Life: Un apel pentru o campanie online
L-am cunoscut pe Eugen Hriscu la prima editie a Optimism2009. Stiam ca va lansa un program de ... si ma gandeam ca va veni si va vorbi despre el, despre ce face ALIAT cu mult optimism. Mi-a spus atunci ca programul e inca in perioada de dezvoltare si ca mai trebuie sa astept putin. Vineri, ALIAT a lansat "Stiu ca pot", un program de prevenire a consumului de droguri, adresat adolescentilor.
OK, veti spune ca este o alta campanie anti-drog. Ei bine, Eugen si echipa ALIAT s-au gandit la o alta abordare. Decat sa faca o campanie cu mesaje imperative (care ar fi fost probabil ineficienta), si-au propus sa puna cartile pe masa: de la o explicare deschisa a efectelor drogurilor la dezvoltarea unor abilitati pentru luarea deciziilor, rezolvarea problemelor, abilitati de comunicare si relationare.
Multi adolescenti fac pasul spre droguri la presiunea anturajului, pentru a nu ramane in afara grupului din care fac parte. Programul ALIAT vine sa ii invete sa stea departe de droguri si sa isi pastreze prietenii in acelasi timp.
Programul pilot se desfasoara in 4 licee bucurestene si se intentioneaza extinderea lui la nivel national!
Apelul meu...
M-am alaturat acestei campanii pentru promovarea mesajului in mediul online. Recunosc ca e cea mai mare provocare sociala de pana acum pentru mine, caci programul se adreseaza unui target diferit de cel cu care sunt obisnuit. Adolescentii nu stau pe bloguri, pe Twitter sau pe la evenimentele mele. Ii gasim pe messenger, Neogen sau Hi5.
Ma gandesc acum cum pot duce mai departe mesajul "Stiu ca pot" si caut orice resurse pentru a inchega o campanie de comunicare online cat mai puternica.
Sunt deschis asadar la orice idei, propuneri, sugestii si chiar voluntari pentru aceasta campanie. Daca exista disponibilitate in orice directie, am rugamintea sa fiu contactat pe e-mail la manafu [@] gmail [.] com.
OK, veti spune ca este o alta campanie anti-drog. Ei bine, Eugen si echipa ALIAT s-au gandit la o alta abordare. Decat sa faca o campanie cu mesaje imperative (care ar fi fost probabil ineficienta), si-au propus sa puna cartile pe masa: de la o explicare deschisa a efectelor drogurilor la dezvoltarea unor abilitati pentru luarea deciziilor, rezolvarea problemelor, abilitati de comunicare si relationare.
Multi adolescenti fac pasul spre droguri la presiunea anturajului, pentru a nu ramane in afara grupului din care fac parte. Programul ALIAT vine sa ii invete sa stea departe de droguri si sa isi pastreze prietenii in acelasi timp.
Programul pilot se desfasoara in 4 licee bucurestene si se intentioneaza extinderea lui la nivel national!
Apelul meu...
M-am alaturat acestei campanii pentru promovarea mesajului in mediul online. Recunosc ca e cea mai mare provocare sociala de pana acum pentru mine, caci programul se adreseaza unui target diferit de cel cu care sunt obisnuit. Adolescentii nu stau pe bloguri, pe Twitter sau pe la evenimentele mele. Ii gasim pe messenger, Neogen sau Hi5.
Ma gandesc acum cum pot duce mai departe mesajul "Stiu ca pot" si caut orice resurse pentru a inchega o campanie de comunicare online cat mai puternica.
Sunt deschis asadar la orice idei, propuneri, sugestii si chiar voluntari pentru aceasta campanie. Daca exista disponibilitate in orice directie, am rugamintea sa fiu contactat pe e-mail la manafu [@] gmail [.] com.
3 Comments:
Si eu, la fel ca multi alti bloggeri, activez in mass-media, la nivel local. TV, radio, ziar. E o idee sa promovam campania asta cu ce avem la indemana, nu? Maine am sa o aduc in discutie la TV, la mine in emisiune, poate si altii vor face la fel, putim cu putin se face mult. Deci, sustin campania asta!
Parerea mea neavizata este ca totusi internetul ramane cea mai buna modalitate de a ajunge la adolescenti, nu TV, presa scrisa. Ok, folosesc ei messenger, hi5, atunci acolo trebuie lucrat. Nu ma pricep la lucruriile acestea cum se fac, insa le-as face o propunere celor ce detin hi5 si yahoo messenger sa faca parte dintr-o actiune sociala si sa permita postarea pe platformele lor, astfel incat de fiecare data cand cineva isi acceseaza contul de mess ori de hi5 sa ii apara diverse mesaje legate de campania antidroguri. Iar ceva de genul, ca de fiecare data cand deschid messul sau pagina de hi5 sa le apara o fereastra cu un mesaj clar antidrog, care sa nu le permita sa isi acceseze contul mai departe daca nu trimit acest mesaj la cel putin 5 prieteni de exemplu, urmand ca dupa ce fac acest lucru, sa isi poata accesa normal contul, fara a fi deranjati de acest mesaj care le umple tot ecranul ,acesta fiind dupa, doar foarte mic, undeva in coltul ecranului lor.Iar genul de mesaje folosite, sa fie cat mai drastice si infricosatoare, care sa il faca sa tremure si pe cel mai dur dintre oameni si pe cel mai razvrait adolescent. Mult succes in campanie!
Geanina
@ Cristian M: multumesc pentru sustinere.
@ Neamtu: in principiu, stiucapot nu este o campanie.. este, mai degraba, o scoala, o scoala de abilitati pentru elevi. Site-ul este partea vizibila, de informare si promovare in randul populatiei generale. Adevarata munca de prevenire se duce cu fiecare clasa in parte, cu fiecare elev care invata sa ia decizii, sa rezolve probleme de viata,sa comunice cu ceilalti, sa-si inteleaga emotiile (toate acestea sunt abilitati cu care nu ne nastem, e nevoie sa le invatam undeva, de la cineva.. si daca nu le-am invatat in familie, scoala e o a doua sansa). Din pacate, majoritatea campaniilor de prevenire a consumului de droguri aleg sa faca doar partea vizibila.. "spune nu drogurilor".. e scumpa si in mare parte inutila. Daca doresti sa promovezi aceasta idee, ar fi de ajutor sa convingi profesorii sa iasa din letargia rutinei lectiilor zilnice si sa faca ceva nou si util pentru elevii lor.. ca de exemplu sa descarce manualul profesorului de pe site-ul stiucapot.ro
@geanina: e adevarat ca, in general, ne tinem departe de lucrurile care ne sperie. Insa, daca iti amintesti sau poate esti chiar la acea varsta, adolescentii merg cu placere la filmele horror. Un mesaj infricosator ca cel pe care il propui are toate sansele sa fie perceput ca o invitatie irezistibila de cineva aflat la varsta la care limitele exista pentru a fi sparte. Din pacate, parerea ta neavizata (si apreciez onestitatea ta.. nu avem cum sa ne pricepem la toate) este impartasita si de cei care cheltuie banul public in romania. Te invit sa afli mai multe de pe site-ul stiucapot.ro. Am postat acolo, in sectiunea Parinti.. un manual de prevenire.
Trimiteți un comentariu
<< Home