Trends: Se schimba regulile jocului
Spotul cu Seinfeld si Bill Gates lansat zilele trecute a fost desfiintat pe bloguri, site-uri si in publicatii. Oamenii s-au plans ca nu e funny, ca nu vorbeste despre tehnologie sau despre Microsoft si asa mai departe. Sincer, nici mie nu mi-a placut. Si nici celor de la Advertising Age.
Incep insa sa cred ca de fapt nu intelegem noi publicitatea sau mai bine zis, ca regulile jocului publicitar se schimba. Iar Microsoft joaca dupa noile sau propriile reguli. O face bine sau rau? Timpul ne va arata. Eu cred ca a facut un pariu riscant, dar sper sa il castige.
Acelasi lucru il pot spune si despre initiativa Microsoft in Romania, despre care deja am scris. O reiau totusi pe scurt. Microsoft a personalizat tema unui blog cu design-ul folosit in cea mai recenta campanie de promovare a suitei Office. Numai ca blogul apartine unuia dintre - hai sa-i zicem - cei mai directi bloggeri de la noi, Cetin.
Asocierea in cauza a starnit cateva reactii. Cea mai directa ii apartine lui Dragos Dehelean. Costin analizeaza si el putin situatia.
Sunt multe motive pentru care Microsoft nu are nimic de pierdut in aceasta asociere. De castigat? Aici agentia ar trebui sa ne spuna daca si-au atins obiectivele. Si apoi voi/ vom comenta. Si chiar daca nu a generat vanzari - ceea ce cu totii poate asteptam - eu tot cred ca pasul a meritat facut. Vorbim de un gigant, de o idee buna de a folosi blogurile (personalizarea temei) si de curajul unei asocieri cu un brand (sa-i spunem asa acum lui Cetin) dificil.
Cred ca intr-o lume plina de promotii si bannere, ar trebui sa salutam cu totii curajul de a fi diferit.
UPDATE: Mi-am adus aminte de ceva legat de vanzari. Si despre testele cu masini s-au spus lucruri vrute si nevrute. Ca nu vor vinde, ca nu vor avea impact samd. Acum doua saptamani, la o nunta, cineva imi spunea ca a luat decizia finala de a cumpara o Toyota Prius dupa ce a citit postul unui blogger care a testat masina. Ma rog, era aproape decis, dar acel post a cantarit si el ceva.
Incep insa sa cred ca de fapt nu intelegem noi publicitatea sau mai bine zis, ca regulile jocului publicitar se schimba. Iar Microsoft joaca dupa noile sau propriile reguli. O face bine sau rau? Timpul ne va arata. Eu cred ca a facut un pariu riscant, dar sper sa il castige.
Acelasi lucru il pot spune si despre initiativa Microsoft in Romania, despre care deja am scris. O reiau totusi pe scurt. Microsoft a personalizat tema unui blog cu design-ul folosit in cea mai recenta campanie de promovare a suitei Office. Numai ca blogul apartine unuia dintre - hai sa-i zicem - cei mai directi bloggeri de la noi, Cetin.
Asocierea in cauza a starnit cateva reactii. Cea mai directa ii apartine lui Dragos Dehelean. Costin analizeaza si el putin situatia.
Sunt multe motive pentru care Microsoft nu are nimic de pierdut in aceasta asociere. De castigat? Aici agentia ar trebui sa ne spuna daca si-au atins obiectivele. Si apoi voi/ vom comenta. Si chiar daca nu a generat vanzari - ceea ce cu totii poate asteptam - eu tot cred ca pasul a meritat facut. Vorbim de un gigant, de o idee buna de a folosi blogurile (personalizarea temei) si de curajul unei asocieri cu un brand (sa-i spunem asa acum lui Cetin) dificil.
Cred ca intr-o lume plina de promotii si bannere, ar trebui sa salutam cu totii curajul de a fi diferit.
UPDATE: Mi-am adus aminte de ceva legat de vanzari. Si despre testele cu masini s-au spus lucruri vrute si nevrute. Ca nu vor vinde, ca nu vor avea impact samd. Acum doua saptamani, la o nunta, cineva imi spunea ca a luat decizia finala de a cumpara o Toyota Prius dupa ce a citit postul unui blogger care a testat masina. Ma rog, era aproape decis, dar acel post a cantarit si el ceva.
Etichete: Advertising, Microsoft, Trends
8 Comments:
nu ne zici si al carui blogger era postul despre Prius?
saracul dragos, cum nu poate dormi el noptile de grija lui mccann
Microsoft, ca sa fim precisi.
Una e sa saluti curajul de a fi diferit (si il salut) si alta e sa saluti curajul de a te comporta iresponsabil. Si eventual de a mai spune ca e ok si pentru altii sa faca la fel.
@alex
nu e frumos sa dau nume. dar oricum, se pare ca se cunostea bine cu blogger-ul. deci venea ca o recomandare din partea unui prieten.
@arhi
si eu as fi reactionat in mod normal ca dragos. cred ca e indreptatit din multe puncte de vedere sa aiba o asemenea reactie.
acum insa vreau sa cred altceva.atat.
@dragos
eu cred ca o companie e responsabila fata de imaginea sa cumva by default. de aceea nu cred ca aceasta campanie a avut o scapare.
eu am salutat ideea personalizarii blogului si am subliniat ca regulile in advertising se schimba.
daca ma intrebi pe mine "l-ai fi ales pe cetin daca erai msf?", probabil ti-as raspunde "nu!".
nu l-as fi luat doar pe el. as fi facut un mix ca la audi a4. asa as fi demonstrat ca suita office se adreseaza unei audiente variate.
eu am doar o problema cu numele (schimba fontul) caruia nu ii vad relevanta in ideea generala a campaniei si ma intreb care e relevanta lui Cetin fata de audienta targetata....
a, acum stiu, campania e si "pentru acasa" si din cate stiu eu Cetin sta acum acasa. :-)
@ dragos
uite o intrebare pentru o dezbatere: cine ar trebui sa comenteze (i)responsabilitatea unei companii?
voi chiar credeti ca intotdeauna exista o legatura logica intre o campanie de produs si suportul media ales, si prin agentii se lucreaza de cele mai multe ori intuitiv: ca vorbeste lumea, ca e trendy, ca au intrat si altii... pt vodafone si orange o fi mai simplu dar vezi campaniile online pt servere HP, solutii stocare IBM etc
Trimiteți un comentariu
<< Home