Media: Reclama contextuala in presa
GSP a facut - dupa cum a anuntat Catalin Tolontan inca de ieri - un exercitiu de inovatie in editia de astazi, subliniind cuvantul NU (cu un font si cu o culoare distincte) in prima si ultima pagina ca o forma de publicitate in sustinerea sloganului lui Traian Basescu (Nu demiterii!). Cred ca asta e un fel de publicitate contextuala, nu?
In print exista de cativa ani buni o presiune din partea agentiilor si a clientilor fata de publicatii de a face loc la pozitionari deosebite/ diferite de "patratelele" standard din media-kit-uri, dar si o dorinta a publisherilor de a vinde formate neobisnuite pentru a atrage extra-bugete fata de campaniile obisnuite.
Acum ziarele vand reclama full page pe prima si ultima pagina, ca o supracoperta (vezi reclama ING dintr-un ZF de saptamana trecuta sau campania de relansare a Vodafone de anul trecut) sau permit inserarea in mijlocul paginii a unor ad-uri (vezi tot in GSP de astazi reclamele Orange).
Pe TV exista restrictii privind publicitatea, in print (din cate stiu eu) nu, ceea ma face sa cred ca inovatia in format va continua. Pana unde? Pana cand?
Eu unul votez pentru creativitate in formatele existente de reclama mai degraba decat in modificarea formatelor. Alte pareri?
IDEE: Pornind de la initiativa GSP, o publicatie ar putea face o subliniere pe anumite cuvinte cu o culoare gen marker fluorescent. Deja unele publicatii folosesc procedeul pentru explicatii foto sau marcarea unor citate interesante.
In print exista de cativa ani buni o presiune din partea agentiilor si a clientilor fata de publicatii de a face loc la pozitionari deosebite/ diferite de "patratelele" standard din media-kit-uri, dar si o dorinta a publisherilor de a vinde formate neobisnuite pentru a atrage extra-bugete fata de campaniile obisnuite.
Acum ziarele vand reclama full page pe prima si ultima pagina, ca o supracoperta (vezi reclama ING dintr-un ZF de saptamana trecuta sau campania de relansare a Vodafone de anul trecut) sau permit inserarea in mijlocul paginii a unor ad-uri (vezi tot in GSP de astazi reclamele Orange).
Pe TV exista restrictii privind publicitatea, in print (din cate stiu eu) nu, ceea ma face sa cred ca inovatia in format va continua. Pana unde? Pana cand?
Eu unul votez pentru creativitate in formatele existente de reclama mai degraba decat in modificarea formatelor. Alte pareri?
IDEE: Pornind de la initiativa GSP, o publicatie ar putea face o subliniere pe anumite cuvinte cu o culoare gen marker fluorescent. Deja unele publicatii folosesc procedeul pentru explicatii foto sau marcarea unor citate interesante.
Etichete: Advertising, Media, Newspapers
5 Comments:
Imi place ideea! Preluata din web. Sunt curios cum e platita: pe cuvant? Sau cum?
mie imi plac ideile de genul asta.
mai multa inovatie.sincer sa fiu nu prea mi-a placut culoare fontului.plus ca a aparut si acea reclama atipica a gsp-ului la orange."nu" cu portocaliu/orange??
i don`t know..
IDEE2: poate ar fi de folosit contextuala si in radio sau TV prin modificarea tonului speakerilor :)
serios acum: ideea e draguta dar ... aplicabilitatile nu-s chiar foarte multe.
PS: daca tot am scapat titlul unei prezentari personale mai vechi ("Nu-i online-ul ca offline-ul") cand si l-a pus Cristi Parvu ca titlul de blog ... poate reusesc sa am paternitatea unei noi sustineri : "Nu-i offline-ul ca online-ul" :))
tare asta ultima :))
dar prin folosire in radio sau tv ar fi ciudata..
adica uita-e la mandruta..
"la mal a esuat... O BALENA!"
e de-a dreptul penibil..no offence pentru sustinatorii observatorului
p.s:vinul in timpul unei zile calduroase duce la hiperactivitate :))
Inteleg partea cu apropierile politice ale unor publicatii (ca sa nu mai spun pupincurism) dar in cazul Gazetei Sporturilor treaba e dusa la extrem si SUBLINIATA. Este prea mult.
Trimiteți un comentariu
<< Home