miercuri, mai 13, 2009

Blogs: Mai facem PR online?

Nu mai tin minte cand am primit primele comunicate de presa care vizau clar o aparitie a informatiei pe blogul meu. Sa fi fost anul 2007? Cel mai probabil. De atunci si pana acum primesc zilnic cel putin un e-mail in care sunt informat sau mi se cere sa ofer atentie unui produs, serviciu, eveniment etc. De multe ori dau curs solicitarilor, alteori nu.

Zilele trecute trei bloggeri cunoscuti au lansat cateva probleme ce tin de bloggers relations. Cetin (ArhiBlog.ro), Sebastian (VisUrat.ro) si Bobby (BobbyVoicu.ro) reproseaza - aici, aici si aici - agentiilor de PR ca incearca sa ii convinga sa scrie gratuit despre campanii pentru care acestea sunt platite de clienti.

Arhi spune: "Cum poţi tu, ca firmă, firmă care încasezi bani din activitatea pe care o prestezi, să vii la mine şi să mă rogi să o promovez, doar din bunătatea inimii mele mari şi rotunde de colesterol?."

Sebastian este un pic mai explicit in afirmatii: "De fapt, ținând cont de faptul că tu ți-ai luat 4682 de euro fără TVA (da, știu… nu ești singurul prieten pe care-l știu în firma aia) pe campania aia pe bloguri, dintre care 4000 (cu TVA) ar fi trebuit să-i dai bloggerilor participanți (care au scris gratis, din prietenie), nu suntem chit (pentru că noi am scris despre o chestie pe care o credeam umanitară și tu ai luat banii, de milos ce ești)."

Bobby spune: "Si asa cum nu te duci la unu pe strada sa ii spui sa te ajute cu business-ul tau pentru ca are inima mare, asa nu vii nici la un blogger fara sa iei in considerare cateva chestii."

Prima mea reactie a fost: "PR-ul a primit o lovitura grea!" Relatiile - si asa inca neformate - dintre bloggeri si oamenii de PR vor suferi o vreme. Si ce e cel mai important, PR-ul "si-a dat foc la valiza", reusind sa isi saboteze menirea de baza: sa obtina pentru clienti expunere gratuita in diverse medii.

A doua reactie a fost in aceeasi nota cu prima reactie a lui Bobby: "Dar azi mi-a sarit tandara cand vad ca vorbim degeaba la conferinte de genul PR Forum si altele". Chiar asa am simtit si eu, poate chiar mai rau, caci mai toate intalnirile dedicate comunicarii in blogosfera au fost initiate de mine. E dezamagitor sa primesti o dovada ca ai vorbit degeaba.

Apoi m-am gandit ca eu am un dublu rol in acest moment: sunt comunicator (om de PR, ar putea spune cineva) si blogger in acelasi timp.

In rolul de comunicator, ma ocup de promovarea evenimentelor Evensys si a initiativelor mele personale din online (ce fac pe blog, ce fac la Prodigy, ce fac pro bono etc). Ca blogger, sunt interesat de diverse informatii pe care le primesc si dau curs unor solicitari. Dar cele mai multe nu au relevanta pentru audienta mea, pentru mine personal si nici nu ar genera un impact de comunicare pentru persoana sau compania respectiva.

Aceasta intamplare mi-a dat si mie un impuls. De fapt, mai multe. Am sa duc mai departe discutia (chiar astazi) pe blogul Strategist.ro, care trateaza probleme de social media. Sper sa il urmareasca cat mai multi oameni de PR.

Si desi am zis ca anul acesta nu voi mai continua seria workshop-urilor de social media, dupa acest "incident" mi-am propus sa lansez in curand un mic eveniment de bloggers relations. Am sa revin cu detalii.

Etichete: , ,

1 Comments:

Anonymous Dan said...

Macar pe bloguri sa nu aud chestii de genul: "auzi, scrii ceva nu?" sau "cand o sa apara?" sau "care e adresa la blogul tau sa citesc si eu despre ... x"?
In rest, la mai multe campanii.

11:49 a.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home