marți, august 04, 2009

Online: Deci cati romani sunt pe Internet?

Intr-o intalnire recenta am fost prins in sah cu intrebarea: Cati romani sunt pe Internet astazi? Nu aveam un raspuns clar in minte, am reusit sa dau vina pe altii ca nu exista o cifra acceptata universal si ca sunt discrepante mari intre declaratii / estimari / numaratori.

Astazi am vazut la Alex Radescu pe blog titlul "64% dintre romani nu au utilizat niciodata internetul!?" si l-am "aruncat" imediat pe Twitter. Reactiile nu au intarziat sa apara. Printre ele, Carmen Holotescu ma trimite la Internet World Stats, care spune ca am fi 7,4 milioane pe web.

Apoi mai sunt si cifrele SNA. Citez de pe blogul lui Ionut Oprea: "Conform SNA, 59,8% din locuintele din mediul urban au instalata o conexiune la internet".

Vodafone estima in noiembrie ca pana la finele lui 2008 vor fi 9 milioane de utilizatori de Internet in Romania, am gasit intr-o stire Mediafax.

OK, hai sa ne oprim acum, sa ne tragem sufletul si sa alegem o cifra. Pe care?

Etichete:

19 Comments:

Anonymous CJ said...

Urban - eu zic de vreo 70%. Rural cam 10%.

11:54 p.m.  
Anonymous Alex Popescu said...

Nu stiu daca am facut calculele chiar corect, dar mie mi-a iesit ca CE si IWS vorbesc cam de aceleasi procente (am asumat ca populatia Romaniei este de 21mil, ceea corespunde cu ceea ce scrie pe Wikipedia).

Cifra SNA se refera la locuinte si atunci pentru a deduce o cifra echivalenta primelor 2 ne-ar trebui un raport populatie rurala/urbana si nr.de locuinte rural/urban.

Cit despre Voda si comunicatele altor telco, numai de bine :).

12:02 a.m.  
Anonymous kaLoo said...

Tind sa cred ca am fi cam 10 milioane de utilizatori, numai la mine la tara 55% au internet... sa se faca un recensamant...

2:04 a.m.  
Blogger Unknown said...

Citisem săptămâna trecută un sondaj (nu mai știu unde, dar era o publicație serioasă) care spunea că 3,6 milioane de români intră pe internet zilnic. Aceștia sunt importanți, zic eu, nu totalul mare.

3,6 milioane

2:22 a.m.  
Anonymous ByREV said...

suntem inca in romania, eu zic sa ne luam dupa o zicala de'a noastra: adevaraul este undeva la jumatate ;).

3:08 a.m.  
Blogger Unknown said...

Circa 5,8 - 6 mil. Cam 2.5 mil. inraiti, pe care poti conta. Revin cu explicatii, e cam devreme la ora sta...:P

4:11 a.m.  
Anonymous Marin Vasile said...

Eu cred ca cifrele SNA trebuie excluse daca ne referim strict la utilizatori.

Iar 7,4 milioane mi se pare o cifra prea mare.

Nu prea le am cu procentele and stuff, dar ma gandesc ca varianta asta a lui Radescu e cea mai buna de luat in considerare. Prin excluderea celorlalte doua :D.

9:45 a.m.  
Anonymous Ionut Oprea said...

Salut.

Chestiunea asta e una din obsesiile mele. Dupa cum spuneam si in articolele de pe blogu-mi, exista cifre clare, care trebuie analizate in functie de conditiile de obtinere (univers studiat, definirea "utilizatorului de internet", etc).

SNA e una din putinele surse statistice reale, chiar daca studiaza doar urbanul 16-64(nu se refera la locuinte, ci la persoane din urban intre 16-64 ani). Eu folosesc cifra SNA ca baza pentru o estimare personala. Mai sunt cateva similare.

Am sa studiez intreg PDF-ul de la CE si revin pe tema asta.

Cei 3.6 milioane utilizatori zilnici sunt luati tot din SNA cred, am sa verific, si revin si despre asta.

12:32 p.m.  
Blogger Cristian said...

