luni, decembrie 14, 2009

Ideas: Esec 2.0

PHOTO BY ALEX PROIMOS
Seth Godin spunea intr-un post recent: "Just do stuff. First you have to fail, then you can improve". Cei doi englezi care au venit la Launch48 au zis ca noua romanilor ne este tare frica de esec. Pe Vlad Stan il vei auzi adesea vorbind despre esec ca despre ceva absolut necesar.

OK, care e treaba cu esecul? E ceva de rau, de ce l-as imbratisa?

In US exista o conferinta numita SNAP Summit, un eveniment despre esecuri si reveniri in afaceri. In Grecia, stiu de la blogger-ul grec cunoscut la IFA Berlin, exista intalniri in care oamenii vin si isi impartasesc esecurile.

Am decis asadar sa fac o conferinta despre esecuri. Si sunt serios cand spun asta. Am aruncat ideea si pe piata si cu putin noroc voi gasi si un sponsor. Am ins atemerea ca noua romanilor ne este frica sa ne expunem. Gresesc? Am dreptate?

Ce urmeaza?

Am doua tinte pentru acest eveniment:
  • VORBITORII - trebuie sa gasesc atat oameni care au esuat, cat si oameni pregatiti sa iti arate cand si unde vei esua.
  • SPONSORII - este un eveniment clar cu invitatii, deci va trebui sustinut din sponsorizari.
Aceasta conferinta se adreseaza in principal antreprenorilor: actuali sau viitori. Este totodata un eveniment de management, asa ca ma astept sa vad in sala si oameni din companii.

Orice feedback e binevenit!

Etichete: , ,

14 Comments:

Blogger Razvan Crisan said...

Ma bag! Am atatea exemeple de esecuri de impartastit, eu sunt inca la etapa de conceptualizare si intelegere a esecului si am devenit oarecum nisat in esecurile de masa :-p
Pick me, pick me!

9:02 a.m.  
Blogger Ion Radu Zilişteanu said...

Este o idee excelenta! Succes!

9:03 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Cred ca ai o idee buna dar din pacate nu prea vad sanse reale sa o materializezi cu succes.
In primul rand, companiile nu sunt deschise din cauza confidentialitatii prost intelese si a temerii de "jocurile meschine" ale concurentei. E cazul concret al Monicai Heinz care pentru a face un studiu despre etica muncii la romani a trebuit sa lucreze incognito 1 an, neprimind aprobare ca sociolog, desi compania ar fi beneficiat prima de rezultatele studiului iar confidentialitatea era deja asigurata.
In al doilea rand, am studiat Reg.de Ordine Interioara a 5 companii de top din Bucuresti: conflictul la locul de munca era perceput negativ, reprimat sau din contra, neglijat in baza convingerii ca se va stinge de la sine. Ori, cu o astfel de abordare a conflictului e previzibila atitudinea fata de esec.
In al treilea rand, organizand un astfel de eveniment poti obtine exemple clasice, mai mult sau mai putin reale menite sa scoata in relief cat de bine s-a descurcat compania, privand audienta de "lectia de management" viabila, fundata in practici si metode. Insa scopul evenimentului e diversitatea, realismul, utilitatea exemplelor, etc.
In al patrulea rand, cere parerea unui executive search. De exemplu, George Butunoiu care pe blogul sau ofera poate cea mai realista imagine a companiilor si reprezentantilor acestora.
In al cincilea rand cred ca ar fi util sa iei legatura cu liderii marilor companii care au disparut de pe piata sau care au pierdut pozitia de lider ori care sunt pe pierderi/protejate de legea falimentului, etc.
Eu as invita si prof. dr. univ. pentru a vedea pe fiecare caz in parte unde teoria si practica nu s-au suprapus precum si ce viziune are fiecare asupra problemelor. Solutii, predictii, etc.
In speranta ca am fost de folos, iti doresc succes si cat mai multe editii.
Cristi Ariton

9:49 a.m.  
Anonymous Marin Vasile said...

Il poti invita pe Emi Gal. A trecut prin ceva esecuri ca si antreprenor, care nu l-au doborat insa, ba chiar l-au facut mai puternic.

Anyway, succes cu evenimentul. Pare interesant.

10:14 a.m.  
Anonymous Geea said...

Mi se pare o idee excelenta si nu vad de ce n-ar fi materializata cu succes.

(Tot in US se organizeaza si FailCon.)

