joi, septembrie 04, 2008

Trends: Noua revolutie in muzica

Astazi a mai ajuns un newsletter de la Coldplay. Cred ca primesc cate unul pe luna. Si asta de cand am intrat la ei pe site sa descarc gratuit primul single de pe noul album: Violet Hill / Viva La Vida.

Stirea ca Violet Hill e free a rasunat acum vreo 4 luni pe tot Internetul si intr-o saptamana, cat a durat promotia, Coldplay a numarat vreo 2 milioane de descarcari pentru acest single. Acum vreo 2 milioane de persoane primesc ca si mine tot felul de informari. Buna miscare, nu?

Ce a facut Coldplay a parut o chestie foarte misto pentru multi (in urma cu 4 luni). De la Florin am aflat ca Snow Patrol isi va lansa noul album sub forma unui widget interactiv, sa dai un single spre download mi se pare acum so 1.0. Tot de la Florim am cules si stirea ca Smashing Pumpkins isi lanseaza noul single in cadrul jocului Guitar Hero.

La Sergiu am citit ca si Metallica s-a dat pe brazda dupa ce toata lumea i-a considerat inamicii distributiei muzicii pe Internet. Trupa promoveaza site-ul "Mission: Metallica", "unde fanii formaţiei au putut asista live la crearea albumului şi au fost primii care au avut acces la tot ce înseamnă noul album", l-am citat pe Sergiu.

Nu stiu ce credeti voi citind toate astea, eu unul vad zorii unei noi revolutii in muzica. Daca in ultimii 10 ani industria a fost revolutionata de mp3, Napster si iPod, de acum inainte vom vorbi despre Muzica Web 2.0.

Si inchei tot cu Coldplay. Albumul Viva La Vida a ajuns sa detina un record: Most-Downloaded Album Ever. Credeti ca acel single gratuit i-a ajutat sa atinga performanta asta?

Etichete: ,

3 Comments:

Blogger Unknown said...

Titlul corect ar fi fost, noua revolutie in industria muzicala. Din pacate, evolutia industriei nu reprezinta si o evolutie a calitatii materialului vandut. Este doar economie. Tot oamenii sunt responsabili de calitate, indiferent de mediumuri, platforme, strategii, etc. Pana la urma, imi cumpar carti despre Bob Dylan, Led Zeppelin, etc. si nu despre cum Ulrich a luat la bataie Napsterul, dupa ce si-a vandut tablourile cu peste cinci milioane de dolari. Sex, drogs and rock'n roll s-a transformat in stocks, strategies and 2.0.

10:34 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Un articol despre Rick Rubin, un guru al muzicii, recunoscut mai ales in U.S., care propune un model de distributie a muzicii putin diferit, dar care pe mine m-a surprins intr-un mod placut.


http://www.nanourl.ro/aq512

11:27 a.m.  
Blogger Unknown said...

Aş adăuga la acest articol şi lansarea versiunii româneşti a licenţelor Creative Commons (un fel de Copyright 2.0 ca să continui în acelaşi stil).

http://legi-internet.ro/blogs/index.php?title=cultura_libertatii&more=1&c=1&tb=1&pb=1

6:11 p.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home