Advertising: Top cheltuitori in publicitate
Prin dosarele pe care le concepe - si nu numai - Advertising Age este mereu o sursa buna de informatii pentru cei ce urmaresc lumea publicitatii. La final de an, AdAge a pus cap la cap primul sau mega-dosar dedicat - fireste - publicitatii: AdAge Annual.
Dintre multe topuri si analize, cel mai mult mi-a atras atentia clasamentul de mai sus, ce vizeaza "Top 10 cheltuitori in publicitatea din Romania", extras din "Global Marketers and Global Accounts". Si desi avem doar date pe 2005 si 2006, ne putem face o imagine asupra marimii sumelor raportandu-le la bugetele nete estimate pentru cei doi ani: 250 mil. euro si respectiv 363 mil.euro. Dar, caci exista un dar, nu stiu/ stim cat de relevanta ar fi raportarea la urma urmei. AdAge scrie ca s-au luat in calcul volumele brute (gross ad rates), insa acestea au fost ajustate pe alocuri sa fie relevante in volumul total.
Ca in fiecare an, P&G conduce topul in Romania. In 2006, a stat in frunte cu 43,7 milioane de dolari. Ca o comparatie, P&G a cheltuit in acelasi an, in Polonia, 131,7 mil.$, iar in Ungaria - 98 mil.$. Gasiti in PDF-ul de pe AdAge topurile pe tari.
Dintre multe topuri si analize, cel mai mult mi-a atras atentia clasamentul de mai sus, ce vizeaza "Top 10 cheltuitori in publicitatea din Romania", extras din "Global Marketers and Global Accounts". Si desi avem doar date pe 2005 si 2006, ne putem face o imagine asupra marimii sumelor raportandu-le la bugetele nete estimate pentru cei doi ani: 250 mil. euro si respectiv 363 mil.euro. Dar, caci exista un dar, nu stiu/ stim cat de relevanta ar fi raportarea la urma urmei. AdAge scrie ca s-au luat in calcul volumele brute (gross ad rates), insa acestea au fost ajustate pe alocuri sa fie relevante in volumul total.
Ca in fiecare an, P&G conduce topul in Romania. In 2006, a stat in frunte cu 43,7 milioane de dolari. Ca o comparatie, P&G a cheltuit in acelasi an, in Polonia, 131,7 mil.$, iar in Ungaria - 98 mil.$. Gasiti in PDF-ul de pe AdAge topurile pe tari.
Etichete: Advertising
1 Comments:
RateCardurile brute din Alphacont sunt highly unreliable, since we currently encounter discount rates of up to 80% - 90%.
In limbaj de specialitate, se numeste Saving Face, conceptul acela al decadentilor de chinezi. Pui public ca tu faci atat, cand de fapt, in realitate, la negociere, iei doar cam 15% din banii declarati public.
In plus, mai e si conceptul balcanic: Hai sa cer mult, poate cad macar cativa fraieri sa cumpere chiar la pretul initial.
LOL
Ca sa se complice si mai mult situatia, in unele cazuri, medii si time sloturi discounturile sunt de-un fel, in altele sunt mult mai mari. In plus, preturile de la un an la altul se schimba, dupa cum cu sigurantza stii.
Parerea mea ca un indicator mai reliable este la numarul de insertii. Asta iti da o evolutie mai putin biasata a pietei.
In privinta datelor din 2007, e destul de simplu: dam un telefon la cineva cu AlphaContul si facem ierarhia. Iti dai seama ca in curand, dupa ce iese lumea din mahmureala de Revelion, toate agentiile asta vor face, independent.
Trimiteți un comentariu
<< Home