@moscovici, evenimentul s-ar adresa mai degraba antreprenorilor, nu corporatiilor.

10:43 a.m.  
Anonymous Anonim said...

@Geea Crezi ca antreprenorii fac exceptie? Doar la cei cu MBA-uri am mai vazut deschidere(de exemplu antreprenorul care a preluat franciza Husqvarna, Brasov, imi scapa numele si la antreprenorii care au creeat produsele din peste Negro 2000). Doar in cazurile astea am auzit sa se vorbeasca despre esecuri, solutii, etc.
Eu sunt PRO cand vine vorba de astfel de evenimente, dar sunt si realist in acelasi timp.
Tu ce crezi despre antreprenorii din online? (am vizitat Arena Biz)
Voi urmari cu interes aspectul asta.
Cristi Ariton

11:32 a.m.  
Anonymous Dani said...

felicitari Manafu pentru idee :)

moscovici normal ca n-o sa aiba efect (la tine) daca gandesti negativ si incepi cu NU in fata...

p.s. cand este vorba de asa ceva nu conteaza cine vine.. sunt si oameni simpli care pot sa perceapa mult mai usor ca si profesori universitari, directori samd.. le trebuie doar un picior in fund..

12:10 p.m.  
Blogger Peter said...

Esecul este esential! Singurul mod in care poti creste este daca actionezi la limitele capabilitatilor iar daca faci asta, inevitabil esuezi.

Eu tot imi propun sa ma schimb (pentru a schimba lumea) si tot esuez de ani buni. Dar nu-i bai, merg mai departe. O sa-mi iasa pana la urma

12:13 p.m.  
Anonymous parvan said...

Welcome to the club :)

Indreptarea pe care ti-o propun este sa renunti la "exemple concrete" si la 2.0 si sa incerci sa-ti valorifici vechea sintagma "ce am invatat astazi" eventual cu adaptari gen "de la criza", "in 2009" in lcul evenimentialului "astazi".

Iti dai seama ca sustin orice initiativa care observa ca de la abundenta de succese nu mai e loc de invatare, imbunatatire, perfectionare, indreptare .... etc

PS: sa-mi zici cum pot sa sprijin ideea :)

12:23 p.m.  
Anonymous Radu Panciuc said...

Una dintre cele mai interesante prezentari de la NetCamp a fost si cea a lui Vlad Stan. Mi-a placut mult pentru ca a fost sincer si a vorbit foarte deschis despre esecuri. Mie mi-a dat curaj si cu siguranta as mai veni la astfel de evenimente.

2:41 p.m.  
Anonymous Dexter said...

pare interesant evenimentul.... insa nu stiu cate persoane vor veni sa vorbeasca despre esecurile lor in cariera

3:28 p.m.  
Anonymous Anonim said...

@Dani Nu ai inteles punctul meu de vedere, ba chiar l-ai luat total aiurea. Nu e cazul sa intram in off-topic, imi mentin acelasi punct de vdere argumentat.

3:56 p.m.  
Anonymous esecar said...

iasavedem-iasavedem
"nimic nu are mai mult succes decat esecul" (there is no success like failure)- Dylan. Bob Dylan

Succes!

@moscovici: un esec la domnu':)
exista cuvantul "or", care se foloseste atunci cand trebuie el; "ori" se foloseste tot atunci cand trebuie el!

@geea: esecul corporatiei vine de la antreprenor, esecul antreprenorului vine de la om, esecul omului vine de la.. care este:)

@dani: piciorul in fund poate fi a huge leap back - daca nu stai in directia buna tie!

@peter: as face mare deosebire intre a esua si a esecA :)
si da, uite un topic "este limita proprie un esec?"
(hauliu: viitorul scade-n fatza mea/ma-ntunec. deci eminelul era ok ca ii crestea trectu-n urma :))

@parvan: clar. sa zica Esec 0.2
ca doar nimeni nu pierde, toti se schimba;)

de observat ca esecar e pe modelul edecar.
cefaceacesta-cefaceacesta
ii salveaza pe ai de esueaza!

stiu bine, caci sunt coc!
(ce e un coc? e unu ce activeaza in Piata de Coci:))

8:30 p.m.  
Blogger Cristi said...

@ or/ori, am gresit. Dar si explicatia ta lasa de dorit la capitolul logica.
Cristi Ariton

11:13 a.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home