Online: Tendinte in social media in 2010 (I)
Pentru multi, social media este deja o sintagma overused. Pentru cei mai multi este un teritoriu nou. Anul 2009 a fost momentul in care putem spune ca social media s-au "dezlantuit". Twitter si Facebook au intrat in vocabularul multora si exista deja persoane active pe mai multe platforme de comunicare. Si nu doar cu un ID creat candva toamna trecuta.
Ce va fi in 2010? Voi incerca sa raspund (si eu) la aceasta intrebare in cateva posturi. Incep cu...
Social Media Specialist
Mai in gluma, mai in serios, la finalul lunii decembrie, un blogger s-a apucat sa numere expertii in social media cu cont pe Twitter. Si a gasit peste 15.000 de persoane. Mai precis, 15.740. In plus, in ultimele doua luni, am citit mai mute posturi (scrise de nume sonore in US) despre "Cum sa te feresti de falsi guru".
Noi suntem inca la inceput.
Am cautat si eu pe Romania si am descoperit doar 26 de conturi de Twitter care si-au trecut in bio sintagma "social media". Sunt, fireste, mai multe, dar mai greu de depistat.
Sunt insa putini cei care au in job description atributii legate de social media. Si nu ma refer aici la cei care printre altele se ocupa si de contul de Twitter sau pagina de Facebook a companiei, ci la cei care isi ocupa mai tot timpul la munca cu asemenea indeletniciri. Numarul lor va creste in 2010.
Motivele?
Ce va fi in 2010? Voi incerca sa raspund (si eu) la aceasta intrebare in cateva posturi. Incep cu...
Social Media Specialist
Mai in gluma, mai in serios, la finalul lunii decembrie, un blogger s-a apucat sa numere expertii in social media cu cont pe Twitter. Si a gasit peste 15.000 de persoane. Mai precis, 15.740. In plus, in ultimele doua luni, am citit mai mute posturi (scrise de nume sonore in US) despre "Cum sa te feresti de falsi guru".
Noi suntem inca la inceput.
Am cautat si eu pe Romania si am descoperit doar 26 de conturi de Twitter care si-au trecut in bio sintagma "social media". Sunt, fireste, mai multe, dar mai greu de depistat.
Sunt insa putini cei care au in job description atributii legate de social media. Si nu ma refer aici la cei care printre altele se ocupa si de contul de Twitter sau pagina de Facebook a companiei, ci la cei care isi ocupa mai tot timpul la munca cu asemenea indeletniciri. Numarul lor va creste in 2010.
Motivele?
- Deja exista companii care integreaza competente de gen. Doua exemple recente: DivaHair.ro a anuntat un job pe Succes Dublu, iar BitDefender are un post disponibil in grupul Social Media Network de pe LinkedIn.
- Clientii vor cere agentiilor servicii specifice. In cateva agentii de PR si companii se incurajeaza interesul pentru social media si chiar sunt oferite diverse servicii unor companii.
- Raman din ce in ce mai putine publicatii pe piata si deci mai putine "tinte" pentru actiunile de PR.
- Companiile vor simti pe propria piele efectele social media asupra brandurilor lor si de aici nevoia de a avea un angajat sau consultant in domeniu.
Etichete: Events Social Media, Online, Trends
8 Comments:
Companiile mari vor lucra cu agentiile interactive si cu cele care fac PR online. Nu ar avea de ce sa angajeze pe cineva din moment ce nu costa foarte mult sa ai un om intr-o agentie care sa se ocupe de social media pentru tine.
Multi recomanda companiilor sa-si gaseasca intern o astfel de persoana. E nevoie de un o care sa creada in brandul respectiv, sa aiba ceva experienta in social media.
Inca nu exista "specialisti" in sensul adevarat al cuvantului, lucrurile nu sunt deloc asezate in domeniul asta.
De ce o persoana din interior? Pt ca o astfel de initiativa trebuie gandita cu bataie lunga. Daca este oprita la un moment dat si conturile companiei/campaniei abandonate poate deveni un lucru rau. Si le va fi mai greu sa o ia de la capat, pentru ca vor fi pierdut increderea celor carora li se adreseaza: nu erau autentici, "it was just a petty marketing tactic".
In rest, e fascinant de urmarit evolutia domeniului.
Si ca de obicei, am dori ca si la noi lucrurile sa evolueze mai repede.
@tara
nu vad o deosebire fata de integrarea PR-ului. astazi sunt mai multi oameni de PR in companii decat in agentii, right? si sunt companii cu om de PR care lucreaza si cu o agentie, right? si companii care lucreaza fara agentii, right?
deci cam asa vad eu ca se va intampla si cu social media.
este interesant de vazut cum vor fi integrate social media de companii: ca parte din departamentul de marketing sau cel de PR. dar asta e o alta discutie.
@ daniel
acum se lucreaza mai mult cu agentii, dar in scurt timp vor aparea mai multi oameni in-house. cam asta vroiam sa spun eu cu tendinta mea.
Dupa parerea mea, companiile mari (sau mici) care stiu ce vor nu vor lucra cu agentii, ci vor avea (deja au) oamenii lor activi in social media. Cristi, ai uitat Microsoft, care, prin Tudor, a publicat pe Facebook ditamai anuntul de angajare a unui Information Worker Business Group Lead. Adica sef, cum ar veni, peste segmentul de aplicatii de business, inclusiv tot ce inseamna Microsoft Office.
Cred ca atat companiile mici, cat si cele mari vor miza pe angajati proprii pentru Social Media.
Diferenta va fi ca o companie mare va avea un angajat dedicat, in timp ce intr-o companie mica va exista o persoana cu mai multe atributii (cel mai probabil din zona PR, Marketing), printre care si gestionarea componentei de Social Media.
aia 15.000 nu o fi specialistii lui constantinescu reprofilati?
Ehh, eu am incercat de curand sa introduc social media intr-o societate de stat. Inca mai lucrez la asta. Traditional ways die hard, u know...
Trimiteți un comentariu
<< Home