PR: Atentie la nuante!
Relatiile publice trec acum probabil prin cea mai importanta transformare de la aparitia disciplinei in comunicare. Criza din print si abundenta din online, ca sa sintetizez, sunt cauzele acestei transformari. Iar efectele vor aparea in curand.
Vorbim, de exemplu, de o schimbare in randul serviciilor oferite si a publicurilor tintite. Aici as mentiona blogger relations sau blogger outreach, adica o noua forma de media relations orientata spre utilizatorii de social media.
Trebuie insa facuta o mentiune. Daca relatiile cu media aveau o reteta pe care agentiile si companiile o foloseau de ani buni ca un automatism natural al meseriei, in relatiile cu social media practicile se schimba. Si voi da doua exemple personale recente.
Un mare grup de presa a trimis un comunicat in care isi sublinia implicarea intr-o campanie umanitara; un gest frumos de altfel, dar viciat de dorinta omului de PR de a arata cu orice pret cat de importanta e implicarea grupului. Citind comunicatul, am simtit la un moment dat ca era promovata mai degraba compania decat campania.
Un grup de publicitate, de data aceasta, a trimis un comunicat despre cateva schimbari la nivelul managementului; o stire interesanta si un subiect bun de pus pe blog. Nu am scris postul pentru ca la momentul primirii mesajului, stirea era deja "fumata" pe cel putin un blog.
Sunt cateva lucruri pe care le-as sublinia in aceste experiente:
Vorbim, de exemplu, de o schimbare in randul serviciilor oferite si a publicurilor tintite. Aici as mentiona blogger relations sau blogger outreach, adica o noua forma de media relations orientata spre utilizatorii de social media.
Trebuie insa facuta o mentiune. Daca relatiile cu media aveau o reteta pe care agentiile si companiile o foloseau de ani buni ca un automatism natural al meseriei, in relatiile cu social media practicile se schimba. Si voi da doua exemple personale recente.
Un mare grup de presa a trimis un comunicat in care isi sublinia implicarea intr-o campanie umanitara; un gest frumos de altfel, dar viciat de dorinta omului de PR de a arata cu orice pret cat de importanta e implicarea grupului. Citind comunicatul, am simtit la un moment dat ca era promovata mai degraba compania decat campania.
Un grup de publicitate, de data aceasta, a trimis un comunicat despre cateva schimbari la nivelul managementului; o stire interesanta si un subiect bun de pus pe blog. Nu am scris postul pentru ca la momentul primirii mesajului, stirea era deja "fumata" pe cel putin un blog.
Sunt cateva lucruri pe care le-as sublinia in aceste experiente:
- Comunicatele cu supra-emfaza au mari sanse sa fie ignorate.
- Nimeni nu isi doreste sa fie ultimul care da stirea.
Etichete: PR, Social Media, Trends
0 Comments:
Trimiteți un comentariu
<< Home