Blogs: Pentru ce folosim Twitter?
In urma cu mai bine de un an (sau poate chiar doi) ma uitam sceptic la cei care foloseau Twitter. Era enervant sa vezi tweet-uri despre ce a mancat nu-stiu-cine sau la ce ora tarzie s-a trezit alt nu-stiu-cine. Lumea folosea Twitter ca sa raspunda pur si simplu la intrebarea: What are you doing?
Intre timp lucrurile s-au schimbat sau au evoluat. Putini sunt cei care isi mai "toarna" acum viata pas cu pas pe Twitter. In schimb, cautam interactiune si informatii, noutati sau feedback.
Interesant e ca marea majoritate nu cauta un scop pentru activitatea de pe Twitter. In blogging-ul clasic, am recomandat mereu gasirea unui scop al jurnalului. Si desi cei mai multi bloggeri, ma rog, posesori de blog nu cauta unul, cei care sunt cunoscuti sau au vazut utilitatea blogging-ului in business l-au gasit.
Parerea mea e ca blogging-ul de dragul blogging-ului nu e de fapt blogging. Dar aceasta e o discutie lunga, amendata de insasi definitia blogging-ului: ceva scris pe Internet de o persoana sau mai multe fara sa urmeze reguli si fara sa aiba neaparat un inteles.
Ma astept ca in curand sa gasim fiecare un scop pentru a pastra contul de Twitter. Simpla conversatie nu va mai fi de ajuns. Cand ajungi sa ai sute si chiar mii de followers, vei cauta o strategie, vei aplica diverse tactici de influentare, atragere a atentiei si generare de feedback.
Observatia este valabila si pentru branduri.
Acest articol face parte dintr-o serie noua de articole dedicate social media, ce vor fi grupate in seria Strategist.
p r o m o
Cum creezi o strategie de social media pentru brandul tau?
Intre timp lucrurile s-au schimbat sau au evoluat. Putini sunt cei care isi mai "toarna" acum viata pas cu pas pe Twitter. In schimb, cautam interactiune si informatii, noutati sau feedback.
Interesant e ca marea majoritate nu cauta un scop pentru activitatea de pe Twitter. In blogging-ul clasic, am recomandat mereu gasirea unui scop al jurnalului. Si desi cei mai multi bloggeri, ma rog, posesori de blog nu cauta unul, cei care sunt cunoscuti sau au vazut utilitatea blogging-ului in business l-au gasit.
Parerea mea e ca blogging-ul de dragul blogging-ului nu e de fapt blogging. Dar aceasta e o discutie lunga, amendata de insasi definitia blogging-ului: ceva scris pe Internet de o persoana sau mai multe fara sa urmeze reguli si fara sa aiba neaparat un inteles.
Ma astept ca in curand sa gasim fiecare un scop pentru a pastra contul de Twitter. Simpla conversatie nu va mai fi de ajuns. Cand ajungi sa ai sute si chiar mii de followers, vei cauta o strategie, vei aplica diverse tactici de influentare, atragere a atentiei si generare de feedback.
Observatia este valabila si pentru branduri.
Acest articol face parte dintr-o serie noua de articole dedicate social media, ce vor fi grupate in seria Strategist.
p r o m o
Cum creezi o strategie de social media pentru brandul tau?
Etichete: Blogs, Strategist, Twitter
6 Comments:
extrem de funny este ca atunci cand esti la inceput si ai 3 followeri, nu ai nici o strategie si nu prea te intereseaza nimic de genul acesta. cand treci de cateva sute, incepi sa te gandesti cum sa atragi mai multi si cum sa tii mentii.
omul este un animal social care nu stie de ce vrea sa socializeze
corect!
insa mai e un aspect. de fapt o intrebare. oare nu socializam prea mult?
messenger, mail, blog, twitter, facebook etc. nu e deja prea mult.
si ce inseamna socializarea pana la urma? cred ca la intrebarea asta nu stiu sa raspund. caci eu nu mai stiu sa socializez de atat munca...
Fiecare om hotărăște când e prea mult pentru el. Nu e o regulă.
Și nu e adevărat că nu mai ai timp de socializare, socializarea stă la baza meseriei tale Cristi :-)
în sfârşiiit îmi explică cineva ce e cu twitterul/devenit extra-popular
eu am observat ca exista un fel de ciclu in folosirea tuturor retelelor astora sociale. nu petrec la fel de mult timp pe facebook, twitter, mess sau blog. cand creste una scade alta...
povestea e un pic mai nunatata de atat si nu poti spune ca o prajitura este buna atat timp cat are ciocolata in ea:) pt simplul fapt ca tie iti place ciocolata. mai ales daca stii ca esti trend setter si oamenii te asculta. si atunci as vrea sa adaug ca mai important decat sa impui o norma de continut e sa urmaresti spontan cum se nasc norme:
-pt un om care lucreaza in cercetare de exemplu e "mina de aur" faptul ca un X a decis sa puna continut personal (intrebarea e de ce o face, cand o face, cat de des o face, cat de mult divulga din viata personala, cat de rational/emotional se prezinta pe twitter...etc
-asta ca un exemplu ca si raspunsul la "ce faci acum" poate fi fructuos
-in rest mi se pare mai ok sa iti selectezi pe cine urmaresti decat sa impui ce sa scrie celor pe care ii urmaresti
Trimiteți un comentariu
<< Home