vineri, august 01, 2008

HR: O baza cu candidati la job-uri

Suntem in plina recrutare de junior designer pentru Evensys. Astazi am avut / primit prima ţeapă de la tanar candidat. Nu s-a prezentat la interviu si nici nu a anuntat. Iar cand a fost sunata, persoana in cauza a afisat o atitudine "I don't care" foarte relaxata. Ma rog...

Am vazut in sondajul despre cine sunt vizitatorii acestui blog ca am un numar destul de important de cititori din randul studentilor. Stiind asta acum, imi permit sa dau un sfat: cititi bine anunturile de angajare inainte de a trimite CV-uri, iar daca din diverse motive subiective / obiective nu puteti ajunge, anuntati. Nu se supara nimeni. Cel putin nu eu.

In tot spiritul asta web 2.0 si cu tool-urile pe care le avem la dispozitie, ma gandesc ca la un moment dat cineva se va gasi sa faca o baza de date cu candidatii ţepari, vizibila pe net pentru toti angajatorii.

Etichete: ,

15 Comments:

Anonymous Anonim said...

...atitudine tipica pentru multi dintre aspirantii la piata muncii de azi: trimit tone de cv-uri si apoi merg unde au chef, fiind ferm convinsi ca e nevoie de ei oriunde si peste tot. Atat de disperata sa fie oare piata muncii?

1:10 p.m.  
Anonymous Anonim said...

conflictele angajat-angajator sunt... mult prea multe.

nu i-ar fi fost greu sa zica o scuza credibila... ca i-a murit careva si atunci nu-l mai bagai in nici o baza

1:15 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Din pacate, a nu veni la interviu dupa ce in prealabil ai confirmat intalnirea este o practica obisnuita in Romania (cel putin din experienta mea).

Niciodata nu am sa inteleg din ce motiv nu contramandeaza intalnirea in timp util cei care sunt in aceasta situatie.

1:50 p.m.  
Anonymous Anonim said...

@ Clement: eu nu m-am dus la niste interviuri desi am promis ca ma duc:). si sti de ce? unii angajatori au o parere f buna despre ei ... eu cand sunt sunt spun ok vin la ora x sa ne intalnim. Apoi imediat incep cercetarile ... aflu cat mai multe despre firma x si trecutul ei in piata... si crede-ma ca afluuuu multe. Si apoi daca firma este o tepara care incerca sa ma ia de prost nu am mai am ce discuta cu ei. Sa-i sun sa le spun ca nu mai vin? pentru ce?

@manafu: o lista cu angajatii care mint in cv ... sunt total deacord dar ma tem ca ar fi o utopie. poti face un proiect de genul asta dar nu imi pare a fi etic ... cai care doresc sa se angajeze sunt oameni si oamenii sunt predispusi la greseli. Eu cred ca un manager de HR adevarat nu are nicio problema in a depista minciunile din cv. eu care abia acum incep un masterat pe profil si sunt in stare sa le descopera pe unele dintre ele :)

2:08 p.m.  
Anonymous Anonim said...

@ alexandru pot sa intreb cum faci acest research pe companii? si cum afli multe?

@ cristi - e discutabil cu ceea ce zici, mai degraba cred ca ar functiona la nivel de companii/firme tepare decit in cazul candidatilor. In cazul de fata, ai introduce persoana in acea BD?

2:57 p.m.  
Blogger Claudia Ciuta said...

rata somajului e foarte mica in BU si TM. Stim ca suntem putini, uitam ca asta nu implica neaparat valoare.
Am fost pusa in situatia in care un posibil angajotor mi s-a plans de cat de neseriosi sunt cei care ar trebui sa se prezinte la interviuri.
Prima reactie? M-am aparat. Cati mai fac asta?

3:05 p.m.  
Blogger Sorin said...

Or fi candidatii neseriosi dar si firmele din IT lasa de dorit.O lista cu firmele din IT neserioase ar fi mai binevenita.Eu am o listuta.Un exemplu de convorbire cu un "angajator":
"Ma suna,schimbam cateva vorbe din care nu putea sa-mi testeze cunostintele despre acel limbaj.Zice OK si ca o sa revina cu un telefon mai tarziu sa-mi zica exact pe la ce ora sa ma duc sa dau o proba maine."
Si cam atat a fost.Nici un telefon, nici un email sa-mi zica ca au gasit persoana potrivita sau mai stiu eu ce.
La inceput obisnuima sa sun sa zic ca nu o sa pot ajunge la interviu acum nu.

