duminică, ianuarie 13, 2008

Media: CTP pleaca de la Gandul

Cristian Tudor Popescu si-a anuntat astazi demisia de la conducerea "Gandul", ramanand doar in postura de editorialist al ziarului.

Intr-o stire Mediafax, CTP recunoaste ca Adrian Sarbu s-a aratat nemultumit de ploitica editoriala a ziarului si ca ar fi cerut atingerea unui set de parametri de performanta, care in opinia ziaristului sunt "de neatins in conditiile actuale ale presei romanesti".

Adrian Sarbu ramane acum cu o investitie pe care cu greu o va recupera, poate chiar irecuperabila, caci el nu a cumparat un brand de publicatie, ci o echipa editoriala, reprezentata de cativa oameni cu awareness, printre care cel mai bine pozitionat era CTP.

E adevarat ca politica editoriala are un rol important in viata unui ziar, insa ultimii ani - si mai ales 2007 - ne-au aratat ca marketingul a egalat-o, poate chiar depasit-o in importanta. Iar la Gandul cred ca marketingul a fost poate cauza principala pentru care ziarul nu a reusit sa creasca. Fara marketing un cotidian aparut din neant, apoi cumparat, redesenat si din nou relansat, nu are nicio sansa pe piata.

Ce se va intampla cu Gandul? Greu de spus in conditiile in care ziarul insemna in primul rand CTP & Co. Luand in calcul restructurarea de anul trecut in randul publicatiilor Mediafax, inchiderea ziarului ar putea fi o idee mai probabila decat relansarea sa. Dar se spune ca in an electoral e mai bine sa ai un cotidian in portofoliu, deci sunt mari sanse sa ramana in viata si in portofoliul lui Adrian Sarbu cel putin pana la anul.

VIA: VICTOR KAPRA
FOLLOW-UP: CATALIN TOLONTAN, IULIAN COMANESCU, ZOSO
VIDEO: REALITATEA TV

Etichete:

2 Comments:

Anonymous Anonim said...

Da.
Acesta este un anunt. In ceea ce tu "prezinti" in acest post. Good point. Fara ghilimele.
Tot fara ghilimele, trebuia sa "observi" ca Sarabu nu a cumparat (sau doar a incercat) o echipa ci un brand; o nuca tare mai precis. Sarbu it's a business man ca si Voiculescu. sau esecul Monitorul de Bucuresti si alte judete.. marele esec media al lui Vantu inainte de Realitatea... Nu-i asa?! Dar marketing in RO inseamna "relationship", ca doar suntem in Balcani. Esta imberb sa promovezi (inca) "marketing" cu "M"in RO! Nu crezi?!! Dar... sa revenim... Ca blogger "de succes" vreau sa spun, ar trebui poate, sa nu eviti acel concept numit OPINIE. Acest post, prezinta niste fapte interesante; arata ca te-ai documentat inainte... dar, unde este concluzia ta ca formator media online de locul 58 la bloggeri?! Incearca sa faci ceva pentru a fi convingator fara recenzii gen "Hot News"... that sucks, by the way...!!!!!!! You sucks....

Si acum sa-ti raspund la intrebarea "Ce se va intampla cu Gandul?"... ca tot iti puneai aceasta "the 58's place bloggering question" :-): NIMIC!. va disparea ca si cum ieri nu s-a infiintat... Pt. ca nu un "Gandul" era important ci CTP. THE BRAND. Ca Tolontan de exemplu... (sic!) Un formator de opinie..... Tolontan, Popescu, Gheorghe, Hurezeanu... Pricepi?! So? Unde este OPINIA ta in cele din 2004-2007 bloguri?

12:30 a.m.  
Blogger BABILONUL IMOBILIAR said...

Omul asta a “construit” mereu presa, a invatat meserie pe atatia jurnalisti…, ca si Cristoiu. Nu vedeti ce batalie e pentru a-l racola, post-demisie din fruntea ziarului Gandul? E un gazetar ce nu s-a indoit in fatza politicienilor, printre cazurile rare din presa romaneasca de dupa ‘89, iar articolele sale au fost mai mereu cu impact in presa romaneasca si opinia publica.
Ca omul are ideile lui de presa si/ sau promovare a unui ziar care nu se mai potrivesc cu ale patronului, asta e…, se intampla oriunde la nivel de manager-patronat. Si e un lucru normal sa se dea omul la o parte, iar daca e bun…o sa-l caute altii imediat; iar CTP-ul nu duce lipsa de oferte, e coada la el ! Deocamdata a ramas la Gandul, ca editorialist, dar cu siguranta va mai fi prezent si in alte locuri din presa scrisa sau audiovizuala. E un meserias al presei !

2:53 a.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home