Marketing: Nu il ratati pe Mark Earls!
Anul acesta am avut ocazia sa intalnim cativa dintre cei mai apreciati oameni de strategie in advertising si marketing. Ma refer aici la Russell Davies (Open Intelligence Agency), Faris Yakob (Naked Communication) si Jeffre Jackson (Open Intelligence Agency).
Acum la sfarist de an, avem ocazia unica de a-l intalni pe Mark Earls unul dintre cei mai originali ganditori din marketing si advertising ai momentului, fost planning director la Ogilvy si autorul unor carti de strategie.
De fapt, ca sa il laud si mai tare si sa ii subliniez importanta, spun ca Mark a fost sef al Ogilvy’s Global Planning Council si vice-presedinte al The Account Planning Group UK.
Iar cartile sale sunt: "Welcome to the Creative Age - Bananas, Business and the Death of Marketing", "Brand New Brand Thinking" (impreuna cu Merry Baskin, o alta somitate a planning-ului) si "Herd: How to Change Mass Behaviour by Harnessing Our True Nature".
Earls va participa la Inspire 2008, pe 21 si 22 noiembrie 2007, la JW Marriott, un eveniment care isi propune sa aduca in prim plan o serie de profesionisti internationali si locali si ideile care vor avea o influenta definitorie in marketing si advertising in 2008.
Acum la sfarist de an, avem ocazia unica de a-l intalni pe Mark Earls unul dintre cei mai originali ganditori din marketing si advertising ai momentului, fost planning director la Ogilvy si autorul unor carti de strategie.
De fapt, ca sa il laud si mai tare si sa ii subliniez importanta, spun ca Mark a fost sef al Ogilvy’s Global Planning Council si vice-presedinte al The Account Planning Group UK.
Iar cartile sale sunt: "Welcome to the Creative Age - Bananas, Business and the Death of Marketing", "Brand New Brand Thinking" (impreuna cu Merry Baskin, o alta somitate a planning-ului) si "Herd: How to Change Mass Behaviour by Harnessing Our True Nature".
Earls va participa la Inspire 2008, pe 21 si 22 noiembrie 2007, la JW Marriott, un eveniment care isi propune sa aduca in prim plan o serie de profesionisti internationali si locali si ideile care vor avea o influenta definitorie in marketing si advertising in 2008.
Etichete: Advertising, Events, Marketing
3 Comments:
ZERO BUGET DE ADVERTISING
Citind acest articol m-am bucurat ca nu sunt singurul din lume care s-a gandit ca poti face advertising cu buget zero. Acest lucru desi pare o utopie pentru cei care sunt specialisti si activeaza in domeniu, iata ca si pentru Mark Earls pare sa fie un lucru de luat in calcul.
Ma numesc Gheorghe Giurgiu si sunt inventatorul unui produs revolutionar pentru tratarea cauzelor interne care duc la declansarea si intretinerea bolii de piele PSORIAZIS .Inventia brevetata in Romania a dus la aparitia MARCII DENIPLANT avand ca slogan SANATATEA-I MAI PRESUS DE ORICE.
De aici in colo a trebuit sa urmez pasii enumerati de Mark Earls in articolul sau.
1.Un bolnav poate sa faca sau sa nu faca ceea ce iti doresti tu, dar daca reusesti sa faci ca sistemul medical care se ocupa de acesti bolnavi sa functioneze asa cum vrei, atunci chiar ai realizat ceva.
Plecand de la acest deziderat, mi-am dat seama ca acest lucru nu se poate face cu una cu doua si de aceea trebuie mai intai sa te concentrezi asupra unui grup restrans de bolnavi cu care sa interactionezi.
La inceput cand am scris brosura “Am fost bolnav de psoriazis“in care am povestit cum am reusit eu sa scap de acesta boala, am crezut ca reusita in marketing va fi garantata, insa nu a fost asa.
De aceea am cautat sa-mi formez un gurp de bolnavi carora le-am prezentat produsul meu, le-am explicat ca folosindu-l au 85% sanse sa-si rezolve problema.
