Media: Ce se intampla cu reclamele din print
Acum cateva saptamani revista Vogue US se lauda cu 727 de reclame in numarul sau de septembrie. Sunt 727 de reclame dintr-un total de 840 de pagini, ceea ce e mai mult decat o confirmare a faptului ca Vogue este mai mult o culegere de reclame si mai putin o revista.
Din experienta mea stiu ca raportul optim intre continut si reclama intr-o revista este 65% / 35%. In cazul Vogue, pe septembrie redactorii au acoperit mai putin de 14% din revista.
Am luat si eu de la Paris numarul record, de dragul istoriei si pentru colectia personala de reviste internationale. Pot spune ca am depasit cu acest "balast" limita de kg admisa pentru bagajele de mana. Revista are peste 2 kilograme!
Nu am apucat sa o rasfoiesc, dar ma astept la aceleasi reclame la branduri de lux realizate de fotografi si mai putin de agentii. Cu toate acestea, intr-un moment in care toata lumea vorbeste despre scaderea tirajelor si a numarului de pagini de reclame in print, numarul pe septembrie al Vogue dovedeste contrariul.
Se pare ca scaderea publicitatii din print nu e doar cauzata de cresterea Internetului, cum multi ar spune, ci si de nivelul de creativitate din aceste reclame. Advertising Age are un articol interesant pe tema aceasta.
Din experienta mea stiu ca raportul optim intre continut si reclama intr-o revista este 65% / 35%. In cazul Vogue, pe septembrie redactorii au acoperit mai putin de 14% din revista.
Am luat si eu de la Paris numarul record, de dragul istoriei si pentru colectia personala de reviste internationale. Pot spune ca am depasit cu acest "balast" limita de kg admisa pentru bagajele de mana. Revista are peste 2 kilograme!
Nu am apucat sa o rasfoiesc, dar ma astept la aceleasi reclame la branduri de lux realizate de fotografi si mai putin de agentii. Cu toate acestea, intr-un moment in care toata lumea vorbeste despre scaderea tirajelor si a numarului de pagini de reclame in print, numarul pe septembrie al Vogue dovedeste contrariul.
Se pare ca scaderea publicitatii din print nu e doar cauzata de cresterea Internetului, cum multi ar spune, ci si de nivelul de creativitate din aceste reclame. Advertising Age are un articol interesant pe tema aceasta.
12 Comments:
Toate revistele de moda fac asta cu numarul de septembrie, e o traditie. Daca tin bine minte are de-a face cu prezentarile de moda din septembrie - dar nu-s chiar sigura.
Iar revista se tine in brate la urcarea in avion pentru ca materialele de citit nu intra la greutatea bagajului. :)
shmecheria e ca reclamele alea adunate arata ca un pictorial de moda, nu te gindi ca sint ca reclamele din romania - chiar iti face placere sa te uiti la ele :))
@ lola
interesante observatiile...
* probabil anunta colectiile de primavara vara 2008.
* aveam cinci reviste la mine, mi-era greu sa le tin in brate. :-)
@ anca
e adevarat, dar totusi cred ca o revista e definita de content si nu de reclame.
cu atat mai mult devine un mediu ce provoaca creativitatea, nu? pt ca tu trebuie sa convingi omul ala sa nu intoarca pagina aiurea. si sa stea pe ea si 5 min, nu 30 sec. si pt ca tre sa cuprinzi totul dintr-un singur cadru. sunt fan print ca mediu de comunicare
Cristian, nu stiu unde sa intreb asa ca o fac aici: ai idee cand o sa incepi interviurile pentru job-ul de care vorbeai, de marketing coordinator?
@ bogdan
noi am incheiat procesul de recrutare. am si scos anuntul de pe blog. cand ai aplicat?
Eu am aplicat acum vreo doua saptamani. Am vazut ca nu mai e anuntul pe blog, dar nu stiam exact ce inseamna: ca deja ati ales persoana sau ca urmeaza interviurile?
Manafule, n-ai mai citit blogul lui Tolo demult...
Altfel n-ai fi scapat stirea asta: Chiar n-ai aflat ca Liberis aduce peste 2-3 luni Vogue si GQ. Si ca pt Vogue este vizata o sefa de pe la ELLE, ier pt GQ (cel mai tare titlu din lume, pe piata revistelor pt barbati) se poarta negocieri intense cu 3 oameni din presa? Ghibutiu de la Compact, Nourescu de la Gazeta si Lorincz de la Attyca? Se pare ca ultimii 2 au si refuzat deja...
@ anonim
:-) si postul asta este despre altceva...
Cred ca Vogue e una din putinele publicatii care au reusit sa-si pastreze farmecul in print si sa foloseasca cu succes mediul digital.
Da, o revista ca Vogue este despre imagini de foarte buna calitate (controlul culorilor) dar in conditiile in care informatia se vehiculeaza mai eficient online, si-au reorientat continutul pe web, lansand www.ShopVogue.Tv
Site-ul e foarte bine gandit: magazin online / content / social network. Este practic o revista digitala, cu video, flash-uri, animatii.
Cele 727 de pagini de publicitate au fost vandute la pachet cu promovarea produselor si linkurile advertiserilor pe site-ul respectiv.
As zice un win-win-win situation, in care atat revista si advertiserul cat si cititorul sunt in castig.
@ aura
pana la urma Vogue e o revista, pentru asta va ramane in istorie...
nu stiu daca faza cu paginile si cu link-urile a fost chiar asa, dar daca a fost, asta imi arata cat de mult scade print-ul... sau cat de disperat e!
Am numarat mai demult cite pagini NU au reclame intr-o revista de la noi (nu spun care ;) ). Doar 11 pagini din 100+ erau fara! Poate au luat exemplu de la ei...
Trimiteți un comentariu
<< Home