marți, iulie 15, 2008

Life: Ce mai opreste cresterea comertului online

Cum spuneam zilele trecute, mi-am propus sa fac cateva cumparaturi online ca un experiment in campania MasterCard. M-am oprit, oarecum fireste, intai la Amazon.com. De fapt, prima oprire am facut-o la Amazon.co.uk, unde mi-am facut un wish list ce includea cateva tricouri Kangol, un DVD cu All Blacks si un altul cu cele mai bune momente de la Campionatul Mondial de Rugby, o pereche de conversi si o carte de bucate pentru lenesi. Toate la cele mai bune preturi.

Apoi cei din jur mi-au zis ca e mai bine sa cumpar din US, cel putin pentru carti. Si acolo am inceput sa umplu un cos cu diverse lucruri. M-am oprit insa dupa o discutie pe Twitter din care am aflat ca e mai bine sa verific ce livreaza Amazon in Romania inainte de a-mi face plinul.

Ghinion. Nu pot lua decat carti, dvd-uri si cd-uri. Bine, si casete VHS (dar cine le mai foloseste azi??!!).

Acum o sa imi revizuiesc comanda si o sa raman doar cu cartile si dvd-urile. Trebuie sa ma decid de unde sa le iau: UK sau US?

Sunt convins ca aceste limitari ale Amazon au o explicatie rezonabila, insa cred in acelasi timp ca marele retailer online pierde comenzi bune de pe piete precum Romania. Vorbim de magazinul online cu cel mai mare awareness in lume. Cand esti atat de sus, e si datoria ta sa sustii e-commerce-ul pe piete mai mici, deschizandu-le usa. Parerea mea.

Recent si iTunes si-a deschis magazinul "in" Romania, insa deocamdata nu comercializeaza muzica sau filme.

Experiment MasterCard - nici o plata fara card.

Etichete: , ,

10 Comments:

Blogger Tom said...

nu stiu care e situatia exact; cat de mult ar vrea ei sa deschida piata sau cat de mult ar vrea statul roman sa permita, prin taxe si vama

6:14 p.m.  
Blogger Carina said...

Dar s-ar putea ca si la carti sa ai surprize. Eu mi-am facut o lista de peste 15 carti si nu livrau in Romania decat una dintre ele.

8:28 p.m.  
Blogger Unknown said...

Eu comand de la Amazon UK. Livrarea dureaza aprox o saptamana.

11:38 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Mihai Popescu are 24 de ani, din Timisoara si are nevoie urgenta de 40 000 de euro pt o operatie pe creier in Germania pt a extirpa o tumora. Intra pe site-ul sau www.mihaipopescu.com si citeste poveste lui… Haideti sa-l ajutam! www.mihaipopescu.com

11:46 p.m.  
Anonymous Anonim said...

din UK e cel mai sigur, daca vine din USA si e maricel o sa ti-l opreasca in vama, o sa platesti taxe etc...

12:34 a.m.  
Blogger Tom said...

din USA a venit un pachet relativ mare cu carti, si greu pe deasupra, si a fost 3 lei in plus taxa la oficiul postal vamal

11:37 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Amazon US nu livreaza nu numai in Ro ci in toata Europa. De fapt marea majoritate a magazinelor online din US nu livreaza in Europa.

Este posibil sa existe ceva reglementari internationale de care trebuie sa tina seama, sau poate e vorba doar de profit :) Comparati preturile de pe Amazon US cu cele de pe orice site Amazon din Europa - majoritatea preturilor sunt mai mici in dolari in US decat in EUR sau lire in Europa...

2:29 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Buna ziua ,
Numele meu este Marius Scovronschi,ma ocup de platforma de vanzari http://www.maritza.ro
Vroiam sa va intreb daca putem face o colaborare .
Ma intereseaza un baner pe site la dumneavoastra .
Daca puteti sa imi spuneti in ce conditii ar putea sa existe o astfel de colaborare .
Cu respect
Marius Scovronschi
0744 530175

8:18 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Vorbeste cu un prieten din state sa le primeasca el si sa ti le trimita in Ro. Eu asa fac. Intradevar, daca nu te descurci altfel, platesti vama. :)

11:12 p.m.  
Anonymous Anonim said...

...daca n-am fost clar, adaug faptul ca in felul asta poti comanda ORICE de pe amazon.com

11:14 p.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home