Media: 3 scenarii pentru Tabu
Ma tot gandesc de ieri, de cand am aflat ca revista Tabu cauta un investitor pentru a-si continua aparitia, care ar fi variantele de finantare a unei publicatii in aceste timpuri tulburi pentru print.
Nu-i cunosc performantele recente (tiraj, incasari din reclama pe numar etc), insa stiu ca Tabu este un brand bine pozitionat pe piata lunarelor pentru femei si apreciat in egala masura. Cu toate acestea, brandul in sine nu mai are o mare valoare acum in fata unui investitor si acest fapt este sustinut de un caz recent: Revista BusinessWeek a fost cumparata de Bloomberg pentru mai putin decat a dat Ringier pe ProSport in urma cu cativa ani buni.
Deci ce variante ar fi?
Preluarea de un alt trust: Ringier si Adevarul sunt doua trusturi care cred inca mult in print. Sau cel putin se bazeaza pe el, neavand o televiziune in portofoliu si nici o influenta in online. Sanoma Hearst pe de alta parte are o reputatie in optimizarea brandurilor din print si ar putea sa ii gestioneze eficient prezenta pe web.
Preluarea de catre un angel investor: Cum vorbim doar de continuarea aparitiei in acest moment, s-a putea gasi un om de afaceri binevoitor sa sutina revista fie ca ii serveste business-ului sau, fie ca o face doar din pasiune.
Preluarea de catre angajati, cititori si furnizori: Poate parea o utopie, dar mi-ar placea sa cred ca e o solutie pe care echipa din spatele revistei o va lua in considerare in ultima instanta. Asta ar insemna ca unii angajati sa renunte la o parte din salarii, unii colaboratori sa scrie sau sa fotografieze din pasiune, iar tipografia sa sponsorizeze (prin barter partial) aparitiile o vreme de acum inainte. De ce? E in interesul tuturor ca revista sa ramana pe piata, nu?
Mi-am facut cont pe Facebook acum doi ani si ceva pentru a ma alatura unui grup de cititori ai revistei Business 2.0 care incercau sa salveze publicatia de la disparitie. M-as alatura acum unui grup, nu doar pe Facebook, care sa caute solutii pentru salvarea Tabu.
Multa bafta, Cristina
Nu-i cunosc performantele recente (tiraj, incasari din reclama pe numar etc), insa stiu ca Tabu este un brand bine pozitionat pe piata lunarelor pentru femei si apreciat in egala masura. Cu toate acestea, brandul in sine nu mai are o mare valoare acum in fata unui investitor si acest fapt este sustinut de un caz recent: Revista BusinessWeek a fost cumparata de Bloomberg pentru mai putin decat a dat Ringier pe ProSport in urma cu cativa ani buni.
Deci ce variante ar fi?
Preluarea de un alt trust: Ringier si Adevarul sunt doua trusturi care cred inca mult in print. Sau cel putin se bazeaza pe el, neavand o televiziune in portofoliu si nici o influenta in online. Sanoma Hearst pe de alta parte are o reputatie in optimizarea brandurilor din print si ar putea sa ii gestioneze eficient prezenta pe web.
Preluarea de catre un angel investor: Cum vorbim doar de continuarea aparitiei in acest moment, s-a putea gasi un om de afaceri binevoitor sa sutina revista fie ca ii serveste business-ului sau, fie ca o face doar din pasiune.
Preluarea de catre angajati, cititori si furnizori: Poate parea o utopie, dar mi-ar placea sa cred ca e o solutie pe care echipa din spatele revistei o va lua in considerare in ultima instanta. Asta ar insemna ca unii angajati sa renunte la o parte din salarii, unii colaboratori sa scrie sau sa fotografieze din pasiune, iar tipografia sa sponsorizeze (prin barter partial) aparitiile o vreme de acum inainte. De ce? E in interesul tuturor ca revista sa ramana pe piata, nu?
Mi-am facut cont pe Facebook acum doi ani si ceva pentru a ma alatura unui grup de cititori ai revistei Business 2.0 care incercau sa salveze publicatia de la disparitie. M-as alatura acum unui grup, nu doar pe Facebook, care sa caute solutii pentru salvarea Tabu.
Multa bafta, Cristina
Etichete: Media
3 Comments:
Eu as vrea sa devin actionar minoritar, minoritar al TABU!
Eu chiar cred ca poate fi salvata revista.
Acum poate ma hazardez degeaba, ca poate deja s-a gasit o solutie, insa la ce impact are brandul, la contextul pe care il are de infruntat, se poate transforma usor dar cu multa munca intr-un caz de succes anti-criza.
falimentul nu iarta nici pe cei buni... tendinta presei scrise e de a face loc celei in format electronic
Trimiteți un comentariu
<< Home