Ii cam dau dreptate.
Nu stiu de ce ar trebui sa ne dam noi cu parerea despre acest lucru. Cred ca sunt majori si vaccinati si pot decide pentru ei daca sa isi faca sau nu blog.

3:44 a.m.  
Blogger Cristian said...

@costin
aici nu e vorba de un vot al poporului pentru blogurile ziaristilor, ci de utilitatea unui blog in activitatea jurnalistului.

pur si simplu unii il gasesc util, altii nu... in cazul lui adelin, el plateste pretul celebritatii... eu am o vorba: cand incepe lumea sa te injure, atunci stii ca esti celebru!

@andrea
sunt convins ca lui exarhu ii sta foarte bine ca blogger. cred ca el era blogger inainte sa se inventeze termenul si fenomenul.

dar cred ca si adelin ar putea avea un blog foarte interesant, numai ca in cazul lui e mai important sa fie un blogger la TV, decat pe net.

stii, andrea, ma gandesc ca exarhu si adelin sunt cele mai bune exemple de (jurnalisti) bloggeri.

unul e apreciat pentru ce gandeste, altul pentru ce face. unul ar avea posturi profunde, celalalt ne-ar arata ce e tare, ce se intampla.

cam astea sunt cele doua tipuri de bloggeri pe care le vad eu astazi. gresesc?

7:55 a.m.  
Anonymous Anonim said...

eu ma refeream la faptul ca niciun jurnalist nu s-a apucat sa scrie asa cum ne-am fi asteptat noi sa scriem. Adica asa cum ziceai tu, Adelin sa ne arate 'ce e tare' prin ceea ce face.

Ar fi fost OK daca gandeau pentru ei insisi si nu pentru altii, mi-e greu sa cred ca e o coincidenta faptul ca toti au postat acelasi lucru pentru ca asa au vrut ei.

Dar ca utilitate, sa lasam ziarele si emisiunile sa fie blogurile lor si daca vor sa creeze continut pe net, sa fie subinteles faptul ca nu vrem sa citim pe blog acelasi lucru pe care il vedem si la televizor de exemplu :)

10:00 a.m.  
Blogger Cristian said...

sunt convins ca adelin ar putea veni cu multe idei, intamplari, informatii pe care nu le-a dat si nu le da pe TV. tocmai acele lucruri ar face din blogul sau un blog valoros.

10:44 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Pe langa tot ce tine de confidentialitate, nu stiu in ce masura publicul ar fi receptiv la poze cu el de prin peripluri in alte tari :D

Ar trebui sa fie plecat prin diverse locuri si sa aiba permanent in minte gandul 'bai stai sa-mi iau camera digitala sa pot sa pun niste poze pe blog'

Dar dupa aia intervin alte lucruri
- numai fotografi autorizati au voie sa faca poze in diverse locuri
- poate adelin ar fi mai ocupat cu reportajul decat cu facut poze la 'locul faptei'
- nimeni n-ar vrea sa il vada pe el fotografiat in diverse ipostaze si cu diverse personaje, alea apartin albumelor personale si de familie si nu pe blog (adica nu scriu eu despre ce am facut eu cu altii)

if you know what I mean.

1:24 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Cred ca fiecare e liber sa-si fac un blog indiferent daca e jurnalist sau nu.

12:55 p.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home