Media: O sa mai cumpere cineva ziare?
Mi-am format un obicei cand merg in strainatate. Cum cobor din avion caut un chiosc de ziare si imi cumpar publicatiile (internationale) preferate.
In urma cu doi sau trei ani, am intrat intr-un chiosc de pe aeroportul Gatwick din Londra, ca sa imi iau doza de lectura. De obicei caut reviste, insa atunci am cumparat si editia din ziua respectiva a cotidianului The Guardian. Am cumparat ziarul pentru ca venea la pachet cu un CD si cateva suplimente. Cred ca in principal l-am cumparat pentru CD. Mi-am zis atunci: La noi nu o sa vedem asta prea curand!
Vizitam Londra pentru o intalnire la Haymarket (cel mai mare grup de presa independent din UK). Una dintre discutiile de acolo s-a axat pe promovare si pe faptul ca publicatiile cauta tot felul de incentives pentru a atrage cumparatori (mai degraba decat cititori). M-am intrebat: Oare la noi cand va incepe momirea cititorilor.
Saptamana care tocmai s-a incheiat a fost probabil cel mai bun exemplu pentru mine ca "am ajuns" si noi la Londra. Evenimentul Zilei si Capital au oferit "Ghidul Admiterii la Facultate", in timp ce Saptamana Financiara a dat la pachet volumul "Confesiunile unui Asasin Economic". Cotidianul a oferit luni mica enciclopedie "Dali. Marele paranoic", iar GSP a propus CD-ul "Best Football Hits".
A inceput asadar competitia si in incentives, o modalitate de a creste vanzarile si de a tine capul la suprafata intr-un moment in care presa pierde din audienta. Si se pare ca tactica functioneaza. La sfarsitul anului trecut, cand Cotidianul a oferit impreuna cu publicatia filmul “Cum mi-am petrecut sfarsitul lumii”, tirajul cu DVD de 40.000 de exemplare s-a epuizat la primele ore ale zilei. Si tot de la Cotidianul, volumul "Da Vinci" a vandut in numai doua ore tirajul cu carte (50.000 de mii de exemplare) de luni 7 mai.
Apare insa intrebarea: Unde vom ajunge, ce vor mai cumpara oamenii: publicatia sau incentive-ul?
PROMO: IDEA FORUM | EVENIMENTUL NOILOR IDEI IN MARKETING
BLOG: CINE E IN JURIUL CONCURSULUI DE IDEI
In urma cu doi sau trei ani, am intrat intr-un chiosc de pe aeroportul Gatwick din Londra, ca sa imi iau doza de lectura. De obicei caut reviste, insa atunci am cumparat si editia din ziua respectiva a cotidianului The Guardian. Am cumparat ziarul pentru ca venea la pachet cu un CD si cateva suplimente. Cred ca in principal l-am cumparat pentru CD. Mi-am zis atunci: La noi nu o sa vedem asta prea curand!
Vizitam Londra pentru o intalnire la Haymarket (cel mai mare grup de presa independent din UK). Una dintre discutiile de acolo s-a axat pe promovare si pe faptul ca publicatiile cauta tot felul de incentives pentru a atrage cumparatori (mai degraba decat cititori). M-am intrebat: Oare la noi cand va incepe momirea cititorilor.
Saptamana care tocmai s-a incheiat a fost probabil cel mai bun exemplu pentru mine ca "am ajuns" si noi la Londra. Evenimentul Zilei si Capital au oferit "Ghidul Admiterii la Facultate", in timp ce Saptamana Financiara a dat la pachet volumul "Confesiunile unui Asasin Economic". Cotidianul a oferit luni mica enciclopedie "Dali. Marele paranoic", iar GSP a propus CD-ul "Best Football Hits".
A inceput asadar competitia si in incentives, o modalitate de a creste vanzarile si de a tine capul la suprafata intr-un moment in care presa pierde din audienta. Si se pare ca tactica functioneaza. La sfarsitul anului trecut, cand Cotidianul a oferit impreuna cu publicatia filmul “Cum mi-am petrecut sfarsitul lumii”, tirajul cu DVD de 40.000 de exemplare s-a epuizat la primele ore ale zilei. Si tot de la Cotidianul, volumul "Da Vinci" a vandut in numai doua ore tirajul cu carte (50.000 de mii de exemplare) de luni 7 mai.
Apare insa intrebarea: Unde vom ajunge, ce vor mai cumpara oamenii: publicatia sau incentive-ul?
PROMO: IDEA FORUM | EVENIMENTUL NOILOR IDEI IN MARKETING
BLOG: CINE E IN JURIUL CONCURSULUI DE IDEI
Etichete: Media, Newspapers
5 Comments:
Nu mai tii minte cerealele acelea care aveau un voucher pentru o minge medicinala, e cam aceeasi intrebare aici, oare cati o sa mai cumpere ziare in aceste perioade doar pentru continut? That's right, o sa fie de fiecare data un mic boom care vine si trece... eu pana acum nu pot sa ma pronunt pentru ca nu am gasit aceste ziare nici de la 6:30 asa ca m-am resemnat complet :D
dar macar ai cumparat ziarul fara incentive?
Acum o luna m-am intors din Anglia cu Daily Mail si The Guardian. DM avea 88 de pagini, TG cam tot asa si avea un supliment cu 20 de discursuri celebre ale secolului si inca vreo 3 brosuri. Diferenta insa enorma intre presa de la noi si cea de acolo este la numarul de pagini.
La noi probabil lumea ar cumpara mai degraba ziarul care ofera ceva aditional. Din pacate la noi nu sunt cine stie ce anchete, reportaje extraordinare, nici macar ziaristi asa celebri ca sa cumpere lumea un ziar doar pt editorialul lor. La noi mai mult se raporteaza stirile decat sa se comenteze, asa ca daca te multumeste orice ziar, probabil il alegi pe cel cu un supliment interesant.
Este cea mai tare tehnica de distributie gratuita cu pret de coparta si potential de enervare a cititorului fidel.
Practic, daca tirajul este insuficient si incentive-ul e bun si bine promovat, clientii fideli au mari sanse sa nu ajunga la ziar din cauza celor care umbla exclusiv dupa premii.
Un fel de "incearca-ma sa ma descoperi" pentru potentiali cititori versus "stai asa ca n-am nevoie de banii tai, pt ca azi l/am dat gratis la altii" !!
1. stimulent, bonus, nu incentive
2. dupa da vinci care s-a vandut imediat (pentru ca a costat 1 leu), cartile cu dali le-am vazut si in joia din saptamana in care cartea cu dali a fost distribuita...pentru ca romanul s-a inghesuit cand a aflat ca este 10 000, ca primul numar e gratis (desi majoritatea probabil l-au luat, l-au aruncat pe noptiera, biblioteca sau mai stiu eu unde, ca deh ce pana lor doar sunt culti ca au carti in casa);
cum a aflat romanul ca de fapt cotidianul + cartea costa 10 lei, hopa...gata...am luat una, mi-a ajuns
daca jurnalistii care lucreaza la cotidianul, gsp, evz si capital, ar scrie articole interesante macar in zilele in care se distribuie si acest stimulent, ar putea convinge cititorii sa cumpere ziarul si in restul zilelor
daca nu vor reusi, mai bine sa transforme ziarul in saptamanal sau in bi, trisaptamanal(in functie de cate ori distribuie si aceste carti/CD-uri/bonusuri)
Trimiteți un comentariu
<< Home