Online: O idee pentru publisheri
Cum ar fi daca in loc de bannere, pop-undere, overlayere, expandabile sau mai-stiu-eu ce minunatii de reclame online, am avea advertising servit cu portia? Sa zicem ca vreau sa intru pe un mega portal sau sa imi incep experienta online astazi. Cum ar fi ca la inceputul sesiunii de browsing sa aloc cateva minute pentru advertising, pentru o portie de reclame targetate pe interesele mele, pe profilul meu de utilizator online? Si apoi sa imi vad de navigat fara sa ma deranjeze ceva.
Am discutat un pic ideea in seara asta cu cativa oameni din online. Bogdana a dezvoltat ideea aici.
Am discutat un pic ideea in seara asta cu cativa oameni din online. Bogdana a dezvoltat ideea aici.
14 Comments:
E o abordare noua si pare mai interesanta si pentru advertiseri si pentru navigatori... sa vadem cu va arata implementarea.
Ar fi o prostie, zic eu. E un subiect interesant de dezbatut la un cico...dar nu de luat in serios. Bogdana face paralela cu reclamele de la teveu; ei, teveul nu-i online, taica, si nici n-o sa fie vreodata.
Au incercat si nefericitii aia de la NYTimes... sa bage reclama inainte sa te lase sa citesti articolul; a iesit fix un sfaraiac.
Toate astea de care vorbesti tu ("...bannere, pop-undere, overlayere, expandabile sau mai-stiu-eu ce minunatii de reclame online...") sunt rezultatul publicitatii conduse de tehnologie: muamaaa... putem sa facem si asta, si asta...
Publicitate facuta de ingineri de soft.
Normal, eficienta e comparabila cu un cod de soft scris de Bogdana, ca sa ma exprim delicat.
Hai sa mai punem mana sa citim ceva gen psihologie aplicata, nu sa ne dam poalele peste cap cu noi chestii inventate de dragul de a face ceva nemaivazut/nemaiauzit.
Zic si io... parerea mea... nu dau cu parul. :)
Stii cum e cu ziarele? Imediat voi bloggerii sariti in cap ziaristilor ba ca nu pun link, ba ca omit nu stiu ce. Asa ca daca tot "va laudati" voi ca e ideea voastra si ca ati descoperit America, ce-ar fi sa-mi dai un link sau sa precizezi pur si simplu ca nu e ideea ta (voastra).
Ceva de genul "Uite bah, primul care a vorbit de asta a fost agariciul cutare"
http://marketosaurus.wordpress.com/2009/05/20/varianta-la-continutul-platit/
PS: stiu ca toti ne-am gandit la asta de acum 3-4 ani in urma, dar asa am eu impresia ca am scris primul despre ea.
Daca as incepe azi navigarea pe Internet poate m-ar tenta chestia asta. Dar in acest moment ma descurc mai bine cu close si adblock. Si in general siturile cu aduri enervante le cam evit oricat de bun ar fi continutul lor.
mie ca user mise pare geniala ideea...companiilor insa nu o sa le convina
@blegoo
e o chestiune de optiune personala. si probabil mai sunt si altii ca mine care ar dori un astfel de sistem.
@marketosaurus
sunt sigur ca s-a gandit altcineva inainte, doar ca nu ii citim blogul.
ar fi ok doar ca ar lua ceva timp si la capitolul asta suferim cu totii. asa spre exemplu tot primesc mesaje de la confidence camp direct pe e-mail .
@ Cristian: Nimic impotriva optiunii personale.
Cum eu n-am participat la discutia voastra, nu pot decat sa extrapolez bazat pe ce ai descris tu si pe ce scrie Bogdana la ea pe gloaba.
Ia sa facem o flotare ilogica de neutroni (cum ar zice Zoso):
Suna desteptatorul, Cristian se scoala din pat, se freaca vitejeste la ochi si isi excaveaza carcasa personala din asternuturi; face o mica vizita scurta la baie, dupa care se planteaza pe scaunul din fata computerului.
Se apasa butonul... se aude corul de trompete Steve Jobs, se invarteste o bilutza, apare marul...in fine, tot tacamul.
Se da drumul la Safari... (sa zicem).
Deoarece Cristian foloseste o versiune de Safari speciala (Safarosaurus™© - Marketosaurus) treaba incepe cu o portie SANATOASA de reclame, banere si flashuri de foo... sa zic... 5 minute!
Dupa care, desigur, browserul devine normal.
D-aici incolo... cale de foo juma de ora, Cristian navigheaza din sait in sait... FARA NICI O RECLAMA!!!
Uau!
Trece juma' de ora... PAC! alte 5 minute de reclamageala...
Si tot asa.
Chestia asta s-ar numi "brauserosaurus" - (da bai Marketosaurus, e ideea ta, si de-acu' 'nainte asa am sa scriu despre ea: brauserosaurus™©).
Las pe toti cititorii articolului sa ghiceasca ce face de fapt Cristian Manafu in alea 5 minute de pauza de reclame pe brauser... pardon, brauserosaurus™© zic.
Ca nu cred ca o sa stea sa admire reclame; asta chiar nu cred.
Poate am inteles eu gresit conceptul? :)
Iti dai seama cat va costa reclama pe un site gol-golut, fara nici o banner? :) Asta da idee!
Ce zici matale nu se va intampla, dar ce zic eu se poate face usor:
fiecare baner sa aiba pe el un buton de genul:
"click here to show the ad", "click here to expand the ad".
Mi-am dat seama ca nu am precizat ceva si sper sa imi amintesc exact...
Ideea mea e sa imi iau portia de reclame la un moment dat, de exemplu cand vreau sa ma dau pe net. Inainte de a incepe browsing-ul.
Ideea mea a pornit de la un roll-over care a blocat o stire pe Business Standard, insa eu o vad mai degraba ca o solutie de monetizare pentru continutul premium.
Imi fac un profil, eu imi dau datele si accept targetarea contextuala sau pe baza intereselor mele si imi iau la un moment dat portia de advertising. ca pe un credit. nu ma intrerupe nimeni. daca nu vad reclame, nu primesc content.
Cumva exista deja modelul in mobile marketing. te las sa dai sms-uri gratuite, daca primesti si un mesaj de la mine. Nu e acelasi lucru, dar au o baza comuna.
Bogdana a venit cu ideea intreruperi la 10 secunde sau la un anumit interval si modelul cel mai apropiat este cel al publicitatii pe TV.
Iar Costin a propus browser-ul, aici fiind un exemplu IE customizat pentru RoBlogFest.
Blegoo, incepi sa o iei razna amice, nu am zis de niciun browser. A zis cineva de reclame cu durata de 5 min? Ziceam de 10 secunde la inceput si 5 secunde pe parcurs din n in n minute.
Ideea e alta. Se poate implementa asa ceva independent de browserul folosit si/sau de ad-blockere?
Daca e la nivel de un browser specific e o iluzie de business pentru ca psihologic vorbind nu cred ca vor fi multi (ca tine) care sa prefere browserul respectiv si sa nu-si caute acelasi content (acopernind aceleasi nevoi) pe un browser care nu-l obliga la asta.
Daca e la nivel de toate browserele (sau browser monopol) e sfarsitul onlineului ca media ... pentru ca tot contentul de pe toate siteurile va fi finantat in functie de "algoritmii" acelui browser. Si oricat de "comportamentale" ar fi bazele acelor algoritmi ... cu siguranta mijlocele prin care expunerea va fi alocata va depinde de modul in care algoritmul este "alimentat".
Daca s-ar implementa ar fi foarte ok.
Trimiteți un comentariu
<< Home