luni, martie 23, 2009

Media: Primul Forbes

Primul numar al Forbes a aparut astazi la chioscuri. De obicei, semnalez diverse lansari si fac o mica recenzie pe blog. Acum insa am sa fac altceva. Am sa va spun cum as fi facut eu primul numar:
  • As fi pus pe coperta un personaj la nivelul si dupa renumele revistei. Un om puternic, cu greutate in business, un model sau un personaj demn de invidiat.
  • As fi cautat un cover story rasunator, un material care sa genereze PR si sa atraga atentia, ceva ce nu a gandit nimeni sau ceva in ton cu revista, un top, de exemplu. Topurile vand si asta ne-a invatat Forbes cel mai bine.
  • Pentru o revista care apare de doua ori pe luna si are 26 de jurnalisti, as fi facut articole mai multe si mai scurte, in stilul BusinessWeek.
  • As fi avut insa un dosar "greu", interesant sau util ori topul de care aminteam.
  • Prima impresie conteaza si pentru o revista, de aceea as fi cautat sa am articole fie foarte interesante, inedite, fie dezvoltate in jurul unor nume grele. Deja incep sa ma repet, atat de mult lipsesc personalitatile din acest prim numar!
  • As fi pus subiectul de pe coperta undeva la final, la ce numeam pe vremuri "business unusual" (CNN avea o rubrica numita asa, daca nu gresesc).
  • M-as fi ferit de subiecte scrise si tot scrise (francize, Steve Jobs), greu digerabile (chipurile Intel, certificate de trezorerie) sau "subtiri" (Publicitate in/cu/pe taxiuri, concurs de logo-uri)
  • M-as fi ferit de Octavian Radu la primul numar. El mereu face ceva. Deja asta nu mai e news. Doar daca se retrage!
  • As fi scris mai multe despre ce se intampla de fapt in jur, incercand sa nu bat aceeasi moneda a crizei, ci sa vin cu idei si solutii pentru recesiune. Sumarul asta pare a fi facut in octombrie!
  • Chiar daca eram limitat la design-ul de import, foarte nepotrivit dupa parerea mea, as fi cautat sa il aerisesc cu fotografii bune si sidebar-uri. Nimeni nu mai vrea sa citeasca atat de mult!
  • I-as fi facut un website. Fara nu se mai poate astazi. Domeniile www.forbes.ro si www.forbes-romania.ro sunt inactive.
Dupa primul numar, Forbes pare a fi doar un challenger pentru saptamanalele deja bine ancorate: Business Magazin si Money Express. Cu toate acestea, ar putea sa prinda viteza dupa lansare, cand altii au inceput sa se dezumfle.

PROMO: PR FORUM | EVENIMENT DE PR SI COMUNICARE CORPORATE

Etichete:

9 Comments:

Anonymous Anonim said...

O varinta pdf ar fi fost utila pe un site.

Daca nu varianta full, macar un teaser. Daca m-ar fi convins un teaser as fi iesit afara si as fi cumparat revista.

12:20 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Forbes.ro nu cred ca e asa usor sa il folosesti, avand in vedere ca au drepturi exclusive cei de la forbes. Forbes revista si Forbes dot com sunt lucruri DIFERITE

10:06 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Eu am fost total dezamagit de primul numar.
Ma gandeam ca poate nu sunt in target.. dar vad ca si altii imi impartasesc parerea..

12:59 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Am rasfoit-o doar si nu am ramas impresionat. O sa ma gandesc daca mai cumpar si numarul urmator.

1:50 p.m.  
Anonymous Anonim said...

este doar inca o revista " de business"
nimic nou, nimic deosebit, doar o serie de articole triste si cam multi redactori ( SE PARE CA DEGEABA)

CAT DESPRE REDACTORUL SEF: HALPERTA?
PROASTA ALEGERE...

HAHAHA

3:31 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Dupa ce l-am vazut&auzit pe dl Forbes vorbind live la o conferinta de business din US unde a spus ca terorismul s-a nascut in Europa (??!!! WTF) nu mai am mari asteptari.

6:15 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Din ciclul brandurilor fara fond, Forbes.

6:56 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Ca sa aiba succes e nevoie de mai multe lucruri:
- o echipa redactionala super-profi (greu de gasit la noi, probabil in afara de Capital)
- subiecte realmente interesante (cum ai zis si tu ne-am plictisit de Oct. Radu, Dan Sucu, Ostahie etc-sunt prezenti zi de zi peste tot)
- comentarii si articole din Forbes original (chiar lasate in engleza)
- fara client generated context
- ceva nume mari, din afara, care sa scrie in revista
- entertainment( forbes cam despre asta e- cum ziceai tot felul de topuri: cei mai puternici, cei mai bine platiti barbati/femei etc), nu au venit cu nik nou.
Andrei

10:34 a.m.  
Blogger Unknown said...

Eu cand am vazut povestea cu boxul nici nu mi-am mai pus problema sa dau 7 lei pe revista. Prefer sa citesc cate ceva pe paginile online ale altor reviste.

10:39 a.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home