Marketing: Elita a devenit DonCafe
Candva cafeaua Elita facea istorie in publicitate. Daca nu gresesc a avut promotia cu cele mai multe plicuri trimise vreodata - un milion si ceva (sper sa nu spun prostii!). De altfel, cred ca intr-un an brandul a iesit campionul investitiilor in publicitate (la ratecard). Restul e can-can, probabil.
Acum Elita si Selected (un spin-off) preiau identitatea Doncafe, un brand destul de tanar, nascut in 1992, dar destul de puternic in Balcani.
Rebranding-ul a costat 15 milioane de euro, care include o campanie de comunicare de 6 milioane de euro, din care 4 milioane au fost dedicati campaniei de advertising.
Lasand la o parte marea provocare a noului brand de a calca pe urmele unuia dintre cele mai cunoscute branduri locale, trebuie sa remarc deschiderea spre cifre a companiei si agentiei. Rar sunt cazurile in care se anunta bugetele campaniilor.
Acum Elita si Selected (un spin-off) preiau identitatea Doncafe, un brand destul de tanar, nascut in 1992, dar destul de puternic in Balcani.
Rebranding-ul a costat 15 milioane de euro, care include o campanie de comunicare de 6 milioane de euro, din care 4 milioane au fost dedicati campaniei de advertising.
Lasand la o parte marea provocare a noului brand de a calca pe urmele unuia dintre cele mai cunoscute branduri locale, trebuie sa remarc deschiderea spre cifre a companiei si agentiei. Rar sunt cazurile in care se anunta bugetele campaniilor.
Etichete: Advertising, Marketing
6 Comments:
Pai deschiderea spre cifre are mai multe explicatii:
a) Daca nu au nimic, dar NIMIC prin care sa impresioneze,(ca atat campania publicitara cat mai ales naming-ul si rebranding-ul e varza) macar sa rupa gura targului de invidie pe cati bani au luat.
b) Agentia e la pamant, si au nevoie sa mai iasa in fata cu ceva. Daca nu pot iesi cu work, sau cu premii, macar sa iasa cu bani.
Cam greu sa depaseasca Kraft/Jacobs la cota de piata! Asta e disperare :)
@alexandru
a) e vorba de a aduce o identitate deja existenta si de a o adapta la specificul local. eu unul nu vad nimic varza in asta!
b)premii la ce festival?
Nu orice mediocritate internationala merita adaptata peste un brand castigator local. Elite era ceva in Romania. Au dat ceva tare pe o mediocritate calduta, platita cu milioane. Dar asta e cel mai mic pret pe care il vor plati cei de la compania de cafea. Adevarata nota de plata va vani odata cu prabusirea market share-urilor, care sa va intampla cu precizie matematica. Consumatorul nu isi schimba comportamentul de cumparare ca asa viseaza Leo Burnett. Exista o curba...
E un film celebru, cu Denzel Washington: "Fallen". E acolo un motto: "Time is on my side!". Ei bine, time is on my side. La finalul de an o sa vedem primele efecte in market share-uri pe productia Leo Burnett. Nu am nevoie sa dovedesc nimic acum, lucrurile se vor demonstra singure.
Si sa fim seriosi: te duci la capatul lumii sa filmezi un spot pe o caruta de bani, si tot ce poti sa scoti din tine e un fermier care pune un altoi? PENIBIL.
@ Alexandru Raducanu: iubitule, se pare ca nu stii care sunt dute-vino-urile pentru un asemenea produs. Sa stii ca este croit *foarte bine* pentru publicul caruia i se adreseaza.
@ar: iar esti vehement. vezi putin si contextul international. tonul se da la telaviv nu la bucuresti.
Trimiteți un comentariu
<< Home