marți, septembrie 02, 2008

Marketing: Elita a devenit DonCafe

Candva cafeaua Elita facea istorie in publicitate. Daca nu gresesc a avut promotia cu cele mai multe plicuri trimise vreodata - un milion si ceva (sper sa nu spun prostii!). De altfel, cred ca intr-un an brandul a iesit campionul investitiilor in publicitate (la ratecard). Restul e can-can, probabil.

Acum Elita si Selected (un spin-off) preiau identitatea Doncafe, un brand destul de tanar, nascut in 1992, dar destul de puternic in Balcani.

Rebranding-ul a costat 15 milioane de euro, care include o campanie de comunicare de 6 milioane de euro, din care 4 milioane au fost dedicati campaniei de advertising.

Lasand la o parte marea provocare a noului brand de a calca pe urmele unuia dintre cele mai cunoscute branduri locale, trebuie sa remarc deschiderea spre cifre a companiei si agentiei. Rar sunt cazurile in care se anunta bugetele campaniilor.

Etichete: ,

6 Comments:

Anonymous Alexandru Raducanu said...

Pai deschiderea spre cifre are mai multe explicatii:

a) Daca nu au nimic, dar NIMIC prin care sa impresioneze,(ca atat campania publicitara cat mai ales naming-ul si rebranding-ul e varza) macar sa rupa gura targului de invidie pe cati bani au luat.

b) Agentia e la pamant, si au nevoie sa mai iasa in fata cu ceva. Daca nu pot iesi cu work, sau cu premii, macar sa iasa cu bani.

11:04 a.m.  
Anonymous Marius Tudor said...

Cam greu sa depaseasca Kraft/Jacobs la cota de piata! Asta e disperare :)

11:36 a.m.  
Blogger Cristian said...

@alexandru

a) e vorba de a aduce o identitate deja existenta si de a o adapta la specificul local. eu unul nu vad nimic varza in asta!

b)premii la ce festival?

1:35 p.m.  
Anonymous Alexandru Raducanu said...

Nu orice mediocritate internationala merita adaptata peste un brand castigator local. Elite era ceva in Romania. Au dat ceva tare pe o mediocritate calduta, platita cu milioane. Dar asta e cel mai mic pret pe care il vor plati cei de la compania de cafea. Adevarata nota de plata va vani odata cu prabusirea market share-urilor, care sa va intampla cu precizie matematica. Consumatorul nu isi schimba comportamentul de cumparare ca asa viseaza Leo Burnett. Exista o curba...

E un film celebru, cu Denzel Washington: "Fallen". E acolo un motto: "Time is on my side!". Ei bine, time is on my side. La finalul de an o sa vedem primele efecte in market share-uri pe productia Leo Burnett. Nu am nevoie sa dovedesc nimic acum, lucrurile se vor demonstra singure.

Si sa fim seriosi: te duci la capatul lumii sa filmezi un spot pe o caruta de bani, si tot ce poti sa scoti din tine e un fermier care pune un altoi? PENIBIL.

2:16 p.m.  
Anonymous Alexandru SINOV said...

@ Alexandru Raducanu: iubitule, se pare ca nu stii care sunt dute-vino-urile pentru un asemenea produs. Sa stii ca este croit *foarte bine* pentru publicul caruia i se adreseaza.

2:48 p.m.  
Anonymous iann said...

@ar: iar esti vehement. vezi putin si contextul international. tonul se da la telaviv nu la bucuresti.

5:58 p.m.  

Trimiteți un comentariu

Links to this post:

Creați un link

<< Home