Online: 2009 e si anul comunitatilor
Sergiu Biris face o scurta recapitulare a site-urilor de social networking de la noi. Cred ca mai putea adauga pe lista si CeeVee.ro si ideea Neogen pentru companii (imi scapa acum numele).
OK, numarul lor nu e o problema. Multe? Putine? Las' sa avem de unde alege! Problema lor apare insa imediat dupa lansare, mai precis dupa buzz-ul creat initial, dupa ce numarul de noi utilizatori incepe sa scada.
Astazi, nimeni nu isi mai permite sa creasca un proiect in mod natural si cu eforturi putine. Sa astepte de fapt sa creasca. Cu totii vrem repede, pana maine, viral. Cum ridicam un proiect? Cum il facem sa aiba o crestere sustinuta?
Cel mai simplu raspuns: Ii facem spot TV. Au fost cazuri si o sa mai vedem altele, mai multe ca pana acum. "Petocuri", "Neogen", "eJobs" sunt doar cateva exemple cunoscute. Cele mai multe vin si vor veni din partea site-urilor detinute de grupurile de presa mari, care integreaza si divizii online.
Dar ce facem daca nu avem banii de spoturi TV? Si ce ne garanteaza ca acei utilizatori atrasi din fata televizoarelor se vor intoarce e site?
Cred ca e timpul sa crestem comunitati. E timpul sa ne cunoastem "clientii" si sa ne facem cunoscuti in fata lor. E timpul sa ii facem sa se cunoasca intre ei.
La noi s-a vorbit cel mai mult de comunitati in propozitiile in care era amintit Bobby Voicu (cu job-ul lui la Yahoo!). Sunt sigur insa ca se va vorbi mult despre ele in 2009.
OK, numarul lor nu e o problema. Multe? Putine? Las' sa avem de unde alege! Problema lor apare insa imediat dupa lansare, mai precis dupa buzz-ul creat initial, dupa ce numarul de noi utilizatori incepe sa scada.
Astazi, nimeni nu isi mai permite sa creasca un proiect in mod natural si cu eforturi putine. Sa astepte de fapt sa creasca. Cu totii vrem repede, pana maine, viral. Cum ridicam un proiect? Cum il facem sa aiba o crestere sustinuta?
Cel mai simplu raspuns: Ii facem spot TV. Au fost cazuri si o sa mai vedem altele, mai multe ca pana acum. "Petocuri", "Neogen", "eJobs" sunt doar cateva exemple cunoscute. Cele mai multe vin si vor veni din partea site-urilor detinute de grupurile de presa mari, care integreaza si divizii online.
Dar ce facem daca nu avem banii de spoturi TV? Si ce ne garanteaza ca acei utilizatori atrasi din fata televizoarelor se vor intoarce e site?
Cred ca e timpul sa crestem comunitati. E timpul sa ne cunoastem "clientii" si sa ne facem cunoscuti in fata lor. E timpul sa ii facem sa se cunoasca intre ei.
La noi s-a vorbit cel mai mult de comunitati in propozitiile in care era amintit Bobby Voicu (cu job-ul lui la Yahoo!). Sunt sigur insa ca se va vorbi mult despre ele in 2009.
7 Comments:
Pretul platit copierii unei retete de succes e tocmai munca si timpul alocat cresterii.
Cine vrea sa creasca fara eforturi draconice, singura solutie ramane intrarea pe piata cu ceva nou care sa atraga.
Cand ai un trust in spate, deja promovarea devine floare la ureche, reversul monedei fiind riscul pierderii banilor investiti.
http://www.colegi.ro - retea cu 462.000 membri ale caror profile sunt definite prin studii, experienta profesionala si recomandari. Specializat in relationarea cu colegii de scoala si munca, utilizarea site-ului a crescut din decembrie cand membilor li s-a oferit posibilitatea de inscriere in clasele din care au facut parte (total clase: 15.500).
Ne deschidem un OTV ca doar e SENZATIONAL
Ce se va intampla cu evolutia site-urilor romanesti odata cu intrarea astazi in vigoare a noii legi?
o zi minunata iti doresc
In prezent orice proiect online, chiar si un blog, se creste prin munca intensa si sustinuta. Online-ul este intr-o continua transformare si de la an la an procesul se acceselereaza.
Reclamele din offline facute la proiectele din online, nu stiu cate avantaje are...dar parca tot mai avantajos este sa faci reclame in online
Romania e o tara a-civica, in care comunitatile se creeaza numai pe baza de interese mercantile. Ce zici tu acolo este o frumoasa utopie.
Cristi, multumesc ca ai adaugat si CeeVee acolo.
Trimiteți un comentariu
<< Home