La inceput m-au intrebat cu ce se deosebeste produsul meu de celelate existente pe piata, de ce ar fi al meu cel mai bun si ar prezenta cel mai mare interes.
Cand le-am spus ca Deniplant se adreseaza in exclusivitate asupra cauzelor interne care declanseaza si intretin boala psoriazis, ca fara unguente sau alte medicamente, fara regim alimentar pielea lor se poate vindeca singura, le-am starnit interesul, au fost alaturi de mine si au incercat produsul.
2.Cel de-al doilea pas a fost sa creez un blog unde am postat corespondenta legata de produsul meu DENIPLANT. Aici puneau pacientii intrebari iar eu le raspundeam si astfel le cresteam interesul pentru a afla cat mai multe lucruri despre procedeul de tratament folosit. Se convingeau cu fiecare intrebare si raspuns, de faptul ca Deniplant le va satisface nevoile lor, ca Deniplant este singura varianta de tratament care va aduce rezultatul asteptat. Este foarte greu sa schimbi mentalitatea bolnavului indoctrinata de medici cu idéea ca boala psoriazis este incurabila si ca nu se poate vindeca. Bolnavul este pus in fata unei descoperiri noi, in fata unei revolutii in domeniul medical. Si ca orice revolutie in orice domeniu, ea este greu acceptata si de pacienti dar mai mult de medici.
3.Pe masura ce bolnavii incercau produsul si observau ca rezultatele pozitive erau intr-adevar in proportie de 85%, au inceput discutiile despre acest produs.
Si unde este mai bine sa gestionezi aceste discutii de cat pe un FORUM AL BOLNAVILOR DE PSORIAZIS. Am creat acest forum si intr-un an de zile numarul acestora a ajuns la 274 cu 3307 articole scrise. Asadar ei chiar discutau despre Deniplant si despre boala Psoriazis pe care o aveau.
Surpriza mea ce mare a fost pe data de 29.09.2007 cand au fost conectati la acet forum 62 de pacienti .
3.Pentru acesta boala, producatorii de unguente scot in fiecare sezon cate un produs nou, care nu fac de cat sa “carpeasca” pielea la suprafata si cu cat o fac mai repede, au impresia ca vor vinde mai mult. Ei nu realizeaza ca pacientul ajunge la saturatie si se convinge repede ca este doar amagit.
Deniplant rezolva deficientele interne care declanseaza si intretin boala, lasand ca leziunile pielii sa fie rezolvate de catre organism prin procese naturale. Organismul uman are acesta posibilitate de a-si rezolva anumite probleme, daca sistemul imunitar si metabolismul celular functioneaza in paramentrii normali. Ori Deniplant tocmai aici actioneaza.
4.Reusita mea cu Deniplant se datoreaza faptului ca am creat acest produs pentru a-mi rezolva in primul rand o problema personala si dupa aceea am lasat ca marketingul sa-l realizeze pacientii care il foloseau. Va dati seama ca daca produsul nu le-ar fi satisfacut dorintele si asteptarile ei nu ar mai fi facut acest lucru.
Cu cativa ani in urma si eu aveam aceeasi conceptie din marketing, anume ca pentru a vinde un produs, trebuie sa faci totul pentru a convinge consumatorul sa-l cumpere. Mult timp m-am concentrat asupra acestui lucru si va spun ca am batut pasul pe loc. Pana la urma s-a dovedit ca cei care au cumparat Deniplant au facut acest lucru nu pentru ca eu le-am spus sa-l cumpere, ci pentru ca au vazut ca si alti bolnavi au facut acest lucru si au fost multumiti. Singura campanie eficienta a fost cea in care bolnavii care foloseau produsul comunicau si celorlalti sa aiba incredere in Deniplant.
5.Un alt lucru cu care eu nu am fost de acord si sincer, nici acum nu sunt, este “efectul de turma” aplicat pacientilor, de a aplica acest principiu bolnavilor.
As putea spune ca eu sunt printre putinii, daca nu singurul patron din Romania care isi aloca o zi pe saptamana, cateva ore sa discute cu cei care cumpara produsul sau. Astfel am contact direct cu cei care folosesc produsele Deniplant si in permanenta sunt atent la observatiile lor.