4:30 p.m.  
Blogger Razvan Crisan said...

Stay tuned for: Mentorship 2.0 :-)

4:32 p.m.  
Blogger Unknown said...

Ai incercat sa cauti pe www.portfolios.ro? Acolo gasesti ceva oameni interesanti sau poti sa pui anunt.

8:07 p.m.  
Anonymous Anonim said...

wishfull thinking

12:14 a.m.  
Anonymous Anonim said...

@Silvius: desigur ca iti spun ... lucrez in comert de 3 ani si Braila (de unde sunt) e un oras relativ micut. Cateva telefoane ... o discutie pe mess si aflu ce-mi doresc sa aflu. La inceput nu stiam ca pot face asta :p dar acuma imi folosesc network-ul offline la maxim. Si in ultimul an (2008) cred ca am scapt de 5-6-7 oferte f tentante la prima vedere dar care s-au dovedit a fi tepe. Si mai stiu ca au fost tepe pentru ca am vazut si ce li s-a intamplat celor care au acceptat ofertele respective.

12:26 a.m.  
Anonymous Anonim said...

ma bucur din inima ca un candidat la un post are in sfarsit de unde alege, nu intleg de ce deranjeaza atat de multe optiuni. numarul firmelor tzepare il depaseste pe al candidatilor. toti sn tlider de piatza si importanti actori dar cand pronunti 1000 de dolari salariu devin livizi la fatza si incearca sa iti spuna despre atmosfera de la ei (fals) si despre etc...

1:15 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Mai degraba ar fi binevenit un "catalog" de companii neserioase, care nu platesc la timp, care nu-si tin promisiunile, care mint, etc.

S-a ajuns in situatia cand companiile cauta disperate oameni capabili, dar sunt putine cele serioase chiar si in Bucuresti si oamenii capabili cauta disperati companii serioase, avand parte numai de promisiuni desarte si un loc de sclav pe termen lung.

@Manafu, iti urez mult succes in a gasi chiar si un junior serios cu care sa te intelegi si sa faci treaba. E Bucurestiul de vina, a prostit pustimea si acum va e greu la toti sa gasiti oameni capabili.
Ca designer care isi cunoaste semenii destul de bine, iti zic ca nu vei gasi prea usor pe cineva, iar daca vei gasi, probabil iti va cere pe masura calitatilor si experientei. Mai bine lucrezi cu mai multi oameni pe proiect, decat sa angajezi pe cineva care nu va face fata. Si stai cu un ochi si pe provincie, de unde poate sari iepurele, fiindca pe acolo inca mai sunt talente nedescoperite, capabile si cu bun simt.
Succes!

Problema asta o vor avea companiile in continuare.
Cei mai buni si-au deschis studiouri si lucreaza numai pe proiect, altii buni stau in agentii confortabil daca au salarii bune si nu au de ce sa plece, cei mai multi se fac ca stiu meserie dar stiu doar Photoshop si restul nu stiu nimic, dar sunt tupeisti si cer :)

Problema cea mai mare e lipsa de studii in domeniu, invatamantul romanesc fiind arhaic pe nisa asta - care in loc sa scoata designeri, scoate pictori si arhitecti morti de foame si lipsiti de talent.
Asta e :)

Hehe, ce o sa ma bucur cand vor veni aici strainii mult mai capabili care nu stau la discutii cu voi si o sa fiti nevoiti sa-i platiti cu salariile din strainatate :D

2:37 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Eh, cand rcerutezi pentru 6-7 posturi in acelasi timp, nu te superi numai de la atat. Pe de alta parte si candidatii iau multe tzepe. Asa ca s-a format un fel de competitie intre companii si candidatii: cine trage teapa mai mare.
Dar ideea cu baza de date merita discutata. :) Poate un desprecandidati.com? :) Apropos de competitie si egalizarea fortelor.

9:20 p.m.  
Blogger T said...

how about: firma mare de publicitate ( nu dau nume) semneaza un "precontract" cu o aspiranta. Tine fata o saptamana in "teste" apoi ii zice ca nu au nevoie de ea...

ps. sau ar trebuii sa-i dau numele. vorba ta.

Tepari sunt peste tot.relax.

10:22 a.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home