Blogs: Despre predictiile mele pe 2009
La inceputul acestui an, am incercat sa punctez cateva tendinte pentru blogosfera in 2009. M-am gandit ca pe final de an sa vad cate dintre ele s-au adeverit. Iata ce am zis si ce a iesit:
Testele vor trece la un alt nivel
M-am asteptat sa vad mai multa creativitate in desfasurarea testelor si programe pe termen lung. Testele au urmat in general aceeasi reteta. As mentiona doua exceptii: parteneriatul lui Bobby Voicu si Mercedes pentru cateva luni bune si programul Gadgeteer.
Bloggerii vor fi si "cobai" pentru unele companii...
Vedeam cum bloggerii cu experienta pe un domeniu vor deveni advisors pentru companii. Imobiliare.ro a avut un demers interesenta in acest sens, orientat pe obtinerea feedback-ului de la bloggeri.
Bloggerii vor deveni ambasadori ai unor branduri
Imi imaginam ca unii bloggeri vor deveni ambasadorii unor branduri si vor putea contribui la imbunatatirea imaginii sau la cresterea notorietatii. Nu am, din pacate, un exemplu aici.
Bloggerii vor fi angajati cu norma redusa
A fost mai bine decat ma asteptam. Stiu deja cativa bloggeri care lucreaza pentru companii pentru a asigura prezenta in social media. Recent chiar, DivaHair.ro a scos la "concurs" un astfel de job.
Blogurile vor fi platforme de lansare / anuntare
Cumva o predictie de bun simt. Zoso a fost in multe cazuri prima sursa pentru diverse noutati, chiar inaintea mass-media traditionale. Iar Vodafone a ales pentru campania PlanulMeu.ro sa comunice exclusiv pe bloguri.
Blogurile vor adopta widget-urile publicitare.
Am asteptat sa vad mai multe initiative aici. Au fost cateva campanii punctuale, pe o perioada scurta, insa mai nimic gandit pe termen lung. Am remarcat modulele de affiliate marketing de la eMag.
Blogurile vor vinde pentru altii
Imi imaginam shop-uri deschise pe bloguri, dar a prins mai bine affiliate marketing-ul, domeniu in care 2Parale a castigat un teren bun. Probabil e mai ieftin si la fel de eficient sa pui bannere sau module de afiliere decat sa construiesti un shop pe acelasi blog.
Se pare ca intr-o buna masura mi s-au indeplinit gandurile anul acesta. Daca mai aveti si alte exemple sau completari, le astept cu placere in comentarii.
Sustine si tu un grup de copii deosebiti. Sustine-l si tu pe Razvan!
Testele vor trece la un alt nivel
M-am asteptat sa vad mai multa creativitate in desfasurarea testelor si programe pe termen lung. Testele au urmat in general aceeasi reteta. As mentiona doua exceptii: parteneriatul lui Bobby Voicu si Mercedes pentru cateva luni bune si programul Gadgeteer.
Bloggerii vor fi si "cobai" pentru unele companii...
Vedeam cum bloggerii cu experienta pe un domeniu vor deveni advisors pentru companii. Imobiliare.ro a avut un demers interesenta in acest sens, orientat pe obtinerea feedback-ului de la bloggeri.
Bloggerii vor deveni ambasadori ai unor branduri
Imi imaginam ca unii bloggeri vor deveni ambasadorii unor branduri si vor putea contribui la imbunatatirea imaginii sau la cresterea notorietatii. Nu am, din pacate, un exemplu aici.
Bloggerii vor fi angajati cu norma redusa
A fost mai bine decat ma asteptam. Stiu deja cativa bloggeri care lucreaza pentru companii pentru a asigura prezenta in social media. Recent chiar, DivaHair.ro a scos la "concurs" un astfel de job.
Blogurile vor fi platforme de lansare / anuntare
Cumva o predictie de bun simt. Zoso a fost in multe cazuri prima sursa pentru diverse noutati, chiar inaintea mass-media traditionale. Iar Vodafone a ales pentru campania PlanulMeu.ro sa comunice exclusiv pe bloguri.
Blogurile vor adopta widget-urile publicitare.
Am asteptat sa vad mai multe initiative aici. Au fost cateva campanii punctuale, pe o perioada scurta, insa mai nimic gandit pe termen lung. Am remarcat modulele de affiliate marketing de la eMag.
Blogurile vor vinde pentru altii
Imi imaginam shop-uri deschise pe bloguri, dar a prins mai bine affiliate marketing-ul, domeniu in care 2Parale a castigat un teren bun. Probabil e mai ieftin si la fel de eficient sa pui bannere sau module de afiliere decat sa construiesti un shop pe acelasi blog.
Se pare ca intr-o buna masura mi s-au indeplinit gandurile anul acesta. Daca mai aveti si alte exemple sau completari, le astept cu placere in comentarii.
Sustine si tu un grup de copii deosebiti. Sustine-l si tu pe Razvan!
3 Comments:
Important este ca toti au un scop, insa unii l-au atins , ba chiar au tintit mai sus, iar altii mai putin...
Cred ca parteneriatul meu cu Mercedes-Benz intra mai degraba la ambasadori de brand, nu la test :)
@ bobby
Da, intra la ambasadori, la fel ca si la Gadgeteer. Practic programele de ambasadori sunt programe de teste mai avansate.
Ideea mea era ca vom vedea si alte schimbari la teste, altele decat cele legate de brand ambassadors programs, in speta legate de durata testelor. La tine si la Gadgeteer nu e vorba de one-shot-uri de o saptamana!
Trimiteți un comentariu
<< Home