luni, iunie 30, 2008

Ideas: Fara bani la mine

Sunt multe lucruri pe care le-as experimenta cel putin o data. Nu pe toate si nu pe cele pe care cei mai multi le ascund dupa "macar o data". Imi plac insa ideile indraznete, tot ce iese din obisnuit si demonstreaza ceva. Cat mai constructiv.

Acesta este si motivul pentru care am acceptat o provocare: timp de o luna nu voi mai folosi bani cash in viata de zi cu zi, ci doar un card. O luna voi umbla fara bani in buzunar, ma rog in portofel. Tot ce voi cumpara, achita, cheltui intr-un fel va fi cu cardul. Daca ma intalniti, puteti sa ma provocati sa va arat portofelul!

Am intrat in acest joc si pentru ca prefer platile cu cardul, desi la noi poti avea multe surprize si uneori nu ti se pare o treaba atat de usoara si fireasca. In strainatate e o placere chiar. Un alt motiv tine de cateva experiente mai putin placute legate de platile cu cardul si relevate pe blog la nervi. Mai mult, sunt atatea lucruri pe care as vrea sa le cumpar online si pana acum nu am putut (va explic mai multe mai tarziu).

Si nu in ultimul rand, aceasta experienta va fi pentru mine si un curs in ceea ce inseamna plata cu cardul, caci imi propun sa aflu cat mai multe lucruri despre acest instrument.

Aceasta campanie se desfasoara cu sprijinul MasterCard Romania si este initiata prin agentia Premium Communication (au scris si ei ceva despre mine la ei pe blog). Voi utiliza deci in aceasta luna un card MasterCard. Este un Gold, ce vine si cu o linie de credit destul de buna si alte facilitati (voi reveni si asupra acestui aspect).

Fiind vorba de o campanie pe bloguri, am convenit cu initiatorii sa pun la finalul fiecarui post urmatoarea nota:

Experiment MasterCard - nici o plata fara card
.

Etichete: , ,

28 Comments:

Blogger IT Psihoterapia said...

Bafta! iti propui sa achizitionezi si altele in afara cosului zilnic/saptamanal/etc...?

8:06 p.m.  
Anonymous Anonim said...

iti pot zice eu cum e: vanzatoare de la magazinul din fata blocului te va injura dupa vreo 2 saptamani de plati zilnice de pana in 20 de lei cu cardul (tigari, paine, apa minerala, d'astea) si iti va spune ca se desfiinteaza POS-ul :D:D

in rest nu o sa ai probleme, de luni de zile sunt tot cu cardul dupa mine si fara cash

8:27 p.m.  
Blogger Cristian said...

ideea e sa il folosesc peste tot. ma astept si la surprize, fireste.

9:26 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Prima campanie pe bloguri interesanta/creativa, prin contextualizare si personalizarea feedbackului...not just a "test my product"...

Chiar daca este ;) Dar efortul creativ merita aplauze!

10:36 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Tap and Go! Asta-i ultima moda in State. Nu mai dai cardul din mana, nu-ti mai trebuie pin, nu te mai verifica nimeni daca-i cardul tau sau sa-ti ceara buletinul/pasaportul cand dai cardul strain (in acest caz romanesc) la magazinele din Viena.

10:46 p.m.  
Blogger Cristian said...

@anonim

Am fost acum 2 saptamani la Viena si nu mi-au cerut nimic. Singura chestie e ca te verifica la semnatura.

la cardul vechi nu aveam semnatura si s-au cam ofticat. l-am semnat in fata lor.

11:26 p.m.  
Anonymous Anonim said...

interesant o sa fie cand o sa iesi la un restaurant sa mananci si tu, ca de', om esti:) si o sa vrei sa lasi ceva bacsis. Au fost momente cand m-am simtit prost pentru faptul ca nu aveam cash la mine. So, be careful:)

Pe de alta parte, bravo Premium!:)

12:23 a.m.  
Blogger Cristian said...

din ce stiu eu poti lasa bacsis si de pe card. ii spui cat sa isi opreasca.

12:27 a.m.  
Anonymous Anonim said...

ti-am raspuns si pe mail dar ma gandesc ca informatiile astea ar putea sa ajute pe oricine asa ca iata:

Salutare,

Misto ideea cu banii pe card. Eu o folosesc de vo 2 ani juma in proportie de 99%. Bine... in state se poate. In romania nu prea merge...

Despre shopping-ul online pot sa-ti dau cieva sfaturi/idei pentru ca am cumparat de peste 15 mii de dolari (pr mine si prieteni in ultimii 2-3 ani). Nu stiu insa care dintre ele expediaza si in Romania asa ca asta trebuie sa descoperi tu, la Checkout.

In primul rind iti recomand sa iti legi contul de card de Google Checkout. Sunt multe magazine care au Google Checkout. Este gratuit, scapi de o gramada de formulare completate de fiecare data si este sigur 100%. In plus poti sa scapi de emailurile cu promotii/spam de la vinzatori pt ca G C are o asemenea optiune.

APoi eu cind cumpar ceva caut pe motoare de cautare pe verticala. www.Bizrate.com www.pricegrabber.com si www.nexttag.com mi-au fost de mare ajutor in ultimii ani. In special primele 2. Cauta nu neaparat pretul cel mai mic ci magazinul cu un pret bun si rating foarte bun. Conteaza destul de mult.

Evita ebay sau clonele lui romanesti oricit de tentante ar parea si cumpara cu incredere de pe buy.com, amazon.com sau jr.com

daca mai ai nevoie de info... stii unde sa ma gasesti.

