duminică, aprilie 06, 2008

Auto: Parerea mea despre Fiat 500

Am avut ocazia in cariera de ziarist sa testez mai multe masini si chiar sa scriu despre ele. Nu am facut insa niciodata un test "ca la carte".

Experienta Audi si mai nou cea cu Fiat 500 m-au pus in situatia de a ma intreba: Cum faci cel mai bun test?

E o intrebare care genereaza mai multe intrebari. Cel putin mie. Probabil jurnalistii auto au niste retete sau macar dupa atatia ani si-au format niste reflexe.

In cazul meu, am gasit raspunsul chiar in esenta celor doua campanii: "Am fost invitat ca blogger, voi raspunde invitatiei ca un blogger!".

OK, apare intrebarea: Si cum raspunde un blogger? Pe baza experientei directe, fara o documentare, fara verificarea surselor, fara norme jurnalistice.

M-am gandit sa fac acest intro dupa ce am avut un feedback interesant. O colega a mers intr-o zi cu Fiat-ul, iar la intoarcere mi-a spus parerea ei. Impartaseam multe pareri comune, insa ea a apreciat cel mai mult ce mie nu-mi placea deloc. Iata impresiile mele:

Cu plus
  • Design-ul exterior foarte reusit, cu un aer retro care atrage privirile.
  • Gama de culori si posibilitatea de a o personaliza cu stickere si badge-uri.
  • Motorul diesel este destul de silentios, usor nervos si consuma extrem de putin.
  • Ceasul de bord face o impresie placuta si iti afiseaza printre multe altele titlurile pieselor muzicale.
  • Butonul City care iti imbunatateste vizibil experienta de a conduce in oras si te invita sa te strecori printre masini.
  • Volanul sport imbracat in piele.
  • Tinuta la drum, raspunsul franelor bruste si avantul pe care il prinde foarte usor.
  • Sistemul Blue & Me, dezvoltat cu Microsoft, m-a lasat sa imi ascult muzica direct de pe memory stick. Stie insa mult mai multe.
Cu minus
  • Scaunul este prea inalt pentru mine. L-am lasat cat de jos am putut si tot stateam prea sus.
  • Centura de siguranta din cauza inaltimii scaunului ma jena la umar.
  • Faptul ca vine doar cu trei usi. Stiu ca asa este modelul, insa achizitia unei noi masini in familie va tine cont de acest aspect. Pentru target insa nu cred ca e o problema.
  • Plasticul de la interior care nu e prea atractiv in culoarea gri inchis.
  • Spatiul de depozitare dintre scaune nu este usor accesibil din cauza scaunelor inalte. Mi-ar fi placut sa aiba o consola intre scaune.
  • Plasticul rosu de pe bord care mi-a dat senzatia ca am o bucata de aripa in masina.
  • Portbagajul destul de mic pentru nevoile mele.
  • Cuplarea marsarierului in dreapta-spate prin ridicarea unui inel mi s-a parut putin nepractica. Ce-i drept am si niste probleme cu mana dreapta.
  • Pretul destul de mare pentru o versiune pe placul meu.
Concluzie
Cine alege Fiat 500 cumpara masina pentru look si statusul sau de icon. Consumul mic si sistemul Blue & Me sunt alte doua atuuri pe care eu as paria. Personalizarea poate sa estompeze unele aspecte pe care eu nu le-am apreciat. Este o masina care tinteste tinerii si femeile. Colega mea a apreciat scaunul. Mi-ar placea sa pot schimba pozitia scaunului si sa pot alege materialele pentru bord.

Etichete: , ,

7 Comments:

Anonymous Anonim said...

Din cate am observat si eu, interiorul pare destul de eftin...rosul acela cum spui tu mi se pare extrem de tipator si de prost gust. Si mie pretul mi se pare cam ridicat, dar sunt oameni de fite in Romania asa ca isi vor vinde masinuta.

8:22 a.m.  
Blogger Cristian said...

Este un interior normal care poate fi destul de mult personalizat.


Rosul tipator, cum spui tu, a fost apreciat de un pasager de-al meu.

Totul e o chestie de gust. partea buna aici e ca iti poti alege interiorul.

8:55 a.m.  
Blogger Unknown said...

Am vazut un interior pe negru si pot spune ca schimba mult imaginea masinii. Depinde insa de cine priveste :)

9:45 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Prietena mea are buget de Audi A3 si de cand l-a vazut pe 500 e pe ganduri :)
Cat costa modelul testat?

10:37 a.m.  
Anonymous Anonim said...

cristian...
ok, am nteles ce te face sa te avanti intr-o serie de poturi si alte tertipuri legate de aceasta masinuta...
nu ma deranjeaza asta.. ma irita insa ca este mult prea evident..
poti mai bine? :)

p.s. nu te provoc..vreau doar un raspuns altfel decat commenturile tale de mai sus..ciau

2:55 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Salutare,

Parerile despre Fiat 500 sunt impartite ca de altfel in cazul oricarei masini. Cert e ca portbagajul nu poate fi marit decat prin rabatarea banchetei din spate, cat despre toate celelalte inclusiv inaltimea scaunului, designul interior etc., acestea pot fi modificate( tunate:D ) asa ca nu va mai plangeti si personalizati-va Fiatul dupa gust.

Uite sursa de idei pentru adevaratii inraiti >>>Salon de Tuning - Sport & Tuning Show.

Stiu ca incepe pe 22 mai si tine pana pe 25 mai , la Prisma 2 Corbeanca.


Din cate am inteles au de toate - tuning auto-moto (interior, exterior, mecanica, audio), automobile off-road , automobile sport si de competitie, motociclete de competitie, kart-uri, accesorii auto-moto, piese de schimb, combustibili,lubrifianti , pneuri , cluburi si asociatii de profil , media auto-moto.

Cred ca tipii sunt la prima editie, dar am citit ca va fi super salon...intotdeauna la prima editie se rup in figuri cu totii :D

Cik au reducere la flashtuning!

Scriau ei pe undeva ca vor aduce castigatoarea supercupei europene EMMA 2008. O masina
echipata la cel mai inalt nivel sonor si estetic conform jurizarii celei mai inalte categorii a EMMA, Expert Unlimited.

In rest, aerografie live, si inscriptionari auto live high resolution, demonstratii de tot felul si alte concursuri.

Eu am aflat despre o tombola care are ca premiu un airbrush pe capota sau vinilizare tot pe aceeasi suprafata.

Aaaaaaaaaaaa, am uitat ca aduc un Volkswagen Tiguan echipat cu navigatie BECKER . Asta e buna pentru ghidare precisa:
- obtii imagini tridimensionale
- indica banda pe care sa te inscrii (mai ales pt. domnisoarele de la volan)
- navigatie virtuala in tunel.

Be fast and furious!

1:14 p.m.  
Anonymous Anonim said...


Auto

2:32 p.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home