Advertising: Cifre romanesti
In ultimele zile s-a vorbit destul de mult pe bloguri si in media despre noua editie a fact-book-ului realizat de Initiative Romania.
Ca o paranteza, cred ca editia asta s-a bucurat de cel mai bun PR din istoria fact-book-ului si intr-o buna masura succesul se datoreaza blogurilor care au colportat datele.
De altfel, editia asta a venit si cu vesti foarte bune: in 2006, piata de publicitate a crescut cu 33% fata de 2005, ajungand la 363 milioane de euro. Nu stiu insa daca aceasta suma include doar cheltuielile pe media sau aduna si alte servicii (fee-uri pentru creatie si strategie).
La fel de interesanta mi se pare o estimare gasita pe AdPlayers, ce se refera la piata BTL: "Piaţa totală de BTL s-a ridicat anul trecut după estimările noastre la 100 Mil EUR, iar BTL-ul in-store undeva pe la 50 Mil. EUR" a declarat pentru AdPlayers.ro Nicoleta Pădure, General Manager al companiei de servicii integrate de marketing la punctul de vânzare Cupon Pro.
Cand am vazut prima data stirea, am zis ca e o exagerare, insa astazi intr-o discutie unul dintre jucatorii pe aceasta piata mi-a confirmat estimarea si mi-a explicat dimensiunea pietei in acest moment si potentialul viitor.
UPDATE: De dragul posteritatii, m-am gandit sa adaug cifrele pe anii anteriori, preluate din editiile fact-book-ului pe care inca le detin. Asadar:
** estimare Roland Berger
*** estimare foarte optimista, cifra a fost raportata la ratecard
Ca o paranteza, cred ca editia asta s-a bucurat de cel mai bun PR din istoria fact-book-ului si intr-o buna masura succesul se datoreaza blogurilor care au colportat datele.
De altfel, editia asta a venit si cu vesti foarte bune: in 2006, piata de publicitate a crescut cu 33% fata de 2005, ajungand la 363 milioane de euro. Nu stiu insa daca aceasta suma include doar cheltuielile pe media sau aduna si alte servicii (fee-uri pentru creatie si strategie).
La fel de interesanta mi se pare o estimare gasita pe AdPlayers, ce se refera la piata BTL: "Piaţa totală de BTL s-a ridicat anul trecut după estimările noastre la 100 Mil EUR, iar BTL-ul in-store undeva pe la 50 Mil. EUR" a declarat pentru AdPlayers.ro Nicoleta Pădure, General Manager al companiei de servicii integrate de marketing la punctul de vânzare Cupon Pro.
Cand am vazut prima data stirea, am zis ca e o exagerare, insa astazi intr-o discutie unul dintre jucatorii pe aceasta piata mi-a confirmat estimarea si mi-a explicat dimensiunea pietei in acest moment si potentialul viitor.
UPDATE: De dragul posteritatii, m-am gandit sa adaug cifrele pe anii anteriori, preluate din editiile fact-book-ului pe care inca le detin. Asadar:
- 2005 - piata de publicitate - 250 mil. euro (net) | piata online - 2,2 mil. euro
- 2003 - piata de publicitate - 176 - 186 mil. $ (net) | piata online - 800.000 - 1 mil.$
- 2002 - piata de publicitate - 300 mil. $ (net)*** | piata online - 400.000 - 500.000$
- 2001 - piata de publicitate - 300 mil. $ (net)*** | piata online - 380.000 euro**
- 2000 - piata de publicitate - 210 - 215 mil.$ (net) | piata online - 210.000 euro**
- 1999 - piata de publicitate - 225 mil.$ (net) | piata online - N/A*
** estimare Roland Berger
*** estimare foarte optimista, cifra a fost raportata la ratecard
Etichete: Advertising
0 Comments:
Trimiteți un comentariu
<< Home