sâmbătă, iunie 28, 2008

Blogs: Cat de mult conteaza comentariile?

Acum vreo doua saptamani Bobby vroia sa afle cat de important este sa raspunzi la comentariile primite pe blog. Ieri Stefan punea sub semnul intrebarii utilitatea blogului personal pe fondul unei implicari reduse din partea vizitatorilor.

Si eu ma mir adesea de numarul de comentarii primite fata de numarul celor care intra pe acest blog. Am insa si un raspuns. Pe de o parte posturile mele sunt de cele mai multe ori informative si nu invita la dezbatere, pe de alta parte, multi dintre vizitatori nu sunt genul de comentatori, fiind probabil non-bloggeri.

In contextul posturilor scrise de amicii de mai sus, am ajuns sa ma intreb: Cat de mult conteaza comentariile? Reprezinta numarul lor masura succesului unui blog?

Etichete:

20 Comments:

Anonymous gabi nistoran said...

depinde ce scopuri au fost alese pt fiecare blog. de multe ori, comentariile sau feedback-ul nu sunt intre acestea.

6:41 p.m.  
Anonymous Alex Cristache said...

Comentariile sunt masura comunitatii si a nivelului calitatii posturilor.

Depinde de fiecare cum defineste succesul. In mod normal, blogging-ul ar trebui sa insemne interactiune intre blogger si cititorii sai, altfel ar putea fi la fel de bine un jurnal secret intr-o agenda.

A publica posturi informative nu inseamna a anula din start dorinta cititorilor de a intra intr-o dezbatere.

Dar da, lipsa obiceiului de a participa la discutiile din comentarii reduce in timp si disponibilitatea cititorilor de a comenta.

Cat de mult conteaza comentariile? Ei bine, cat de mult conteaza un studiu de piata fara respondenti?

7:34 p.m.  
Blogger ciops said...

Acest comentariu a fost eliminat de autor.

7:40 p.m.  
Blogger ciops said...

Pana acum ceva tim, era dubioasa procedura de comentarii pe blogger. Formularul nu era sub post cum multi ne-am obisnuit, nu aveai articolul in fata in momentul scrierii comentariului, iti trebuia Google Account etc.

Probabil de aici si volumul comentariilor de pe blogul tau. Eu am lasat comentarii in 10% din cazurile in care am vrut sa zic ceva, tocmai din cauza acestei proceduri.

7:42 p.m.  
Blogger Cristian said...

@alex
eu iti dau dreptate!
numai ca sunt de acord si cu ideea ca un blog e ceea ce fiecare face din el sa fie.

ideal ar fi cum spui tu, dar nu i-as exclude pe cei care sunt altfel.

revenind la cazurile noastre, eu si cu stefan avem o legatura cu un domeniu care nu este cel mai activ in blogging: marketing & advertising. iar cititorii din aceasta zona nu sunt mari comentatori.

sunt si eu de acord posturile informative nu anuleaza dezbaterea, dar sunt multe articole in publicatii online fara comments, ceea ce ma face - ca si la mine pe blog - sa cred ca oamenii nu vor intotdeauna sa spuna ceva... sau poate nu au nimic de spus.

7:48 p.m.  
Blogger Cristian said...

@ciops

corect!

in plus multi s-au plans ca e greu sa lasi un comment aici...

7:49 p.m.  
Blogger Dan said...

In al treilea rand, sa recunoastem, nici posesorul acestui blog nu obisnuieste frecvent sa le raspunda comentatorilor sai, uneori pare sa-si fi abandonat vizitatorii si nu se angajeaza in dezbateri, nu doar ca nu le propune. :P

7:51 p.m.  
Blogger Cristian said...

@ dan

e adevarat ce spui! am motivat si la bobby pe blog.

de multe ori trebuie sa aleg intre a scrie pe blog sau a raspunde la mailuri. si aleg scrisul pe blog. in timpul limitat de care dispun, prefer sa scriu inainte.

dar intrebarea mea era si daca succesul se masoara in numarul de comentarii...

8:07 p.m.  
Anonymous Dan Crista said...

Totul este relativ: succesul, unitatea de masura a succesului chiar si masurarea sa.
Ce iti doresti cu adevarat ? Fa ceea ce doresti si simti, iar cind o faci din suflet o faci de 2 ori mai bine si asta se simte !

8:32 p.m.  
Blogger Corina Bordeianu said...

Personal de cand am mai multe comentarii, am si mai multe vizite unice. Nr de comentarii ar putea fi un indicator, insa in contextul in care incit la comentarii :D

8:43 p.m.  
Anonymous Alex Cristache said...

@cristian: Daca iesim putin din ograda Romaniei si ne uitam afara, vedem ca blogurile de marketing/internet marketing sunt printre cele mai active din blogosfera. Din pacate, in .ro chestia asta e un fel de teoria formelor fara fond.
In Romania nu exista interes decat minor fata de evolutie, noi nu suntem oameni (vorbesc la nivel de mase) interesati de self-help, de explorare de concepte noi etc. De aceea vei gasi un numar mai mare de comentarii acolo unde se vorbeste despre tot felul de mizerii si nu despre lucruri profesionale, sfaturi etc.

