Blogs: Tendinte in blogosfera pentru 2009 (part 1)
In urmatoarele doua - trei saptamani ma voi uita putin la ce a insemnat 2008 pentru mine, pentru acest blog si pentru Internetul nostru si voi incerca sa privesc putin si la ce va fi 2009.
Dau asadar astazi drumul la un mic serial dedicat blogosferei locale si evolutiei sale in 2009, asa cum o vad eu. Unele lucruri s-au mai spus, altele sunt (poate) de bun simt. Una peste alta, cam asa vad eu calea pe care o va urma blogging-ul romanesc in anul ce vine.
In multe intalniri de anul acesta, mi-a fost destul de greu sa dau exemple locale de bloguri de companie. Ele exista, dar cele mai multe vin din zona tech si media & advertising, unde acum e cumva "obligatoriu" sa ai un blog. Cautam insa de fiecare data exemple relevante, cu o "strategie" in spate. Am descoperit pe final de an un bun exemplu: Avon Space.
Aceasta tendinta poate avea si o alta abordare: bloguri de brand lansate de fani. Cum este cazul BMWBlog.ro.
Urmatorul episod va vorbi despre blogsitting.
Dau asadar astazi drumul la un mic serial dedicat blogosferei locale si evolutiei sale in 2009, asa cum o vad eu. Unele lucruri s-au mai spus, altele sunt (poate) de bun simt. Una peste alta, cam asa vad eu calea pe care o va urma blogging-ul romanesc in anul ce vine.
"Creste numarul blogurilor de companie si de brand"Blogosfera a crescut destul de mult in ultimii trei ani, insa ritmul nu a fost pastrat si de zona corporate, sa-i zicem asa, unde ar intra blogurile de companie sau de brand.
In multe intalniri de anul acesta, mi-a fost destul de greu sa dau exemple locale de bloguri de companie. Ele exista, dar cele mai multe vin din zona tech si media & advertising, unde acum e cumva "obligatoriu" sa ai un blog. Cautam insa de fiecare data exemple relevante, cu o "strategie" in spate. Am descoperit pe final de an un bun exemplu: Avon Space.
Aceasta tendinta poate avea si o alta abordare: bloguri de brand lansate de fani. Cum este cazul BMWBlog.ro.
Urmatorul episod va vorbi despre blogsitting.
4 Comments:
Nemira are blog iar unele posturi trec de 100 de comentarii. Vezi campania "Scrie ca sa primesti o carte I")
http://www.nemira.ro/blog/
Da, se pare ca blogul e un instrument bun pentru comunicarea cu consumatorii.. probabil de aceea tendintele astea.
Foarte interesante analizele tale.
Buna Cristian,
multumesc pentru mentionare. www.BMWBlog.ro se vrea sa fie o extindere a retelei bmwblog deja populare in limba engleza si germana.
Ideea este sa creem o retea de bloguri pentru fanii BMW, dar care sa fie publicata in mai multe limbi. Desi sintem relativ noi pe piata online din Romania, am avut un succes neasteptat si ma bucur ca initiativa a fost primita cu bine.
Trimiteți un comentariu
<< Home