joi, iulie 03, 2008

Management: Oglinda companiei e online

PHOTO BY YANIVG
Pe site-ul Business Standard a aparut in urma cu aproape o saptamana un articol despre o firma de PR. Posibil ca materialul respectiv sa fi fost publicat si in ziar. Vorbim acum de web insa.

In subsolul articolului au inceput sa apara destul de repede comentarii pe marginea firmei respective si a managerului, reactii nu tocmai prietenoase.

Nu imi amintesc de o asemenea reactie in ultimii trei ani, sa spunem, cel putin nu de una despre care sa citesc si pe bloguri. Acum multi ani, vreo 5 - 6, exista forumul de publicitate de pe BizCity, un loc in care s-a varsat mult "sange" printre publicitare. In fine...

Revin la situatia de acum. Cazul agentiei de PR despre care am amintit mi-a dat urmatoarele teme de gandire. De fapt, sunt niste teme de gandire pentru toata lumea. Iata ce am invatat eu din acest studiu de caz:
  1. Web-ul e o oglinda (mai) buna pentru ceea ce faci. Cu atatea forme de feedback, astazi e foarte greu sa ascunzi ceva, sa manipulezi, sa indulcesti realitati, sa spui chiar ce vrei. Si mai rau, Google lucreaza impotriva ta. Ganditi-va ce efect are o cautare pe Google din partea unui viitor angajat sau partener. Am dat un search in cazul de fata si din fericire, nu apare nimic in primele 10 rezultate. Al 11-lea este insa unul care vorbeste de aceasta criza.
  2. Selecteaza cu (si mai) mare atentie angajatii. In cazul acesta, unii angajati au fost nemultumiti de salariu si de orele suplimentare, altii de tratamentul primit, iar unii s-au vazut subestimati in ciuda faptului ca au terminat cu 10 si mai aveau si un master. Candidatii la un job de astazi nu mai sunt cei de acum X ani. Au asteptari mult mai mari si nu sunt foarte motivati sa se lupte pentru un job, caci pe piata exista destule oferte.
  3. Monitorizeaza constant ce se spune despre tine online. Nu stiu daca si cand a vazut agentia ce s-a scris despre ea. Am inteles ca are si o divizie de PR online. Probabil deja gestioneaza criza de imagine.
Ar mai fi de adaugat ceva despre respectul fata de angajati/ colegi, dar mi se pare de bun simt. Au mai scris despre subiect Alex (de la el am aflat), Zoso, Victor si Zvoner.

Etichete: , ,

4 Comments:

Anonymous Laurentiu said...

Sper ca si alte firme (ca Inform Media) sa invete ceva din toata treaba asta.
In primul rand cei de sus traiesc de pe spatele celui pe care-l jignesc si supun la ore suplimentare neplatite, in al doilea, suntem toti oameni si ar trebui sa ne comportam altcumva unii cu altii, asta inainte de respect.
Am lucrat pentru romani si pentru un singur "strain" (canadian) si pot sa spun ca am fost tratat cu respect de fiecare data de cel din urma.
Superiorul roman te descurajeaza, te face de rahat cu fiecare ocazie pe care o prinde chiar si in public. Ce respect sa-i oferi unei astfel de persoane?
Poate n-ar trebui sa ma bucur de esecul agentiei de care ai scris dar sunt fericit ca se fac pasi (chiar fortati) in recunoasterea valorii angajatului.

1:48 a.m.  
Blogger Apostol said...

punctul 2 este aiurea sincer

de obicei la un interviu nu ti se spune ca o sa faci ore suplimentare grupa mare nu ti se spune ca cineva o sa tipe la tine constant nu ti se spun multe lucruri...

practic ce spui tu este ce in genul cautati angajati care nu or sa faca gat la conditiile de munca

10:20 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Doamna Elena Olteanu nu va avea nici o reactie... nu exista notiunea de gestionare a crizei. Nu are in acest moment langa ea oameni capabili sa ii spuna ce sa faca, iar "inteligenta" de care da dovada nu ii permite sa dea o replica, de frica ca se va afunda si mai mult. Va musamaliza totul... Doamna invata pr de la angajatii care inteleg ce se intampla in piata. Ce vrei? O facultate particulara si nici aia in domeniu...

11:40 a.m.  
Blogger Cristian said...

@apostol
de obicei la un interviu ti se spune ca nu lucrezi pe un program de la 9 la 5. eu stiu asta din experienta.

poate experientele altora difera.

companiile trebuie sa trateze recrutarea cu cea mai mare atentie. asta am vrut sa zic la punctul 2.

companiile trebuie sa puna cat mai multe carti pe fata si sa ofere cat mai multe informatii despre ce va face angajatul si ce va primi.

la finalul discutiei candidatul accepta sau nu.

partea cu tratamentul la locul de munca poate fi sanctionata in mai multe feluri. ceea ce s-aintamplat si in cazul enuntat in post.

12:17 p.m.  

Trimiteți un comentariu

Links to this post:

Creați un link

<< Home