luni, ianuarie 05, 2009

Life: Elvetia nu ne vrea

Am auzit cateva povesti despre elvetieni, despre cum se "protejeaza" ei ca natie, despre legile si regulile lor si am inceput sa ii desconsider.

Trebuia sa merg in Elvetia, vara trecuta, la meciul Romania - Olanda. Si pe foaia de "parcurs" primita mi se atragea atentie ca trebuie sa ies din tara cu acelasi mijloc de transport cu care am venit. De exemplu, daca veneam cu avionul, nu puteam sa plec cu masina spre tara. Absurd, nu?

Cosmin Paun, un roman stabilit in Elvetia, mi-a aratat zilele trecute site-ul unui partid extremist ce militeaza impotriva extinderii liberei circulatii a romanilor si bulgarilor. Mediafax vorbeste aici despre initiativa partidului, iar Constantin ne ofera aici cateva imagini sugestive.

Eu unul ma gandesc daca voi mai consuma produse elvetiene o vreme.

Etichete:

13 Comments:

Blogger Sebastian Cochinescu said...

Merităm propria imagine. Merităm să fim tratați așa.
Nu țiganii sunt de vină, ci românii pe care-i întâlnim zilnic pe stradă, în trafic, în aeroporturi, la coadă la supermarket sau în concedii...
Ce putem face? Nimic. Să băgăm capul în pământ și să ne acceptăm cu umilință vina.
În niciun caz să îi sabotăm pe cei care își apără țara de invazia unora ca noi.

2:35 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Cristi, SVP e un partid de dreapta, insa nu de extrema dreapta (si e e discutabil daca doar politica anti-imigrationista il califica drept extremist). BTW, la ultimele alegeri a luat 29% din voturi.
Pe de alta parte, mesajul lor e dureros pentru romani. Ar fi interesant de studiat ce putem face (short-term ca diplomatie, long-term ca natie) pentru a evita pe viitor astfel de initiative...

3:00 a.m.  
Blogger IT Psihoterapia said...

foarte trist, dar cine e de vina? ei? nu cred...

10:37 a.m.  
Anonymous Anonim said...

De acord cu Sebastian.

Nu iese fum fara foc..

11:18 a.m.  
Anonymous Anonim said...

"Merităm propria imagine. Merităm să fim tratați așa."

Interesant cum le meritam noi pe toate. Merit sa fiu discriminat in Elvetia pentru ca am pasaport romanesc, sa nu am drepturi egale cel putin cu un ungur, sa... Lista e lunga...

E foarte convenabila atitudinea, nu ? Bine ca nu e una generala..

1:09 p.m.  
Blogger Sebastian Cochinescu said...

@Cosmin: Nu este convenabilă, este o atitudine de om frustrat fiindcă nu-i poate schimba pe cei din jurul lui... Până când nu vom învăța să fim mai civilizați, nu merităm altceva.
Sora mea are cetățenie franceză, mama mea cetățenie italiană, iar mătușa și unchiul meu au cetățenie germană. Mi-au povestit de problemele cu care se confruntă fiindcă au naționalitate română.
Și nu le pot spune nici lor altceva decât îți spun și ție - merităm să fim tratați așa. În străinătate majoritatea românilor se comportă execrabil.

1:45 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Am invatat de mic sa fiu civilizat si nu doresc sa fiu etichetat dupa actiunile altora. Cum ar fi sa spunem ca italienii sunt toti niste afaceristi de duzina, afemeiati sau mafioti, asa cum sunt o mica parte din cei care au venit in Banat ?

Umilinta si pasivitatea sunt aprobari tacite. In fine, cativa romani din Elvetia si din Romania doresc sa faca ceva pentru asta.

2:20 p.m.  
Blogger Sebastian Cochinescu said...

@Cosmin: Nu mi-am dorit să te jignesc în vreun fel cu mesajul meu, sunt la fel de indignat ca și tine. Eu însă cred că trebuie să ne concentrăm atenția înspre problemă, nu înspre efectul ei.

2:33 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Cred ca m-am exprimat gresit: nu m-am simtit deloc jignit de parerea ta.

Ce am vrut sa spun e ca o mana de oameni, de romani si elvetieni (nativi sau din familii "multi-culti"), nu accepta sa fie pasivi inainte de referendum si doresc sa faca ceva concret.

Pentru ca noi nu suntem indiferenti.

Asta a fost motivul pentru care l-am abordat pe domnul Manafu: a cauta putin sprijin intr-un subiect care ne intereseaza pe toata lumea.

Multumesc.

3:07 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Moarte lui Toblerone si vacii mov! :P

Trebuie totusi sa-i intelegem, cu o astfel de mancare nationala, e si firesc sa fie mai acri si mai recalcitranti.

11:29 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Noi am creat aceasta imagine. Pune-te in postura unui elevetian si iti vei da seama cat rau au produs concetateni nostri acolo. Se spune ca nu exista foc fara fum.

12:02 a.m.  
Blogger Unknown said...

good. sterge Capital, Evz, Unica, Popcorn, etc de pe lista. Serios. Ca nu te vad infulecand Milka in nestire si nici conturi in banci elvetiene nu cred sa ai. Cu ceasurile ar fi ceva mai greu, da' nu te stiu pretentios. Iti aduc un Timex din SUA, de la outlet?

11:17 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Imi pare rau, nu cred ca s-a inteles un lucru: referendumul este despre dreptul de libera circulatie a persoanelor. Adica dreptul la un job, la locui in Elvetia.

Orice roman poate intra si acum in Elvetia doar cu pasaportul, asa ca protocolul dintre UE si Elvetia nu ar schimba nimic in aceasta privinta.

Afisele SVP se folosesc de imaginea tiganilor infractori romani pentru a bloca acordurile cu UE, sub pretextul neutralitatii Elvetiei. Politica izolationista.

1:54 p.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home