La inceput a aparut problema ca in fata biroului se strangeau multi pacienti si erau nevoiti sa astepte chiar zece minute pana ce le venea randul sa discute cu mine. Acest lucru ma deranja pentru ca ma stiam pe mine ca nu suport sa stau la rand cand trebuie sa cumpar ceva.
Avand prieteni medici, cu cabinete particulare, nu intelegeam de ce nu-si organizeaza timpul in asa fel incat pacientul sa nu stea sa astepte la rand. Cu toate ca si ei mi-au explicat acelasi lucru ca “efectul de turma “se aplica in orice situatie ca astfel ei vor gandi ca si alti bolnavi care au aceeasi problema vin la acel cabinet, eu nu sunt de acord cu acest lucru si totusi, cu riscul de a pierde cativa cumparatori eu nu aplic acest principiu si cel care vine sa discute cu mine nu va astepta la un rand cu zeci de clienti.
6.Un alta idée exprimata de catre Mark Earls si aplicata de mine la produsele MARCA DENIPLANT este cea legata de fabricarea lor. Cum am spus anterior primul produs, ceaiul Deniplant pentru psoriazis l-am creat pentru satisfacerea unei nevoi personale, fiind bolnav de psoriazis timp de 7 ani.
Odata creata Marca Deniplant am constatat ca se impune necesitatea creeri si altor produse. Nu voi vorbi aici despre produsele destinate altor afectiuni, ci as vrea sa ma opresc la trei produse noi tot pentru bolnavii de psoriazis. Astfel, datorita faptului ca tratamentul cu ceai presupunea incetarea aplicarii de unguente sau folosirii unor restrictii alimentare, pacientii nu rezistau de la inceput fara ele si pana ce plantele isi faceau efectul, era necesar intervenirea cu ceva pentru a rezolva uscarea pielii. Astfel m-am gandit sa creez ULEIUL DENIPLANT (un ulei natural combinat cu plante medicinale) pe care pacientul sa-l foloseasca in primele saptamani sau luni de tratament. Pot spune ca si acum mai lucrez la acest produs pentru ca de fiecare data pacientii vin cu cate o observatie pentru imbunatatirea lui.
Acelasi lucru s-a intamplat si cu CREMA DENIPLANT si cu SAMPONUL DENIPLANT
7.Un avantaj, daca pot sa-l numesc asa, a fost faptul ca MARCA DENIPLANT inca nu este un BRAND si acest lucru imi permite ca in activitatea de viitor sa pot veni si cu alte inovatii si alte imbunatatiri in ceea ce priveste produsele si imaginea marcii. Pe masura ce ea va deveni un BRAND va fi necesar, asa cum spunea Mark Earls doar “sa ii impiedici pe oameni sa uite, sa ii opresti sa se opreasca din a vorbi despre produs, sa il pastrezi actual si proaspat.”
8.Acum, as putea spune ca am putut aplica aceste teorii revolutionare tocmai pentru ca nu am facut nici o scoala in materie de marketing . Daca as fi urmat un asemenea curs, as fi invatat si eu teoriile clasice, consacrate de ani de zile in acest domeniu si cred ca acest lucru mi-ar fi eclipsat propria viziune.
Sa nu credeti ca sunt adeptul celor care sustin ca scoala nu te ajuta in afaceri, insa scoala isi va indeplini acest scop numai cand profesorii vor fi oameni care conduc afaceri, nu numai profesori la catedra.
Asa imi explic faptul ca discutand cu multi specialisti in domeniu, acestia nici nu puteau macar sa accepte acest concept : ZERO BUGET DE ADVERTISING.
Buget zero de publicitate pentru un produs care are pret de cost zece mii (30g de plante) si e vandut cu 1,5 milioane, 'ceaiul minune'. Profit cat mai mare pentru costuri cat mai mici, practic zero. Japca romaneasca.
Foarte interesant!
Trimiteți un comentariu
<< Home