5:57 a.m.  
Blogger Cristian said...

mersi, adrian! sfaturi bune ca intotdeauna.

6:55 a.m.  
Blogger Kidha said...

atata timp cat nu mergi cu taxiul cred c-o sa te descurci foarte bine.

Dar nu uita, Dumnezeu da, dar nu baga pe card :P

9:26 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Si o sa-ti restringi aria de cumparaturi doar la magazinele care accepta card-uri.. in concluzie in luna asta nu vei merge cu transportul in comun sau cu taxi-ul, nu vei cumpara flori, nu vei intra in cluburi, vei cumpara doar din super market-uri, o sa lasi produsele la casa pentru ca la diverse magazine "nu le merge cardul".
Eu personal platesc cu cardul orice peste 10 RON (acolo unde se poate) de multi ani si sunt foarte fericit.

10:00 a.m.  
Blogger nbm said...

sa ne povestesti cum ai platit intretinerea :)

10:42 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Eu de doua luni folosesc aproape in exclusivitate cardul. MasterCard of course. Visa am doar pe credit, MasterCard doar debit. Le deosebesc mai usor in portmoneu asa :)

Depinde insa si de banca emitenta Cristian. Trecand peste faptul ca daca vrei sa faci o plimbare prin tara si te opresti intr-un sat sa-ti iei un un suc nu vei putea plati cu cardul, s-ar putea sa ai si unele mici probleme de genul nefunctionarii POS-ului (modem picat cel mai des) sau din cauza ca sistemul bancii emitente are probleme.

La fel de des te vei lovi si de ignoranta vanzatorilor. Care nu stiu sa foloseasca un POS, iti spun ca e "stricat" cardul. Sau mai rau, "platiti cash, asta e aici de ceva vreme, da' nu ma lasa sefu' sa-l folosesc" sau my personal favorite "credeti ca ma prostiti, imi dati cartela de telefon?" (pt cardurile cu chip).

In principiu cam cele de sus vor fi problemele de care te vei lovi. Daca apar si altele decat cele de sus te rog sa le impartasesti si cu noi :)

In rest, cumparaturi placute si maxing out cat mai lent ;)

10:47 a.m.  
Blogger IT Psihoterapia said...

eu cred ca ideea e buna, dar nu inca pentru romania; de fapt pentru cei ce traiesc in romania

11:59 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Super ideea, daca iti dau si niste bani moka pe card e si mai buna :-)

Si eu folosesc cardul din plin, problema este ca nu il poti folosi peste tot, tot trebuie sa ai si cash...orice am face, inca Romania nu este pregatita pentru bani de plastic!
Ca sa nu mai vorbesc despre fraudele IMENSE care se produc in Romania cu cardurile de credit/debit si despre care nu prea se vorbeste...asa ca eu sunt fericit ca nu am credit prea mare pe carduri :-)

Spor la shooping!

2:09 p.m.  
Blogger BĂNĂŢEANU said...

@Cristian-sa ne tii la curent cu eventualele situatii mai deosebite legate de plata cu cardul
@lorand-ai idee care sunt bancile din Romania care au introdus cardurile inteligente?

6:34 p.m.  
Anonymous Anonim said...

eu as fi curios daca ai limita de numar de tranzactii. Am cateva carduri si asta este o problema pe care o am mai ales afara, ca sunt limitat la vreo 4 tranzactii pe zi. S-ar putea sa depinda si de banca. Oricum e aberant... Cred ca si in Romania e la fel, doar ca aici nu cumpar chiar atat de des.

1:25 a.m.  
Blogger IT Psihoterapia said...

poate doar limita la suma de bani... :)

9:36 a.m.  
Blogger Cristian said...

foarte bune observatiile, am sa raspund la o parte in postul urmator!

10:51 a.m.  
Blogger BĂNĂŢEANU said...

eu nu cred ca la noi sunt limite la tranzactii, e absurd. Adica tu vrei sa le dai bani, dar nu poti pentru ca ai facut deja un numar de tranzactii

11:34 a.m.  
Anonymous Anonim said...

iti place sa experimentezi... dar pana la urma nu e decat o campanie initiata de mastercard, o campanie publicitara... nimic decat ceva comercial. faceti-va credit la mastercard si o sa fie bine

2:05 p.m.  
Blogger Cristian said...

@anonim
Am spus ca e o campanie MasterCard. Te rog insa sa tragi o concluzie la sfarsit. Sau daca vrei sa judeci, atunci analizeaza ce am scris pana acum. Ti se pare ca e ceva desantat in ce spun?

2:41 p.m.  
Anonymous Anonim said...

sunt curios cum o sa lasi bacsis la restaurante :)

sau o sa renunti la chestia asta ?

12:59 p.m.  
Blogger IT Psihoterapia said...

tot de pe card...va selecta "sever" localurile frecventate.. :)

11:17 p.m.  
Blogger Flore said...

Am gasit in Praga un restaurant in care POS-ul avea introdusa optiune pentru bacsis. Asta pe langa acele restaurante care includ deja 10-15% pentru servire.

3:35 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Alti fac drumul invers.

1:26 a.m.  
Blogger IT Psihoterapia said...

cand am bani cash, ii cheltui, cand sunt pe card mai au o sansa sa ramana acolo...
desi nu sunt pe principiul "decat sa le duc grija, mai bine le duc dorul",
am constatat ca asta mi se-ntampla...

2:53 a.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home