Trends: Ce se va alege din telefonul mobil?
Ar trebui sa declare cineva anul in care telefonul mobil si-a depasit conditia. Ma refer la momentul in care s-a trecut peste simpla sa utilitate de terminal pentru apeluri telefonice.
Eu vad acel an in 2002, cand a aparut Sony Ericsson T68. Cred ca acesta a fost primul telefon cu adevarat nou. A fost, daca nu gresesc, primul cu ecran color si primul care a primit o camera foto (atasabila). Ma rog, daca nu a fost primul, a fost printre primele! Era si un telefon "mai fashion" intr-o lume de terminale gri si negre.
De atunci telefonul s-a reinventat de cateva ori. Astazi Nokia, BlackBerry si iPhone ii demonstreaza multiplele fatete. Dar incotro merge telefonul mobil.
Exista clar directia de a transforma telefonul intr-un centru de diverstisment. Seria N de la Nokia si iPhone sunt martori. Apoi avem directia sa ca un all-in-one pentru comunicarea de business, aici BlackBerry fiind martorul. Exista si directia fashion, deschisa de Nokia acum ceva vreme si continuata astazi de Samsung cu Armani si LG cu Prada.
Mai sunt insa si alte cateva noi piste. Una ar fi cea reprezentata de "telefonul de firma". Si cand spun "de firma" ma refer la orice firma. Iar cel mai bun exemplu aici e cel al Levi's. Da, Levi's face telefoane. Ma rog, nu le fac ei, dar sub brandul lor se vand telefoane mobile.
Acum sincer, telefoanele lor sunt cam urate, dar cred ca urmatorul pas in dezvoltarea noastra ca utilizatori va fi acela de a avea telefoane pentru diverse ocazii, de diverse forme si culori. Asa cum multi au acum ceasuri de tot felul sau femeile bratari sau alte accesorii. Levi's asta face. Transforma telefonul intr-un accesoriu.
Levi's mi-a adus aminte de telefonul Disney si m-a facut sa cred ca in curand Coca-Cola ar putea introduce in promotii telefoane cu "Fabrica de fericire" sau Pepsi ar putea lansa un concurs de personalizare a terminalului lor.
O alta pista de urmarit e cea a telefonelor personalizate de utilizator. Si ma refer aici la o individualizare la nivelul performantelor tehnice. Pana acum am citit de initiativele (aici si aici) lansate de Modu si Bug Labs. Cred ca la acest nivel se vor juca toate cartile in viitor. Imi plac Nokia, BlackBerry si iPhone. Le am pe toate trei, dar de ce nu as avea numai unul, cu tot ce vreau pe el?
UPDATE: In lumina tendintelor in domeniu, Nokia tocmai a anuntat lansarea celei mai importante retele de publicitate pentru telefonia mobila.
PROMO: TWITTER.COM/DIGITALFORUM| FOLLOW THE NEWS ON TWITTER
Eu vad acel an in 2002, cand a aparut Sony Ericsson T68. Cred ca acesta a fost primul telefon cu adevarat nou. A fost, daca nu gresesc, primul cu ecran color si primul care a primit o camera foto (atasabila). Ma rog, daca nu a fost primul, a fost printre primele! Era si un telefon "mai fashion" intr-o lume de terminale gri si negre.
De atunci telefonul s-a reinventat de cateva ori. Astazi Nokia, BlackBerry si iPhone ii demonstreaza multiplele fatete. Dar incotro merge telefonul mobil.
Exista clar directia de a transforma telefonul intr-un centru de diverstisment. Seria N de la Nokia si iPhone sunt martori. Apoi avem directia sa ca un all-in-one pentru comunicarea de business, aici BlackBerry fiind martorul. Exista si directia fashion, deschisa de Nokia acum ceva vreme si continuata astazi de Samsung cu Armani si LG cu Prada.
Mai sunt insa si alte cateva noi piste. Una ar fi cea reprezentata de "telefonul de firma". Si cand spun "de firma" ma refer la orice firma. Iar cel mai bun exemplu aici e cel al Levi's. Da, Levi's face telefoane. Ma rog, nu le fac ei, dar sub brandul lor se vand telefoane mobile.
Acum sincer, telefoanele lor sunt cam urate, dar cred ca urmatorul pas in dezvoltarea noastra ca utilizatori va fi acela de a avea telefoane pentru diverse ocazii, de diverse forme si culori. Asa cum multi au acum ceasuri de tot felul sau femeile bratari sau alte accesorii. Levi's asta face. Transforma telefonul intr-un accesoriu.
Levi's mi-a adus aminte de telefonul Disney si m-a facut sa cred ca in curand Coca-Cola ar putea introduce in promotii telefoane cu "Fabrica de fericire" sau Pepsi ar putea lansa un concurs de personalizare a terminalului lor.
O alta pista de urmarit e cea a telefonelor personalizate de utilizator. Si ma refer aici la o individualizare la nivelul performantelor tehnice. Pana acum am citit de initiativele (aici si aici) lansate de Modu si Bug Labs. Cred ca la acest nivel se vor juca toate cartile in viitor. Imi plac Nokia, BlackBerry si iPhone. Le am pe toate trei, dar de ce nu as avea numai unul, cu tot ce vreau pe el?
UPDATE: In lumina tendintelor in domeniu, Nokia tocmai a anuntat lansarea celei mai importante retele de publicitate pentru telefonia mobila.
PROMO: TWITTER.COM/DIGITALFORUM| FOLLOW THE NEWS ON TWITTER
Etichete: BlackBerry, Coca-Cola, iPhone, Nokia, Tech
2 Comments:
La telefoanele customizabile la nivel de hardware, nu doar software, intra si Neo1973 http://www.openmoko.com/, care chiar arata bine si are Linux-based OS.
Am fost "acolo" la lansarea lui T68si imi amintesc un titlu de articol intr-un tabloid care spunea ca un telefon cu camera foto atasata e kitsch!
Trimiteți un comentariu
<< Home