@ionut

cred ca ar trebui sa avem o data pe an o cifra considerata "oficiala", ca sa nu fie bulversati oamenii din companii.

12:36 p.m.  
Anonymous Alter Ego Blog said...

Cred ca cei mai in masura sa ne dea un raspuns cat mai aproape de realitate sunt providerii de internet...

12:56 p.m.  
Anonymous adaam said...

7 milioane si vreo 200 in bucuresti si vreo 3 in tara. nu mai stiu de unde mi-au parvenit cifrele...

11:22 p.m.  
Blogger Cretinescu said...

Conform trafic.ro sunt intre 2-3 milioane de vizitatori unici pe zi si intre 6-7 milioane la nivel de saptamana.

Avand in vedere numarul de site-uri monitorizate precum si faptul ca utilizam 3rd party cookies (deci putem contoriza cross-site), cred ca rezultatul este relevant.

Mai multe informatii aici : http://blog.trafic.ro/2009/06/03/vizitatori-in-ro/

Spor.

11:08 a.m.  
Anonymous Radu Boncea said...

Mai exista un raport publicat de ANRCTI la sfarsitul anului trecut si care avansa cifra de 5.5 milioane de conexiuni la internet, cifra care verifica si agregarea claselor IP alocate de catre RIPE catre providerii romani (cam 7 milioane dar gradul de folosire este sub 80%)

Desigur numarul de conexiuni la internet nu spune foarte multe despre numarul de utilizatori care folosesc aceste conexiuni, dar exista o corelatie.
In tarile cu penetrare mare, numarul conexiunilor este cu mult mai mare decat cel al utilizatorilor (in State exista peste 400 milioane de conexiuni), si asta din cauza ca internetul este folosit nu numai de acasa dar si de la servici plus serviciile IT specifice care folosesc internetul (servere, telefoane, etc).

Cred ca 3.5 milioane de internauti este o cifra onorabila.

7:29 p.m.  
Anonymous Radu Boncea said...

Mai exista un raport publicat de ANRCTI la sfarsitul anului trecut si care avansa cifra de 5.5 milioane de conexiuni la internet, cifra care verifica si agregarea claselor IP alocate de catre RIPE catre providerii romani (cam 7 milioane dar gradul de folosire este sub 80%)

Desigur numarul de conexiuni la internet nu spune foarte multe despre numarul de utilizatori care folosesc aceste conexiuni, dar exista o corelatie.
In tarile cu penetrare mare, numarul conexiunilor este cu mult mai mare decat cel al utilizatorilor (in State exista peste 400 milioane de conexiuni), si asta din cauza ca internetul este folosit nu numai de acasa dar si de la servici plus serviciile IT specifice care folosesc internetul (servere, telefoane, etc).

Cred ca 3.5 milioane de internauti este o cifra onorabila.

7:29 p.m.  
Anonymous Ioan said...

Cred ca e bine si cu cea mai mica comparabil cu ce-am avut acum 2 ani de exemplu...

Cineva imi zicea de exemplu ca sunt 47000 de IPHOANE pe piata... mi se pare extraordinar...

Si precis mai sunt multe alte Smartphoane Nokia sau de la MS.

1:05 p.m.  
Anonymous tudy said...

@adaam
chiar nu inteleg ce ai scris tu acolo... 7.2 milioane din Bucuresti? :O de abia o cincime din cifra aia e populatia Bucurestiului

manafu, alegi tu o cifra de acolo si e bine ;)

12:28 a.m.  
Anonymous sorin said...

cred in cifra de 3.6 milioane de romani. Apropo acolo nu este "pana la finelele lui 2009"?

12:05 a.m.  
Anonymous Harry said...

Avand in vedere ca multi oameni din institul national de statistica preconizeaza ca in urma recensamantului din 2010 populatia Romaniei va fi undeva la 17 milioane (datorita emigrarii masive) ma indoiesc ca avem 7 milioane de utilizatori de internet;

1:47 p.m.  
Anonymous carti online said...

Initial credeam ca sunt in jur de 5 mil, dar dupa unpik de studiu cred ca sunt in jur de 7-8 milioane, iar numarul lor este in crestere continuua

10:08 a.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home