Pur si simplu este felul in care ne-am educat noile generatii si daca liderii de opinie (te consider unul dintre ei) din blogosfera noastra nu incearca prin activitatea lor sa schimbe asta o sa ramanem cu intrebarile de genul celei lansate de tine, dar cam atat.

Cand mai multa lume isi va da seama ca blog-ul poate fi o unealta profesionala si nu doar o forma de mascarada online, intrebarea ta va capata mai mult sens.

10:11 p.m.  
Blogger Cristian said...

@alex

da, asa e... ma rog, eu as pune altfel problema.

la noi cele mai multe bloguri nu cauta retete de succes, ci sunt simple jurnale de interactiune cu prietenii sau cunoscutii.

am observat ca unii dintre cei care au bloguri nu se considera bloggeri si cred ca ei sunt mai putin interesati de o optimizare, de o aliniere la niste standarde, evolutie etc.

bine, cel mai haios segment e cel am marilor bloggeri care nu se mai considera bloggeri. culmea e ca blogging-ul i-a facut cumva celebri. :-)

10:42 p.m.  
Anonymous Stina said...

Banuiesc ca majoritatea comentariilor sunt facute de persoane cu mult mai multa experienta in blogosfera decat mine. Dar pot spune ca, in ceea ce ma priveste, folosesc blogurile pentru a ma tine la curent cu ce e nou si ceea ce nu este neaparat "on the record". De obicei nu comentez, dar revin :)

10:58 p.m.  
Blogger foggie said...

Cat de mult conteaza comentariile...pentru cine? Pentru bloggerul care scrie, pentru cititorii non-bloggeri sau pentru ceilalti bloggeri?
Daca cel care scrie pune pret pe numarul de comentarii inseamna ca isi doreste un grad mai mare de interactivitate cu cititorii sai si atunci, probabil, postarile sale vor fi scrise astfel incat sa incite la dezbateri. Daca nu, nu:)
Pentru cititori conteaza comentariile de dupa in functie de subiectul postului, cred eu. Daca tema abordata necesita discutii suplimentare, parte din cititori verifica si comentariile de dupa. Unii aleg sa se implice in discutie, altii se multumesc doar sa citeasca. Ramane la preferinta fiecaruia, la care se adauga si cat de "incinsa" e discutia (aici intervine si capacitatea ta de a interactiona cu cei care te citesc).
In cele din urma, ceilalti bloggeri ...pff, aici cred ca e discutabil. Fiecare blogger isi manevreaza blogul cum crede de cuviinta. Pentru unii conteaza mai mult numarul de comentarii, pentru altii conteaza mai putin. Fiecare isi stabileste masura pe blog, astfel ca, o parere subiectiva pozitiva sau negativa ramane totusi o parere subiectiva.
Zic eu:)

12:53 a.m.  
Blogger Cristian said...

si mai e ceva...

nimeni nu a vorbit pana acum de generarea unor discutii pe alte bloguri. este si asta important, nu?

faptul ca alti bloggeri preiau o idee si o dezbat cu vizitatorii lor trebuie sa insemne ceva!

9:09 a.m.  
Anonymous Carmen Holotescu said...

Cristi,

Acum aproape doi ani ai avut o insemnare asemanatoare.

E interesant sa vezi si raspunsurile de atunci.

Pornind de la nota ta, dezvoltasem si eu ideea pe blog.

Carmen

12:01 p.m.  
Blogger Cristian said...

@carmen

unele subiecte au nevoie de refresh!

12:04 p.m.  
Anonymous foggie said...

Cu siguranta inseamna ceva.
Daca un blogger hotaraste sa dezvolte un subiect descoperit pe blogul tau, inseamna ca este interesat de tema respectiva si vrea sa o dezbata alaturi de proprii cititori. In acest caz, tu ai parte de un comentariu cu link catre blogul sau si discutiile se poarta pe ambele bloguri. Poate chiar mai intens pe blogul celuilalt blogger, daca abordarea lui este mai incitanta. Acoperirea este intr-adevar mai mare si marele beneficiar este "ideea" dezbatuta.
Cred ca un subiect preluat si dezvoltat de alti bloggeri reprezinta o forma avansata de "comment".

1:18 p.m.  
Anonymous Claudia said...

Cand citesc ceva ce ma intere de cele mai multe ori nu comentez si asta ca sa nu mai pierd timpul cu click-uri. Uneori reiau idei in blogul meu, cu backlink, desigur.
Conteaza sa stii ca oamenii citesc si ca nu scrii in van, dar nu cred ca e important sa ai cat mai multe comentarii. Multi pun comentarii ca strategie de SEO si atunci devine toata chestia ciudata...

11:18 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

2:34 p.m.  

Trimiteți un comentariu

Links to this post:

Creați un link

<< Home