joi, ianuarie 03, 2008

Blogs: Tendinte in 2008 la bucata (1)

Inainte sa vorbesc si eu de 2007, asa ca altii, incep cu cateva idei pentru 2008. Iata o prima observatie:
In 2008 vom da o mai mare importanta drepturilor de autor in blogosfera.
Au curs multe posturi despre diverse tentative sau chiar reusite de inspiratie/ preluari fara citarea sursei/ furt etc in blogosfera. Si de cele mai multe ori aceste referiri vizau continutul sau informatia (stirea).

Maria ma intreba astazi ce poate sa faca daca cineva a copiat integral design-ul blogului ei.... Hmm, buna intrebare!

Daca blogul meu s-ar baza pe o tema " proprie si personala" si as descoperi copia, as pune imediat o nota privind preluarea design-ului, urmata de un mail trimis celui in cauza, in care sa fac apel la bunul sau simt pentru "a-mi da tema inapoi". Alte pareri/ abordari?

Am salutat blogul Mariei inca de la aparitia sa si cred ca original cum e trebuie sa ramana si singular.

UPDATE: In 2008, apararea bunurilor personale va fi cu atat mai importanta cu cat multe bloguri vor cauta sa isi monetizeze existenta si/ sau sa concureze cu alte media, conditii in care a fi original sau a avea exclusivitati conteaza foarte mult.

Victor Ciutacu ne arata recent cat de mult tine la informatiile sale.

Etichete:

4 Comments:

Anonymous Anonim said...

Nu o alta abordare, cat o completare:
daca nici dupa o discutie directa cu "personajul", acesta nu renunta la continutul sau la designul respectiv, contactezi hosting providerul acestuia. Le relatezi situatia si le ceri suspendarea contului respectiv, pana cand va fi eliminat contentul furat.
Daca nici asa nu se poate, atunci apelezi la Legea Comertului Electronic, te gandesti putin si renunti si la modalitatea asta :)

12:50 a.m.  
Anonymous Anonim said...

E bine ca abordezi aceasta tema. Si eu m-am gandit care ar fi solutia, pentru ca am intalnit mai multi care nu vor sa lucreze, dar vor sa aiba continut. Prima data cand am vazut propriul meu continut pe alte pagini, m-am mirat putin ca chiar sunt unii asa de nesimtiti, ca nici macar un link sa nu puna? Asa ca am trimis un mail in care am amintit-o de nesimtire si a functionat. Cred ca asta ar fi primul pas.

10:45 a.m.  
Blogger Unknown said...

Daca m-as urzica de fiecare data cand mi se copiaza exclusivitatile fara citare...

12:00 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Buna sa va fie inima.
Intr-o tara in care pirateria este in floare de multi ani del amic la mare, nu ar trebui sa va concentrati prea mult efortul spre a merge la procese.
Este un plan gresit sa te orientezi spre ceva ce nu duce la constructie.
Luati exemplul comunitatii opensource.
Bucurati-va ca Dumnezeu va dat aceasta capacitate de a crea si altii va multimpica creatia, chiar daca o fac printr-un furt stabilit de lege.

6:35 p.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home